[VOLG] Renovatie project

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

[VOLG] Renovatie project

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-11-17 14:32

Begin dit jaar hebben wij een huis gekocht in een nieuwbouwproject. De verwachting is dat dit rond de bouwvak van 2018 opgeleverd wordt. Voor de zekerheid hebben we afgelopen zomer ons huidige huis te koop gezet, in de stille verkoop. Binnen 1 week kregen we een bod dat we niet konden (durfden te) weigeren. Helaas wel opleverdatum 20 december. We gingen er daarbij vanuit dat een tijdelijk huis niet op te veel problemen zou stuiten.. helaas.

Een normaal huurhuis in de regio waar we heen willen is voor ons niet realistisch: alles is voor ten minste 1 (of soms zelfs 2 jaar) en de inkomenseis is ook absurd. Een vakantiehuisje huren voor een half jaar is in onze regio niet mogelijk helaas (en vind ik met 2 kids en 2 huisdieren ook niet ideaal).

Een hypotheek erbij is echter voor ons geen enkel probleem.. dus wat doe je als je geen huurhuis kan vinden? Je koopt er een. We zijn eigenlijk in eerste instantie wat huizen die al langer leeg stonden gaan bekijken in de hoop met de eigenaar een deal te kunnen maken het te huren. Toen dat niet lukte hebben we een bod gedaan.. wat is geaccepteerd.

Het huis zal opgeleverd worden op dezelfde dag dat we uit ons huidige huis moeten zijn. Praktisch levert dit nog wat uitdaging op (waar gaan de spullen tijdelijk heen.. logeren kunnen we bij mijn ouders) maar dat zal ook wel opgelost worden, waarschijnlijk tijdelijk naar een opslagruimte.

Het huis dat we gekocht hebben staat al 5 jaar leeg. Op de verkoopfoto's ziet het er allemaal vrij gunstig uit maar de keuken is echt lelijk en niet functioneel oud (foto's zien er echt veel beter uit dan werkelijkheid). Het huis is smerig en het behang oud, de vloerbedekking is gedateerd en aan vervanging toe en de badkamer... tsja. Achter moet er een deel dubbel glas in en de achtergevel moet nodig opnieuw geschilderd. Kortweg: de afgelopen 20 jaar is er (nagenoeg) geen onderhoud geweest aan het huis. Voor de verkoop is er oppervlakkig schoongemaakt en een show inrichting geplaatst maar dat is het zeg maar wel. Al met al hebben we een flinke klus te pakken.

Afgelopen dinsdag hebben we een bouwkundige keuring uit laten voeren waar gelukkig niets schokkends uit gekomen is. Vandaar dat we die middag het voorlopig koopcontract getekend hebben. Vandaag loopt onze bedenktijd af dus we kunnen er in principe niet meer om heen.. we hebben een 'tijdelijk onderkomen'.

Ons plan is het huis dus geheel te renoveren: nieuwe ramen, keuken, badkamer, ketel, vloeren, muren stucen, achtergevel op orde bregen, als het nog lukt de tuin wat opfraaien.. en de boel weer te koop zetten. Het doel is daarbij wel kiet te spelen of liefst nog iets winst te maken. Gelukkig zijn we beiden erg handig dus het grootste deel van het werk kunnen we zelf doen.

De keuken is in grote lijnen uitgezocht en ook de badkamer weten we hoe we die willen inrichten. Op 20 december begint het project officieel maar we hebben al aardig voorpret. Ik zal proberen hier gedurende het hele project af en toe updates te doen en misschien ook adviezen vragen. Volgen jullie mee?


KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: [VOLG] Renovatie project

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 14:35

wat leuk zeg! ik volg graag mee, ben benieuwd wat jullie er van maken :D Ik vind het persoonlijk altijd wel leuk om voor en na foto's te zien van alles!

