Ervaringen met Xcellent Horse Insurance?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
EllenMarat62
Berichten: 5
Geregistreerd: 05-10-17

Ervaringen met Xcellent Horse Insurance?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-17 17:46

Zijn er meer mensen die problemen ervaren met de vergoeding van dierenartsnota's bij Xcellent Horse Insurance (voorheen Hippo Zorg). Mijn paard is uitgeloten van alle toekomstige kosten m.b.t. zijn middenpees waar hij een peesblessure aan heeft. Ik zou graag een inventarisatie willen maken wanneer er meer mensen zijn die problemen ervaren met het vergoed krijgen van nota's of die te maken hebben gehad met uitsluitingen. In het verleden bij Hippo Zorg nooit enige problemen gehad met de vergoeding en sinds ze als Xcellent Horse Insurance door het leven gaan, steeds gedoe gehad.
Laatst bijgewerkt door Apple op 14-10-17 11:38, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: titel aangepast

huppelz
Berichten: 508
Geregistreerd: 29-05-06

Re: klachten over Xcellent Horse Insurance?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 17:59

Heb zelf mijn verzekering daar opgezegd na iets van 9 jaar klant te zijn geweest.
Precies wat je zegt: Hippo zorg was prima maar Xcellence niet naar mijn mening.
Heb iets van 2 of 3 rekeningen gestuurd met een totaal bedrag van iets van 250 euro. Mijn tweede keer dat ik iets instuurde.
Enorme discussies op niks af.

Udo2001

Berichten: 3380
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Rosmalen

Re: klachten over Xcellent Horse Insurance?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 18:10

Ik heb mijn paard vorig jaar uit hun verzekering gehaald. 9 jaar premie betaald, gelukkig nauwelijks iets gedeclareerd. Tot ik vorig jaar mijn paard liet nakijken. Via de mail en telefonisch laten weten dat ik naar de DA ging. Achteraf niet willen betalen, tot ik boos werd. Stel zakkenvullers. Nu ben ik naar Equipe gegaan.. Ik betaalde €900 per jaar en werd schandalig geholpen!

VC_Immortal

Berichten: 327
Geregistreerd: 14-08-09
Woonplaats: Hoogerheide

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 19:34

Vanaf mei voer ik al een strijd met bedrijf.
Even de verkorte versie (al is deze nog vrij lang):
Ze namen geen genoegen met ingevulde behandelformulieren + nota. Ze wilden een heel verslag.

Dus ik beschreef de behandelingen en mailde dit naar mijn dierenarts ter goedkeuring. Hij mailde terug dat het verslag klopte. Vervolgens wilden zij het volledig patiënten dossier ontvangen.
Mijn dierenarts had geen idee waar ze het over hadden. Hoop heen en weer gemail (want zij weigerden direct contact op te nemen met mijn dierenarts). Na 5 maanden eindelijk een concreet antwoord op de vraag wat ze nu wilden.
Namelijk een volledig verslag geschreven en ondertekend door mijn dierenarts.

Aangezien we allemaal weten dat de tijd van dierenartsen behoorlijk kostbaar is, zijn hier uiteraard kosten voor in rekening gebracht.

Eindelijk kreeg ik gisteren post.
Ze proberen zoveel mogelijk onder hun verplichting uit te komen door achter voorwaarden te schuilen. Echter hebben ze hun eigen voorwaarden kennelijk niet gelezen.

Samengevat, ze komen hun verplichtingen niet na. Daarom heb ik ze vandaag bericht dat ze 5 werkdagen de tijd hebben hun verplichtingen alsnog te voldoen, zo niet worden mijn verplichtingen opgeschort (premie van € 42 per maand) en eis ik alle betaalde premies incl. poliskosten en assurantiebelasting terug. Ik ben sinds febr 2015 klant en voor het eerst dat ik declaraties indien.

Kennelijk ben ik niet verzekerd zoals er contractueel is overeengekomen.
Morgen ga ik in ieder geval met mijn rechtsbijstandverzekering in overleg om dit juridisch af te handelen.

Ze steken alles op voorrijkosten (wanneer er alleen "visite" op de factuur staat, hebben ze dit als voorrijkosten verrekend á € 70). Terwijl in art 4.1 van hun eigen voorwaarden beschreven staat dat ze € 25 als voorrijkosten verrekenen indien dit niet op de factuur gemeld staat.

