Beginnen met endurance

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Iriscope

Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 08:43

Hello ladies!

Ik heb even een vraagje; ik ben voor mijn vriend als Kerstcadeau op zoek naar een mooi endurance hoofdstel dat niet verkleurt in de zon. We hebben hier volop zon en de "gewone" hoofdstellen van dat rubberachtige materiaal verkleuren allemaal binnen no-time.
Nu hebben we hier hoofdstellen die een soort geplastificeerd zijn, van het merk Marylot, dus de gladdere versie die ook makkelijker schoon te houden is. Ik heb geen idee hoe deze heten.

Kan iemand mij daarmee helpen? Dan kan ik met wat geluk bestellen in Nederland en door een van onze gasten mee laten nemen :D

xxCYNNxx

Berichten: 5661
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 10:38


Iriscope

Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 13:06

Ik heb het inmiddels gevonden, thanks :)
Is er hier toevallig iemand die een van deze hoofdstellen in de kleur teal heeft?
Kleurstaaltjes zijn natuurlijk super, maar die naar Namibie sturen wordt lastig.

FelineNanet

Berichten: 1630
Geregistreerd: 03-09-11

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 18:12

Wat vinden jullie van het nieuws op de voorpagina dat je een minimum gewicht moet hebben? Het is weliswaar CEI, maar vind het wel interessant. Vooral omdat er de laatste jaren (heb ik het idee) veel meer wordt nagedacht dat je 10-20% van je paard 'moet' wegen. Stel je zou minimaal 75 moeten wegen voor CEI dan zou ik eerst gewoon veel moeten aankomen en overgewicht krijgen voor mijn lengte (1.63m). En de meeste paarden die internationaal lopen zijn toch wel ranke arabiertjes...

Marije_jiplover

Berichten: 25306
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 18:19

Dat was altijd al.

Voor 2 sterren was het 70 kg en voor 3 sterren was het altijd al 75 kg.

Ik snap dus niet zo goed de ophef hier nu over?

Overigens gaat het om het totaalgewicht van zadel, dekje en ruiter met kleren aan.
Als je met die combi niet aan se 75 kg komt moet je dus extra gewicht in je zadel verwerken, of in je dekje.

Je hoeft niet zelf in je nakie 75 kg te gaan wegen.
Laatst bijgewerkt door Marije_jiplover op 08-11-17 18:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Mizora

Berichten: 18090
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 18:19

Het is inclusief harnachement. Dus met zadel, kleding en (lood)dek moet je dat wegen. Met 75kg zit je op 375kg voor 20% lichaamsgewicht en 500kg voor 15% lichaamsgewicht.

funnypony11
Berichten: 857
Geregistreerd: 02-10-15

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 18:53

Ik heb dit nooit geweten! Gelukkig is het het gewicht inclusief zadel hahaha. Anders zou ik wel heeel veel aan moeten komen met mijn 55 kg...
Niet dat ik met die van mij een 2 sterren zal halen, maar toch interessante info!

Iriscope

Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 19:23

Hier was dit voorheen ook geval, maar wij hebben tegenwoordig een no-weight klasse waarin iedereen met elk gewicht zich kan aanmelden. Dat is ook de klasse waarin ik rij, want ik zit met zadel en al nog niet op 70 kg.

Thanks voor de hoofdstellen tip. Nu ben ik kleuren van Marylot aan het vergelijken en heb ik geen idee wat ik moet kiezen. Lastig ook, want het is voor mn vriend.
Hij heeft een witte, iemand een idee?

edit; een wit paard dus!

FelineNanet

Berichten: 1630
Geregistreerd: 03-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 19:33

Kayleigh327 schreef:
Ik heb dit nooit geweten! Gelukkig is het het gewicht inclusief zadel hahaha. Anders zou ik wel heeel veel aan moeten komen met mijn 55 kg...
Niet dat ik met die van mij een 2 sterren zal halen, maar toch interessante info!


Nou dit dus.
Ik vond het al raar dat er dekjes bestaan met extra gewicht, ik dacht misschien is dat een ander soort trainingsmethode ofzo :+

Somebitch

Berichten: 17562
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 09:03

Marije_jiplover schreef:
Dat was altijd al.

Voor 2 sterren was het 70 kg en voor 3 sterren was het altijd al 75 kg.