You are either an ocean or a puddle, don't be a puddle. People walk through puddles like there nothing. Oceans fiets destroy cities
Karma 30/06/2015 <3 Chansy 17/04/2011 <3 Balto 15/10/2017 <3 Jinx 18/02/2019 <3

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Re: [VOLG] Renovatie project

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-11-17 14:46

Zodra we er weer een keer zijn (mogen in principe min of meer vrij in gezien het toch leeg staat) ga ik goede 'voor' foto's maken inderdaad. Ik vind het voorwerk echt onwijs leuk, zit tegels te speuren, keuken ontworpen, badkamer ideeën opdoen. Het lastigste vind ik niet teveel onze eigen smaak er in te willen verwerken (op zich vrij modern en neutraal, dat wel): het is immers voor de verkoop bedoeld.

Ik kan zo wel even wat van onze ideeën hier posten. Ben benieuwd wat bokkers daarvan zeggen :).

djuulsie

Berichten: 12789
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 14:47

ben ook benieuwd naar jullie project. Het huis biedt qua ruimte wel potentie he? Super leuk!

KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: [VOLG] Renovatie project

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 14:50

Gaaf, persoonlijk vind ik het goed als je het neutraal doet. Dan kan de toekomstige koper er zelf hun draai aangeven met meubels en accessoires :j

You are either an ocean or a puddle, don't be a puddle. People walk through puddles like there nothing. Oceans fiets destroy cities
Karma 30/06/2015 <3 Chansy 17/04/2011 <3 Balto 15/10/2017 <3 Jinx 18/02/2019 <3

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-11-17 15:31

Het is niet een onwijs groot huis, prima eengezinswoning. Wel een flinke tuin.

Voor de keuken is dit ons idee:
Afbeelding
Strakke witte kastjes, houten aanrechtblad, RVS apparatuur etc, witte metro tegels boven als splashback, links willen we houten planken hangen.
Deze tegels heb ik op 't oog:
https://www.tegelsinhuis.nl/wandtegels/ ... lans/3/770

Er komt overal nieuw laminaat, in dezelfde kleur als er eigenlijk nu al ligt (zoals op het keuken plaatje ook). Muren worden strak wit gestuct, misschien in de woonkamer aan de wand tegen de gang lichtgrijs.

Ook de vloerbedekking van de trap gaat weg, op de traptreden komt hout en de stootwanden wit.
De hal wordt gewit en tegenover de deur wil ik een grote spiegel hangen om het optisch nog groter te maken (is al een ruime hal van zichzelf).

De toilet krijgt grote lichtgrijze tegels op de vloer en tegen de achterwand, tot de bovenkant van het hangend toilet zeg maar. De rest willen we strak wit stucen. Witte toilet en we willen een fonteintje aanbrengen.
https://www.tegelsinhuis.nl/vloertegels ... 5x45/3/232

De badkamer krijgt dezelfde grijze tegels op vloer en 1 achterwand. Op de andere wand willen we grote witte tegels aanbrengen (https://www.tegelsinhuis.nl/wandtegels/ ... iceerd/3/4) We willen een normaal toilet aanbrengen (nu zo'n sanibroyeur) en inloopdouche realiseren. Qua inrichting blijft het gelijk. We kiezen waarschijnlijk dit meubel, met een grote spiegel er boven:
Afbeelding.

Op dit moment zijn er 2 slaapkamers op de 1e verdieping. Oorspronkelijk zijn dit er 3 waarvan de toegang tot 1 is afgesloten met MDF platen en naar de grote slaapkamer open gemaakt zijn (met een super lelijke boog). De boog gaat er sowieso uit. We twijfelen nog erg of dit een inloopkast wordt of toch weer een slaapkamer. Voor ons gezin vind ik een slaapkamer handiger, dan kunnen onze beide kinderen op dezelfde verdieping slapen als wij. Bovendien kan ik dan op zolder een werkkamer realiseren. Tegelijkertijd zie ik het handige in van een grote inloopkast aan de ouderslaapkamer. Wat vinden jullie?

