Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Amable

Berichten: 9676
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 12:23

Daar kan ze inderdaad niets aan doen. Waar ze wel wat aan kan doen is de communicatie en dus jou niet voor niets laten wachten. Beetje jammer dat ze zich dat niet realiseert.

Meer weten over Amable, Paard en Inzicht? klik hieronder voor meer info!
Website---YouTube --- Facebook --- Instagram


bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 12:23

Precies, die paar seconde voor een berichtje kan er dan ook wel af.
Je moet toch wel iemand hebben waar je wat op kunt bouwen.

&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 12:43

Opgeroepen worden kan. Iemand voor niets laten wachten kan niet...


cobiie

Berichten: 7278
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 12:51

Azmay schreef:
joyce B schreef:
Dat is dan nu duidelijk
:wave: ongeschikt...

Net een mailtje gedaan dat ik het jammer vind dat het zo gelopen is en haar succes wens verder.
Krijg terug dat ze op werd geroepen voor haar werk en daar niets aan kan doen.

Kan dan dus niet eens een berichtje af, dit gaat nooit wat worden :n

Dat gaat dan idd niets worden, triest als je niet eens excusses hebt gekregen voor het niet afmelden. :o

[o]

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 13:20

Flutsmoes zeg!
Alsof je baas je niet nog even naar de w.c zal laten gaan of even een berichtje laat schrijven om jezelf af te melden... Dream on!

Marocje
Berichten: 5590
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 14:39

Idd wat de anderen al zeggen: opgeroepen kan, maar noet ff een bericht sturen niet.. Zou mezelf al heel bezwaard voelen en snappen dat het niet doorgaat als ik voor de tweede keer zou afmelden. Maar dat iemand zich niet eens afmeldt? Maar beter dat je het nu weet, dan zo nog weken had aangerommeld..

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 21:08

Ja helaas...beter in de kiem smoren.

www.immetjeshoeve.com
*Mennen*Centered Riding*Equine Bodywork*

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 22:47

Toch wel erg dat een berichtje sturen nog teveel moeite is. Jammer van de verloren tijd maar het is niet anders. Hopelijk is de volgende wel wat beter in de communicatie.

Als het paard waar je van af valt een goed paard is,
dan is die val de moeite waard.

VanHuisUit

Berichten: 6664
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 14:03

Ja dat is vrij waardeloos ja ...

Mijn bijrijdster to be is wel goed in communicatie, helaas heeft ze gecommuniceerd dat het voorlopig toch niet kan ivm persoonlijke omstandigheden -O-

Vind jij ook dat diplomering in zorg en welzijn veel te ingewikkeld is? Onderteken dan mijn petitie: https://mbozijinstroom.petities.nl/

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 23:18

Ah dat is balen.

www.immetjeshoeve.com
*Mennen*Centered Riding*Equine Bodywork*

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 23:19

Hier vanmiddag een kennismaking gehad.
Voor de verandering geen tienermeisje. Een jonge vrouw van 29. Merk dan wel veel verschil imn het begrip rondom afspraken.

www.immetjeshoeve.com
*Mennen*Centered Riding*Equine Bodywork*

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 08:38

Die had ik een poos geleden ook, echt fijn. :j
En 3 weken daarna was ze zwanger -O-

&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

Azmay

Berichten: 17982
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 08:42

bruintje123 schreef:
Die had ik een poos geleden ook, echt fijn. :j
En 3 weken daarna was ze zwanger -O-

Hier hetzelfde met een nieuwe drukke baan.

Deze week komen een vrouw samen met haar dochter en een 16 jarige kijken. Ben nog niet overtuigd dat ik het een fijn idee vind dat dochter en moeder samen komen rijden op 1 paard maar ik zie wel hoe het loopt. De 16 jarige klonk fanantiek en zou misschien zelfs wel wat voor mijn jongste paard zijn als ik het los kan laten :o
Ik probeer maar hoop te houden :j

VanHuisUit

Berichten: 6664
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 09:22

Ja dat loslaten is bij ons ook wel 'een dingetje'... :o :=

Vind jij ook dat diplomering in zorg en welzijn veel te ingewikkeld is? Onderteken dan mijn petitie: https://mbozijinstroom.petities.nl/

SUSANNEx

Berichten: 827
Geregistreerd: 21-03-12
Woonplaats: Veenendaal

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 10:02

Hoihoi, ik twijfel wel een tijdje of ik aan een bijrijder ga beginnen met mijn paard. Er zijn weken dat ik echt tijd te kort kom en dat iemand voor 1 a 2x per week er bij wel ideaal zou zijn. Maar andere weken heb ik echt tijd genoeg en ben ik bang dat ik met een bijrijder m'n vrijheid ga missen. Een soort bijrijder op oproepbasis zou ik eigenlijk moeten :P

Ik ben wel benieuwd of hier meer mensen zijn in zo'n soort situatie en wat ze uiteindelijk besloten hebben. En blij zijn met de keuze voor wel of geen bijrijder? (heb voor mijn pony'tje wel altijd bijrijders/verzorgers gehad en dat vond ik heel fijn. Twijfel alleen in dit geval heel erg..)

