[HK] Het grote fjordentopic

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Tordis02

Berichten: 156
Geregistreerd: 07-09-14
Woonplaats: Udenhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 22:25

Haai :)

Ik wil Tordis haar manen gaan laten groeien. Momenteel heeft ze een dikke borstel die naar mijn idee bijna om gaat vallen.

Afbeelding

Hoe lang denken jullie dat het gaat duren voor ze echt een beetje hangende manen zal hebben? Iemand ervaring hiermee? :)

Tordis <3


Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 22:35

Ja, ik. Ik heb 2 fjorfen gekocht met korte manen. Ong een jaar voor het iets lijkt. Ik heb mijn oudje nu 8 jaar en bij hem hangt t nu op zijn voorknieen. Heb mijn merrie nu 4 jaar en dat hangt tot onder haar hals.

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 22:44

Dat verschilt ook heel erg per paard hoor! Hoe snel de manen groeien ed

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 22:44

Ziet er wel sneu uit dat hoefje zo Sanso, hopelijk kan de smid snel komen!

Toen ik Jules kocht waren zijn manen een stuk korter dan nu, gewoon lengte 'sportcoupe' zeg maar... Nu komen ze bijna onder zijn hals uit. Ik vlecht ze week om week zo blijven ze mooier en groeien ze sneller. Hij is nu een half jaar hier en het ziet er zo uit:

Afbeelding

Heb je een foto van jouw Fjord met lange manen Fabster? Ik wil Jules zijn manen ook tot bijna knie lengte hebben, maar ze zijn zo dik dat ik denk dat het soms te warm gaat worden, hoe doe jij dat dan?

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 22:47

Haha oops, plaat ik gewoon 2x dezelfde foto van vandaag :Y)

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Marcella

Berichten: 36683
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 22:56

De mijne heeft ook lange manen.

RIP Hero (Sunhild) 21-05-1997 - 17-05-2019 Leven met reuma is waardeloos.[HTT] We wecken een eind door met antieke potten en nieuwe potten. Informatie over wecken.
https://www.unitedconsumers.com/vriende ... id=6JRwR!P = Vriendenbonus

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 09:38

Ik heb zo geen foto’s, maar ik zal eens wat foto’s maken. Het wordt inderdaad warm in de zomer. Als het echt heet wordt, vlecht ik t in. Verder vlecht ik t nooit in. Ik knip het af en toe wel bij. Dan heeft hij tijdelijk een ‘bloempotmodel’. Anders wordt t veel te dun aan de puntjes.

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 14:11

En hangen de manen wel gewoon netjes aan een kant bij jouw paardjes Fabster? Die van Jules zijn nogal weerbarstig en luisteren niet altijd even goed, het hangt dus vaak een beetje alle kanten op :+

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Marcella

Berichten: 36683
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 14:19

Ik kan als ik wil aan beide kanten een hengsten vlecht doen mocht ik willen en zonder extra moeite te doen. :')

RIP Hero (Sunhild) 21-05-1997 - 17-05-2019 Leven met reuma is waardeloos.[HTT] We wecken een eind door met antieke potten en nieuwe potten. Informatie over wecken.
https://www.unitedconsumers.com/vriende ... id=6JRwR!P = Vriendenbonus

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 19:33

Ja, grappig is dat. Bij mijn merrie hangt alles keurig aan 1 kant.Afbeelding

Bij mijn oude ruin kan t inderdaad overal hangen. Maar nu alweer een hele tijd grotendeels aan 1 kant, met nog een restje aan de andere kant.
Afbeelding

Net weer de ‘dooie puntjes’ eraf gehaald, dus iets minder lang.

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 20:13

Wat mooi zo lang, dat zou ik zo graag willen bij de mijne, sparen maar! Jouw Fjorden hebben trouwens veel wit in hun manen. Bij Jules komt het zwart veel meer naar voren dan bij de jouwe, of heb jij speciale kleurtjes, zijn het Gra's? Ik kan het niet zo goed zien op de foto's :-) ...

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Marcella

Berichten: 36683
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 20:16

Afbeelding
Wit zit eronder verstopt wel eens geprobeerd om 1 kant op te krijgen, maar opgegeven. :')

RIP Hero (Sunhild) 21-05-1997 - 17-05-2019 Leven met reuma is waardeloos.[HTT] We wecken een eind door met antieke potten en nieuwe potten. Informatie over wecken.
https://www.unitedconsumers.com/vriende ... id=6JRwR!P = Vriendenbonus

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 20:27

Bij mij ligt het al wel meer aan een kant dan in het begin toen ik hem had! Ik vlecht ze regelmatig (kam dan alles eerst naar één kant) en dat scheelt wel :-)

Zo loopt Jules er trouwens ook vaak bij, coupe bad hair day :+ {:} , mijn vriend zegt dan altijd 'volgens mij ziet hij nu echt helemaal niks meer', maar ik vind het ook wel grappig staan!

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Marcella

Berichten: 36683
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 20:40

Vlechten help een paar dagen en spring het weer alle kanten op. :')

RIP Hero (Sunhild) 21-05-1997 - 17-05-2019 Leven met reuma is waardeloos.[HTT] We wecken een eind door met antieke potten en nieuwe potten. Informatie over wecken.
https://www.unitedconsumers.com/vriende ... id=6JRwR!P = Vriendenbonus

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 20:59

Dat was in het begin bij mij ook, maar het 'systeem' wat ik nu gebruik, lijkt meer effect te hebben . Ik vlecht en laat ze er een week inzitten, dan weer een week los en zo wissel ik af... Voorlopig blijven zijn manen nu al beter liggen :j
Al willen ze nog niet altijd mee hoor, vooral als mijnheer besluit dat het nodig is om een paar keer te gaan rollen (want vies zijn is toch zo leuk }> ) of om lekker de hele wei door te crossen, met alles erop en eraan!

