Weer beginnen met paardrijden.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Janinevv

Berichten: 13231
Geregistreerd: 12-01-16

Weer beginnen met paardrijden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-11-17 14:21

Hoihoi!
Geen idee of het hier goed staat,

Maar ik zit er weer aan te denken om weer te gaan paardrijden, gewoon in een les met volwassenen.

Nu moet ik het zelf betalen en wil beetje weten wat richtlijnen zijn qua betaling per maand.

Zo las ik ergens 65 euro per maand en dan 4x les van een uur.

Wat is voor jullie van belang als het gaat om kosten? Ik wil sowieso bij de manege langs om te kijken of het goed voelt en of ik eventueel een lesje mee zou mogen draaien.

Ben ook wel benieuwd of er meer ouderen zijn 18+ die op manege paarden rijden en hoe het hun bevalt.

Groetjes

[o]


Speirs

Berichten: 1682
Geregistreerd: 20-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 16:58

Ik rij zelf niet op een manege maar kijk wel eens voor m'n dochter. Eerlijk gezegd maakt het mij qua kosten niet uit als de paarden goed verzorgd worden en in de wei komen. En dat er met zorg lesgegeven wordt, geen ge-'geef hem een tik met de zweep! Nee, harder!'.

Janinevv

Berichten: 13231
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-11-17 16:59

Speirs schreef:
Ik rij zelf niet op een manege maar kijk wel eens voor m'n dochter. Eerlijk gezegd maakt het mij qua kosten niet uit als de paarden goed verzorgd worden en in de wei komen. En als er met zorg lesgegeven wordt, geen ge-'geef hem een tik met de zweep! Nee, harder!'.


Dat vind ik ook het belangrijkste en de sfeer moet goed voelen, ga denk ik straks even belletje doen :)

[o]

Speirs

Berichten: 1682
Geregistreerd: 20-07-14

Re: Weer beginnen met paardrijden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 17:03

Leuk!! En zou inderdaad gewoon eens hier en daar rondkijken en sfeer proeven.

Oehhh ik was laatst op een manege waar een paar paarden toch wel heel stijf liepen, dat trekt mij niet hoor als klant. Ze moeten goed in hun vel zitten :)

mirmar
Berichten: 320
Geregistreerd: 28-05-06
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 17:06

Leuk zeg dat je weer begonnen bent met rijden!
Toevallig is een goede kennis van mij net weer begonnen met paardrijden. Haar dochtertje is vorig jaar begonnen en rijdt ook af en toe op mijn paardje en zij heeft vroeger ook gereden en het begon weer te kriebelen bij haar.
Zij heeft nu 3 of 4 lessen gehad.
De eerste paar keer apart, aan de longe en keer los, daarna in de les mee gereden om te proberen. Dat ging niet helemaal goed omdat ze daar geen beginnersgroepen hebben dus ze gelijk in een groep mee moest rijden met mensen die al wat langer rijden.
Nu gaan ze nog ff kijken wat het handigst is, nog een paar losse lessen of een andere groep met een andere instructrice.
Zij betaald deze lessen eerst nog los, meen 15 euro voor een half uur apart, voor volledige les weet ik het niet.
Paarden daar worden wel goed verzorgd en zien er goed uit.

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 17:09

Bij ons kosten lessen op een paard, voor volwassenen, een uur (incl. poetsen): 15 euro- ik denk dat dat absoluut niet te duur is, dat is wat lager dan het gemiddelde verwacht ik (iets lager he, niet spotgoedkoop ;p)

Janinevv

Berichten: 13231
Geregistreerd: 12-01-16

Re: Weer beginnen met paardrijden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-11-17 17:24

Bedankt voor de reacties!
Heb net even gebeld heb lestijden door gekregen en moet zo even terug bellen voor andere vraag.

Je kan daar instap cursus doen voor 95 euro maar dan leer je ook borstelen en opzadelen plus half uur aan de longe maar dat vind ik eigenlijk beetje "onzin" want meeste weet ik allemaal nog wel, heb vroeger ook gereden maar goed zal straks daar meer infomatie over krijgen.

[o]

Bianca_v_s
Berichten: 87
Geregistreerd: 21-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 17:48

Ik ben jaren geleden weer begonnen op de manege waar ik als kind heb gereden. Daar moest ik toen 1x een half uur privé proefrijden om te kijken of ik het nog kon (ja dus ;)) en in welke groep ik zou passen qua niveau.
Wat betreft kosten: ik betaal op de manege waar ik nu rijd 140 euro voor een 10-lessen kaart, dus omgerekend 14 euro per les. Losse lessen zijn aanzienlijk duurder met 25 euro voor een uur groepsles.

SincereQ
Berichten: 907
Geregistreerd: 22-02-11

Re: Weer beginnen met paardrijden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 17:54

Ik ben ook weer opnieuw begonnen met rijden, ben 25. Ook op een manege, per les ongeveer 15 euro, rijdt dan wel een vol uur. Half 10 sta ik in de bak en is meestal al na half 11 dat we er uit zijn, dus wel waar voor mn geld. Fijne instructrice, paarden komen dagelijks op de weide in groepen en hebben redelijk ruime stallen.
Heb vooraf 3 lessen prive gehad van een half uurtje om er weer in te komen en niveau te bepalen, wel heel prettig vind ik.


Dreamybol

Berichten: 4241
Geregistreerd: 13-09-05
Woonplaats: NL

Re: Weer beginnen met paardrijden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 18:20

Bij ons is een losse les 19 euro, bij wekelijks rijden met een 5 of 10 rittenkaart 16 euro per les, bij 10 rittenkaart voor om de week 17. Denk dat prijzen per regio kunnen verschillen.
Meeste mensen laten we instromen via een beginnersuur voor volwassenen of na een half uur privéles. We hebben nu ook wat herintreders die in het beginnersuur zitten en soms zijn ze er na 2 keer uit, dat is echt heel verschillend.

Op een paardenrug hoog boven de grond
Voel ik mij pas echt gezond
Ondersteund door vier gezonde benen en een sterke rug
Heb ik telkens voor even die van mij terug!



Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 bezoekers