Meer mensen die stijldansen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Re: Meer mensen die stijldansen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 16:00

Ik ook niet. Kom uit het noorden.
Volgende week afdansen voor zilver en dan na de zomer starten met zilver ster.


Tink89
Berichten: 2919
Geregistreerd: 16-02-14

Re: Meer mensen die stijldansen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 09:37

Ik kom hier ook even hallo zeggen!

Ik heb jaaaaren gedanst bij Clara Lamar in Sittard (tot en met topklasse), maar ging tien jaar geleden in Tilburg studeren. Het is altijd blijven kriebelen, maar ik heb nooit meer een partner gevonden. Mijn man is een stuk kleiner dan ik en heeft amper danservaring en ziet het niet zo zitten om samen de vloer op te gaan.

Ik woon inmiddels alweer jaren in Rijen en kijk mee in verschillende facebookgroepen enzo, maar nog steeds geen partner.

Ik zie hier veel mensen posten uit de omgeving (Dongen, Kaatsheuvel, allemaal om de hoek) en vraag daarom hier maar even: hoe zijn jullie aan een partner gekomen en zijn er eventueel nog heren (vanaf zilver ongeveer, ik ga niet meer onderaan beginnen) die een dame zoeken?

Sinds 29 april 2017 zijn wij gelukkig getrouwd :)

AnnetteFlame

Berichten: 1440
Geregistreerd: 31-07-13

Re: Meer mensen die stijldansen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 11:11

Hoi sorry,

Vanuit Groningen kan ik je helaas niet helpen, ben samen met mn vriend begonnen vorig jaar, zodoende mijn danspartner

Ik heb nog wel een vraagje, kent iemand hier een goede dansschool in Groningen?
Zaten eerst in Drachten maar zijn naar Groningen verhuisd.
Ik had al wel Groningen danst gevonden en die is lekker dichtbij, maar ik was wel benieuwd naar meerdere ervaringen :)

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 11:25

AnnetteFlame schreef:
Hoi sorry,

Vanuit Groningen kan ik je helaas niet helpen, ben samen met mn vriend begonnen vorig jaar, zodoende mijn danspartner

Ik heb nog wel een vraagje, kent iemand hier een goede dansschool in Groningen?
Zaten eerst in Drachten maar zijn naar Groningen verhuisd.
Ik had al wel Groningen danst gevonden en die is lekker dichtbij, maar ik was wel benieuwd naar meerdere ervaringen :)


Ik dans bij de andere dansschool dansen met karen. Zij was danslerares bij de haan en toen dat stopte is ze zelf begonnen. Wij zijn meeverhuisd. Het is een stuk kleiner dan Groningen danst. 1 danszaal bijvoorbeeld. Verder is het boven een bouldercentrum dus het ademt wat minder sfeer. Minder dan bij de haan. Ik vind de lessen erg leuk, is gezellig. Ook dansavonden zijn gezwllig . Ik vind het prettig dat het minder massaal is. 24 juni hebben we weer dansavonden en in september start het nieuwe seizoen. Kan dan ook een keer meekijken / meedansen. Wij hebben nu een stel wat weer terug komt juist omdat het wat minder massaal is en wat meer open dan Groningen danst. Ik raad de dansschool dan ook zeker aan.

eva1969

Berichten: 4033
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Meer mensen die stijldansen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 14:55

Hoi Tink89, wij, mijn man en ik dansen bij dansstudio Dancewing in Kaatsheuvel. Daarnaast danst mijn man ook nog met 2 andere dames, 1x op deze dansschool en 1x in breda. Je kan best eens contact opnemen met onze dansschool of er een assistent beschikbaar zou zijn.

Insta: ArtbyEvaRoeters

Kiekeboefje

Berichten: 1796
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 15:17

AnnetteFlame schreef:
Hoi sorry,

Vanuit Groningen kan ik je helaas niet helpen, ben samen met mn vriend begonnen vorig jaar, zodoende mijn danspartner

Ik heb nog wel een vraagje, kent iemand hier een goede dansschool in Groningen?
Zaten eerst in Drachten maar zijn naar Groningen verhuisd.
Ik had al wel Groningen danst gevonden en die is lekker dichtbij, maar ik was wel benieuwd naar meerdere ervaringen :)


Hoi! Wat een leuk topic! Mijn vriend en ik hebben net een beginnerscursus gevolgd. Zijn vader geeft stijldansles dus werd wel eens tijd te gaan beginnen :D het viel me alleen wel op dat we de gemiddelde leeftijd in de groep erg naar beneden haalden, dat vonden we best jammer. Ik ben 19 en mijn vriend is 24.