Daarnaast is er expliciet gevraagd over bepaalde kosten voor het aangaan van de verzekering. Deze vergoeden zij ook niet en schuilen achter art 4.1. Echter worden deze kosten ook niet als uitsluitende kosten benoemd.

Vervolgens steken ze een andere behandeling op "preventief" en "nalatig". Betreft een afgebroken tand!l dat een onwijs nare wond aan de tong had veroorzaakt. Ik ben hiervoor naar de kliniek gegaan. Paard wordt regelmatig gecontroleerd. Mijn dierenarts heeft zelfs in zijn verklaring opgenomen dat de behandeling niet voorkomen had kunnen worden. Er is wellicht door op iets hards te hebben gebeten een kies afgebroken.
Toch willen ze dit niet vergoeden.

En de kosten die mijn dierenarts heeft gerekend voor het moeten schrijven van een verslag (dat al ingevuld was op de behandelformulieren echter wilden ze gewoon moeilijk doen)... dat vergoeden zij uiteraard niet.

Mijn dierenarts wil maar al te graag verklaren dat deze instantie pure oplichterij is en een zoektocht via Google geeft aan dat meerdere klanten hier problemen mee ondervinden.

Pure oplichterij!

Lily_Fee
Berichten: 613
Geregistreerd: 16-01-17

Re: klachten over Xcellent Horse Insurance?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 19:47

Persoonlijk ben ik tevreden. Willen wij dat hier lezen of niet? Ga niet het hele verhaal typen als het echt een klachten verzamelingstopic is :=

mellamoshan

Berichten: 4256
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 19:48


karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37242
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 19:59

Yeps helaas door hun falen krijg ik ipv 3500 euro niets na inslapen van mijn oude tinker. -O- nu een jaar geleden het gevecht met hun aangegaan en eigenlijk de boel maar opgegeven. Ik kom er niet doorheen blijf steeds tegen de zelfse stugge botte dame aanlopen. Ben destijds met hippo de verzekering aangegaan met een bepaalde omschrijving van dood. Alleen na hun naamswijziging is er ook een dekking/omschrijvingswijziging geweest waarvan ze me niet op de hoogte hebben gesteld.

En helaas omdat de dierenarts connor niet meteen wilde laten inslapen maar hem een week hebben laten lopen tegen beter weten in loop ik het geld mis. Want dood is niet dood alleen meer maar alleen dood na inslapen accuut. Op elke andere manier is het geen dood meer.

En na verkoop van jonge tinker en netjes opzeggen van verzekering heb ik nog een flinke strijd mketen voeren de verzekering te kunnen stoppen omdat ze me niet geloofden, 8)7 -:(-

VC_Immortal

Berichten: 327
Geregistreerd: 14-08-09
Woonplaats: Hoogerheide

Re: klachten over Xcellent Horse Insurance?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 21:10

Wat verschrikkelijk karuna...
Ik krijg ook steeds dezelfde stugge reactie van een dame daar. Mijn klomp brak zowat toen ze mij van nalatigheid beschuldigde.

Toen ik dit voorlegde aan mijn dierenarts zei hij vrij letterlijk dat ze gek zijn daar. Ik heb zelfs alles met foto's kunnen bewijzen. De dierenarts maakte foto's van zijn tong en de gebroken kies tijdens de behandeling omdat hij dat zelf nog nooit had meegemaakt.

Ze lappen alle regels aan hun laars.
Ik begrijp heel goed dat je daarmee de strijd niet langer wilde aangaan. Maar ook zij zijn gebonden aan wetten. Vandaar dat ik dit juridisch verder laat verlopen. Ze spreken zichzelf tegen en dit staat zwart op wit.

Mijn dierenarts is een hele rustige man maar de betreffende dame haalde zelfs bij hem het bloed onder zijn nagels.

Alsnog heel veel sterkte... echt heel erg zuur.
Alsof je niet genoeg verdriet hebt dan ook nog zo'n behandeling.

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Re: klachten over Xcellent Horse Insurance?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 07:29

Ik was voornemens om de verzekering op te zeggen, maar ik moest mijn paard inslapen. De manier waarop ik telefonisch een aantal keer te woord ben gestaan, verdient geen schoonheidsprijs. Stug en zelfs onbeschoft.

