[VOLG] Vervolg topic.. mijn paps heeft zijn maatje!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Cynn
Fotograaf

Berichten: 14466
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: Flevoland

[VOLG] Vervolg topic.. mijn paps heeft zijn maatje!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-11-17 15:13

Op vele verzoeken per pb maar ook in het eerste topic zelf, een vervolg topic op [BB] Kan Bokt mijn vader helpen aan een lieve hond? *\o/* :))

Even deels in een quote voor de mensen die het eerste topic niet hebben gelezen:

Citaat:
Mijn vader is 62 jaar oud en altijd al een hele grote hondenvriend geweest. In het verleden ook een hond gehad, dus ook de ervaring, maar nog steeds trekken honden ontzettend naar hem toe.
Mijn vader is iemand die altijd voor de ander gaat en zichzelf niet zoveel gunt, terwijl hij zoveel beter verdiend. Nu is hij door een bijna-dood ervaring omgeslagen en kiest eindelijk weer eens voor zichzelf. Godzijdank. Het eerste wat hij zei (of nouja, opschreef op een bord. Hij lag nog aan de beademing en een hart-longmachine) nadat hij wakker werd na een operatie waarvan niemand wist of hij überhaupt nog wakker ging worden... 'Hond'. Hij wil weer een hond! Een maatje om te troetelen, mee te wandelen, op pad te gaan.. yes!

Mijn vader is momenteel thuis aan het aansterken en wacht nog een schildklier operatie af, maar ik kan gelukkig zeggen dat het allemaal weer goed gaat komen. Wel met levenslange medicatie en een andere levensstijl, maar hij is er nog, wil nog ontzettend veel van de wereld zien, dingen doen en kiest weer voor zichzelf.

Klaar om te wandelen en te spelen, maar de energie niet om een puppy op te voeden. Wat heel begrijpelijk is. Daarom ben ik op zoek naar een volwassen hond die al netjes is opgevoed en op zoek is naar een nieuw huisje.


Na echt ontzettend veel per pb's, wat mijn hart enorm verwarmde.. wat is bokt toch geweldig <3 Waarin hondjes werden aangeboden, tips werden gegeven en meerdere malen een hart onder de riem betreft de situatie met mijn paps.. , en een paar teleurstellingen, ben ik op een hondje in Dierenopvang Koningen gestuit.

Het was werkelijk waar liefde op het eerste gezicht vanaf de foto's en beschrijving alleen al.. Tico! Dit moet hem worden! Dit is een match made in heaven! Het kan echt niet anders :D :D
Dus ik bellen.. oliebol. Net gereserveerd. Meen je niet. -O- Ik mijn verhaal gedaan en zij was het ermee eens dat het klonk als een perfecte match, en baalde ook dat Tico al gereserveerd stond. Telefoonnummer genoteerd en indien het niet zou klikken, werd er telefonisch contact met mij opgenomen zodat ik alsnog langs kon komen.

Ik was ontzettend bang dat dit het weer niet ging worden.. hoe kan je nou dat snoetje bezoeken en hem niet willen meenemen? Dacht ik.
Prompt werd ik de volgende dag gebeld met de woorden 'het is alsof het zo moet zijn, maar de persoon die zou komen kijken vandaag, heeft zojuist afgezegd!'. Ik ben echt DIRECT in mijn auto gesprongen! ... Die ik ook al hondproof had gemaakt. Honden-auto deken, veiligheidsriem die aan de gordel kon.. ik was er helemaal klaar voor.

Toen Tico tevoorschijn kwam, begon mijn hart alleen nog maar meer te smelten... wat een droppie! Mee gewandeld, lang gesproken en toen kwam natuurlijk het grote moment... 'Wil je hem mee op proef nemen?' JAAAAA. :D
Dus zowaar is Tico afgelopen zaterdag met mij de auto in gegaan, lange reis terug op naar Almere om te kijken of het zou klikken.

Nu 5 dagen later kan ik zeggen dat mijn paps weer een stuk vrolijker is, weer echt mijn papa zeg maar. :+:
Alle spanning van het ziekenhuis, de realiteit dat je er bijna niet meer bent geweest, zoveel medicatie slikken op een dag.. weinig mogen, van iemand die hard aan 't werk was en daarnaast zijn hobby's had, naar iemand die de hele dag thuis zit... en maar wachten op de operatie.. hij werd er niet vrolijker op. Wat hartstikke logisch is :(:) ..

