[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Beau_Myrthe

Berichten: 2675
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: Drenthe

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 16:33

Systeem wel, lusjes van de Bucas zit alleen lager. Dit is wel makkelijk te veranderen.

Yontheke

Berichten: 4434
Geregistreerd: 14-12-09
Woonplaats: Retie

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 17:09

Nou, mijn paard zijn Horseware Rambo Original deken heb ik samen met zijn liners laten vermaken door hogeschoftdeken.nl. Super service gehad. Hij staat nu sinds gisterenavond onder zijn deken en het trekt eindelijk niet meer op de schoft! Zijn manen zullen wel wat lijden onder de rek daar, maar dat vind ik niet zo erg.

Ben benieuwd hoe dit zich houdt in de regen.
Afbeelding

Beau_Myrthe

Berichten: 2675
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: Drenthe

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 17:12

Heb je meerdere foto's? Van voor (hoofd beneden en hoofd laag) en van dichtbij? Daarnaast ook alles nog waterdicht?

Vind het erg interessant maar straks is het helemaal niks en zijn de dure dekens vernaaid.

ninne1

Berichten: 1233
Geregistreerd: 26-09-10
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 17:58

MightyJoe schreef:
Weet iemand hier of de Bucas recuptex ook bevestigd kan worden aan bijvoorbeeld de Amigo bravo? :) Ik weet niet of de Bucas en Amigo liner systemen overeen komen..


Ik heb zelf de klittenbandjes verplaatst zodat de Recuptex onder mij Rambo past. Was 15 min werk.

Yontheke

Berichten: 4434
Geregistreerd: 14-12-09
Woonplaats: Retie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 18:30

Beau_Myrthe schreef:
Heb je meerdere foto's? Van voor (hoofd beneden en hoofd laag) en van dichtbij? Daarnaast ook alles nog waterdicht?

Vind het erg interessant maar straks is het helemaal niks en zijn de dure dekens vernaaid.


Zulke foto's maken bij mijn paard is nogal lastig omdat die altijd komt als hij mij ziet. Over deze foto heb ik al even moeten doen. Waterdicht zullen we 1 van de volgende dagen gaan merken.. tjah als het niet waterdicht is, heb ik inderdaad in totaliteit 650 euro weg gegooid maar ik vond dat ik dit toch moest proberen. Ik geloof dat ik wel 15 dekens op hem heb geprobeerd en deze waren zonder het vermaken dan ook nog het fijnst op hem. Ik wilde gewoon zijn schoft niet vernaggelen. We zullen het zien.
Het deken raakt in ieder geval de schoft nu ook niet als hij met zijn hoofd naar beneden staat.

Beau_Myrthe

Berichten: 2675
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: Drenthe

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 18:36

Jammer. Ik was namelijk erg benieuwd naar de voorkant.

Yontheke

Berichten: 4434
Geregistreerd: 14-12-09
Woonplaats: Retie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 18:43

Beau_Myrthe schreef:
Jammer. Ik was namelijk erg benieuwd naar de voorkant.


Ik zal straks nog even mijn best doen op stal :)

Koper

Berichten: 30261
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 19:00

san4nie schreef:
Koper, dat is ook wel jammer.. helemaal voor zulke dure dekens.. Een ander merk ligt bij mij al snel te strak op de schouder. Heb jij dat dan ook? Of andere merken die wel beter liggen? Welke staldeken sluit wel goed dan voor?

Ja, het trekt zo strak dat het daardoor inlekt. De spanning op de stof is te groot. In een baan van de schoft naar de borst.
De staldeken die ik bedoel: https://www.paardendrogist.nl/product/s ... 940/56264/
Zo'n soort slabbetje ben ik nu aan het maken. In het ergste geval lekt het via de stiksels en worden zijn schouders net zo nat als ze nu worden :Y)

Yontheke dat ziet er als een goede oplossing uit. Ik hoop voor je dat het waterdicht is en blijft. Is die kap bij de schoft van een hard materiaal? Kan hij er nog wel mee rollen?

