Schietpartij in kerk in Texas: 27 doden, meerdere gewonden

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sandorra

Berichten: 4026
Geregistreerd: 27-09-02
Woonplaats: Op de maan.....

Schietpartij in kerk in Texas: 27 doden, meerdere gewonden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-17 22:21

Een nog onbekende man heeft in een kerk in een dorpje in Texas tijdens de dienst meerdere mensen doodgeschoten. Veel mensen raakten gewond.

Duidelijkheid over aantal doden en gewonden is er niet.

24 of 27 doden
Inmiddels melden de grote Amerikaanse nieuwszenders dat er zeker 24 of zelfs 27 doden zouden zijn gevallen. Daarmee zou het de op drie na dodelijkste schietpartijen ooit in de VS zijn.

De schietpartij is inmiddels voorbij. De schutter is dood. Het is niet duidelijk of hij is doodgeschoten door de politie of dat hij zichzelf van het leven beroofde.

Bron RTL nieuws


Pfff verschrikkelijk weer

KM_Ris

Berichten: 2943
Geregistreerd: 22-12-11
Woonplaats: Limburg

Re: Schietpartij in kerk in Texas: 27 doden, meerdere gewonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 22:25

Tjongejonge, waarom toch ;(

sandorra

Berichten: 4026
Geregistreerd: 27-09-02
Woonplaats: Op de maan.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-17 22:31

KM_Ris schreef:
Tjongejonge, waarom toch ;(


Idd wat leven er toch zieke mensen op de wereld al het verdriet van die familie’s. etc.....

djuulsie

Berichten: 12789
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 22:31

Las het net :( vreselijk!

eenitraM
Berichten: 10947
Geregistreerd: 24-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 22:32

En het duurde lang voordat het op NOS terecht kwam... Teletekst was ook laat.

--

Trieste wereld.

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Re: Schietpartij in kerk in Texas: 27 doden, meerdere gewonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 04:15

Hoorde net op de radio dat hij dood was aangetroffen, dus neem aan dat hij dan niet door de politie is doodgeschoten. Blijkt te gaan om een ex-militair, het motief is nog niet bekend.

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Re: Schietpartij in kerk in Texas: 27 doden, meerdere gewonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 16:56

Hij is door een buurtbewoner dood geschoten die hem na het vluchten achterna ging!! Held :)

Snap dus niet wat mensen bezield. Zou me niks verbazen dat hij geïnspireerd is geraakt door wat er in las vegas is gebeurd!

eenitraM
Berichten: 10947
Geregistreerd: 24-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 17:08

CharmingS schreef:
Hij is door een buurtbewoner dood geschoten die hem na het vluchten achterna ging!! Held :)

Snap dus niet wat mensen bezield. Zou me niks verbazen dat hij geïnspireerd is geraakt door wat er in las vegas is gebeurd!


Nee, volgens mij niet.

Ik geloof dat hij zichzelf wat heeft aangedaan. Althans, dat maak ik er van uit op, op de NOS.

https://nos.nl/artikel/2201541-kerkschu ... -kwam.html

Muppett
Berichten: 2311
Geregistreerd: 11-04-09
Woonplaats: Nederbelg in België

Re: Schietpartij in kerk in Texas: 27 doden, meerdere gewonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 17:11

Ik las dat deze man een radicaal was met communistische ideeën, wellicht anti religie.

Yaralisa

Berichten: 2180
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 17:12

Vreselijk weer.. ;(

Ik had inderdaad ook begrepen dat hij zelfmoord gepleegd had.

Sill_Monster
Berichten: 977
Geregistreerd: 14-06-11

Re: Schietpartij in kerk in Texas: 27 doden, meerdere gewonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 17:13

:n Waar gaan we heen met deze wereld..

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 17:13

eenitraM schreef:
CharmingS schreef:
Hij is door een buurtbewoner dood geschoten die hem na het vluchten achterna ging!! Held :)

Snap dus niet wat mensen bezield. Zou me niks verbazen dat hij geïnspireerd is geraakt door wat er in las vegas is gebeurd!


Nee, volgens mij niet.

Ik geloof dat hij zichzelf wat heeft aangedaan. Althans, dat maak ik er van uit op, op de NOS.

https://nos.nl/artikel/2201541-kerkschu ... -kwam.html


Dan zijn er nog burgers geweest die op hem hebben geschoten! Hij is dood gelukkig alleen krijg je daar helaas de slachtoffers niet mee terug.

eenitraM
Berichten: 10947
Geregistreerd: 24-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 17:24

CharmingS schreef:
Dan zijn er nog burgers geweest die op hem hebben geschoten! Hij is dood gelukkig alleen krijg je daar helaas de slachtoffers niet mee terug.

https://www.nu.nl/buitenland/4994936/sc ... moord.html

Ik weet niet waar jij je bronnen hebt maar dit is nu de update. Ik heb nergens gevonden dat hij is gedood door een ander

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 17:34

eenitraM schreef:
CharmingS schreef:
Dan zijn er nog burgers geweest die op hem hebben geschoten! Hij is dood gelukkig alleen krijg je daar helaas de slachtoffers niet mee terug.

https://www.nu.nl/buitenland/4994936/sc ... moord.html

Ik weet niet waar jij je bronnen hebt maar dit is nu de update. Ik heb nergens gevonden dat hij is gedood door een ander


Ik dat vanochtend op het nieuws gehoord, maar het was me al duidelijk dat hij niet is gedood door een ander. Toch bedankt ;)

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 17:34

Ja wat een verhaal weer. En Trump maar volhouden dat een wet omtrent Wapens nergens voor nodig is..