Ik snap dus niet zo goed de ophef hier nu over?

Overigens gaat het om het totaalgewicht van zadel, dekje en ruiter met kleren aan.
Als je met die combi niet aan se 75 kg komt moet je dus extra gewicht in je zadel verwerken, of in je dekje.

Je hoeft niet zelf in je nakie 75 kg te gaan wegen.

Niet helemaal waar...

CEI** mag de organisatie bepalen, wel of geen 70 KG CEI*** inderdaad 75 kg. Maar ze willen nu alles naar 75 KG zetten, dus voor een CEI** is dat 5 kilo meer. Ik vind het niet erg voor de paarden om een gewicht van 75 KG mee te moeten nemen als dit levend gewicht is, maar die van mij zou zeker 15 KG (en wss nog wel meer) lood moeten meenemen, dat vind ik erg slecht. Het is ook voor mij een reden om geen CEI*** te starten omdat ik dat niet eerlijk vind tegenover het paard. Dat zou kunnen gaan betekenen dat ik straks ook geen CEI** kan starten en misschien zelfs geen CEI.

Josien_

Berichten: 8999
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 10:08

Psydoxy schreef:
Unseen schreef:
Ik ben inderdaad het weekend van Someren op vakantie... Helaas! Hopelijk volgend jaar.


Met, op dit moment 14 inschrijvingen, zit de kans erg groot dat dit de laatste editie wordt.


Ik zag op de website staat dat someren definitief niet door gaat volgend jaar? Jammer hoor!
Zit er al een paar jaar naar te kijken, maar het valt steeds in het laatste weekend van augustus en dan kan ik helaas niet.

funnypony11
Berichten: 857
Geregistreerd: 02-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 10:38

Josien_ schreef:
Ik zag op de website staat dat someren definitief niet door gaat volgend jaar? Jammer hoor!
Zit er al een paar jaar naar te kijken, maar het valt steeds in het laatste weekend van augustus en dan kan ik helaas niet.


Ja inderdaad jammer. Voor de mensen uit zuid-nederland is dit een van de wedstrijden die goed te doen is qua afstand.
Wilde die komend jaar ook graag gaan doen. Hopelijk gaat de rest wel door!

Faya__

Berichten: 2960
Geregistreerd: 09-07-10

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 11:18

Gewoon meedoen met de marathon! :D

Psydoxy

Berichten: 2124
Geregistreerd: 03-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 15:23

De marathon gaat wel door (datum komt tijdens de alv :D :o ;) )
Helaas geen dagwedstrijd, we hadden te weinig deelnemers dit jaar om uit de kosten te komen, dus dan lukt het ook niet meer om ieder jaar een wedstrijd te organiseren.

xxVon
Berichten: 1110
Geregistreerd: 04-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 16:18

Psydoxy schreef:
De marathon gaat wel door (datum komt tijdens de alv :D :o ;) )
Helaas geen dagwedstrijd, we hadden te weinig deelnemers dit jaar om uit de kosten te komen, dus dan lukt het ook niet meer om ieder jaar een wedstrijd te organiseren.


Gelukkig, ik wou dit jaar erg graag meedoen met de Marathon, maar was vlak voor mn trouwen mijn vriend (nu man) vond het niet zo leuk plan. Dus hij staat op het lijstje voor volgend jaar.

Josien_

Berichten: 8999
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 16:23

Psydoxy schreef:
De marathon gaat wel door (datum komt tijdens de alv :D :o ;) )
Helaas geen dagwedstrijd, we hadden te weinig deelnemers dit jaar om uit de kosten te komen, dus dan lukt het ook niet meer om ieder jaar een wedstrijd te organiseren.


Wat houdt de marathon in?

xxVon
Berichten: 1110
Geregistreerd: 04-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 16:48

Josien_ schreef:
Psydoxy schreef:
De marathon gaat wel door (datum komt tijdens de alv :D :o ;) )
Helaas geen dagwedstrijd, we hadden te weinig deelnemers dit jaar om uit de kosten te komen, dus dan lukt het ook niet meer om ieder jaar een wedstrijd te organiseren.


Wat houdt de marathon in?


Meerdaagse wedstrijd, meestal 3 dagen.