Yontheke

Berichten: 4434
Geregistreerd: 14-12-09
Woonplaats: Retie

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 19:17

Nee, het is een soort stijve stof. Het geeft wel mee dus hij kan er gewoon mee rollen. Had hij vanmorgen ook al gedaan :D

Koper

Berichten: 30261
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 19:28

Ah oke :)

JenniferU
Berichten: 2212
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 20:16

@koper bucas altrex heeft dat zelfde systeem volgens mij( soms nog 2e hands te krijgen nieuw niet meer)

Voor bucas smartex gebruikers:
De voorkant is verstevigd met vulling en nylon aan de binnenkant,mijn paard voeld daar steeds klam aan.
Hebben er meer daar last van?
De irish had dat namelijk niet

Koper

Berichten: 30261
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 20:21

Dat is precies wat ik bedoel! Waarom worden ze niet meer gemaakt? >;)

Deni11

Berichten: 1216
Geregistreerd: 04-02-14
Woonplaats: Noord Holland

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 22:05

Iemand een tip hoe ik een 100g liner van horseware goed schoon kan krijgen? Er zit allemaal huidvet ofzoiets op de deken en dat moet er toch echt af voor dat de deken weer opgaat :)

RianneH

Berichten: 28236
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 22:15

Wasmachine :)

Veulen84

Berichten: 10879
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 22:19

Even in een ton met soda? Offe in de wasmachine met soda?

ninne1

Berichten: 1233
Geregistreerd: 26-09-10
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 22:20

Deni11 schreef:
Iemand een tip hoe ik een 100g liner van horseware goed schoon kan krijgen? Er zit allemaal huidvet ofzoiets op de deken en dat moet er toch echt af voor dat de deken weer opgaat :)


Bij mij gaat dat in de was op 30 graden altijd goed uit.
Je kan hem ook eerst in een emmer warm water alvast laten losweken en met een bezem erover voor je de deken in de machine doet.

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 22:26

Deni11 schreef:
Iemand een tip hoe ik een 100g liner van horseware goed schoon kan krijgen? Er zit allemaal huidvet ofzoiets op de deken en dat moet er toch echt af voor dat de deken weer opgaat :)


Hier gaat het gewoon in de wasmachine, en doet z'n werk gewoonweg uitstekend.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 22:28

Ik doe ze ook gewoon in de wasmachine.

xSelina

Berichten: 803
Geregistreerd: 09-11-13
Woonplaats: Zeeland

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 22:39

Hallo allemaal!
Ik heb een vraagje, ik zoek namelijk een goede sterke deken voor mn paard. Bucas is geen optie want die sluiting trekt hij er binnen 5 min af. Zelfs als ze nog een paar keer extra vast zijn gezet. Nu heb ik gewoon tijdelijk een hele goedkope deken gekocht maar qua pas vorm is ie niet alles en nu ook weer is de sluiting kapot... Gelukkig kon ik creatief doen en gaat ie nog dicht :') Nu zag ik deze bij de epplejeck https://www.ej.nl/paard/dekens-toebehoren/waterdichte-dekens/deken-horsegear-sports-200gr-high-neck_6604.html?channable=e12894.MTA3ODAyLTM0OC0xOTVDTQ&sqr=horsegear%20deken&
Dus eigenlijk zoek ik zoiets soortgelijks of helemaal zonder sluiting aan de voorkant en dan het liefste een 0 of 100 grams regendeken. Is er iemand die heel toevallig iets weet? :D

Fairytail

Berichten: 5501
Geregistreerd: 16-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 22:52

Heeft een van jullie de La Valencia Heathrow of Improver al in handen gehad? Ik kan op internet en in de winkels hier in de omgeving niets vinden over de kwaliteit van de buitenstof en het type voorsluiting.

Wellicht is het wat voor jou ThoranLOVE?

cissy

Berichten: 19822
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 23:04

san4nie schreef:
Cissy, het gaat juist om de andere kant van het klittenband, niet de haakjes kant. Het zachte deel, dat lijkt helemaal plat gedrukt. Of helpt het daar ook voor?

