vlakke, niet mulle ruiterpaden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
saarie

Berichten: 2148
Geregistreerd: 22-02-08
Woonplaats: Den Haag

vlakke, niet mulle ruiterpaden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-11-17 16:34

Hoi allemaal!

Wegens een paard wat aan het opbouwen is na een peesblessure, ben ik op zoek naar leuke buitenrijmogelijkheden die niet te belastend zijn. Hij mag alweer wat draven en meerdere uren stappen, dus we willen lekker op pad. Ik vroeg me af of jullie tips hebben waar we een leuk rondje kunnen rijden over vlakke, niet mulle paden. Bospaden zijn dus prima, of onverharde wegen waar je als ruiter ook mag komen, of ruiterpaden met bijvoorbeeld wandelpad ernaast waar ik naar zou kunnen uitwijken..

Ik zit in de regio Den Haag maar beschik over een trailer, dus mag ook in een andere provincie zijn!

Wie heeft een tip?


SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34480
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 16:44

Denk dat het Drents Friese Wold te ver is voor je, maar wij zijn er dit jaar voor de 2e maal op vakantie geweest met paard. Getwijfeld of we hem wel mee moesten nemen omdat hij aan het opbouwen was, ook peesblessure. Maar hebben er super kunnen rijden. Mooi vlak en niet zwaar. En anders in de Achterhoek (bijv bij Vorden in de buurt), daar weet ik ook dat de paden mooi vlak zijn. Waar je trouwens helemaal een top bodem hebt bij jou in de buurt is op het strand met laag water. Moet je alleen wel eerst door het zware zand en dat is weer niet ideaal.

FCSA

Berichten: 6379
Geregistreerd: 30-10-01

Re: vlakke, niet mulle ruiterpaden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 16:46

Amsterdamse bos? Ik wil wel een rondje met je meerijden als je dat handig/gezellig vindt.

ikkedus
Berichten: 3247
Geregistreerd: 24-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 16:47

De Utrechtse heuvelrug is mooi en goed te doen. Ervis een stal in de buurt van Utrecht. Daar doen ze ook Enjoy the ride ritten. Ik weet de naam niet meer helaas, maar daar heb ik echt over heerlijke paden gereden.

[o]

Ibbel

Berichten: 48933
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 16:48

Niet uitwijken naar wandelpaden of fietspaden. Mag gewoon niet, je verpest het voor andere ruiters, want die lopen kans dat ruiterpaden afgesloten worden of hele bossen gewoon verboden voor paarden worden. En de boetes zijn niet mals. Gewoon niet doen dus, dan houden we het allemaal leuk voor elkaar.

De bospaden rondom Putten zijn mooi hard en vlak. Goeie uitvalsbasis is Boshuis Drie, daar kun je je paard ook stallen om even een kop koffie oid te nemen. Aan de weg naar Boshuis Drie zit een prachtige grote parkeerplaats waar je je trailer kwijt kunt.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34480
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 16:49

Hangt er vanaf waar je bent op de heuvelrug ikkedus. Bij ons in de buurt (Veenendaal, Elst, Amerongen) zwaardere stukken en veel stenen op het pad. Ook ongelijke bodem. Zou ik niet kiezen met een paard waarmee je aan het opbouwen bent.

saarie

Berichten: 2148
Geregistreerd: 22-02-08
Woonplaats: Den Haag

Re: vlakke, niet mulle ruiterpaden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-11-17 17:06

Bedankt voor de tips allemaal! Ik zal me ook zeker aan de regels houden hoor, bedoelde meer van, als er even een mul stukje is dat ik dat kan vermijden.

saarie

Berichten: 2148
Geregistreerd: 22-02-08
Woonplaats: Den Haag

Re: vlakke, niet mulle ruiterpaden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-11-17 17:07

Amsterdamse bos is voor mij goed te bereiken, lijkt me gezellig om een rondje te doen trouwens! Strand is helaas geen optie, daar hou ik hem niet rustig. En duinen op/af behoort nog niet tot de mogelijkheden helaas.

WesterGinger
Berichten: 27
Geregistreerd: 11-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 17:14

Hi, bij Vianen kun je mooi rijden. Uiterwaarden langs de rivier, droog, veerkrachtig en relatief vlak gras. Lekker struinen tussen de koeien door. Heen langs het water (links aanhouden) en terug langs de dijk (weer links aanhouden). Of net andersom. Lekker uitwaaien. Route van ongeveer een uur.

Ideaal om op te bouwen. Geen andere ruiters. Geen kosten anders dan een lekkere kop koffie of pannenkoek op de Ponthoeve.

Parkeren op de Ponthoeve (pannenkoekenboerderij) of bij de waterzuivering. Vanaf Ponthoeve klein stukje stappen over de weg, linksaf, brug oversteken. Links, links alsmaar langs het kanaal (500m). Dan kom je aan het einde bij een hek waar je in theorie te paard door kunt. Wij stappen wel altijd af, want het hek valt te snel dicht.

sassefras
Berichten: 2351
Geregistreerd: 08-06-02
Woonplaats: nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 17:26


Sim
Berichten: 31480
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 23:26


moonfish13
Berichten: 18218
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 01:41

Ibbel schreef:
Niet uitwijken naar wandelpaden of fietspaden. Mag gewoon niet, je verpest het voor andere ruiters, want die lopen kans dat ruiterpaden afgesloten worden of hele bossen gewoon verboden voor paarden worden. En de boetes zijn niet mals. Gewoon niet doen dus, dan houden we het allemaal leuk voor elkaar.

De bospaden rondom Putten zijn mooi hard en vlak. Goeie uitvalsbasis is Boshuis Drie, daar kun je je paard ook stallen om even een kop koffie oid te nemen. Aan de weg naar Boshuis Drie zit een prachtige grote parkeerplaats waar je je trailer kwijt kunt.

Volledig mee eens, omgeving putten is echt perfect!
Bijna geen mulle paden, alleen de hei bij houtdorpse veld is erg mul maar buiten de hei om allemaal mooie harde paden.
Afbeelding

Anne_GTI

Berichten: 18195
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: vlakke, niet mulle ruiterpaden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 02:20

Epe. Perfecte paden zat. En ik ben wel in voor een date om een paar uur samen door het bos en over de heide te struinen. Ook overnachten kan op verschillende adressen met paard.

TurdusMerula

Berichten: 23902
Geregistreerd: 09-04-05

Re: vlakke, niet mulle ruiterpaden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 19:07

Wellicht de Vlietlanden, da's niet zo ver. Is geen lang rondje, maar voldoet wel aan je eisen als ik het zo hoor?

Op de hoogte blijven van paardgerelateerde activiteiten? Tips over houding en zit ontvangen? Schrijf je in voor de nieuwsbrief!
paardplus.nl
Paardplus op Facebook


djuulsie

Berichten: 12789
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 19:19

Hoge en lage bergse bos in Bergschenhoek/Rotterdam

arnoud64

Berichten: 46
Geregistreerd: 10-11-09

Re: vlakke, niet mulle ruiterpaden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 22:52

Bijna alle paden in Heerde/Epe zijn niet mul, maar dat is wel erg ver weg voor je! Je kan hier eindeloos rijden dus het is wel de moeite waard ;0)

Pauline
Berichten: 12186
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Re: vlakke, niet mulle ruiterpaden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 22:59

Ik woon in je omgeving en ben ook aan het opbouwen, misschien kunnen we samen eens gaan?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 bezoekers