Dressuur aan de lange teugel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Dressuur aan de lange teugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 11:45

Indien jullie dat niet voor elkaar krijgen: ik zit bij Utrecht, geef les volgens de methode van Emiel Voest. Daar zit lange lijnen in, niet zo zeer lange teugelen, maar dit is wel vrij makkelijk om/over te zetten.

Evenaar

Berichten: 382
Geregistreerd: 17-11-04
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Dressuur aan de lange teugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 16:40

Ik rij binnenkort misschien weer richting de Veluwe vanaf regio Rotterdam, dat zou over Utrecht kunnen. Je kan even op mijn website kijken om te zien of het je aanspreekt wat ik doe, ook staan er nu foto's in dit topic [EV-ITP] Equiday 14/10/17

Eliine

Berichten: 5116
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Hoofddorp

Re: Dressuur aan de lange teugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 21:07

Je demo was leuk gister Eva!

Evenaar

Berichten: 382
Geregistreerd: 17-11-04
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Dressuur aan de lange teugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 23:33

Wat fijn om te horen Eline, dankjewel!

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 15:38

Ik voeg me hier ook weer even in, had al een tijd weinig tot eigenlijk niet gelangeteugeld.
Deze week op vakantie weer een lesje gevolgd en dan is het toch wel weer erg leuk!

Afbeelding


Afbeelding

Evenaar

Berichten: 382
Geregistreerd: 17-11-04
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Dressuur aan de lange teugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 21:33

Oh leuk Nouvel, bij Jaap?

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 21:35

Jeps, we zijn daar een midweekje met de paarden op vakantie geweest.
Dat was natuurlijk de gelegenheid om het weer eens op te pakken, super leuk!

Evenaar

Berichten: 382
Geregistreerd: 17-11-04
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Dressuur aan de lange teugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 22:02

Heerlijk, Jaap heeft het mooi voor elkaar daar! We waren klasgenoten bij de LT-opleiding :-)

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Dressuur aan de lange teugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 01:23

Niet piet?

Je paard blijft heerlijk!

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 08:48

Evenaar wat leuk!

Poes, we waren hier een paar daagjes op vakantie en het is altijd leuk om weer eens wat te proberen.
Piet zit voor ons heel ver weg en is niet altijd makkelijk vast te leggen, kan alleen voor een hele les dag op zo’n grote afstand.

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 19:01

Ik heb al een half jaar niet gelange teugeld ivm een gesneuvelde kruisband aan mijn kant en de bijbehorende operatie.
Vorig weekeind zou ik met mijn lieve brave Roosje een proefje doen, zonder training maar dat lukt primamet Roos.
Maar die was niet goed s ochtend dus thuis gelaten en stond ik daar met 2 veel groenere pony's. Deedee nog nooit aan de lange teugel gestart, Benno op Midden1 nivo en Benno heeft wat routine nodig.
Toch Benno gestart, in de Midden2. Met ruim 63%! En een 1e prijs!
Gelukkig werden mijn gangen niet beoordeeld, het viel nog niet mee zonder conditie en een slap zwabberpootje. Ik zit zelf nog niet eens op de helft van mijn revalidatie en moet maar hopen dat ik echt weer goed word ;) .
Afbeelding

essiesilly

Berichten: 7830
Geregistreerd: 21-05-07
Woonplaats: berkenwoude

Re: Dressuur aan de lange teugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 13:04

Hallo allemaal mag ik me hier ook melden?
mijn paard en ik hebben veel ervaring met grondwerk, hij luistert dan ook op de kleinste hulpjes. Ook clickeren we met vrijheidsdressuur
nu wil ik het werken aan de lange lijnen gaan uitbreiden en een paar meiden van stal zouden dit ook graag willen doen. iemand suggesties voor goede instructie in omgeving Bergambacht?
Afbeelding

groetjes!

PFT
Berichten: 64
Geregistreerd: 30-09-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 21:24

essiesilly schreef:
Hallo allemaal mag ik me hier ook melden?
mijn paard en ik hebben veel ervaring met grondwerk, hij luistert dan ook op de kleinste hulpjes. Ook clickeren we met vrijheidsdressuur
nu wil ik het werken aan de lange lijnen gaan uitbreiden en een paar meiden van stal zouden dit ook graag willen doen. iemand suggesties voor goede instructie in omgeving Bergambacht?
[ [url=m/dI6Vn7.jpg]Afbeelding[/url] ]

groetjes!