Edessa - KWPN - 2009 - M1+5 | Sjef - Haflinger - 2019
@equisuus

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 11:09

Ik heb dat zelf ook weleens. Ik heb zelf maar 1 paard en dat kan ik prima zelf maar rij nog 2 andere paarden. Waarvan 1 een bijrijder heeft en de andere niet. Dat betreft een ouder paard. Jaren geleden hadden we daar ook een bijrijder voor maar nu al jaren niet. De ene week gaat het me prima om ze alle 3 beweging te geven. De andere week is lastiger. Ik hou het gewoon in de gaten of er in de buurt iemand voorbij komt die zelf een advertentie heeft staan maar denk niet dat ik er aan ga beginnen. Volgens mij ga ik het voor mezelf dan weer een stuk lastiger en ingewikkelder maken om alles een beetje gedaan te krijgen zoals ik het wil. En het is een ouder dier dus je kan ook niet intensief aan het werk met hem. En het is niet mijn paard dus dan is het ook weer niet mijn plaats om iemand anders te vertellen wat ze wel/niet zouden moeten doen dat is natuurlijk aan de eigenaar.

Nu is het soms ook al lastig omdat de ene een bijrijder heeft, en ik een paard ook z'n rustdag gun en dat loopt dan ook niet altijd helemaal zoals ik het in mijn hoofd had. Dus in mijn geval met nog iemand erbij wordt het denk ik veel te moeilijk om het voor het paard goed regelen.

Ik denk ook dat het een beetje aan jezelf ligt. Ik moet er niet aandenken dat als ik een week heb dat ik alle tijd heb om dan alleen maar naar mijn paard te gaan kijken terwijl het zo'n mooie dag is om zelf te rijden. En om dan weer af te zeggen vindt ik ergens ook niet fair. Maar als je dat zelf kan loslaten.
Denk dat er ook niet veel bijrijders zijn die het echt zien zitten om alleen te komen als dat de eigenaar schikt. Je wil zelf toch ook wat vastigheid, flexibel is natuurlijk fijn maar ook bij hun gaat het natuurlijk door zou erg lastig zijn om iemand te vinden die tijd heeft wanneer jezelf geen/weinig tijd hebt.
Maar je weet nooit.

Als het paard waar je van af valt een goed paard is,
dan is die val de moeite waard.

Elisa2

Berichten: 36669
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 15:06

SUSANNEx schreef:
Hoihoi, ik twijfel wel een tijdje of ik aan een bijrijder ga beginnen met mijn paard. Er zijn weken dat ik echt tijd te kort kom en dat iemand voor 1 a 2x per week er bij wel ideaal zou zijn. Maar andere weken heb ik echt tijd genoeg en ben ik bang dat ik met een bijrijder m'n vrijheid ga missen. Een soort bijrijder op oproepbasis zou ik eigenlijk moeten :P

Ik ben wel benieuwd of hier meer mensen zijn in zo'n soort situatie en wat ze uiteindelijk besloten hebben. En blij zijn met de keuze voor wel of geen bijrijder? (heb voor mijn pony'tje wel altijd bijrijders/verzorgers gehad en dat vond ik heel fijn. Twijfel alleen in dit geval heel erg..)


Wat ik weleens deed toen ik nog veel les gaf was in zo'n geval het paard van de leerling rijden ipv lesgeven. Kost je alleen wel geld..{+punt is dat je paard er op vooruit gaat als het goed is}

En verder denk ik dat regelmaat belangrijk is voor een paard, niet altijd evenveel tijd hebben is geen probleem. Maar als je hem bijv. 2 of 3x standaard om de zoveel dagen aandacht en beweging kan geven dan zit je al snel goed imo.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Nicje87

Berichten: 9844
Geregistreerd: 26-06-06

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 22:46

Ik heb het andersom...
Ik rijdt al 18 jaar hetzelfde paard.
Ik rij hem nog steeds maar ik mis een uitdaging.

Nu ben ik aan het kijken voor een paard om bij te rijden minimaal 3 dagen in de week en er wedstrijden mee zou mogen starten. Niet te vinden in de omgeving helaas.

