2 haarvraagjes

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

2 haarvraagjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-11-02 21:37

vandaag weereens mijn haar gekleurt, gewoon zo'n uitwasbare spoeling, om te proberen of het wel stond. Ik roep al heel lang dat ik paars wil (donker) dus gekozen voor cyber purple, een hele mooie volle, donker paarse kleur (aubergine).
Erin gedaan, half uur in laten trekken, uitgespoeld.
En het resultaat is leuk, maar alles behalve paars, het is een beetje koper achtig. Dit heb ik gewoon altijd, wil ik koper, blijft mijn haar blond met een koperen gloed, maar niet echt koper.
Wil ik rood, krijg ik een of ander vaag flets rood kleurtje.
Waarom pakt het nou niet????

Vraag 2: Je ziet overal producten voor meer volume in je haar. Zijn er ook producten voor juist MINDER volume???


Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-02 21:42

Er schijnt zoiets te bestaan als 'band-haar' (of weet ik hoe het precies heet), dan zijn de haren niet rond van vorm, maar een soort van ovaal. Daar pakt verf erg slecht op ofzo. Of was het nou permanent dat daar niet op pakte?
Aan mij heb je ook niks Haha! Ik heb ergens de klok horen luiden, maar de klepel....

Minder volume lijkt me een kwestie van 'slechte' creme-spoeling gebruiken, zo eentje waar je haar goed zwaar van wordt?

Nulla tenaci invia est via

Barb

Berichten: 12075
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-02 22:07

waarom laat je je haar niet een keertje kleuren bij de kapper??
die kunnen je dan meer uitleg geven, wie weet lukt het bij
hun wel

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-11-02 22:14

omdat ik voor ik verf eerst een spoeling wil om te kijken of het wel staat, maarja, zolang die spoeling niet pakt kom ik daar ook niet achter

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-02 22:16

Margreet dat verhaal van de ovale haren gaat op bij permanent Haha! Bij verf weet ik niet wat 'the trick' is. Weet wel dat het op minder gezond haar wel beter pakt (staan de schubben van de haren open namelijk).

:evaw:

Barb

Berichten: 12075
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-02 22:36

stef schreef:
omdat ik voor ik verf eerst een spoeling wil om te kijken of het wel staat, maarja, zolang die spoeling niet pakt kom ik daar ook niet achter


bij de kapper gebruiken ze niet alleen verf maar kan je ook een kleurspoeling nemen die er ook met 8-10 weken uit is.
Ik zou gewoon eens informeren als ik jou was

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

Meys

Berichten: 1372
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-02 22:40

Je kan het haar voorpigmenteren...met pure verf.. maar aangezien je een spoeling had gaat dit niet op...
Ik denk dat je gewoon "lastig" haar hebt.
Maar....ik moet zeggen dat ik het ook wel eens heb gehad...spoeling erin...alles behalve de kleur die ik wilde..of je zag het niet of het was geen porum.
Zit helaas al lang niet meer in het kappersvak (hou het dus ook niet meer bij..alle veranderingen qua verf enzo) dus kan je er helaas niet bij helpen..toch maar een keer langs de kapper...voor een spoelinkje...1 voordeel..als het daar niet goed lukt...kun je terug gaan en doen ze het over...bij de meeste kappers...op kosten van de zaak..(is wel zo netjes)

lies

Berichten: 9616
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-02 23:39

Bij mij pakt ook helemaal niets, tenzij ik het 5 dagen niet was ofzo Lachen
Maar dan loop je wel de laatste 3 dagen met een plakje haar op je hoofd.
Tja, tis een tip. Niet zo'n goeie, maar toch, hè?

Wbt volume; idd een goedkope (slechte) cremespoeling. Die van Palmolive maakt mijn haar heel erg zwaar.

זכור

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 07:10

Voor minder volume:

Moet je die nieuwe shampoo van Elvive proberen ("Mijn haar was nog nooit zo sensueel")

Die shampoo die je haar gladmaakt. Het werkt heel erg goed! Bij mij dan

Vooral als je het blijft gebruiken, wordt je haar steeds gladder, steiler. Ik heb nu 3 flessen gebruikt en ik heb echt ander haar gekregen. Geen krul meer te bekennen.

HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 07:16

Welke shampoo gebruik je ?
Als je shampoo op henna basis of pantene en nog een ander merk gebruikt, pakt verf of kleurspoeling niet, omdat deze shampoo's een beschermend (siliconen) laagje om je haar maakt.