Kijk eens op de website van Emiel Voest, daar vindt je instructeurs die hierin lesgeven. Er zit er vast 1 bij jou in de buurt. Succes :)

dekoezegtboe

Berichten: 3568
Geregistreerd: 15-12-03
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 10:57

essiesilly schreef:
Hallo allemaal mag ik me hier ook melden?
mijn paard en ik hebben veel ervaring met grondwerk, hij luistert dan ook op de kleinste hulpjes. Ook clickeren we met vrijheidsdressuur
nu wil ik het werken aan de lange lijnen gaan uitbreiden en een paar meiden van stal zouden dit ook graag willen doen. iemand suggesties voor goede instructie in omgeving Bergambacht?
[ [url=m/dI6Vn7.jpg]Afbeelding[/url] ]

groetjes!


eva van Ponytales horsemanship.

Evenaar

Berichten: 382
Geregistreerd: 17-11-04
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 17:21


Evenaar

Berichten: 382
Geregistreerd: 17-11-04
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Dressuur aan de lange teugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 17:25

En Dennis, wat ubercool dat ze lange teugel wedstrijden hebben bij de Shetlanders. Ik weet dat pas sinds kort, zou er bijna een Shetty voor aanschaffen, zo leuk!

Eliine

Berichten: 5116
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 18:35

Evenaar schreef:
En Dennis, wat ubercool dat ze lange teugel wedstrijden hebben bij de Shetlanders. Ik weet dat pas sinds kort, zou er bijna een Shetty voor aanschaffen, zo leuk!

Moet je doen ;) is hartstikke leuk!

In het Z mag je zelfs een hoedje erbij op {:}


Afbeelding

Wijslander

Berichten: 5777
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Dressuur aan de lange teugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 18:39

Ahw dat ziet er toch echt fantastisch uit. Sport om oprecht van te genieten, voor beide!!

Mijn IJslander en ik melden ons hier ook vast aan. Eerstvolgende les gaan we aan het lange teugelen beginnen als uitbreiding op het werken aan de hand!

Caira
Berichten: 26056
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Re: Dressuur aan de lange teugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 19:12

Leuk Wijslander, vandaag een IJslander en haar baasje de beginselen van het lange teugelen geleerd, en een supershet de eerste passen verzamelen. Het is zo leuk om te doen

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: Dressuur aan de lange teugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 19:50

Het lange teugelen bij het stamboek is echt gewoon heel leuk.
Ik heb nu al zin in April als we weer mogen! Nog even wachten met welke pony ik dan start.

Als ik zelf nog beter ben moet ik maar weer gaan lessen he Lonneke ;) .

REYNIR
Berichten: 778
Geregistreerd: 03-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 20:00

Caira schreef:
Leuk Wijslander, vandaag een IJslander en haar baasje de beginselen van het lange teugelen geleerd, en een supershet de eerste passen verzamelen. Het is zo leuk om te doen


:o :D *\o/*
Mijn supershet!

(Ik las het berichtje, en dacht goh, lijkt wel op mijn middag vanmiddag 8-) )

Ceasar2015

Berichten: 5922
Geregistreerd: 06-05-06
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 20:19

Evenaar schreef:
En Dennis, wat ubercool dat ze lange teugel wedstrijden hebben bij de Shetlanders. Ik weet dat pas sinds kort, zou er bijna een Shetty voor aanschaffen, zo leuk!


Jaa inderdaad! Ik zou het heel leuk vinden als er bij de 'grote' pony's en paarden ook lange teugel wedstrijde georganiseerd worden!

Wijslander

Berichten: 5777
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 20:26

Gaaf Reynir!! :D mijn les is 8 december (pas) en heb al eens gelangeteugeld (mooi woord haha) met een paard van de juf, dus ik denk dat ik alvast een keer op eigen houtje ga oefenen met de mijne. Even wennen aan mijn nieuwe positie... :D

Caira
Berichten: 26056
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 21:35

REYNIR schreef:
Caira schreef:
Leuk Wijslander, vandaag een IJslander en haar baasje de beginselen van het lange teugelen geleerd, en een supershet de eerste passen verzamelen. Het is zo leuk om te doen


:o :D *\o/*
Mijn supershet!

(Ik las het berichtje, en dacht goh, lijkt wel op mijn middag vanmiddag 8-) )



Haha mooi hè

REYNIR
Berichten: 778
Geregistreerd: 03-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 23:06

Wijslander schreef:
Gaaf Reynir!! :D mijn les is 8 december (pas) en heb al eens gelangeteugeld (mooi woord haha) met een paard van de juf, dus ik denk dat ik alvast een keer op eigen houtje ga oefenen met de mijne. Even wennen aan mijn nieuwe positie... :D


Ik lange teugel ook met mijn IJslander. Is goed om zijn geduld te oefenen en het is fijn om aan de zijgangen te werken. Ik doe hem met hem voor de afwisseling op de gewone dressuur. Maar voor mijn shet is het de hoofdmoot voor het gymnastiseren omdat ik daar natuurlijk niet op kan zitten.