Maar ik kan dus even mooi aanhaken aan jou vraag. Dansschool Vesters in Leek! Echte aanrader! {:}

eva1969

Berichten: 4033
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Meer mensen die stijldansen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 15:23

Leuk! Weer wat nieuw leven in dit topic!

Insta: ArtbyEvaRoeters

Tink89
Berichten: 2919
Geregistreerd: 16-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 15:35

eva1969 schreef:
Hoi Tink89, wij, mijn man en ik dansen bij dansstudio Dancewing in Kaatsheuvel. Daarnaast danst mijn man ook nog met 2 andere dames, 1x op deze dansschool en 1x in breda. Je kan best eens contact opnemen met onze dansschool of er een assistent beschikbaar zou zijn.


Een assistent is dus iemand die al met een vaste partner danst en daarnaast nog meer dames onderhoudt, zegmaar? Ik wil misschien wel weer graag wedstrijden gaan dansen en dan lijkt zo'n assistent me niet handig, of zie ik dat verkeerd? En bij vrije dansavonden enzo gaat die natuurlijk ook met z'n eigen partner?

Sinds 29 april 2017 zijn wij gelukkig getrouwd :)

AnnetteFlame

Berichten: 1440
Geregistreerd: 31-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 19:01

Kiekeboefje schreef:
AnnetteFlame schreef:
Hoi sorry,

Vanuit Groningen kan ik je helaas niet helpen, ben samen met mn vriend begonnen vorig jaar, zodoende mijn danspartner

Ik heb nog wel een vraagje, kent iemand hier een goede dansschool in Groningen?
Zaten eerst in Drachten maar zijn naar Groningen verhuisd.
Ik had al wel Groningen danst gevonden en die is lekker dichtbij, maar ik was wel benieuwd naar meerdere ervaringen :)



Hoi! Wat een leuk topic! Mijn vriend en ik hebben net een beginnerscursus gevolgd. Zijn vader geeft stijldansles dus werd wel eens tijd te gaan beginnen :D het viel me alleen wel op dat we de gemiddelde leeftijd in de groep erg naar beneden haalden, dat vonden we best jammer. Ik ben 19 en mijn vriend is 24.

Maar ik kan dus even mooi aanhaken aan jou vraag. Dansschool Vesters in Leek! Echte aanrader! {:}


Ah top! Ja in Drachten haalden we de leeftijd ook omlaag met beide 24jr oud.
Mn vriend en ik gaan in ieder geval zaterdag naar de dansavond van de dansschool die lena noemde.

Als er een dansavond jn Leek is hoor ik dat graag!

eva1969

Berichten: 4033
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 19:27

Tink89 schreef:
eva1969 schreef:
Hoi Tink89, wij, mijn man en ik dansen bij dansstudio Dancewing in Kaatsheuvel. Daarnaast danst mijn man ook nog met 2 andere dames, 1x op deze dansschool en 1x in breda. Je kan best eens contact opnemen met onze dansschool of er een assistent beschikbaar zou zijn.


Een assistent is dus iemand die al met een vaste partner danst en daarnaast nog meer dames onderhoudt, zegmaar? Ik wil misschien wel weer graag wedstrijden gaan dansen en dan lijkt zo'n assistent me niet handig, of zie ik dat verkeerd? En bij vrije dansavonden enzo gaat die natuurlijk ook met z'n eigen partner?
klopt, op de meeste dansscholen dansen wel wat heren en ook dames die ook in andere cursussen assisteren. Als je wedstrijdambities hebt is dat misschien niet de handigste weg inderdaad. Aan de andere kant is het aantal dames dat een dans-/wedstrijdpartner zoekt erg groot en als je alvast begonnen bent jezelf naar een hoger niveau te dansen kan je je wel een aantrekkelijkere partij maken.

