probleem-oor

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
dorothea

Berichten: 3000
Geregistreerd: 19-01-06

probleem-oor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-10-17 20:08

Mijn paard loopt nu al een aantal weken met een probleem-oor. Het begon met het laten afhangen van z’n oor, vervolgens vreselijk jeuken aan z’n oor en nu ook zo af en toe met z’n hoofd schudden. Geen idee wat het is, en de DA helaas ook niet. Eerst oormijt bestreden (maar schijnt zelden voor te komen), het lijkt geen oorontsteking te zijn, maar wat is het dan wel? Zo ziet z’n oorschelp er nu uit...
Afbeelding

www.wereldasielen.nl kijk hier eens op voordat je naar het zonnige Zuiden vertrekt....zomercampagnes>vakantietips
En dan ineens is ze er niet meer: de liefste hond van de wereld. Zsa Zsa, rust zacht in de grote hondenhemel. Ik mis je...
Je spreekt vloeiend Frans en je wilt wat bijverdienen op free-lance basis? PB me voor meer info!



ellepel

Berichten: 47320
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 19:12

Het is wel wat een rare foto om het zo te bekijken, maar denk dat je dan op een kliniek beter te pas bent omdat ze daar bster kunnen kijken?

Boompje1985

Berichten: 5445
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: Arnhem

Re: probleem-oor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 19:37

Het lijkt nat op de foto is dat van het mijt spul of komt het uit het oor zelf? Als er vocht uit het oor zelf komt dan zou ik niet te lang wachten met de kliniek mocht het een middenoorontsteking zijn dan moet dit gericht behandeld worden. Ik zou voor de zekerheid even de stal controleren op scherpe en harde punten want je hebt goed kans dat hij straks gaat gooien met z'n hoofd in plaats van alleen schudden. Ik ga er vanuit dat DA ook in het oor gekeken heeft om eventuele vreemde objecten zoals gras halmen of zand uit te sluiten. (?)

Broken crayons still color

dorothea

Berichten: 3000
Geregistreerd: 19-01-06

Re: probleem-oor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-11-17 15:57

De DA heeft het oor onderzocht voor zover mogelijk (onder sedatie). Het ‘natte’ is het middel dat in het oor gebruikt is om eventuele mijten het loodje te laten leggen.

@Ellepel: dat zou alleen onder volledige narcose mogelijk zijn. Daar wil ik nog even mee wachten.

www.wereldasielen.nl kijk hier eens op voordat je naar het zonnige Zuiden vertrekt....zomercampagnes>vakantietips
En dan ineens is ze er niet meer: de liefste hond van de wereld. Zsa Zsa, rust zacht in de grote hondenhemel. Ik mis je...
Je spreekt vloeiend Frans en je wilt wat bijverdienen op free-lance basis? PB me voor meer info!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Guusje17, Xhiske en 54 bezoekers

cron