Met de kinderkamers twijfel ik ook enorm.. helemaal wit houden of toch 1 muur lichte kleur geven? Het is natuurlijk maar een maand of 6 dat we er wonen dus het hoeft echt niet zo super voor ons gemaakt te worden. Aan de andere kant vind ik een huis dat helemaal wit is zo steriel.. kan je natuurlijk met accessoires oplossen maar wil ook niet van alles overal aan de muren gaan hangen ivm gaten etc die het ook weer niet mooier maken. Lastig!


djuulsie

Berichten: 12789
Geregistreerd: 13-07-08

Re: [VOLG] Renovatie project

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 15:34

Zou alles wit houden. Ik denk dat een extra slaapkamer wel meerwaarde zou hebben. Ik zou 3 slaapkamers te weinig vinden (maar dat ben ik).

keuken en badkamer ideeën zien er goed uit :)

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 15:48

Spannende gok TS! Ik moet er niet aan denken. Vind het al vreselijk dat wij ons nieuwe huis moeten verbouwen :+

Ik wilde net typen, wel aan de krappe kant met 2 kindjes. Is het een kindvriendelijke buurt? Is de kans groot dat er weer een gezin gaat wonen? Zo ja dan zou ik zeker voor 3 slaapkamers kiezen. Maar persoonlijk zou ik mijn inloopkast niet willen missen.

Wat is de toegevoegde waarde van slapen op dezelfde verdieping?

Wat de keuken betreft zou ik het fornuis absoluut niet plaatsen naast een kast. Dan kun je amper pannen kwijt. Zeker als je een wok gebruikt. Ik zou ook zeker in zo'n kleine keuken gebruik maken van kastjes boven.

Klinkt allemaal negatief, niet zo bedoeld! Maar als je daar met 4 mensen moet wonen heb je nooit ruimte genoeg.

Badkamer combinatie vind ik erg mooi.

Stumper_

Berichten: 1348
Geregistreerd: 16-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 16:01

Stoer dat jullie dit durven, ik heb niet zoveel ervaring met klussen, kan alleen maar schilderen en laminaat leggen dus bij mij zou het uitlopen op een ramp. :+ Al lijkt het me wel heel gaaf om meer te kunnen. Knap dat jullie dus handig zijn en ervoor gaan. Het huis ziet er leuk uit, erg benieuwd wat jullie ervan maken en wie weet haal ik er nog wat tips uit! Succes met de werkzaamheden, vind het altijd erg leuk om dit soort topics te volgen. :)

"No one appreciates the very special genius of your conversation as the dog does."
_______ - Christopher Morley

Urona447
Berichten: 2792
Geregistreerd: 13-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 16:05

Spannend! Ik zou persoonlijk over je keukeninrichting nog eens goed nadenken, vind hem niet praktisch ingericht doordat je de oven achter de deur hebt en je kookplaat naast die hoge kast. Daarnaast zou ik de keuken een neutrale kleur geven.

Zou daarnaast sowieso voor een wasmeubel gaan met 2 wasbakken. Vooral met een gezin is dit veel handiger. Ik zou daarnaast eens informeren of het wel rendabel is om er een nieuwe badkamer in te zetten, 1 badkamer is zo persoonlijk dat het ons werd afgeraden.

Ook zou ik goed alles op papier zetten omtrend de kosten. Ik zou als jou was op funda kijken wat de huizen in de prijscategorie van 225000 euro allemaal extra hebben en waar je dus naar toe moet werken.

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-11-17 16:07

Selka goed dat je het zegt, ik heb nu in deze tekening het tussendeel (20 cm) links geplaatst maar moet inderdaad rechts van de kookplaat. Helaas is er niet meer ruimte omdat we met een stuk draagmuur zitten.
Hoge kasten was voor mij ook een twijfelpunt. Gezien de rare maten van de keuken is dat helaas lastiger te realiseren dan het op het oog lijkt (of je krijgt niet-functionele tussen stukjes boven om alles te laten passen). Dinsdag hebben we een afspraak om de keuken in te plannen, hopelijk hebben ze daar nog goede ideeën over de inrichting!

De kamers zijn vergelijkbaar qua grootte als wat we nu hebben (babykamer zelfs iets groter) en dat is prima te doen. De meerwaarde voor mij op dezelfde verdieping te slapen is dat dochter nog borstvoeding krijgt en zoonlief zindelijk aan het worden is. Oudste dus graag dicht bij een toilet houden en dochter dicht bij mij :'). Richten we de kleine kamer in als werkkamer/inloopkast dan zie je niet zo goed dat het genoeg ruimte heeft om als slaapkamer te kunnen functioneren. Iets wat nu slaapkamer is kunnen mensen vaak wel een inloopkast in zien.

