Leuke bestemming Dld/België Oud en Nieuw

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Fitzroy

Berichten: 25091
Geregistreerd: 11-01-01

Leuke bestemming Dld/België Oud en Nieuw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-11-17 21:36

Wij hebben nog een bon liggen voor een luxe overnachting via Gift for you.
Nu had ik in gedachten om met Oud en Nieuw te gaan. Dat valt op zondag/maandag en ik vroeg me af of het dan wel leuk is om in 1 van de volgende steden door te brengen.
Keuze is uit Mechelen, Leuven, Brussel in België of Leipzig, Düsseldorf in Duitsland.
Brand maar los!

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.


Szan

Berichten: 6647
Geregistreerd: 29-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 12:48

Ik heb van jouw rijtje alleen in Leuven een keer oud & nieuw gevierd. Was een grote teleurstelling, omdat er nergens vuurwerk werd afgestoken :+ Geen idee of dat standaard is, of dat het alleen dat jaar niet zo was. Sfeer was wel gezellig, maar het 12-uurmoment is dan zo'n anticlimax.

SayaJones

Berichten: 11925
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Almere

Re: Leuke bestemming Dld/België Oud en Nieuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 12:54

Düsseldorf ben ik een paar jaar geleden geweest en dat is echt geen aanrader :n

Ontzettend druk, en in die drukte lopen jongeren te zwaaien met vuurpijlen, alle kanten op tot dat ze wegschieten. Zo de menigte in.
Ik heb een vuurpijl af zien gaan in een kinderwagen waar net 5 seconde voordat de vuurpijl er in vloog, het kindje eruit werd gehaald. Ik heb mensen hun kleren in de brand zien vliegen.

Nee, voor mij nooit meer..

Jax ♡
You can always tell about somebody by the way they put their hands on an animal

petra8
Berichten: 1133
Geregistreerd: 08-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 12:54

In belgie mag er maar op weinig plaatsen vuurwerk afgestoken worden oudjaarsavond. Ik ken veel Belgen die oudjaarsavond in Nederland daardoor gezelliger vinden en dus een hotelletje in Nederland boeken :-)

Blogs, boeken en cursussen over Communiceren met dieren, Chakra's bij dieren, Astrologie bij dieren, Paardenkarakters lezen en Bomen, planten en kruiden voor paarden https://www.paardennatuurlijk.com

Lukasje
Berichten: 11214
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 13:08

Van steden in België zou ik voor Antwerpen kiezen. Sowieso best een mooie en leuke stad en rond die periode staat er op de Grote Markt een kerstmarkt. Met oudjaar wordt er een groot vuurwerk aan de Scheldekaaien afgestoken, georganiseerd door het stadsbestuur.

Don't take anything for granted

Fitzroy

Berichten: 25091
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Leuke bestemming Dld/België Oud en Nieuw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-17 18:20

Antwerpen zit er niet tussen. ;)
Ik houd niet van vuurwerk dus geen probleem als er niets afgestoken wordt. Leuven is dus verder wel leuk ?

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Leuke bestemming Dld/België Oud en Nieuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 18:44

Leuven is een echte studenstenstad. Weet niet of je dat iets vind?

Mij zul je nóóit in steden vinden. Véél te druk en te veel gebouwen. Hou liever van dorpjes waar nog veel groen te zien is. (Woon zelf ook niet in een stad maar in een dorp waar veel fruitboeren zijn).

En idd niet overal is de sfeer even leuk. Ben eens naar brussel geweest voor de kerstmarkt. Nou dat viel serieus tegen, dan liever Winterland Hasselt.

Leef en laat leven.

Szan

Berichten: 6647
Geregistreerd: 29-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 18:48

Fitzroy schreef:
Antwerpen zit er niet tussen. ;)
Ik houd niet van vuurwerk dus geen probleem als er niets afgestoken wordt. Leuven is dus verder wel leuk ?

Ohw dan is Leuven misschien wel leuk voor je. Onze avond was vooral lekker eten bij Domus, daarna aan de bar bij cafe Metropool beland. Daar de hele avond gezeten en met het barpersoneel gekletst. Er werd cava uitgedeeld om met zijn allen te kunnen proosten om 12u. Dus ja, op het missen van vuurwerk na vond ik Leuven wel erg gezellig en sfeervol. Ook lekker klein en knus, nauwelijks groots of stads te noemen.

Lukasje
Berichten: 11214
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 19:09

Fitzroy schreef:
Antwerpen zit er niet tussen. ;)
Ik houd niet van vuurwerk dus geen probleem als er niets afgestoken wordt. Leuven is dus verder wel leuk ?



Tjsa, Leuven is wel oke maar idd, vooral een studentenstad. Leuven leeft wanneer de studenten er zijn maar in vakantieperiodes vind ik het daar vrij saai.
Dan lijkt van de Belgische steden Brussel me het leukst.

Don't take anything for granted

DiantaM
Berichten: 11272
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Leuke bestemming Dld/België Oud en Nieuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 15:31

Controleer wel even goed of de bon ook ingezet kan worden met feestdagen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 93 bezoekers