Ik heb van het weekend van een oude deken het klitteband helemaal schoongemaakt ermee. De klit kant en de zachte kant. Zat vol met pluis en hooi en haar, klitte helemaal niet meer en nu weer wel.

upendo

Berichten: 22277
Geregistreerd: 19-02-08

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 23:47

Koper, welke maat zoek je? Op fb staat er zo'n Alfred deken te koop en ik heb er toevallig vandaag ook een binnengekregen voor mijn merrie, die is gevoelig op haar borst dus even kijken of ik op deze manier wst minder reactie krijg. :)

dena_mii

Berichten: 817
Geregistreerd: 04-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 23:50

thoranLOVE schreef:
Hallo allemaal!
Ik heb een vraagje, ik zoek namelijk een goede sterke deken voor mn paard. Bucas is geen optie want die sluiting trekt hij er binnen 5 min af. Zelfs als ze nog een paar keer extra vast zijn gezet. Nu heb ik gewoon tijdelijk een hele goedkope deken gekocht maar qua pas vorm is ie niet alles en nu ook weer is de sluiting kapot... Gelukkig kon ik creatief doen en gaat ie nog dicht :') Nu zag ik deze bij de epplejeck https://www.ej.nl/paard/dekens-toebehoren/waterdichte-dekens/deken-horsegear-sports-200gr-high-neck_6604.html?channable=e12894.MTA3ODAyLTM0OC0xOTVDTQ&sqr=horsegear%20deken&
Dus eigenlijk zoek ik zoiets soortgelijks of helemaal zonder sluiting aan de voorkant en dan het liefste een 0 of 100 grams regendeken. Is er iemand die heel toevallig iets weet? :D


Stormshield heeft geloof ik dekens zonder voorsluiting. Wordt vooral gebruikt in de westernwereld dacht ik, dus misschien dat je zo wat kunt vinden? UHG shop misschien?

felicity

Berichten: 11279
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: oudenbosch

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 00:04

Ik heb mijn paarden nu onder de bucas freedom staan. Maar ben daar niet zo heel tevreden over. Naar mijn idee een leuke deken voor paarden die een uurtje per dag naar buiten gaan en dan even snel over de staldeken heen gooit.
Mijn paarden staan toch echt in weer en wind buiten voor minimaal 10 uur. Vind het dus erg belangrijk dat ze goed waterdicht zijn en goed passen.
Nu wilde ik eigenlijk 2 bucas smartex rain aanschaffen. Alleen mijn portemonee vind dat niet zo grappig.

En viel mijn oog op de Bucas Anniversary die een stuk leuker geprijsd is. Maaaar hoe is de kwaliteit of is dat ook meer een deken voor een paar uurtjes buiten?

xSelina

Berichten: 803
Geregistreerd: 09-11-13
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 00:10

dena_mii schreef:
thoranLOVE schreef:
Hallo allemaal!
Ik heb een vraagje, ik zoek namelijk een goede sterke deken voor mn paard. Bucas is geen optie want die sluiting trekt hij er binnen 5 min af. Zelfs als ze nog een paar keer extra vast zijn gezet. Nu heb ik gewoon tijdelijk een hele goedkope deken gekocht maar qua pas vorm is ie niet alles en nu ook weer is de sluiting kapot... Gelukkig kon ik creatief doen en gaat ie nog dicht :') Nu zag ik deze bij de epplejeck https://www.ej.nl/paard/dekens-toebehoren/waterdichte-dekens/deken-horsegear-sports-200gr-high-neck_6604.html?channable=e12894.MTA3ODAyLTM0OC0xOTVDTQ&sqr=horsegear%20deken&
Dus eigenlijk zoek ik zoiets soortgelijks of helemaal zonder sluiting aan de voorkant en dan het liefste een 0 of 100 grams regendeken. Is er iemand die heel toevallig iets weet? :D


Stormshield heeft geloof ik dekens zonder voorsluiting. Wordt vooral gebruikt in de westernwereld dacht ik, dus misschien dat je zo wat kunt vinden? UHG shop misschien?


Ik weet niet of die dekens ook tot maat 205 gaan? Zal is kijken bedankt in ieder geval :)