[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
balance
Moderator Kantine

Berichten: 18126
Geregistreerd: 24-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 04:32

Ik zoek een deken voor extreme temperaturen voor een buiten paard met schuilgelegenheid. Wat zouden jullie adviseren? Uiteraard moet hij erg sterk zijn.

taverno

Berichten: 4216
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Zoetermeer Aladin in Stompwijk

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 08:06

Als ik alles een beetje doorlees heb ik toch wel een makkelijk paard wat dekens betreft.In de 11jaar dat ik hem heb heb ik 2 weatherbeeta's van 200gr.versleten.Heb voor deze winter een nieuwe Nika 200gr gekocht.Houd de andere voor reserve want die zijn eigenlijk nog steeds waterdicht (alleen net iets te krap geworden)

Hij heeft nu voor het vierde seizoen een simpele harry's horse van 0gr op en daarvoor jaren een andere goedkope deken.

Alleen van fleece gevoerde dekens breken bij hem de haren af,kreeg allemaal stoppeltjes.

Hij heeft nu een 0 gr op en als het kouder wordt krijgt hij de 200gr op.Zo doe ik het al jaren en hij staat overdag buiten en heeft een buitenbox.

Ik heb nog een 150gr. QHP deken liggen maar daar slaan die flappen aan de voorkant naar binnen bij mijn paard.De voorkant is daarvan dicht genaaid maar heb hem eigenlijk niet meer gebruikt.

Dus als iemand er belangstelling voor heeft.Mag voor een klein prijsje weg.Maat 195.

upendo

Berichten: 22277
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 09:26

balance schreef:
Ik zoek een deken voor extreme temperaturen voor een buiten paard met schuilgelegenheid. Wat zouden jullie adviseren? Uiteraard moet hij erg sterk zijn.

Bucas power Turnout is de eerste die in mij opkomt. :)

Koper

Berichten: 30267
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 09:33

upendo schreef:
Koper, welke maat zoek je? Op fb staat er zo'n Alfred deken te koop en ik heb er toevallig vandaag ook een binnengekregen voor mijn merrie, die is gevoelig op haar borst dus even kijken of ik op deze manier wst minder reactie krijg. :)

Ik zoek niks, ik heb al. De gloedjenieuwe Smartex heb ik de sluitingen inmiddels van af gehaald en de nieuwe sluiting is als het goed is overmorgen klaar. Ik ga het nu niet allemaal weer terug uit/in elkaar knutselen.
De juiste maat is ook zoiets. Paard heeft stokmaat 134 cm, onderlengte 175 cm en ruimte voor zadel 42 cm. Conclusie: de voorhand is in verhouding errug lang. Daarom krijgt hij, als dit project lukt, volgende keer dekens met ondermaat 165. Een maat kleiner dus, zodat de schoft van de deken niet meer halverwege z'n hals zit en de schoudersplitten ook op een logische plek zitten. En dan aan de voorkant dat ding, wat die 10 cm makkelijk opvult.

Ik hoop echt dat 't lukt. Hij heeft nog ongevulde dekens nodig en die kan ik dan mooi in 165 bestellen.

newpeters

Berichten: 11
Geregistreerd: 07-03-16
Woonplaats: Sint Joost

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 11:14

Hoi! Heb voor mijn paarden de Amigo Hero 6 medium. Ontzettend tevreden mee, maar ik zoek nog een fijne onderdeken voor als het kouder wordt. Nu heb ik een beetje rondgekeken en zou ik graag jullie meningen en ervaringen horen over de volgende dekens:

- Kentucky Horsewear onderdeken: Ik ben helemaal weg van die nieuwe Kentucky Horsewear onderdeken, maar ben zo bang dat die gaat schuiven etc zonder dekensingel. Ze zeggen op de site van Kentucky zelf dat er anti slip aan de binnenkant zit. Heeft iemand toevallig al deze deken en kan me hier extra informatie over geven? —> http://www.kentucky-horsewear.com/nl/pr ... derdecken/
- Liners Horseware: De liners van Horseware zelf zijn natuurlijk ook een optie, alleen de Amigo Hero dekens hebben geen liner systeem. Weet iemand hoe deze dekens blijven liggen? —> https://www.paardendrogist.nl/product/h ... 404/40895/
- Onderdeken Dy’on: De deken van Dy’on sprak me ook wel aan. Iemand hier informatie over? —> https://www.ooteman.nl/op-en-om-het-paa ... y-250-gram
- Onderdeken Passier: Als laatste die van passier. Heeft iemand deze en wat zijn jullie ervaringen hiermee? —> https://www.pferdedecken-shop.de/de/pas ... -blau.html

Andere tips over fijne onderdekens (150, 200 of 250 gram) zijn natuurlijk ook welkom!

Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp! :wave:

bellehorses

Berichten: 2024
Geregistreerd: 23-09-09
Woonplaats: Fryslan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 11:47

upendo schreef:
balance schreef:
Ik zoek een deken voor extreme temperaturen voor een buiten paard met schuilgelegenheid. Wat zouden jullie adviseren? Uiteraard moet hij erg sterk zijn.

Bucas power Turnout is de eerste die in mij opkomt. :)


Ook mijn eerste gedachte! Super sterke dekens en lekker warm, tot -25 staat in de omschrijving.

ninne1

Berichten: 1233
Geregistreerd: 26-09-10
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 12:55

balance schreef:
Ik zoek een deken voor extreme temperaturen voor een buiten paard met schuilgelegenheid. Wat zouden jullie adviseren? Uiteraard moet hij erg sterk zijn.



Rambo Turnout Heavy, daar kan je nog extra losse liners onder doen of de Bucas power Turnout
Beide dekens zijn van Ballistic Nylon gemaakt

Koper

Berichten: 30267
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 14:57

newpeters schreef:
Hoi! Heb voor mijn paarden de Amigo Hero 6 medium. Ontzettend tevreden mee, maar ik zoek nog een fijne onderdeken voor als het kouder wordt. Nu heb ik een beetje rondgekeken en zou ik graag jullie meningen en ervaringen horen over de volgende dekens:

- Kentucky Horsewear onderdeken: Ik ben helemaal weg van die nieuwe Kentucky Horsewear onderdeken, maar ben zo bang dat die gaat schuiven etc zonder dekensingel. Ze zeggen op de site van Kentucky zelf dat er anti slip aan de binnenkant zit. Heeft iemand toevallig al deze deken en kan me hier extra informatie over geven? —> http://www.kentucky-horsewear.com/nl/pr ... derdecken/
- Liners Horseware: De liners van Horseware zelf zijn natuurlijk ook een optie, alleen de Amigo Hero dekens hebben geen liner systeem. Weet iemand hoe deze dekens blijven liggen? —> https://www.paardendrogist.nl/product/h ... 404/40895/
- Onderdeken Dy’on: De deken van Dy’on sprak me ook wel aan. Iemand hier informatie over? —> https://www.ooteman.nl/op-en-om-het-paa ... y-250-gram
- Onderdeken Passier: Als laatste die van passier. Heeft iemand deze en wat zijn jullie ervaringen hiermee? —> https://www.pferdedecken-shop.de/de/pas ... -blau.html

Andere tips over fijne onderdekens (150, 200 of 250 gram) zijn natuurlijk ook welkom!

Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp! :wave:

Ik gebruik een Horseware liner onder een niet-Horseware deken. Daar zitten ook niet die ringetjes aan, en de liner blijft perfect liggen. Ik klik de haakjes aan de achterkant aan de ringetjes van het konttouwtje vast. Volgens mij had iemand anders in het topic (Nouvel?) ook Horseware liners onder dekens zonder linersysteem.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 15:08

Koper schreef:
newpeters schreef:
Hoi! Heb voor mijn paarden de Amigo Hero 6 medium. Ontzettend tevreden mee, maar ik zoek nog een fijne onderdeken voor als het kouder wordt. Nu heb ik een beetje rondgekeken en zou ik graag jullie meningen en ervaringen horen over de volgende dekens:

- Kentucky Horsewear onderdeken: Ik ben helemaal weg van die nieuwe Kentucky Horsewear onderdeken, maar ben zo bang dat die gaat schuiven etc zonder dekensingel. Ze zeggen op de site van Kentucky zelf dat er anti slip aan de binnenkant zit. Heeft iemand toevallig al deze deken en kan me hier extra informatie over geven? —> http://www.kentucky-horsewear.com/nl/pr ... derdecken/
- Liners Horseware: De liners van Horseware zelf zijn natuurlijk ook een optie, alleen de Amigo Hero dekens hebben geen liner systeem. Weet iemand hoe deze dekens blijven liggen? —> https://www.paardendrogist.nl/product/h ... 404/40895/
- Onderdeken Dy’on: De deken van Dy’on sprak me ook wel aan. Iemand hier informatie over? —> https://www.ooteman.nl/op-en-om-het-paa ... y-250-gram
- Onderdeken Passier: Als laatste die van passier. Heeft iemand deze en wat zijn jullie ervaringen hiermee? —> https://www.pferdedecken-shop.de/de/pas ... -blau.html

Andere tips over fijne onderdekens (150, 200 of 250 gram) zijn natuurlijk ook welkom!

Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp! :wave:

Ik gebruik een Horseware liner onder een niet-Horseware deken. Daar zitten ook niet die ringetjes aan, en de liner blijft perfect liggen. Ik klik de haakjes aan de achterkant aan de ringetjes van het konttouwtje vast. Volgens mij had iemand anders in het topic (Nouvel?) ook Horseware liners onder dekens zonder linersysteem.


Ik ook ja. Onder allerlei dekens trouwens. Onder weatherbeeta, onder imperial rider, onder de Amigo (dan wel van horseware, maar niet voor de liners gemaakt). Alleen aan de achterkant vast maken gaat prima.

newpeters

Berichten: 11
Geregistreerd: 07-03-16
Woonplaats: Sint Joost

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 17:52

Koper en Fabster thanks! Dan is dit zeker een goede optie. Ben alleen nog benieuwd of iemand die Kentucky deken heeft, vind hem er zo comfortabel uitzien haha.

RianneH

Berichten: 28236
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 18:17

Die Kentucky ga je geheid verliezen, tenzij je paard de hele dag stil staat. Ik herken het systeem van dekbedden die ze onder de dekens van sportpaarden doen, maar bij beweging zakt het naar achteren. Het ziet er wel fijn uit!

Ik heb zelf een horseware liner onder een weatherbeeta deken, blijft heel netjes liggen, de haakjes achteraan zijn voldoende om het vast te leggen.
Heb ook nog een Stormshield onderdeken die geen haakjes heeft maar ruimte heeft voor de bilriemen waardoor die ook mooi blijft liggen.

De dyon ziet er ook wel goed uit!

prugelpiet

Berichten: 12562
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 19:39

Ik voel me echt gezegend met een paard wat onder de simpele EJ en Welkoop/Boerenbond dekens past :')

hier ook weer een onderdekentje erbij gedaan voor vannacht. Morgen schijnt het weer warmer te worden, dus dat word nog even twijfelen wat er dan op gaat :=

Zaterdag gaat alle haar eraf dus dan word ze weer lekker dik ingepakt.

newpeters

Berichten: 11
Geregistreerd: 07-03-16
Woonplaats: Sint Joost

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 19:43

RianneH, ja daar was ik al bang voor! Moet eens bellen of ze me geen foto ofzo kunnen sturen van die anti slip. Er zijn wel lusjes voor een dekensingel, maar wil eigenlijk niet 24/7 mijn paarden een dekensingel omdoen. Twijfel inderdaad ook tussen de dy’on en de liner van horseware. Misschien allebei eens bestellen en dan kijken wat me het meest bevalt.

prugelpiet

Berichten: 12562
Geregistreerd: 20-01-12

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 21:34

Voor alleen deze winter over zoek ik een fijne 100 grams. Liefst onder- of staldeken.
Alleen ik ben dus bang dat onderdekens verschuiven omdat er geen singels aanzitten en ik geen regendeken met lusjes heb :=
Iemand daar ervaringen mee?

Ik had deze op het oog: voor 1 wintertje eronder prima. Pony past vrijwel alle dekens die we tot nu toe gehad hebben dus ik gok deze ook wel.

https://www.agradi.nl/premiere-onderleg ... -185cm.htm

bellehorses

Berichten: 2024
Geregistreerd: 23-09-09
Woonplaats: Fryslan

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 21:42

Even een vraagje, welke deken hebben jullie je paard op op de trailer? Gewoon onder de deken waar deze normaal ook onder staat of wat anders?

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 22:06

Ik heb in de trailer als ik dekens op doe altijd ademende dekens op, dus zweetdekens, dikte afhankelijk van de temp.

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 22:20

Voor mensen die de Bucas anniverary willen, hypostore in de aanbieding voor €87,90

felicity

Berichten: 11279
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: oudenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 00:12

En de bucas smartex rain in de aanbieding voor 167.20 bij hypostore.
Ik wil ze graag bestellen maar heb er dan meteen 2 nodig. En laat ik dat nu net even in 1x een hoop geld vinden.
Zijn de smartex echt zo sterk en waterdicht als ik hoop? Wie helpt me over de streep :')

Chesss
Berichten: 1359
Geregistreerd: 25-10-12

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 00:33

Ik heb van de week de smart Tex regular in handen gehad, mooie stevige deken niet giga zwaar en mooi gesneden op de hals. Enkel voor mijn paard wat te strak op de nek waardoor er teveel druk kwam oo de schoft voor mij komt nu de big neck hoop dat wat is. En ik heb een regular recuptex besteld, hoop dat die wel past voor eronder.

kking

Berichten: 1005
Geregistreerd: 24-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 08:21

felicity schreef:
En de bucas smartex rain in de aanbieding voor 167.20 bij hypostore.
Ik wil ze graag bestellen maar heb er dan meteen 2 nodig. En laat ik dat nu net even in 1x een hoop geld vinden.
Zijn de smartex echt zo sterk en waterdicht als ik hoop? Wie helpt me over de streep :')

Met de oude smartexrain doet mijn paard al > 7 jaar.
Ja het is veel geld, maar ik vind het het geld waard.
Vorig voorjaar een nieuwe gekocht bij Agradi ....na het seizoen.
De oude schuift door naar mijn jonge paard en mijn oudere (24) krijgt de nieuwe deken.
Overigens heb ik ze op het moment onder een 100 grams staan.
Ik ga dus niet van niets naar de smartex

newpeters

Berichten: 11
Geregistreerd: 07-03-16
Woonplaats: Sint Joost

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 08:25

Bellehorse ligt er een beetje aan hoe koud het is. Momenteel hebben ze de Eskadron Satin showdekens op. Als het echt vriest, laat ik meestal de onderdeken op of alleen de staldeken. Wel laat ik ze dan eerst drogen onder zweetdekens. Ligt er ook een beetje aan hoeveel paarden we meenemen. Als we er 5 op de vrachtauto hebben, doe ik minder dekens op dan wanneer ik er 2 mee heb.

Koper

Berichten: 30267
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 08:46

prugelpiet schreef:
Voor alleen deze winter over zoek ik een fijne 100 grams. Liefst onder- of staldeken.
Alleen ik ben dus bang dat onderdekens verschuiven omdat er geen singels aanzitten en ik geen regendeken met lusjes heb :=
Iemand daar ervaringen mee?

Ik had deze op het oog: voor 1 wintertje eronder prima. Pony past vrijwel alle dekens die we tot nu toe gehad hebben dus ik gok deze ook wel.

https://www.agradi.nl/premiere-onderleg ... -185cm.htm

Als je even de berichten op deze pagina leest krijg je al antwoord. Er is net (opnieuw) aandacht besteed aan dit onderwerp :+
Laatst bijgewerkt door Koper op 03-11-17 09:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 09:13

weet iemand hier hoe de horseware liners qua maat uitvallen. Ik heb nu een Amigo Bravo 0 grams erop liggen in maat 6.6. Moet ik de horseware liners dan ook in die maat nemen? Ik had toevallig nog een staldeken in maat 185 liggen die ik er nu onder heb (100 grams) en die ligt eigenlijk ook prima. Zou een 190 ook passen denken jullie?

Koper

Berichten: 30267
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 09:27

Ze vallen normaal. Ik gebruik wel eens een 135 liner onder een 130 deken maar dan steekt de liner uit. En dat is niet handig bij neerslag.

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 09:28

dan hou ik het wel gewoon bij 198(195). Dan weet ik zeker dat het past :)