Dus bij de drogist vragen om een shampoo zonder siliconen, daar een paar keer mee wassen en dan hopen dat het beter lukt !

Digitale tekeningen van je huisdier of paard: www.HHD-Foto.eu

Katja
Blogger

Berichten: 42172
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 11:34

Gebruik je wel een spoeling die geschikt is voor jou haarkleur? Er is altijd wel een afwijking in hoe een kleur "pakt" maar die moet niet heel dramatisch groot zijn. Anders inderdaad een andere shampoo gebruiken en kijken of het beter gaat.
Grappig dat die Elvive shampoo bij jou werkt Shaienne ik kreeg er alleen maar heel erg pluizend haar van. (hen nog wel een fles in de aanbieding)

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 11:50

Je haar uitwassen met afwasmiddel.....liefst 2 X achter elkaar, beide keren goed uitspoelen...
Dan weet je zeker dat er geen restjes van andere shampoo (oa die je haar zou beschermen tegen vanallesennogwat)

Ik doe het ook als ik mijn haar weer eens een kleurtje geef...
Had ook altijd van die kleuren die niet de juiste waren....
En met het gebruik van afwasmiddel voor die tijd, bijna het perfecte resultaat.....

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 11:57

Ik weet het niet. Ik had deze kleur laatst ook en het was gewoon rood geworden. Maar bij m'n zusje was het wel perfect(zij heeft iets donkerder haar).
Ik weet niet wat er tegen helpt. Ik kleur m'n haar eigenlijk nooit. Dit was de 1e X voor de lol een X.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 12:20

Als je je haar wast met een 2-in-1 shampoo, dan pakt je kleuring niet omdat het een laagje om je haar legt. Misschien ligt het daar aan?

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 13:38

Spoeling pakt altijd heel anders uit dan verf. Gewooon een keertje echt verven. Dan zal het echt wel pakken. (en lijkt het vaak erg op de verpakking)

Iik heb zelf echt een hekel aan spoeling. Doe het goed of doe het niet Haha!

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!


Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131846
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 14:22

Bekend probleem !
Bij mij pakt een spoeling ook voor geen meter: of het wordt een vaag gloedje, of je ziet er helemaal niks van.
Daarom neem ik altijd verf, dat pakt nl. wel en daar heb ik nog nooit problemen mee gehad.
Vandaar mijn advies: probeer de verf eens, of laat het een keer bij de kapper verven, dat scheelt je een hoop frustraties !

Chica

Berichten: 12272
Geregistreerd: 04-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 14:56

Zorg voordat je je haar gaat kleuren je haar een dag of 2 niet gewassen hebt.
Shampoo zorgt er idd. voor dat er een beschermlaag om je haar gevormd word maar ook heb je een voordeel ivm je hoofdhuid.
Als daar de vetlaag vanaf is kan je huid irriteren door de verf.

Het kan makkelijk dat jouw haar heel fijn is (heb het niet over de hoeveelheid maar over structuur van 1 haartje van jou), dat de schubben te klein zijn of jouw pigment te overheersend waardoor de verf/spoeling altijd moeilijk pakt.
Er zijn veel factoren en voordat je er achter bent waarom jouw haar zo deze manier reageert zou je idd moeten laten testen bij een kapper.
Het kan ook zijn dat de vermenging van een spoeling die jij koopt te weinig pigment bevat om het op jouw haar uit te laten komen. Bij een kapper kunnen ze een spoeling zo mengen dat het nét geen verf is maar wel pakt op jouw haar.
Ik zou gewoon eens binnen lopen bij een kapper en je verhaal vertellen. Ik kan je verzekeren dat ze even moeilijk kijken omdat dit altijd wat tijd vergt voordat ze erachter zijn maar een goeie kapper neemt daar de tijd voor en gaat die uitdaging aan.
Zodra ze en moeilijk kijken EN excuses gaan zoeken, loop dan naar een volgende die jouw wel echt wil helpen.
Elke kapper koopt namelijk verf bij een instantie en die hebben altijd kleur advisers lopen waaraan zij advies kunnen vragen. Desnoods doen ze een laboratorisch onderzoek met een haar van jouw om te zien waarom hun kleur niet goed pakt op jouw haar.
Daar zijn ze ook nog blij mee want zo kunnen ze hun product ook weer verbeteren.
(ps, of er aan dit verhaal kosten zitten durf ik je niet te zeggen, de ene kapper ziet het als service terwijl de andere het als melkkoe ziet...)

