EJL-ITP met Annie de Clydesdale!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Captain

Berichten: 21370
Geregistreerd: 15-10-08

EJL-ITP met Annie de Clydesdale!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-17 20:36

Hallo Bokkers! :D
Vandaag is het precies een jaar geleden dat we Annie kregen. Annie is een 14-jarige clydesdale merrie. We weten weinig van haar verleden. We hebben haar via stichting 'Paard zoekt Baas'. Onbeleerd en wat afgezonderd van de kudde en hoeven die in vreselijke staat verkeerden maar we gingen er voor! Een leuke nieuwe uitdaging. :D

*\o/*
Afbeelding

November
Eerst maar eens lekker wennen in haar nieuwe familie! :j Samen met Menno, de 21-jarige fries en Pip, de 10-jarige shetlandermerrie.
Het schommelde nog wel aan het begin. Ze stond veel afgezonderd van Menno en Pip. Na een paar weken werd het beter en werd ze de dominante leidende merrie waar vooral Menno wat moeite mee leek te hebben. :')

Hier is enigszins te zien hoe slecht haar hoeven waren. Ze was al zeker 2 jaar niet naar de smid geweest en haar hoeven waren in een soort 'drietand' gegroeid. Benen optillen was ook erg eng. Ze raakte snel in paniek en achter trapte ze. De hoefsmid zou snel komen!
Afbeelding

De eerste paar keren hebben we haar voor de behandeling van de hoefsmid tranquigel gegeven. Dit ging heel erg goed en ze liet het braaf over zich heen komen. :j

December
Ook het rijden gingen we langzaam oppakken. We denken dat ze het rijden niet kende. Opzadelen ging prima maar beenhulpen/stuur/rem zaten er niet op. We zijn begonnen met haar bitloos te beleren. Ze was vanaf het begin wat lastig met sturen maar verder ging het prima. Aan het begin reed het overbuurmeisje op haar omdat ik erg veel en regelmatig last van mijn rug had.

Afbeelding

Vrijheidsdressuur deden we natuurlijk ook! :D

Afbeelding

Januari
Januari was een rustige maand. Weinig kunnen rijden aangezien er veel sneeuw lag. Bij hoge uitzondering stapte ik zelf soms ook eventjes op.. Gewoon omdat het kon! <3 (Hoofdstel zat hier veel te hoog maar omdat we wat problemen hadden met het stuur heb ik ongeveer alle hoogtes even uitgeprobeerd. :'))

Afbeelding

Februari
Wederom een rustige maand. Ik had inmiddels zoveel pijn in mijn rug dat ik ook niet regelmatig meer kon gaan. Inmiddels ook de bitloze optiming vervangen door een hoofdstel mét bit. Na een jolige bui waarbij ze er vandoor ging en ik geen rem/stuur meer had was ik het vertrouwen kwijt en kwam er een mooi hoofdstel met bit. :9

Afbeelding

Maart
In maart ben ik veel thuis gebleven, het was inmiddels bekend dat ik geopereerd moest worden aan mijn rug. Ik heb veel tijd bij de paarden doorgebracht omdat ik wist dat ik een hele poos daarna niet meer zou kunnen gaan. Nog heerlijk een paar keer gereden (ging weer met morfine *\o/*) en veel grondwerk gedaan.

Afbeelding

Afbeelding

April
Helaas dus niet naar de paarden kunnen gaan in april.. :n

Mei
In mei kon ik voor het eerst weer gaan. En wat waren ze blij om me te zien.. <3 En dat was wederzijds natuurlijk! Ik deed lekker rustig aan en alleen maar grondwerk. Ik had Annie ook een tijdje pauze gegeven van rijden. Mocht ze even rustig alles verwerken van het rijden! :j

Afbeelding

Juni
Ik mocht nog steeds niet rijden maar om het weer een beetje op te pakken zijn we begonnen met lange lijnen. Tjonge wat vond je dat spannend aan het begin. Zodra ik achter je billen verdween raakte je in paniek. Na een keer of drie ging het gelukkig beter! :D

Afbeelding

Juli
In juli heeft een vriendin mij geholpen om het rijden weer op te gaan pakken. Ik mocht nog steeds niet rijden en wilde ook eerst 10 kilo kwijt raken. Het rijden ging vanaf het begin bizar goed. Omdat ik haar met lange lijnen al veel op stemhulp had ging het erg fijn. :j
Na 5 kilo af te zijn gevallen mocht ik als beloning van mezelf er weer eens op voor de foto.. Wat was dat fijn! Na 4 maanden zat ik weer op een paardenrug!! <3 Deze foto hangt ook op canvas op mijn kamer. :D