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 21:08

Leuk die lange manen. Wij hebben 3 fjorden, 2 met lange manen en 1 met korte (enya)

Enya gaat dat echt niet staan.
Vandaag met Enya gereden en mijn tinker als handpaard meegenomen. Ben zo trots op beide <3
Ze doen het zo goed. Mijn handpaard blijft echt op mij gericht zo fijn.
Afbeelding

Hier mocht ze even naar voren voor de foto. Daarna halthouden en haar terug gezet. Ze weet waar ze mag lopen en waar niet.
Afbeelding

Enya&Betsy
Enya Klasse I-4 (107 goedgekeurde km's)
Youtubekanaal: http://www.youtube.com/user/SvennForEver


Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 22:03

Ik vind veel donker in de mnen mooier. Maar het wit zit aan de buitenkant. Dus alles aan 1 kant = bovenste laag wit.

Marcella

Berichten: 36683
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 22:12

Scheelt ook dat het witte vaak veel schoner blijf, omdat het eronder lig.

RIP Hero (Sunhild) 21-05-1997 - 17-05-2019 Leven met reuma is waardeloos.[HTT] We wecken een eind door met antieke potten en nieuwe potten. Informatie over wecken.
https://www.unitedconsumers.com/vriende ... id=6JRwR!P = Vriendenbonus

Aco

Berichten: 563
Geregistreerd: 09-09-11
Woonplaats: West-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 22:36

Olaf zijn manen staan recht. Persoonlijk vind ik dit nog steeds het mooiste bij een fjord.
Olaf heeft zelfs steeds puntjes in zijn manen, begint echt zijn kenmerk te worden :D

Sinds enkele dagen gestart om Olaf te beleren om in de toekomst voor de koets te lopen.
Gewoon nog maar met lange lijnen, nog niets speciaals maar hij pakt het super op!
Afbeelding

some horses are worth melting for ♥ Olaf

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 23:03

Ik vind een hanenkam ook mooi hoor. Maar is mij teveel werk. Had 1 paard (geen fjord) die ik zo had geknipt. Hij had zulke zielige sliertjes. Dus dan maar een stoere coupe. Maar dat hou ik echt niet bij. Hij heeft nu dus een sportcoupe :+ . Eens kijken wat het verder nog wordt.... :D

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 23:15

Ik vind een boog ook heel leuk hoor, die van Olaf is ook vrolijk met de puntjes erin :)

Maar ik zie zelf gewoon net iets liever lange manen, past ook beter bij Jules vind ik! En bij Vlekje ben ik nu gewoon heel trots dat ze zo lang zijn! Ze heeft ZE en heeft lang bijna geen manen meer gehad in de zomer dus dit is gewoon super en het staat ook leuk <3

Wat ziet dat er gezellig uit Joyce! Lijkt me heerlijk, zo een hand paardje mee! Zou ik ook heel fijn vinden met de mijne, maar Vlekje is al een oudere dame, en ze heeft kortere benen dan Jules, dus haar tempo ligt wat lager... We oefenen er wel eens op in de weide, maar daar blijft het voorlopig ook bij. Als we nu naar buiten gaan, neemt mijn vriend Vlekje mee met de fiets of aangespannen, ook super leuk!

Je ziet echt op de foto dat Olaf heel gefocust bezig is. Fijn beeld vind ik!

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Marcella

Berichten: 36683
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 23:27

Begin niet meer aan een boog iedere 2 weken knippen en eigenlijk krijg je het niet fatsoenlijk geknipt omdat het zo breed is. Dat je dan uiteindelijk nog even met scheermachine overheen moet om af te werken.

RIP Hero (Sunhild) 21-05-1997 - 17-05-2019 Leven met reuma is waardeloos.[HTT] We wecken een eind door met antieke potten en nieuwe potten. Informatie over wecken.
https://www.unitedconsumers.com/vriende ... id=6JRwR!P = Vriendenbonus

Jets

Berichten: 3547
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 07:36

Wat leuk al die fjordjes met lange manen! Hier ook een fjord met lange manen. Ik heb ze twee jaar geleden voor het laatst geknipt. Het eerste jaar ziet het er echt niet uit als ik foto's terug kijkt, maar ik weet nog dat ik het toen super mooi vond haha. Ik hoop dat ze nog langer groeien, maar ik weet niet of dat gaat lukken. Ze heeft zomereczeem en de manen zijn daardoor dit jaar flink dunner geworden en niet echt gegroeid, wel zonde want ze waren wel langer dan nu, maar helaas schuurde de onderkant weg door de deken.

Mooi dat die van jullie zoveel wit hebben, Winnie heeft juist heel veel zwart. En het blijft heel netjes een kant op hangen, maar dat komt denk ik ook door de eczeemdeken.

Wij hebben vorige week model mogen staan voor Barefoot, echt super leuk <3
Afbeelding

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 07:57

Mooi Jets! Ik zag de foto al bij het topic van de boomloze zadels.

Cajra heeft trouwens ook licht eczeem. Ik gebruik geen deken, maar mss is dat de reden dat het niet verder groeit.

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 08:37

Mijn twee fjorden kwamen allebei met lange manen. Nu ze in boog zijn geknipt vind ik ze veel meer uitstraling hebben :j


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SemrushBot en 25 bezoekers