Insta: ArtbyEvaRoeters

Tink89
Berichten: 2919
Geregistreerd: 16-02-14

Re: Meer mensen die stijldansen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 20:31

Ik denk er even over na. Topklasse dansen was destijds echt leuk en ging me redelijk makkelijk af met prima punten, vandaar de wedstrijd ambitie. Maar misschien is een assistent wel iets om ergens 'binnen te komen'

Sinds 29 april 2017 zijn wij gelukkig getrouwd :)

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 22:13

wij hebben momenteel best een gemengde groep. Dansen met jongere stellen en oudere stellen. Hebben vorig jaar wel is een pubquiz dansavond over muziek mee gemaakt waar we de leeftijd erg om laag brachten. Zwaar verloren ook want het ging over muziek en voornamelijk uit de jaren 60/70 -O- :D

eva1969

Berichten: 4033
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 22:24

Bij ons in de les ook heel gemengd, van nog geen 20 tot ouder dan 60 en alles er tussen in.

Ik denk dat het inderdaad een mooie manier is om 'binnen te komen'. Er is een dramatisch overschot aan ambitieuze dames merk ik wel namelijk. Als je eenmaal ergens danst kun je je wensen bekend maken en kan je dansleraar ook meezoeken.

Je kan ook een oproepje plaatsen op een fb-pagina zoals danspartner gezocht/dancepartner search maar daar staan er wel al heel veel op. Aan de andere kant weet je nooit hoe een koe een haas vangt;)

Insta: ArtbyEvaRoeters

bicci

Berichten: 5113
Geregistreerd: 11-11-04
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 22:16

eva1969 schreef:
Nou misschien toch een keertje gaan kijken dan.
Ik begrijp wat je bedoeld over dansscholen maar dat vind ik bij Dancewing dus helemaal niet. Entree is gratis, drankjes worden opgenomen en gebracht aan je tafel en er wordt langsgegaan met hapjes. Echt een feestje :D

komende vrijdag komen we wss eens snuffelen :D :))

http://www.trailteam.nl
getrouwd met de liefste man op de wereld, 08-10-2010 :) :) :)
met stippen op zn kont, kan je de hele wereld rond :-)

eva1969

Berichten: 4033
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Meer mensen die stijldansen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 10:44

Wat gezellig bicci, wij zijn er sowieso. Hoe ga ik je herkennen? Een roos in je haar? hahahaha

Insta: ArtbyEvaRoeters

bicci

Berichten: 5113
Geregistreerd: 11-11-04
Woonplaats: breda

Re: Meer mensen die stijldansen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 21:45

das een goeiuh, moeten we eens ff wat verzinnen idd :)

http://www.trailteam.nl
getrouwd met de liefste man op de wereld, 08-10-2010 :) :) :)
met stippen op zn kont, kan je de hele wereld rond :-)

SaZ

Berichten: 1421
Geregistreerd: 19-09-07
Woonplaats: Voorschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 10:31

Hallo allemaal, wat een leuk topic! Ik wil me hier ook graag komen melden, ik ben recent weer begonnen met stijldansen :)

Een jaar of 10 geleden heb ik zelf 2 jaar gestijldanst, in eerste instantie omdat het 'moest' van mijn ouders ("hoort bij je opvoeding"), maar al gauw vond ik het zelf ook heel leuk. Toen alleen steeds wisselende danspartners, wat ik minder leuk vond.
Inmiddels heb ik mijn vriendin over kunnen halen om samen te gaan stijldansen en zijn we in september begonnen in Leiden en gelukkig vindt zij het ook leuk *\o/*

Bij ons in de beginnersgroep zitten trouwens best veel twintigers; ik denk dat minimaal de helft twintigers is. Verder is er bij ons ook een stel van een jaar of 60, dus lekker gemĂȘleerd :)


Tink89
Berichten: 2919
Geregistreerd: 16-02-14

Re: Meer mensen die stijldansen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 10:35

Welkom! Ik heb sinds mijn bruiloft niet meer echt gedanst (wel wat rondjes geslowd door de kamer natuurlijk) en mis het nog steeds. Dus ik blijf me aanbevolen houden voor tips in de omgeving Rijen/Tilburg/Breda.