De reden dat ik op wilde zeggen is omdat er voor mij gewoon te veel niet meer vergoed werd. Een vriendin van mij heeft haar verzekering wel opgezegd en nog een andere vriendin heeft na het overlijden van haar paard ook zoveel ellende gehad, dat zij heeft besloten om haar nieuwe paard niet te verzekeren.

Ik denk ook det het bedrijf het zwaar heeft.

Udo2001

Berichten: 3380
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Rosmalen

Re: klachten over Xcellent Horse Insurance?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 07:45

Tulandro, ik denk dat je als je je klanten zo behandeld je het vanzelf zwaar gaat krijgen. Service is toch iets wat heel belangrijk is. Mensen willen waar voor hun geld, je verzekerd daar immers voor. Dat getouwtrek om geld vind niemand leuk.

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Ervaringen met Xcellent Horse Insurance?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 13:24

Klopt ik werk zelf in de verzekeringswereld dus ik weet hoe het hoort. Niet zoals zij het doen in ieder geval

linnie112

Berichten: 81
Geregistreerd: 06-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 10:16

Bij mij hebben ze al twee keer kiesextractie vergoed en dat waren aardige rekeningen.

Itismei

Berichten: 162
Geregistreerd: 04-03-07
Woonplaats: onder de rook van utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 10:59

Al in geen jaren ben ik meer actief op bokt. Maar hiervoor kom ik graag weer onder mijn steen vandaan.

Ik heb precies hetzelfde probleem met deze waardeloze verzekeringsmaatschappij. Verzekering liep bij Equine Risk (Hippo Zorg) en is nu overgenomen door deze club.

Peesblessure en beginnende artrose waarbij mijn dierenarts nog behandelmogelijkheden ziet. Hun veterinair adviseur zegt dat het chronisch is. En voila het volledige been heeft ineens een uitsluitingsclausule op de verzekering. Fijn, juist als je ze nodig hebt.....

Op mijn verzoek mij dan een afkeueringsvoorstel te doen (immers, volgens hun is ze dus blijvend niet meer geschikt als rijpaard) reageren ze met het standpunt dat ik dan een afkeuringverklaring van mijn dierenarts moet overleggen. Maar ja: dat gaat niet want die ziet immers nog behandelmogelijkheden. En zo sta ik met de rug tegen de muur.

Vreselijk hoe ze alles zo uitleggen dat ze maar onder uitkeren uit komen.

Ik heb ze nu nog 1x de gelegenheid gegeven met een voorstel voor een oplossing te komen. Doen ze dat niet ga ik verdere stappen ondernemen.

Gelukkig kan dit bij de kantonrechter vanwege het 'lage' financiële belang zonder advocaat aanhangig gebracht worden. Dus die stap zal ik zonodig zeker nemen. Andere optie is een klacht indienen bij het Kifid. Ze wijzen je er niet op dat dat kan, maar volgens het register bij het Kidid zijn ze wel degelijk aangesloten!

Mocht ik er alsnog met ze uitkomen dan zal ik het hier melden.

Mijn advies op basis van mijn ervaringen tot nu toe: SLUIT HIER VOORAL GEEN VERZEKERING AF!!

Anoniem

Re: Ervaringen met Xcellent Horse Insurance?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 11:02

Ik wil er ook weg na een aantal vervelende ervaringen en raad het je dan ook echt af hier een verzekering af te sluiten :n
Maar ben nog op zoek naar een andere, dus lees hier mee voor eventuele tips!

davinci2412

Berichten: 1638
Geregistreerd: 07-11-12

Re: Ervaringen met Xcellent Horse Insurance?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 12:27

Ik ben wel tevreden over Xcellent. Ze hebben altijd netjes vergoed wat er in hun voorwaarden staat en staat het er niet hebben overleg gehad. Uiteindelijk de pony in moeten laten slapen en met 14 dagen netjes afgesproken bedrag op de rekening. Volgende keer ga ik wel ergens anders verzekeren maar dat heeft meer te maken met gunstigere voorwaarden van de verzekering die ik op het oog heb en niet met de service van Xcellent.