Het is wel een kinderrijke wijk, school is hemelsbreed een meter of 200. Speeltuintjes in de buurt, doodlopende straat.

Thanks voor je tips in ieder geval Selka!

Dank je Stumper. Wij vinden het ook wel spannend. Houd mijn hart ook echt vast over wat we tegen komen (en het zal vast echt wel tegen gaan vallen..). Gelukkig zijn het niet echt enorm grote dingen, wel veel kleine dingen. Ander voordeel is dat veel van wat we gaan doen optisch snel verbetering gaat geven :).
Ik ben ook altijd dol op volg topics, vandaar dat ik jullie ook maar met onze plannen mee laat genieten (en tips kan krijgen).

Urona: de keuken is geheel wit? Wat voor kleur zou je kiezen?
Twee wasbakken past helaas totaal niet, ruimte is op zijn max 80 cm :(. Badkamer moet er absoluut uit. Douchecabine en sanibroyeur werken ook allebei niet, tegels zijn stuk. Anders kunnen we er niet in wonen, helaas.

Hebben een makelaar ingeschakeld die ons advies gegeven heeft van wat er moet gebeuren minimaal en wat het dan oplevert. Noodzakelijk zijn de energie besparende en onderhoud dingen (dubbel glas, nieuwe cv ketel, schilderwerk). Volgens zowel verkoopmakelaar als makelaar die adviseert is badkamer in dit geval wel vereiste. Kosten hebben we inderdaad al op papier, zal een uitdaging zijn echt winst te maken maar de dingen die we nu aanpakken zijn voor verbetering wel min of meer noodzakelijk.

Cerilene_
Berichten: 2521
Geregistreerd: 28-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 16:25

Leuk hoor!
Wij zijn net klaar met het verbouwen van ons huis. (Hoewel er is nog zat te doen, maar het grote werk is klaar, dus de rest nu rustig beetje bij beetje afwerken en inrichten).
Wat een werk zeg. Mijn man was een maand vrij, waarin hij dagelijks tot s'avonds laat heeft geklust. Ikzelf ook zoveel ik kon en we hadden regelmatig hulp van zo'n 5 personen.
We hebben het in de 6 weken voor de verhuizing net gered om het bewoonbaar te maken en het budget was precies schoon op.
Maar we hebben alles (behalve woonkamer stucen en schilderen (dat laatste omdat de deadline begon te dringen) en een gat voor de waterleiding van de losse douche door de vloer boren) zelf gedaan en hebben nu een prachtig huis! Badkamer hebben we ook zelf gedaan, supermooi geworden en het scheelt erg veel geld!
Wij hadden precies hetzelfde met die slaapkamers. Vorige bewoners hadden twee slaapkamers op de eerste etage half samengevoegd. Wij hebben er voor gekozen het helemaal open te breken, waardoor we nu een bizar grote ouderslaapkamer hebben. Lekker luxe. Doordat de ene slaapkamerdeur (die nog achter een gordijntje zat) er nu uit kon, konden we de badkamer vergroten.
Dochter slaapt nu op zolder. Ze is 3,5 en dat gaat goed. Jonger zou ik het niet snel doen omdat ze toch wel eens wakker en uit bed komen en de trap af gaan. Of je moet er steeds heen en dat is ook niet zo fijn snachts.
Ons huis is wel groter, waardoor we evengoed nog een grote extra kamer/kantoor hebben.
Ik zou overigens wel een (niet te heftig) kleurtje op de kinderkamers doen. Een huis kopen doe je uiteindelijk toch op gevoel, dus je wilt het ook weer niet te kil en steriel inderdaad.
En het lijkt me een huisje wat bij verkoop ook weer een jong gezin kan aantrekken, die zich denk ik toch beter kunnen verplaatsen in gezellige kamers.
Veel succes met klussen!
Laatst bijgewerkt door Cerilene_ op 03-11-17 17:05, in het totaal 3 keer bewerkt

Shadow0

Berichten: 43494
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: [VOLG] Renovatie project

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 16:45

Ik zou denk ik eerder meer aanrechtblad doen en de hoge kast niet. Dit voelt vrij krap aan, weinig bewegingsruimte het fornuis, ook als je aan die kant nog 20cm extra hebt (dan wordt het ook aan de andere kant vrij smal.) Eventueel zou een smallere kast zoal een apothekerskast nog kunnen.