Hij gaat nu veel vaker naar buiten, loopt zelf minstens 3x met Tico per dag, aangezien hij in de rui is, borstelt hij hem ook dagelijks buiten en kan heerlijk lang met hem knuffelen!
Daarnaast lopen ik en mijn broer ook allebei nog uitgebreid met Tico.

En Tico weet al heeeeel goed waar z'n huisje is op de terugweg én bij wie hij hoort. Als ik met hem ga lopen op 't moment dat m'n paps een paar kleine boodschapjes wil doen, lopen we een stuk met hem mee en lopen dan door... maar Tico wil dan het liefst achter mijn paps aanlopen. Waaaar gaat hij heen? En waarom gaan wij niet mee? :Y)
Uiteraard als we dan toevallig dezelfde terugweg nemen, weer langs de supermarkt, dan wil Tico ook weer graag naar de ingang om te kijken of de grote baas al klaar is :+

Nou, Tico heeft echt onze harten gestolen en eigenlijk was hij tot aankomende zaterdag nog op proef.. maar terwijl ik dit topic aan het schrijven ben, komt mijn paps zojuist mij melden dat hij zo direct gat bellen naar het asiel... om het papierwerk etc helemaal in orde te maken 'want hij gaat echt niet meer weg hoor!!!' *\o/* :+:

Genieten jullie even mee bij deze plaatjes? :)


Afbeelding
Bij thuiskomst lag 'ie al heerlijk bij mij op de bank. Bijkomen van de reis maar zich totaal niet onder een tafel willen verstoppen of in een hoekje gaan liggen. Nee, gewoon lekker op de BANK! :D

Afbeelding
Dag 2 lekker in zijn mandje!


Afbeelding
Ook dag 2, dit is echt zijn ding. Je komt de kamer binnen, hij komt kwispelend naar je toe en legt zich zo voor je neer. Aai me dan! Wanneer je dan aan z'n buik kriebelt, of op z'n hoofdje, bij z'n oortjes (hij vind echt alles goed) krijg je een heerlijk tevreden geluidje en gaan z'n oogjes op dromenland stand. <3

Afbeelding
Dag 4, uit met de baas! Wat echt ongelooflijk goed gaat. Bij het dierenasiel hadden ze mij gewaarschuwd dat Tico niet altijd even veel zin heeft, dit heeft soms ook te maken met een trauma in zijn ruggenwervels. Die zijn nog aan het herstellen, dus grote stukken kan Tico nog niet zo goed lopen.

Bij 't asiel heb ik er natuurlijk ook een rondje meegelopen om te kijken wat hij dan doet. Hij staat dan even stil, schudt wat heen en weer met z'n koppie en blijft staan van joh.. nee, geen zin. Niet terugtrekken, niet boos worden.. nee, gewoon even wachten en geduld hebben. Oh, ze geeft me niet mijn zin.. oké, ik loop wel weer door. En klaar. :)
Na een stukje daar te hebben gelopen zag ik wel dat z'n pasje wat stijver werden, dan geeft hij echt aan dat het niet meer zo lekker gaat.. nou dan gaan we weer op tijd terug.

We zijn de medicatie aan het afbouwen en met iedere dag gaat het niet alleen soepeler, maar ook enthousiaster (echt kwispelend en enthousiast dribbelend naar de deur om naar buiten te gaan. En ook tussendoor dat hij zelf aangeeft van joh, ik wil nog een keertje extra :D ) Eigenlijk de laatste 3 dagen helemaal geen tegenstribbelingen meer gehad!
Daarnaast ook langere stukken lopen zonder dat Tico met z'n lijf aangeeft dat het niet (meer) gaat.
Hij houdt het heel goed vol en we merken eigenlijk alleen 's ochtends met de eerste 3 pasjes dat hij ietswat stijf is.. voor de rest merken we 't eigenlijk niet meer.

Afbeelding
Kroelen met de baas :+:

Afbeelding
Vandaag. Als de grote baas aan tafel zit, te eten of even iets op zijn laptop aan 't doen. Komt Tico er graag bij liggen om het in de gaten te houden :j

Afbeelding

Afbeelding
Ook met mij knuffelen! Ligt 'ie tussen je benen in en dan lekker z'n buikje kroelen <3

Afbeelding
En weer ff moe :z
Laatst bijgewerkt door Agossie op 02-11-17 22:40, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tag toegevoegd.