Deeskuh88
Berichten: 289
Geregistreerd: 17-11-13

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 21:11

Balen! Dat is een van de 2 wedstrijden in het jaar waar ik maar aan deel kan nemen :(

FelineNanet

Berichten: 1630
Geregistreerd: 03-09-11

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 21:17

Ben benieuwd! Ik wil hem graag rijden maar heb ook beloofd naar de keuring te gaan dus hopelijk niet dezelfde datum.
Worden de data dan ook op de site van kev geplaatst? Ik kan namelijk niet naar de alv, Breda is wel een beetje enthousiast ver om 'even' heen te gaan.

Hilli

Berichten: 22948
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 13:08

De (voorlopige) wedstrijdkalender komt in de week/weken na de ALV op de verenigingswebsite :j - op dit moment is men superdruk met plannen dus hopelijk wordt het weer een mooi vol seizoen.

Speedster

Berichten: 3544
Geregistreerd: 28-09-04
Woonplaats: Valkenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 14:38

Psydoxy schreef:
De marathon gaat wel door (datum komt tijdens de alv :D :o ;) )
Helaas geen dagwedstrijd, we hadden te weinig deelnemers dit jaar om uit de kosten te komen, dus dan lukt het ook niet meer om ieder jaar een wedstrijd te organiseren.

Niet in de tweede helft van augustus of de eerste week van september, please, please, pretty pleeeeaaaase :o :D ??????

MarlonNaldo

Berichten: 1608
Geregistreerd: 11-02-09
Woonplaats: Westeros

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 18:17

Hier weer druk bezig om mevrouw bolle terug in shape te krijgen. We gaan er gewoon vanuit dat we komend seizoen niet gaan starten.

Ik ga samenwonen met mn vriend en daardoor moet paard lief verhuizen. Dat gaat ook wel z'n impact hebben denk ik.

Mensen ervaring met paarden verhuizen?

Relien

Berichten: 2898
Geregistreerd: 28-12-05
Woonplaats: Huis, Stal overal

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 18:47

Dat verschild echt per paard denk ik MarlonNaldo.
Ik ben begin dit jaar verhuisd met mijn pony en die heeft het heel makkelijk opgepakt vond het allemaal wel prima maar hij is ook wel gewend op veel andere locaties te komen en daar ook te overnachten

Marije_jiplover

Berichten: 25306
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 18:50

Ik heb m'n ouwe gebakkie verhuisd nadat hij 18 jaar op de manege had gewoond.
Hij mocht met de VUT als manegepony en ik woonde inmiddels aan de andere kant van het land, dus hij moest wel verhuizen.
Hij stond 23/7 in een box van 2,5 bij net geen 3 en is midden in de winter naar 24/7 buiten verhuisd.
Wel met schuilstal, maar ook met een dikke laag ijs op de wei...

Het is wonderwel heel goed verlopen.
De tijd voor genomen om hem te laten wennen (rijden kon toch niet in een aangevroren besneeuwd en glad bos).

Hij was 22 toen hij kwam, dat is nu op 1,5 maand na 8 jaar geleden.

De ander is verhuisd toen ik hem kocht.
Ik weet niet hoe hij was vóór de verhuizing, want toen was hij nog niet van mij.
Maar ook die heeft de tijd gekregen om te wennen, aan mij, aan zn nieuwe vriendje en het feit datie aan het werk moest.

Inmiddels heeftie ook 2X ergens anders gelogeerd en dan is hij meestal vrij relaxt, al is hij dan wel altijd erg blij als hij mij weer ziet. Hij is blijkbaar toch wel aan mij gehecht ;-)

FelineNanet

Berichten: 1630
Geregistreerd: 03-09-11

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 19:02

Mijn toen 20-jarige is vorig jaar nog verhuisd. Uit een kudde paarden naar een paddock met z'n 2en en later 4en. Had niet verwacht dat ze het erg goed zou oppakken, maar binnen 1 dag was zo compleet gewend en super relaxed. Blijkbaar deed de kudde haar toch niet zo goed. Iedere keer als ze verhuisd werd dan weer naar een stukje betere stal: langer buiten, hooi en water op de paddock, onbeperkt hooi op stal. Dus in die zin zat er voor haar ook iedere keer een voordeel aan. Alleen het deed toch wel een beetje pijn om haar uit die kudde te halen. Kudde was +/- 20 merries en ging zo goed met elkaar. Alleen de stal was gewoon het niet meer voor mij