En dan tegen de linkerwand een paar bovenkastjes, niet helemaal tot in de hoek.

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-11-17 16:59

Cerilene leuk om te lezen. Dat is inderdaad precies de reden dat ik Jonas nu niet op zolder wil: hij is vorige week 2 geworden. Kan zelf de trap op en af en dan heb ik hem liever op dezelfde etage als de toilet en waar wij liggen. Iets minder 'incentive' om zelf de trap af te gaan in de nachten.

Onze meubels zijn ook vrij neutraal (wit/hout met grijze bank en grijs en turquoise stoelen) met turquoise accessoires. Qua inrichting kunnen we dus al veel doen maar kinderkamers moeten naar mijn idee toch echt kinderkamer uitstralen. Jonas zijn meubels zijn ook nog eens allemaal geheel wit. Twijfel dus vooral bij hem om 1 muur licht mint te maken voor het idee.
Emilie heeft White wash meubels en in een kleiner kamertje is een plaid op de stoel, gekleurd lakentje en verschoonhoes genoeg om het gezellig te maken denk ik.

Shadow: de ene hoge kast heeft vaatwasser en combi-oven, de andere vriezer en koelkast. Die passen er helaas anders ook niet in. Hebben ook al gekeken naar optie van een eiland maar door het stuk draagmuur dat niet anders kan (of we moeten aan de constructie gaan rommelem) is dat geen optie: dan heb je maar 60 cm doorloopruimte..

Edit: rechts kan naast de deur naar buiten helaas net geen losse koelkast (naast dat dat niet zo mooi is is dit niet breed genoeg).
Gasleiding willen we liever niet verplaatsen dus plaats van het fornuis kunnen we ook niet echt mee spelen.

amies100

Berichten: 2050
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Deurne

Re: [VOLG] Renovatie project

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 17:05

Ooo wat spannend en dapper! Ik ga jullie zeker volgen.
Heel veel klus plezier gewenst!!

noviceh

Berichten: 4780
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: [VOLG] Renovatie project

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 17:56

Leuk Elize! Misschien een stomme vraag, maar had je je huidige huis niet langer kunnen aanhouden ipv verkopen?

Er moet inderdaad veel gedaan worden, wow! Hier een idee wat ik ooit eens bij vt wonen zag (kwa indeling dan):

Afbeelding

Ik denk dat ik er zelf voor zou kiezen om alles om te gooien. Dan begint de korte wand met een hoge koel-/vriescombinatie, daarnaast een hoge kast met combimagnetron (of combioven), daarnaast een lage hoekkast 60x90, dan een fornuis, daarnaast vaatwasser en op het einde de spoelbak. Eventueel kan je op de lange wand nog bovenkastjes of planken plaatsen. Wij hebben zelf een grote buffetkast bij de eettafel staan waar ook veel keukengerei in opgeborgen kan worden.
Van de inloopkast zou ik zeker weer een slaapkamer maken!

♥12-5-1999 Ryvonne Promise †2-4-2013 "If the world would end today..."

Mri

Berichten: 15304
Geregistreerd: 01-12-04

Re: [VOLG] Renovatie project

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 18:44

Gaaf project Elize!

Ik zal het nooit zo durven zeggen,
Hardop denken op z'n meest, misschien heb ik het fout gedaan

De mooiste dingen komen uit een onverwachte hoek

Shadow0

Berichten: 43494
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: [VOLG] Renovatie project

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 19:22

Oh ja, als het de koel/vrieskast zijn dan kan het inderdaad niet anders. Ik zou dan nog wel overwegen om koel/vrieskast om te wisselen met de oven/vaatwasser, omdat je de koelkast van de zijkant benadert en vaatwasser / oven naar voren openklapt. (Dan weet je ook zeker dat je niet met de neerklappende deurtjes tegen de wand / keukendeur komt.)

Maar verder vind ik het er op de afbeelding goed uitzien in elk geval.