Afbeelding

Augustus
Heel veel grondwerk gedaan.. :D
Afbeelding

September
In september was er dan eindelijk 10 kilo af en mocht ik zelf weer 'intensief' rijden van mezelf. :D
Hier zijn we ook begonnen met de galop wat aan het begin nogal wel onstuimig kon gaan en ik moest ook echt even aan haar vlakke galop wennen haha! :D

Afbeelding

Oktober
Inmiddels ben je al helemaal ingeburgerd en gaat het super! :D We hebben flink wat vorderingen gemaakt en heel langzaam begint er iets te groeien tussen ons.. <3

Afbeelding

November
En vandaag hebben we dan je 1 jarige jubileum gevierd met een heerlijke rit. :j

Afbeelding

Bedankt voor alles lieve Annie! :* Ik moet soms nog wat aan je wennen en dat is wederzijds maar samen komen we er wel. Alles met plezier en geduld! :D

:* :* :*

Bedankt voor het kijken!! Voor de geinteresseerden, Annie is verder ook te volgen op mijn instagram account: hannahmennooo

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Re: EJL-ITP met Annie de Clydesdale!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 20:47

Ah wat gaaf om van jullie zo'n jaar overzicht te zien. Ik had geen idee dat ze van die stichting kwam, en wat is ze positief veranderd zeg. Het blijft een prachtig paard! Op naar een mooi 2018, en jij hopelijk meer geluk met je rug :)

chriske

Berichten: 2781
Geregistreerd: 14-03-11
Woonplaats: Oosterhout NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 20:48

Owh wat is het toch een schitterende dame, ben heel benieuwd naar hoe ze zich nog verder gaat ontwikkellen :D

Captain

Berichten: 21370
Geregistreerd: 15-10-08

Re: EJL-ITP met Annie de Clydesdale!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-17 22:36

Bedankt! :D Ik hoop het ook freetorun! :j

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 00:15

Wat een knap paard!
Ik hoop dat je in 2018 pijn vrij door kan rijden, jullie zijn leuk samen :).

Captain

Berichten: 21370
Geregistreerd: 15-10-08

Re: EJL-ITP met Annie de Clydesdale!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-17 17:50

Ahh bedankt!!! :j

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: EJL-ITP met Annie de Clydesdale!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 13:03

Wat een mooie overzicht :) Je mag trots zijn op jezelf. :D

Leo

Berichten: 50114
Geregistreerd: 06-12-02

Re: EJL-ITP met Annie de Clydesdale!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 14:00

Mooi overzicht, wat een bijzonder paard. :) De voorlaatste foto is echt prachtig!
Op naar een pijnvrij 2018 vol van mooie paardenmomenten.

monnette1

Berichten: 244
Geregistreerd: 29-08-14
Woonplaats: Deil

Re: EJL-ITP met Annie de Clydesdale!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 15:41

Leuk om te zien en te lezen!!

Captain

Berichten: 21370
Geregistreerd: 15-10-08

Re: EJL-ITP met Annie de Clydesdale!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-17 18:30

Dank jullie wel! <3

Bommeltje_
Berichten: 2085
Geregistreerd: 16-03-08

Re: EJL-ITP met Annie de Clydesdale!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 21:11

Wat een geweldig paard is het toch en jullie zijn ook een heel leuk duo :D

Op naar veel lekkere ritten in 2018! Kan niet anders :D

Captain

Berichten: 21370
Geregistreerd: 15-10-08

Re: EJL-ITP met Annie de Clydesdale!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-17 22:16

Dank je wel! Leuk dat jullie ons bij elkaar vinden passen! :#

Ntlie_

Berichten: 12472
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Zeeland

Re: EJL-ITP met Annie de Clydesdale!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 19:26

Wat een leuk overzicht!

Annie is een ontzettend leuk dier en wat mooi om te zien hoe jullie samen gegroeid zijn. :)
Op naar een heel mooi 2018 voor jullie! :D

Narcissa
Berichten: 3047
Geregistreerd: 29-03-15

Re: EJL-ITP met Annie de Clydesdale!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 13:04

Die oktoberfoto <3

Captain

Berichten: 21370
Geregistreerd: 15-10-08

Re: EJL-ITP met Annie de Clydesdale!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-17 16:30

Dank jullie wel! :D