Jumbo hooi voor knaagdieren, ook voor paarden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
maria500
Berichten: 655
Geregistreerd: 05-01-13

Jumbo hooi voor knaagdieren, ook voor paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-11-17 10:30

Gek vraagje, maar vroeg mij af uit nieuwsgierigheid of hooi uit de supermarkt voor knaagdieren aan paarden gevoerd kan worden?

Niet dat ik dit wil doen, maar ben benieuwd of dit mogelijk is. Je weet maar nooit, als je dringend hooi nodig hebt en dat je dan uit noodzaak een paar pakketjes uit de supermarkt kan halen om voor 1 dag aan je paard te geven.


Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 10:31

maria500 schreef:
Gek vraagje, maar vroeg mij af uit nieuwsgierigheid of hooi uit de supermarkt voor knaagdieren aan paarden gevoerd kan worden?

Niet dat ik dit wil doen, maar ben benieuwd of dit mogelijk is. Je weet maar nooit, als je dringend hooi nodig hebt en dat je dan uit noodzaak een paar pakketjes uit de supermarkt kan halen om voor 1 dag aan je paard te geven.


Ja het kan, maar mijn paarden eten 10kg per paard per dag en met supermarkthooi ben je dan zo arm :+

EDIT: Bij de welkoop en pets place heb je vaak wel iets grotere baaltjes, nog steeds duur maar geen 1,25 per kg.
Laatst bijgewerkt door Azmay op 01-11-17 10:35, in het totaal 1 keer bewerkt


Dayanara

Berichten: 2377
Geregistreerd: 22-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 10:32

Voor 1 dag? Je paard heeft aan 1 zo’ n pakje echt niet genoeg, zelfs niet voor 1 dag

Anoniem

Re: Jumbo hooi voor knaagdieren, ook voor paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 10:34

Het kan, alleen heeft een paard zo'n pakje in tien minuten wel op :+

maria500
Berichten: 655
Geregistreerd: 05-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-11-17 10:34

Dayanaera schreef:
Voor 1 dag? Je paard heeft aan 1 zo’ n pakje echt niet genoeg, zelfs niet voor 1 dag


Begrijp ik. Natuurlijk geef je dan geen 1 pakje, maar haal je er meer. Het was meer van, wat nou als je te laat erachter komt dat het hooi op is en een paard, moet altijd ruwvoer ter beschikking staan. Of je een aantal pakken kan geven en dan bijvoorbeeld hooi inslaan bij een boer in de tussentijd.

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 10:36

maria500 schreef:
Dayanaera schreef:
Voor 1 dag? Je paard heeft aan 1 zo’ n pakje echt niet genoeg, zelfs niet voor 1 dag


Begrijp ik. Natuurlijk geef je dan geen 1 pakje, maar haal je er meer. Het was meer van, wat nou als je te laat erachter komt dat het hooi op is en een paard, moet altijd ruwvoer ter beschikking staan. Of je een aantal pakken kan geven en dan bijvoorbeeld hooi inslaan bij een boer in de tussentijd.


Dan zou ik naar de plaatselijke boerenbond of voerwinkel gaan, die hebben voor een redelijke prijs hooi. Pakjes van 1 kg schieten bij een paard gewoon echt niet op.

Hanneke137

Berichten: 379
Geregistreerd: 19-10-15
Woonplaats: Bakel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 10:37

Ik heb ooit mijn oude paard van dat hooi gegeven voor de cavia. Dit was geen succes. het hooi was zo fijn en klein dat mijn paard zich er in verslikte leek het wel. Het was geen fijn gezicht. Heb een hele tijd over zn hals staan wrijven om die prop naar beneden te werken. Ik geef dus niet zomaar mijn paard heel fijn kort gesneden hooi.

Maar dit is mijn ervaring.
Laatst bijgewerkt door Hanneke137 op 01-11-17 10:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Re: Jumbo hooi voor knaagdieren, ook voor paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 10:42

Als snackje kan het wel dienen ja, net zoals je zelf borrelnootjes of iets dergelijks eet. Het is zo op en inderdaad veel fijner dan gewoon paardenhooi. Het lijkt me niet heel handig!

DiantaM
Berichten: 11272
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Jumbo hooi voor knaagdieren, ook voor paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 07:56

Ik denk dat het sowieso te fijn is om aan je paars te voeren

minouesmee

Berichten: 7422
Geregistreerd: 04-11-07
Woonplaats: Utrecht

Re: Jumbo hooi voor knaagdieren, ook voor paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 08:01

Heb je wel eens aan dat hooi geroken? Het ruikt zo ontzettend gemisch.. := Ik zou het mijn paard niet voeren.

Mind, use your power. Spirit, use your wings..
www.donquiequine.nl

Renss

Berichten: 174
Geregistreerd: 24-01-13
Woonplaats: Fryslan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 08:05

In ‘gewoon’ hooi kan ook Jacobskruiskruid zitten. Dat is giftig voor paarden. Ik zou het dus echt niet doen!

Clooney [v. Flemmingh] B +12 ~ L1 +11 ~ L2 +2

beert
Berichten: 2417
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 08:10

Inderdaad heel fijn, maar ik vond het ook vaak erg stoffig. Ik zou mijn geld er niet meer aan uitgeven (ook niet voor een knager). Dan liever langs een manege rijden en een plak hooi kopen voor hetzelfde geld.

KimD

Berichten: 20407
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 08:16

Je kunt ook een plaatselijke boer bellen. :')


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

Anoniem

Re: Jumbo hooi voor knaagdieren, ook voor paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 08:25

Nee, niet voeren. Dit hooi is te fijn en zorgt gemakkelijk voor proppen en koliek. Afblijven en gewoon zorgen dat je altijd voldoende hooi hebt dat wel voor paarden is bestemd.

speurneusc

Berichten: 5363
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 08:59

boerenbond heeft den hartog geperst hooi in foliebaaltjes liggen, zo ook stro en luzerne

zelf een hoefijzer maken met epoxy...https://carolsshop.nl onder epoxy en meer, bij de startsets/sets. Nu ook voor de cricut fans, glasblokken 19x19 of 19x9

Suusjepluus

Berichten: 787
Geregistreerd: 14-09-17
Woonplaats: Tussen iets en niets

Re: Jumbo hooi voor knaagdieren, ook voor paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 09:16

Mijn ervaring is dat die kleine pakjes hooi erg stoffig en zanderig zijn. Ik vond het slechte kwaliteit, hier komen die pakjes er niet in voor de cavia's.

De beste is niet altijd de leukste

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 09:31

Ik zit achter de kassa en kwam hooi voorbij en zat ook te denken, niet dat ik het zou doen hoor,kwam ook ineens in mij op :')

Er staat toch in de OP dat ze alleen benieuwd was en het niet gaat voeren

Enya&Betsy
Enya Klasse I-4 (107 goedgekeurde km's)
Youtubekanaal: http://www.youtube.com/user/SvennForEver


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Miran en 46 bezoekers