Ros Fotografie
Website × Instagram × Facebook
Bianca (bietjuhh) † 27'03'1992 - 13'09'2012


xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 15:21

Ach wat leuk <3 <3 <3

Super fijn voor jouw vader en Tico :D Heel veel geluk samen en beterschap voor je vader toegewenst.

Tutti_Frutti

Berichten: 4024
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 15:22

Ik heb je vorige topic in stilte meegelezen, maar wat ontzettend fijn om te lezen dat dit verhaal zo'n superpositief staartje ( :') ) heeft gekregen! :D
Tico ziet er echt uit als een droppie zeg! Tico en jouw vader zullen vast veel plezier aan elkaar beleven de komende jaren! Fijn dat het ook beter gaat met jouw vader natuurlijk!

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 15:24

<3
Zo fijn te lezen dat de proefperiode meer dan geslaagd was ! :D

chocobroodje

Berichten: 15420
Geregistreerd: 31-12-08
Woonplaats: Beek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 15:24

Wat eeb leuk dier! Hoe oud is hij? Op de eerste foto op de bank leek hij veel groter :D Wat een grappig beestje, heel veel geluk ermee! En beterschap voor je papa

02-07-2015 mama van een prachtig prinsesje! <3 Opzoek naar een LennyLamb draagtrui maat XL!

Goof

Berichten: 28754
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Vervolg topic.. mijn paps heeft zijn maatje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 15:28

Wat geweldig dat zowel je vader als de hond opknappen van hun samenzijn!
Ik hoop dat jullie nog lang van Tico mogen genieten.


Bellex

Berichten: 9296
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 15:28

Jep ik ben Tico fan :+: hij is echt zo leuk!

Tilmar

Berichten: 3314
Geregistreerd: 05-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 15:29

Geweldig verhaal dit!!
Heel veel geluk met Tico en sterkte voor je paps. Fijn dat hij weer plezier beleefd met z'n nieuwe maatje. En wandelen is altijd goed!!

FNRS dressuurjury t/m F20, FNRS Springen, KNHS B-L jury, Examinator Ruiterbewijs en ORUN gediplomeerd instructrice
Xada B+7

Cynn
Fotograaf

Berichten: 14466
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-11-17 15:30

Dank jullie wel! :D

Tico is 5 jaar en 2 jaar geleden uit Roemenië gehaald.
Ben ik er vergeten bij te zetten, excuus! In t asiel hadden ze trouwens vermoeden dat er Corgi in zit, maar in het eerste topic hebben een aantal bokkers mij op het ras Västgötaspets gewezen. Ookwel Zweedse herder genoemd (en tenminste uitspreekbaar :') ) Hier lijkt hij echt heel erg op! Waarschijnlijk niet geheel raszuiver, maar toch vind ik hem hier het meeste van weg hebben.

Ros Fotografie
Website × Instagram × Facebook
Bianca (bietjuhh) † 27'03'1992 - 13'09'2012

Imre

Berichten: 14198
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 15:34

Wat een heerlijk beest! Superleuk om te lezen dat het aan alle kanten zo goed klikt! :+:

UMayDream

Berichten: 8959
Geregistreerd: 31-03-10
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 15:34

Wat super zeg!! Blij dat het beter gaat met je vader nu Tico bij hem woont. Top dat dit zo'n goede match is <3

Lees hier over mijn reis van 2,5 maanden naar Canada: [BEU] Van dressuur in Nederland naar cowgirl in Canada, eh!

Bonna

Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 15:36

Hij is zoo leuk <3
Ik snap heel goed dat jullie daar allemaal heel blij mee zijn!
Hoe oud is Tico eigenlijk?

Show a little faith, there's magic in the night

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 15:47

Wat leuk! Gefeliciteerd :D heerlijk zeg, en wat geweldig dat je vader weer zichzelf is en dat voor jou ook zo voelt.

Heel veel gelukswensen voor je vader, en ook voor je 'nieuwe broer' Tico!

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26213
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 15:49

Wat kan dat weer genieten zijn he, zo'n nieuw maatje uit het asiel! Kan t echt iedereen aanraden! Geniet lekker van elkaar!

Ik hunker naar vriendschap, wil graag geborgen zijn. Ik deel in jouw blijdschap en ook als er zorgen zijn. Maar vraag niet mijn leven, dat kan ik jou niet geven. Mijn leven is van mij! Van mij! Pia Douwes - Elisabeth - Mijn leven is van mij!
&if=1

troi
Berichten: 17002
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 16:26

Leuk dier!

Ik moet wel zeggen dat ik hem een vrij gereserveerde blik in zijn ogen vind hebben, maar gezien zijn verleden is het alleen maar logisch natuurlijk dat hij wat de kat uit de boom kijkt. Vanuit zijn perspectief zal de kans dat de lol zomaar weer over is vrij groot zijn. Ik ben benieuwd hoe zijn blik zich ontwikkeld over de komende maanden /jaren.

EmptyWords

Berichten: 10572
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 16:31

troi schreef:
Leuk dier!

Ik moet wel zeggen dat ik hem een vrij gereserveerde blik in zijn ogen vind hebben, maar gezien zijn verleden is het alleen maar logisch natuurlijk dat hij wat de kat uit de boom kijkt. Vanuit zijn perspectief zal de kans dat de lol zomaar weer over is vrij groot zijn. Ik ben benieuwd hoe zijn blik zich ontwikkeld over de komende maanden /jaren.

precies dit, dit zag ik ook

Beauty is as beauty does [o]

[MWS] paardrijden en overgewicht.

Jennanne

Berichten: 470
Geregistreerd: 29-08-16

Re: Vervolg topic.. mijn paps heeft zijn maatje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 16:36

jaaaaa wat een leukerd!

Wat lijkt op mijn hondje zeg..Karakter beschrijving klinkt ook precies hetzelfde haha; niet mee willen met iemand anders :P

super voor je vader dat hij zijn match gevonden heeft!

Macs

Berichten: 7634
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Vervolg topic.. mijn paps heeft zijn maatje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 16:42

Tranen in mijn ogen en ik moet zo weg :+ Wat een fantastisch verhaal. Ik hoop ooit zelf een hondje uit het asiel te halen, want mijn god wat krijg je daar een gelukkig gevoel van :o
Ik wens je vader, Tico en natuurlijk jouzelf nog ontzettend veel geluk en plezier toe! :D

Maks :+:

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Re: Vervolg topic.. mijn paps heeft zijn maatje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 16:46

Wat een fantastisch verhaal! Dat ze maar heel lang van elkaar mogen genieten +:)+

smileydees
Berichten: 1683
Geregistreerd: 03-03-11
Woonplaats: in het westen v/h land

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 16:55

Heerlijk verhaal! Veel gezondheid voor je paps en ook voor Tico en vooral dus veel geode jaren samen!!

Those we love don’t go away, maar wat mis ik haar ons Kwinneke. 24.05.2007 - 13.07.2023

Tinker Kwiny
Sindy
Now I am a warrior!
- demi lovato-

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Re: Vervolg topic.. mijn paps heeft zijn maatje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 17:21

Sympathiek hondje. Gefeliciteerd!

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 19:53

Wat fijn dat Tico mag blijven! Veel geluk en gezondheid samen!!

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Re: Vervolg topic.. mijn paps heeft zijn maatje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 19:57

<3 *\o/*

Moppie en Lou - For always in my heart little friends <3

xxCYNNxx

Berichten: 5661
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Re: Vervolg topic.. mijn paps heeft zijn maatje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 20:05

ook ik had in stilte je andere topic gelezen. Echt heel mooi dat het gelukt is een maatje voor je vader te vinden. En mooi snel ook nog.

Tico is echt te leuk gewoon. Ik wens je vader heel veel plezier en geluk met Tico.

A life without passion is like dancing to no music
Paulina - Ixion x Bravour jun 1997 - 7 nov 2016
TROY 26-4-1998- 10-8-2011 mn trouwe meissie RIP
Goliath - Gracio ( Gzhat x Ixion) x Casanova Boy endurance klasse 1 + 2.....41 goedgekeurde km's

missfalki
Berichten: 2271
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 20:57

missfalki



Berichten: 627

Geregistreerd: 25-10-15



Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:09

Beelden zeggen meer als woorden ... :j

Een goede match & een fijne plek voor Tico
Veel plezier en geluk met elkaar
(want die blijft wel ... +:)+ )

Groet Karin.
Meld dit bericht


[ITP] Hét oortjes topic


Even geprobeerd & gelukt met kopie en plakken ...
bericht uit je andere topic <3 <3 <3

Goet Karin.

[ITP] [FOTOVERZ]Hét oortjes topic
[VS] Eetwaar voor paardjes [&]
GEZOCHT 2 HOEFSCHOENEN VOOR BEER RENEGADE CLASSIC MAAT 0


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 bezoekers