EllenMarat62
Berichten: 5
Geregistreerd: 05-10-17

Re: Ervaringen met Xcellent Horse Insurance?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-17 15:01

Hartelijk dank voor alle reacties.
Ik ben toch echt van plan hier meer werk van te gaan maken want vind het ronduit belachelijk dat mijn paard op pees wordt uitgesloten terwijl dierenarts echt nog heil ziet in behandeling/herstel.
Wellicht ga ik eens melding maken van de gang van zaken bij een van de consumenprogramma's op tv zoals Radar of Kassa.
Wanneer mensen zich hierbijj willen aansluiten, dan hoor ik het graag!

ivy_power89

Berichten: 5856
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: Ervaringen met Xcellent Horse Insurance?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 15:14

Ik vind de manier waarop je te woord gestaan wordt ronduit belachelijk!

In mei kreeg mijn paard een klap op zn elleboog met als gevolg dat hij een aantal losse botstukjes. Mijn DA stuurde ons naar emmeloord. Excellent heeft dit moeten goedkeuren. Verwachte kosten 2500 euro.
Toen ik daarna contact opnam met wolvega bleken die 1000 euro goedkoper te zijn!
Maar excellent moest dit opnieuw beoordelen en dat zou weer een week duren. Zo lang konden we niet wachten.
Ik moest en zou volgens hen dus naar emmeloord.

Hoewel het voor 75% vergoed wordt had ik ook nog de eigen risico van 150 euro. En ik denk dat ook aan mijn eigen portomonee.... maar ook aan die van hen!

_Bianca

Berichten: 709
Geregistreerd: 03-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 15:49

Hier ook slechte ervaringen, omdat de voorwaarden van de verzekering gewijzigd werden. Ik ben uiteindelijk veel meer kwijt geweest aan premie dan ik ooit vergoed heb gehad, terwijl ik best vaak de DA heb laten komen. Het ergste vind ik nog dat ik mijn kreupele paard (zonder zicht op verbetering) nog vier maanden moest laten staan / lopen, omdat ze vonden dat ik het een kans moest geven...

Na een hoop gedoe met wisseling van dierenartsen (paard was intussen verhuisd en ik liet een nieuwe DA kijken - vond de verzekeraar niet zo fijn), 'mocht' ik mijn paard in laten slapen. Toen kreeg ik nog maar de helft van het bedrag waarvoor ik verzekerd was. Enerzijds omdat ik weigerde mijn paard naar de slacht te brengen (dus kreeg ik €500 minder) en anderzijds omdat ik net een nieuw premie-jaar was ingegaan (en je moet bij inslapen dus alsnog de rest van het jaar betalen). Uiteindelijk kreeg ik zo'n beetje precies genoeg terug om de dierenartskosten die niet werden vergoed van te betalen.

Mijn nieuwe paard is 1 jaar verzekerd geweest bij hun en alleen voor 'dood en blijvende ongeschiktheid', omdat ik hem bij de fokker liet staan en niet het risico wilde lopen wel de fokker te hebben betaald maar geen paard te hebben (bijvoorbeeld als hij door een draad vloog of een 'verkeerde' trap kreeg van een ander in de kudde). Medische kosten begon ik gelijk al niet meer aan. Met een eigen risico van €150 per jaar en daar bovenop 25% per behandeling, is het gewoon niet meer rendabel. Zeker niet omdat voorrijkosten ook niet meer worden vergoed..

Moet overigens wel zeggen dat ik de communicatie niet heel erg slecht vond. Het duurde soms alleen heel heel heel erg lang. Ze hebben bij mij wel gehandeld conform polisvoorwaarden, alleen ben ik het niet eens met de inhoud van die voorwaarden. Als je zo'n beetje alles uitsluit en vervolgens de verzekering alleen maar duurder maakt, vraag ik me af hoe je denkt klanten te kunnen houden (en binden).

davinci2412

Berichten: 1638
Geregistreerd: 07-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 15:51

_Bianca schreef:
Ze hebben bij mij wel gehandeld conform polisvoorwaarden, alleen ben ik het niet eens met de inhoud van die voorwaarden. Als je zo'n beetje alles uitsluit en vervolgens de verzekering alleen maar duurder maakt, vraag ik me af hoe je denkt klanten te kunnen houden (en binden).


Dit is de reden dat ik volgende keer voor een andere verzekering kies. Maar niet omdat ze niet gehandeld hebben volgens polis voorwaarden.