Denk niet in problemen, maar in oplossingen!
Strooigoed

miramii

Berichten: 1193
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: In een hutje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 08:31

Tigra_ schreef:
Denk dat er ook niet veel bijrijders zijn die het echt zien zitten om alleen te komen als dat de eigenaar schikt. Je wil zelf toch ook wat vastigheid, flexibel is natuurlijk fijn maar ook bij hun gaat het natuurlijk door zou erg lastig zijn om iemand te vinden die tijd heeft wanneer jezelf geen/weinig tijd hebt.
Maar je weet nooit.


Ik durf te zeggen dat ik zo’n bijrijder ben. Waar mogelijk pas ik mijn schema aan, aan de mogelijkheden van de eigenaar. In de meeste gevallen ruilen we van dag, omdat de eigenaresse niet zeven dagen per week kan, maar soms ga ik ook een dag niet, als zij wilt gaan.

Overigens regelen we dit wel minimaal een dag van te voren. Dan hoef ik niet aan het einde van de middag mijn volledige schema om te gooien om ineens te gaan. Persoonlijk vind ik dat ook niet meer dan normaal, andersom wordt dat ook verwacht (min één dag van te voren afzeggen/ruilen, anders regel ik iets). Uitzonderingen daar gelaten uiteraard.

@Susanna ik denk dat je moet gaan afwegen of je het erg vind dat je paard een dag rust heeft. Als je graag wilt dat hij beweging krijgt op de dagen dat jij niet kan, kan je op zoek gaan naar een flexibele bijrijder of een bijrijder voor één dag. Ik ben zelf ook eigenaar geweest, weet hoe dat is. Maar aan één dag niet hoeven wen je heel snel hoor! ;)

:+

kionasuppie

Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-05-11
Woonplaats: vledder

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 19:39

Ik kom mij hier ook even melden! zoek sinds kort een bijrijder.. nu 1 iemand langs gehad maar die zag het zelf niet zitten.

vind het nog best moeilijk maar hoop op den duur de juiste tegen te komen..

Mare: Trec T2
Working Equitation Klasse Z (Master)

sannexponys

Berichten: 222
Geregistreerd: 13-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 21:16

kionasuppie schreef:
Ik kom mij hier ook even melden! zoek sinds kort een bijrijder.. nu 1 iemand langs gehad maar die zag het zelf niet zitten.

vind het nog best moeilijk maar hoop op den duur de juiste tegen te komen..

Ik welke omgeving? Misschien dat iemand op bokt je kunt helpen <3 :o

Verzorg-/bijrijdpony gezocht omgeving Hardinxveld

kionasuppie

Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-05-11
Woonplaats: vledder

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 07:32

Pony staat in Vledder, Drenthe :D

Mare: Trec T2
Working Equitation Klasse Z (Master)

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 08:57

Heb per toeval op dit moment een meisje van 9.
Eigenlijk is 12 de minimum. We zullen eens zien.
Voordeel is, ze weet en kent nog niks.
Werkt makkelijker dan manegemeisjes

www.immetjeshoeve.com
*Mennen*Centered Riding*Equine Bodywork*

Marocje
Berichten: 5590
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 10:07

Dat is wel jong, maar fijn als ze nog niks kent (verkeerd heeft geleerd!) dat is even investeren, maar dan pluk je er de vruchten van!

joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 21:35

Hier is net weer een meisje komen kennismaken en van de week komen rijden. Ze heeft een eigen onervaren paard en wilde graag een meer doorgereden beestje er bij rijden voor haar eigen ontwikkeling.

Ik ben zelf nog helemaal blij met mijn nieuwe bijrijd/trainingspaardje en zijn eigenaresse. Hij had 2-2,5 jaar stilgestaan en zijn 3 maanden geleden begonnen met longeren en begin september voor het eerst er op. Twee weken geleden onze eerste priveles gereden, afgelopen zondag voor de ervaring meegereden in de B bij de onderlinge wedstrijd en beide proeven gewonnen met 204,5 en 200punten...

Eigenaresse van vorige bijrijdpaard was zo lief om te komen kijken en filmen dus kom de proeven mooi terugkijken. Heerlijk confronterend zo'n spiegel ;) .

Leuk om zo om de zoveel weken een filmpje te maken om te zien of en hoe we vooruit gaan! Waarschijnlijk gaan we pas rond het voorjaar weer een oefenwedstrijdje meerijden dus lekker rustig doortrainen .
Vandaag weer heerlijk les gereden en nu aan het nagenieten!

Ik hoop dat deze progressie doorzet en ik nog lang mag genieten van dit fijne beestje.

Zaterdag komt er bij ons thuis nog een meisje kijken voor verzorgen van mijn paard en als back-up voor mijn pony. Hoop dat het meisje graag wil en een beetje leuk kan rijden.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers