[VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 20:56

Wauw! <3

En leuk ritje lijkt me zo :j .

Moppie en Lou - For always in my heart little friends <3


Granoek
Blogger

Berichten: 10468
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 21:23

Wauw mooi hoofdstel!!
En een fijn ritje zo te horen, goed nieuws!

Ghostattack

Berichten: 11237
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 21:26

Wat een super mooi hoofdstel! Fijn dat het goed gaat :)

Renee1991

Berichten: 5974
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 22:44

Staat hem erg mooi, het nieuwe hoofdstel!

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 23:26

Ik zit ook te kijken naar dit hoofdstel. Heb je er ook teugels bij gehad of gekocht?

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-10-17 10:40

Wat leuk al die enthousiaste reacties! :o Ik ben erg blij met het hoofdstel, het zit hem duidelijk goed. Hij is zo relaxed met het hoofdstel.

En het was gisteren zo'n lekker ritje, dat ik daar zelfs vandaag nog van aan het nagenieten ben. Het is echt een voorrecht om zo lekker met hem naar buiten te kunnen <3

poes schreef:
Ik zit ook te kijken naar dit hoofdstel. Heb je er ook teugels bij gehad of gekocht?


Ik raad het hoofdstel zelf aan, als ik kijk naar Desperado zijn reactie. Ook vind ik de afwerking van het leer heel goed. Mocht je toevallig in de buurt wonen, ben je welkom eens het hoofdstel te komen bekijken? :) Ik had toevallig al teugels in dezelfde kleur die iets langer zijn (wat ik heel fijn vind), dus ik heb er geen teugels bijgekocht. Volgens mij zijn dat zelfs de teugels van de Decathlon die ik er nu bij heb haha.

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 10:42

Ha hebben die goede teugels ja? :)

Ik ben wel van België dus weet hoe diep je in NL zit?

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-10-17 10:44

poes schreef:
Ha hebben die goede teugels ja? :)

Ik ben wel van België dus weet hoe diep je in NL zit?


Ik ben niet zo kritisch op teugels moet ik zeggen haha. Al twijfel ik of deze nu van de Decathlon zijn of juist van een ander hoofdstel komen.. Ik ga vanavond even kijken!

Niet zo diep, haha. Ik woon in Breda. Ik weet niet waar uit België je komt? Je bent in elk geval welkom! :)

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-10-17 10:17

31 oktober | Longeren

Gisteren Desperado met de pessoa gelongeerd. De afgelopen tijd zonder goed hoofdstel, met ontstoken oogje en het niet helemaal goed lopen hebben we dat niet meer serieus gedaan. Wel liet ik hem vaak los wat om me heen stappen/draven, maar verder vroeg ik niks.

Nu met z'n nieuwe hoofdstel, nette hoefjes en goede oogje konden we weer rustig aan de slag. En hoe! Dex deed echt ontzettend z'n best en liep veel met z'n hoofdje naar de grond. Waar hij eerst altijd een beetje bleef 'hangen' op borsthoogte, liep hij nu vaak toch echt laag met z'n hoofdje.

Na de galop hem iets hoger ingesteld en toen lekker uitgestapt. Super blij en trots op hem.

Na het instappen de pessao ingesteld:
Afbeelding

Rustig draven:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Na de galop:

Afbeelding

Afbeelding

De galop helaas niet kunnen fotograferen, dan ben ik er echt 100% bij met m'n aandacht haha.

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

ruitje

Berichten: 12308
Geregistreerd: 29-06-03

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 10:51

Hij krijgt mooie billetjes :D

24/7 buiten en een binnenbak in de Randstad? Het is er:
insta: https://www.instagram.com/staldegroenemeer website: https://www.staldegroenemeer.nl

Alpha89

Berichten: 1058
Geregistreerd: 24-08-13
Woonplaats: Ergens in Nederland, Spanje en Portugal

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 12:39

Ik vond het echt heel leuk om hem eens in het echt te zien. Wat een lieverd! En aangezien ik een boel mensen op jouw stal ken, kom ik je vast vaker tegen! 8-) :D
Het lijkt me trouwens wel eens leuk om met mijn Nikon foto's van jullie te maken in Surae, als dank voor het uitlenen van je dekje :o

Eivissa (v. Rubiquil) <3 samen sinds 25-06-2013
Dressuur B + 11 | L1 + 11 | L2 + 11 | M1 + 2

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-10-17 21:46

31 oktober | Rijden & korte vakantie
Vandaag een klein halfuurtje op Desperado gereden. Morgen ga ik een paar daagjes weg, dus dan heeft Dex ook een mini-vakantie.

Hij deed net als gisteren aan de longeerlijn ontzettend z'n best. Met z'n nieuwe hoofdstel is het schudden afgelopen en is de aanleuning een stuk constanter. Aangezien hij de laatste tijd ohz een flink tempo heeft, vandaag besloten om hem constant bezig te houden.

Eerder probeerde ik z'n tempo te verlagen door korte ophoudingen (tegenovergestelde effect), rustig lichtrijden (matig effect), rustig praten (matig effect). Nu dus constant slangevoltes, gebroken lijnen, van hand veranderen, 8'jes, voltes etc. Ik heb amper een rondje op de hoefslag gevolgd. En ondanks dat hij in het begin wat schuin de bochten door ging of wat over z'n schouder viel, begon hij steeds meer te ontspannen! Het hoofdje ging naar beneden, hij werd ontzettend alert, want alle figuren rondde ik anders af en z'n tempo nam terug! Ik kon uiteindelijk zelfs mag lange teugel op de hoefslag uitdraven *\o/*

Om het nog 'gekker' te maken, moest ik hem soms zelf even aansporen :)) Haha. Ook ging zo de overstap draf/stap heel netjes en daarna in stap/draf week hij netjes voor m'n binnenbeen. Aangezien dit zo super ging, heb ik de galop vandaag even niet meegepakt. Dit ging al zo fantastisch, volgende keer meer :)

Dit gaan we dus zeker vaker doen. Gewoon oneindig veel onvoorspelbare figuren rijden.

ruitje schreef:
Hij krijgt mooie billetjes :D


*\o/*

Alpha89 schreef:
Ik vond het echt heel leuk om hem eens in het echt te zien. Wat een lieverd! En aangezien ik een boel mensen op jouw stal ken, kom ik je vast vaker tegen! 8-) :D
Het lijkt me trouwens wel eens leuk om met mijn Nikon foto's van jullie te maken in Surae, als dank voor het uitlenen van je dekje :o


Ah dankje! Het was leuk om weer eens bij te praten, en ik zie je graag vaker haha. Oh en je weet dat ik het graag doe hè.. Al sta ik dat aanbod zeker niet af :o. Super lief!

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-17 10:02

4 november | binnenbak
Gisteren na m'n vakantie weer met Dex in de binnenbak gereden. Ik merkte nog de effecten van onze vorige training en hij was in het begin relaxed en goed stuurbaar! Super fijn.

Ik had een vriendin mee om het een en ander te filmen, maar hij vond haar langs de bakrand spannend. Dat resulteerde erin dat hij wat opzij sprong (eigenlijk best braaf) en erna heel wat meer spanning meedroeg.

Zijn tempo lag redelijk hoog maar hij bleef braaf. De galop ging weer goed. Na een halfuurtje merkte ik echt aan hem dat hij moe raakte en ben ik gaan uitstappen. Na 3 dagen zo kunnen opstappen is toch fijn!

Het liefst zou ik wat filmpjes delen, maar moviemaker werkt niet mee en loopt constant vast waardoor ik weer opnieuw kan beginnen. Dus helaas alleen wat screenshots van m'n racekonijn:

Afbeelding

De filmpjes waren in elk geval goed voor mezelf. Want ik mag ook wel wat aan m'n houding doen :o

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard


freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-17 21:33

Mochten we nog meelezers hebben ( := ) vandaag heerlijk even buiten gereden met een stalgenootje. We hebben op één goed pad even de versnelling aangezet. Pfoe wat kan Dex snel! Haar paard zat in rengalop en Dex in een hardere draf, maar ik moest hem nog erg in houden het paard niet hard voorbij te gaan haha

Fotootje in stap:
Afbeelding

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

Granoek
Blogger

Berichten: 10468
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 21:35

Bohhh die van mijn zus gaat ook al zo hard, dan moet je echt gewoon in verlichte zit gaan want dat valt niet uit te houden anders, doe mij maar sloom :+

Pacific

Berichten: 3146
Geregistreerd: 18-06-11

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 21:39

Ik volg jullie nog :wave:
Lijkt me een heerlijk gevoel, zo gassen met je draver!