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Re: [VOLG] Renovatie project

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-11-17 20:14

Noviceh: we hadden het in stille verkoop omdat we geen haast hadden met de verkoop. Toen kwam er een fantastisch bod (boven vraagprijs) onder voorwaar snellere oplevering. Moesten ook snel beslissen. Was toen de afweging kunnen we dit laten schieten. Achteraf beter wel. Toen dachten we alleen dat tijdelijke woonruimte makkelijker te regelen zou zijn.
En ach ja.. we zeggen al jaren zoiets te willen doen. Nu hebben we de kans :)

Ik ga het idee even meenemen van je plaatje. Oogt misschien ruimtelijker inderdaad maar dan moeten we wel gas en water verplaatsen. Gas wil ik niet zelf doen dus kost meteen meer geld.

Shadow goed idee. Ga ik zeker even omdraaien in deze tekening!

Lynn_Nikita

Berichten: 25449
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 20:20

alles wit oogt ontzettend steriel en daardoor zou ik zeker een muur een rustige kleur geven. Zeker omdat het ook kinderkamers zijn en de kans op verkoop aan een gezin groot is ,mag het ook als kinderkamer uitzien.
die inloopkast zou ik slaapkamer van maken. Bied meer mogelijkheden zeker voor een gezin

KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: [VOLG] Renovatie project

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 20:31

Alles gebeurt met een reden toch ;)

In de kinderkamers zou ik een lichte kleur verwerken, niet helemaal wit maar bv een zacht gele kleur. Dat houdt het toch nog ruim op het oog :j voor de woonkamer zou ik wel witte muren houden, ik heb BV een licht grijze vloer met witte muren en donkerblauwe gordijnen en kleed met een wit TV meubel. Zo lijkt alles toch ruim met kleuren wat het aankleed :)

You are either an ocean or a puddle, don't be a puddle. People walk through puddles like there nothing. Oceans fiets destroy cities
Karma 30/06/2015 <3 Chansy 17/04/2011 <3 Balto 15/10/2017 <3 Jinx 18/02/2019 <3

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Re: [VOLG] Renovatie project

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-17 00:14

Naar aanleiding van het plaatje van Noviceh toch even dit ontwerp gemaakt, eigenlijk moet dit ook wel mogelijk zijn plus hebben we dan meer bergruimte, even overleggen in de winkel hoe we hier een oven in verwerken maar dat moet denk ik ook wel onder de kookplaat kunnen.
Afbeelding

lissisanne

Berichten: 2506
Geregistreerd: 16-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 01:27

ElizeVdS schreef:
Naar aanleiding van het plaatje van Noviceh toch even dit ontwerp gemaakt, eigenlijk moet dit ook wel mogelijk zijn plus hebben we dan meer bergruimte, even overleggen in de winkel hoe we hier een oven in verwerken maar dat moet denk ik ook wel onder de kookplaat kunnen.
[ [url=m/XRDJdk.png]Afbeelding[/url] ]


of in de hoge wand!
Leuk project, ik volg :)

edit:persoonlijk zou ik voor het eerste keukenontwerp gaan (en dan de kookplaat dus wat verder van de kast af) dat is namelijk ruimtelijker vanuit de woonkamer. Met het tweede ontwerp lijkt de keuken kleiner omdat je tegen die kasten aankijkt. Ook vind ik het hoekje achterin nu niet praktisch.

La vie est belle

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Re: [VOLG] Renovatie project

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-17 09:21

De tweede hoge kast in deze opstelint is 40cm (apothekerskast), gewone kast past helaas net niet.

Dit ontwerp is vooral gemaakt om toch iets meer kastruimte te creëren wat vanwege de maten helaas niet gaat in ontwerp 1 (althans kan wel iets maar dat ziet er echt te raar/lelijk uit).

Kan het hier niet in tekenen maar er staat een stukje muur links, dat net iets voorbij de kast komt.

Boven de kasten aan de zijde waar je op kijkt loopt boven ook nog een koof die volgens mij niet weg kan.

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 09:43

Kijk anders of de keukenboer nog wat tips voor een praktisch ontwerp heeft. Dit is ikea? Ook daar helpen ze je keurig :)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amber_anne, Dominique_96, FCSA, koenlover, moOby, ogidni en 57 bezoekers