En wat betreft het uitpakken van 1 kleur bij verschillende mensen, bijna niemand heeft hetzelfde pigment en zal kleur wat uit 1 pakje komt bij iedereen verschillend uitpakken.

Hmm.. een hele preek Haha!
Maar als je meer wil weten, roep dan maar!

In 1912: Dingen werden gebruikt. Mensen waren geliefd.
In 2012: Mensen worden gebruikt. Dingen zijn geliefd.
Some days you're the dog Some most days you're the hydrant


Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit
Dag lieve Niamh..HVJ

Annechien

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 15:08

met gewone shampoo wassen...... enne op de verpakking kijken wat voor een kleur het word, scheelt ook een hoop frustaties.
Ik heb weleens een spoeling voor 6-8 wasbeurten, blijft het rustig bijna 2 weken in mijn haar zitten en dat terwijl ik het elke dag was (ach ja heb je ook waar voor je geld). Maar dat komt omdat ik heel erg dun en fijn haar heb. En anders langer dan een half uur in laten trekken wil ook weleens helpen.

Chica

Berichten: 12272
Geregistreerd: 04-03-02

Re: 2 haarvraagjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 15:13

stef schreef:
Vraag 2: Je ziet overal producten voor meer volume in je haar. Zijn er ook producten voor juist MINDER volume???


Ik zag je tweede vraag niet...

Producten heb je hier niet voor (althans niet dat ik weet) maar wat hier gezegd word door middel van cremespoeling kan, daar word je haar idd slap en zwaarder van maar helpt niet echt tegen volume vermindering. Maar dit is maar tijdelijk en het meeste van de spoeling was je er ook weer uit dus zal geen super succes zijn
Ik had net wat geschreven over het snijden van haar maar dat is niet juist Clown
Met snijden breng je juist volume aan.

De vraag minder volume, waarom? Heb je krullen? Erg veel haar wat springerig is ofzo?

In 1912: Dingen werden gebruikt. Mensen waren geliefd.
In 2012: Mensen worden gebruikt. Dingen zijn geliefd.
Some days you're the dog Some most days you're the hydrant


Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit
Dag lieve Niamh..HVJ

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 16:25

Van die spoelingen die je in de winkel koopt weet je nooit precies wat het is, of verf of een spoeling, bij de kapper heb je meer zekerheid wat het precies is en meer kans op dat het lukt.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-02 23:22

Ik was altijd met palmolive met sinaasappel (oranje fles Haha!) daarna antiklit (ook palmolive) erdoor. Ik kan echt niet zonder anti klit of creme spoeling (ook niet met dure shampoo's) dan is er geen doorkomen aan.
Dit keer had ik gekleurd met Live Tune Up, 2 flesjes ivm de lengte en dikte van mijn haar. Maar ook met Guhle, feria, loreal weet ik veel krijg ik nooit het bedoelde resultaat.
Het valt absoluut niet tegen, ik vind het een leuk kleurtje wat er nu inzit, maar het is verre van paars.
Betreft volume.
meestal was ik mijn haar elke dag. Ik heb dik, of veel haar. Alleen als het heel de dag op een staart of knot gezeten heeft zit het leuk als ik het los heb, maar anders staat het zo wijd, is het heel erg luchtig, gewoon HET haar wat iemand met slap haar wil hebben, maar ik wil gewoon dat het steil naar beneden hangt ipv wijd gaat staan

Marjolein

Berichten: 11627
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 23:29

ik heb ook rot haar om te kleuren. mijn haar pakt zo goed dat t knal is en ook erg lang blijft (ook hint of a tint). permanent pakt ook niet, heb een type haar (of in de buurt daarvan) dat boven steil is en odner slag heeft en waarop permanent niet pakt (of minder).
misschien een idee, als je je haar echt elke dag moet wassen was je t toch een keer 's avonds en dan verf je t de volgende avond dan is je haar iig vetter(of zelfs de ochtend daarna pas) misschien dat t dan beter pakt.

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: batje, Chita, DenieesB, Exorcizamus, GoogleAdsense, hagelslag, janneke584, Marleen_L, Miekie74, Miesemuisje, Mrskiwi, Plus_en_Min, Priscilla27, Roosch, Rose94, xAlice, Zebrastreep, Zick_Zack en 69 bezoekers