Wen1986

Berichten: 179
Geregistreerd: 09-09-13
Woonplaats: Pijnacker

Re: Ervaringen met Xcellent Horse Insurance?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 17:00

Persoonlijk heb ik nog geen ervaringen met Xcellent maar mijn dierenarts raad deze verzekering wel aan. Ik heb hele slechte ervaring met Ron Esteje van EFO dus die raad ik zeker af! Kort: paard aangekocht, afgelopen vrijdag volledig goedgekeurd voor de sport (klin.+röntg), hij komt gister kijken en keurt het paard af. Paard heeft iets steile en franse voet maar dat vond hij helemáál niet waar. Paard is 2x gekeurd door erkende artsen op andere klinieken en door beide op het rapport vermeld. Voor mij dus nooit geen EFO. Hij gedraagt zich als arts terwijl hij dat niet is. Mag het paard niet laten draven omdat hij daar niet bevoegd toe is zegt hij zelf, maar zegt wel dat hij kreupel is??? Dierenarts erbij, hoop kosten.. niks aan de hand met het paard..

zweefteef
Berichten: 7
Geregistreerd: 06-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 17:27

Waardeloze verzekering. Alleen maar problemen gehad en met heel gedoe over uit kunnen stappen.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37242
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Ervaringen met Xcellent Horse Insurance?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 17:28

Ik heb het opgegeven kom er niet doorheen en uitbetalen vertikken ze. 3500 euro misgelopen door hun gezooi. Kl ote maar de stress van doorgaan met rechtshulp en zo is me ook niet waard en dat weten ze dondersgoed

davinci2412

Berichten: 1638
Geregistreerd: 07-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 18:00

karuna schreef:
Ik heb het opgegeven kom er niet doorheen en uitbetalen vertikken ze. 3500 euro misgelopen door hun gezooi. Kl ote maar de stress van doorgaan met rechtshulp en zo is me ook niet waard en dat weten ze dondersgoed


Ik wil hier wel even op inhaken omdat je aangeeft je paard voor acute dood verzekerd had. Maar uit jou verhaal hier lijkt het wel alsof de verzekering zich aan zijn eigen polis voorwaarden houdt.

Dat is de pest aan verzekeringen, je moet de voorwaarden goed bestuderen anders kan je er inderdaad tegenaan lopen dat je niet verzekerd bent voor hetgeen je denkt verzekerd te zijn. Maar goed is dat niet ook bij onze eigen verzekeringen?

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37242
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 20:08

Nou ja dat was dus de discussie hij was verzekerd voor dood bij hippo. Ongeacht de oorzaak. Alleen bij hun naamswisseling zijn ze vergeten de polisvoorwaardes die wijzigden mee te sturen. Alleen brief gekregen er verandert voor u niets aan de dekking. En wat bleek nazijn dood, ze hadden hem in een andere dekking gezet zonder dat ik daarvan wist of toestemming voor gegeven had. En deze dekking idd alleen dood bij acute dingen.

Ellende was dierenarts kon die maandag niet. Ik zat bij een praktijk maar na verhuizing net iets buiten hun bereik verplaatst. Hij was heel erg benauwd (acuut dus en eigenlijk inslaapwaardig ook) maar dierenarts zat klem ivm ziekte en herscholing van een collega ook en was in zijn eentje. Vond het net te ver -:(- en heeft me laten zitten met een hee erg benauwd paard. De dag erop was benauwdheid minder want de mist was weg. Toen heb ik nog een week moeten smeken of ze hem aub wilden inslapen hij was op, wilde niet meer koude nattigheid kwam eraan ook.

Daardoor was voor xcellent het niet meer accuut maar ja dat was ook gedekt volgens de oude polis. Heb ook zwart op wit waar ik destijds mee accoord ben gegaan. Ook tussenpersoon heeft dat verklaard maar xcellent blijft stug vasthouden aan de poliswijziging waar ik dus geen toestemming voor gegeven heb of heb voor getekend,

proudmama

Berichten: 1620
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 20:16

Geen problemen gehad met uitkering van schade en na laten inslapen van mijn paarden.
Wel werd het steeds minder en veel meer uitgesloten, dus nu ook zelf een aparte spaarrekening .