Sinds 29 april 2017 zijn wij gelukkig getrouwd :)

Kiekeboefje

Berichten: 1796
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 11:05

SaZ schreef:
Hallo allemaal, wat een leuk topic! Ik wil me hier ook graag komen melden, ik ben recent weer begonnen met stijldansen :)

Een jaar of 10 geleden heb ik zelf 2 jaar gestijldanst, in eerste instantie omdat het 'moest' van mijn ouders ("hoort bij je opvoeding"), maar al gauw vond ik het zelf ook heel leuk. Toen alleen steeds wisselende danspartners, wat ik minder leuk vond.
Inmiddels heb ik mijn vriendin over kunnen halen om samen te gaan stijldansen en zijn we in september begonnen in Leiden en gelukkig vindt zij het ook leuk *\o/*

Bij ons in de beginnersgroep zitten trouwens best veel twintigers; ik denk dat minimaal de helft twintigers is. Verder is er bij ons ook een stel van een jaar of 60, dus lekker gemĂȘleerd :)


Oh echt? Zoveel jonkies? :D Ik ben de jongste van de groep, ik ben 19. Voor de rest is mijn vriend 24 en dan beginnen we weer van de 30 en gaat het tot ver boven de 60. Ik haal de gemiddelde leeftijd wel lekker naar beneden zeg maar :+ Maar is niet erg, zitten leuke mensen in de groep dus ik vermaak me wel.

SaZ

Berichten: 1421
Geregistreerd: 19-09-07
Woonplaats: Voorschoten

Re: Meer mensen die stijldansen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 13:03

Ja, inderdaad veel jonkies bij ons, ook een stel van rond de 18. Verder veel mensen van studentenleeftijd, zal misschien ook komen doordat we in Leiden -studentenstad- dansen.

Hebben jullie trouwens ervaring met het dansen met iemand die kleiner is dan jijzelf? Is dat lastig, of valt dat in de praktijk wel mee?



Tink89
Berichten: 2919
Geregistreerd: 16-02-14

Re: Meer mensen die stijldansen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 08:38

Ik heb de stoute dansschoenen aangetrokken en wat dansscholen gemaild, inclusief die die hier genoemd werd in Kaatsheuvel. Ik ben benieuwd!

Sinds 29 april 2017 zijn wij gelukkig getrouwd :)

Tink89
Berichten: 2919
Geregistreerd: 16-02-14

Re: Meer mensen die stijldansen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 10:41

Trouwens: waar hebben jullie je dansschoenen gekocht? Ik heb van 10 jaar geleden nog twee paar liggen, maar die passen niet meer. Ene paar is te klein en andere paar heeft 9 cm hak en dat lukt echt niet meer (toen ook al niet, slechts twee keer aan gehad). Ga dat zgan paar verkopen, die eerste bewaar ik uit nostalgische overwegingen :D Maar heb dus nieuwe nodig..

Eisen:
Een hak van max een cm een 6, liefst 5.
Dichte neus en dichte buitenkant, binnenkant mag wel open zijn.
Liefst in tan verkrijgbaar, maar zwart mag eventueel ook.
Suede zool.

Sinds 29 april 2017 zijn wij gelukkig getrouwd :)

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Re: Meer mensen die stijldansen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 11:45

Zie dit topic nu pas en meld me ook.

Dit voorjaar getrouwd en voor de openingsdans een paar lessen gevolgd. Nu een instapcursus aan het volgen en dan verder voor brons (en als mijn man wil, daarna weer verder).

Tink89: ik lees mee, ben ook opzoek naar fijne dansschoenen.

Kiekeboefje

Berichten: 1796
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: Meer mensen die stijldansen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 12:12

Ja ik ook! Ben erg benieuwd waar jullie je damesschoenen hebben gekocht!

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Re: Meer mensen die stijldansen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 18:46

In Groningen heb je Edmund van Groningen https://www.edmundvangroningen.nl en daar kon ik in de winkel passen wat ik heel fijn vond. Verder had de mevrouw in de winkel er echt verstand van wat mij wel hielp als beginner Haha.