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 18:39

HorseTimeXL schreef:
Ja wat een verhaal weer. En Trump maar volhouden dat een wet omtrent Wapens nergens voor nodig is..

Toen de IS-aanslag gebeurde kon hij niet snel genoeg roepen dat heel die immigratie toch eens grondig aan banden gelegd moest worden want zie je wel het zit toch echt fout. Ik ben heel erg benieuwd of hij nu ook even hard gaat roepen..Of wacht... :7

Taffje

Berichten: 2656
Geregistreerd: 03-01-06
Woonplaats: Terschuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 18:53

Tja, gelukkig heb je daar het recht om een wapen te mogen hebben, kun je jezelf tenminste verdedigen.... :7


HorseTimeXL schreef:
Ja wat een verhaal weer. En Trump maar volhouden dat een wet omtrent Wapens nergens voor nodig is..


Niet alleen Trump, de halve bevolking, als er een referendum over zou komen stemmen de meeste voor het recht op wapenbezit, want o jee, er zou je toch een recht ontnomen worden....

Furrow

Berichten: 3615
Geregistreerd: 07-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 18:56

Taffje schreef:
Tja, gelukkig heb je daar het recht om een wapen te mogen hebben, kun je jezelf tenminste verdedigen.... :7


HorseTimeXL schreef:
Ja wat een verhaal weer. En Trump maar volhouden dat een wet omtrent Wapens nergens voor nodig is..


Niet alleen Trump, de halve bevolking, als er een referendum over zou komen stemmen de meeste voor het recht op wapenbezit, want o jee, er zou je toch een recht ontnomen worden....


Gebeurd helaas ook in landen zonder wapenwet

Traiectum

Berichten: 1514
Geregistreerd: 30-01-06
Woonplaats: In m'n hoofd altijd ergens anders

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 19:02

Taffje schreef:
Tja, gelukkig heb je daar het recht om een wapen te mogen hebben, kun je jezelf tenminste verdedigen.... :7


HorseTimeXL schreef:
Ja wat een verhaal weer. En Trump maar volhouden dat een wet omtrent Wapens nergens voor nodig is..


Niet alleen Trump, de halve bevolking, als er een referendum over zou komen stemmen de meeste voor het recht op wapenbezit, want o jee, er zou je toch een recht ontnomen worden....



90% van de Amerikanen is voor aanscherping van de wapenwet. Het is de NRA (National Rifle Association) die dit tegenhoudt.

Persoonlijk geloof ik niet dat er in Amerika iets gaat veranderen. De Sandy Hook mass shooting in 2012 heeft ook niets veranderd, en dat was een schietpartij op een basisschool, met 20 kindjes onder de dodelijke slachtoffers. Als dat nog niet genoeg is ....

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 19:04

HorseTimeXL schreef:
Ja wat een verhaal weer. En Trump maar volhouden dat een wet omtrent Wapens nergens voor nodig is..

Helaas komen lui die verkeerd willen toch wel aan een wapen.
Daar voorkom je dit echt niet mee.

DarkCupid
Berichten: 729
Geregistreerd: 22-06-17
Woonplaats: MAARSBERGEN

Re: Schietpartij in kerk in Texas: 27 doden, meerdere gewonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 19:17

Wat verschikkelijk, las het nieuws al op fb

Vreselijk voor de nabestaanden

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 19:34

Kwanyin schreef:
HorseTimeXL schreef:
Ja wat een verhaal weer. En Trump maar volhouden dat een wet omtrent Wapens nergens voor nodig is..

Toen de IS-aanslag gebeurde kon hij niet snel genoeg roepen dat heel die immigratie toch eens grondig aan banden gelegd moest worden want zie je wel het zit toch echt fout. Ik ben heel erg benieuwd of hij nu ook even hard gaat roepen..Of wacht... :7


Ja echt he

BigOne
Berichten: 38225
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Schietpartij in kerk in Texas: 27 doden, meerdere gewonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 19:41

Trump heeft al geschreeuwd. Het ligt niet aan de wapens maar aan deze man, die was ziek in zijn hoofd.

Tja, mister president, wanneer niet iedere idioot daar aan wapens kan komen, legaal zelfs, dan moet je niet dit soort statements doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 14:18

bigone schreef:
Tja, mister president, wanneer niet iedere idioot daar aan wapens kan komen, legaal zelfs, dan moet je niet dit soort statements doen.

Kon hij niet juist legaal aan deze wapens komen omdat zijn vorige werkgever, the air force, verzuimd heeft zijn oneervolle ontslag bij de fbi aan te melden?

Was dit wel gedaan dan had hij die wapens niet kunnen kopen.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 14:27

Muppett schreef:
Ik las dat deze man een radicaal was met communistische ideeën, wellicht anti religie.

Het was een familie aangelegenheid.
Als je het niet zeker weet dan is het er bij de haren bijslepen van religieuze, ideologische of politieke motieven bijzonder onverstandig.