Nadiine__x

Berichten: 2797
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 21:52

Haha volgers genoeg hoor, ik lees allessss *D
Hahaha, ja niet normaal he die dravers? _O- en ze kunnen er zo van genieten!!

En dan springt pluis aan in galop en heb ik echt het gevoel. Alsof ik op een luie schommelstoel zit, ik. Mlet altijd zo wennen als ik van paard wissel :=

Groetjes, Nadine & Pluis!
https://Www.pluisstables.nl

Granoek
Blogger

Berichten: 10468
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 21:56

Ik kan niet meer op smalle paarden rijden. Alsof mijn benen uit elkaar gegroeid zijn (ja, ik weet hoe fout dat klinkt) en ik kan niet meer lichtrijden zonder benen te geven omdat die koe van mij anders gaat stilstaan. L-O-L !
En mijn hoofd kan niet begrijpen dat ik dan plots met mijn handen aan de oren van het paard kan komen als ik er op zit, "HOE dan??" en "waar is de rest??"

Nadiine__x

Berichten: 2797
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 22:01

Granoek schreef:
Ik kan niet meer op smalle paarden rijden. Alsof mijn benen uit elkaar gegroeid zijn (ja, ik weet hoe fout dat klinkt) en ik kan niet meer lichtrijden zonder benen te geven omdat die koe van mij anders gaat stilstaan. L-O-L !
En mijn hoofd kan niet begrijpen dat ik dan plots met mijn handen aan de oren van het paard kan komen als ik er op zit, "HOE dan??" en "waar is de rest??"


Hahahaha, kom Akkie maar een x rijden, wede dat je je benen spontaan weer stil kan houden? :')
Maar ik snap je gevoel heel goed!

Groetjes, Nadine & Pluis!
https://Www.pluisstables.nl

Granoek
Blogger

Berichten: 10468
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 22:03

Als ik bij jou eentje kom rijden is het niet Akkie :Y) :D :D

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-17 22:08

Whahaha ik lig krom om jullie comments! Ik kan me voorstellen dat het zooooo'n verschil kan zijn. Alleen al in breedte hahaha. Nu zou ik je toch graag op Akkie zien. Al is het alleen om zelf te kunnen lachen :=


Granoek schreef:
Bohhh die van mijn zus gaat ook al zo hard, dan moet je echt gewoon in verlichte zit gaan want dat valt niet uit te houden anders, doe mij maar sloom :+

Ja proberen te lichtrijden in zo'n draf is.. nou waarschijnlijk waaanzinnig goed voor je conditie :')

Pacific schreef:
Ik volg jullie nog :wave:
Lijkt me een heerlijk gevoel, zo gassen met je draver!

Leuk! En ja het is heel bijzonder die harde draf haha. Zit zo'n kracht en tempo achter

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

Renee1991

Berichten: 5974
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 22:48

Ja hoor, ook ik volg nog steeds :j Vind het leuk om jullie vorderingen te lezen.

Nadiine__x

Berichten: 2797
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 06:59

Hahaha, wat flauw Anoek! Had je graah op hem gezien, samen op avontuur in het bos :=

Groetjes, Nadine & Pluis!
https://Www.pluisstables.nl

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-17 15:40

Renee1991 schreef:
Ja hoor, ook ik volg nog steeds :j Vind het leuk om jullie vorderingen te lezen.


Leuk! Soms toch even afwachten of ik hiermee enkel mezelf vermaak of ook nog andere hahah :o

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 18:31

Ik lees uiteraard ook nog :)

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _RobinA_, Bernadth99, Facebook, xRooss en 121 bezoekers