[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
upendo

Berichten: 22272
Geregistreerd: 19-02-08

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 21:21

Dan zou ik inderdaad voor zoiets gaan!


yamsi0124

Berichten: 478
Geregistreerd: 23-10-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 21:22

upendo schreef:
Wil je perse aan die merken vasthouden? Dan zou je eens kunnen kijken bij ej met 25% korting of via marktplaats.

Ik zou gaan voor een 50 grams, die kun je makkelijk aanvullen met liners. Een 150 grams is een beetje veel om met wat warmer weer te gebruiken als simpele regendeken.


Ik hoef me niet te houden aan die merken, Marktplaats wil mijn mams niet.
Welke grams liner zou ik dan doen? een 100 grams?
Laatst bijgewerkt door yamsi0124 op 31-10-17 21:30, in het totaal 2 keer bewerkt

upendo

Berichten: 22272
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 21:28

Ik denk dat dat ligt aan je paard. Is 'ie geschoren of niet? Voordeel van liners is dat je verschillende diktes hebt en dus kan wisselen met onderdeken en af kan met één regendeken. :)

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 21:29

upendo schreef:
Dan zou ik inderdaad voor zoiets gaan!


Ok dankjewel!!

yamsi0124

Berichten: 478
Geregistreerd: 23-10-14

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 21:31

En als de (onderkant van) de nek er ook uit gaat, is er dan ook een nekdeel nodig of hoeft dat niet omdat niet de hele nek eruit gaat?
Ze word geschoren zodra ze meer bij mij in de buurt komt te staan en dus dagelijks beweging krijgt, wat half november gaat gebeuren.

Koper

Berichten: 30232
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 21:32

Ghostattack schreef:
Ik kom hier even binnenvallen, ben namelijk opzoek naar een winterdeken en het lijkt wel onmogelijk.

Het moet een 100 grams deken zijn in de maat 110/160 (5.3" volgens mij?). In ieder geval een vergelijkbare pasvorm als de Amigo Pony Hero 6. Op een of andere manier vind ik nergens een 100 grams deken in die maat. Op dit moment werk ik met een 0 grams regendeken van EJ in maat 155 (blote billen) met daaronder een 100 grams onderdeken, toch zit die niet optimaal merk ik.

Ik heb wel een 100 grams deken van EJ in maat 165, maar die pasvorm is zo bizar slecht dat ik hem terug in de kast heb gelegd -O-

Edit: Dit is de Amigo Pony Hero 6 in maat 110/160 en 200 grams. Zo'n zelfde pasvorm deken zoek ik dus eigenlijk.
[ [url=m/EuG0fm.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ga je niet vinden. Dekens van het kaliber Horseware/Bucas bestaan niet in ponymaten in 100 grams.
Voor mijn pony (shet) gebruik ik liners. Die kunnen onder verschillende merken deken. Overigens heeft Nika wel 100 grams regendekens voor ponies en ik vind het goede dekens maar heb het idee dat hun vulling minder goed ademt dan de Horseware liners. Vandaar Nika met Horseware liner er onder. Ik heb ook een ongevoerde Rhino uit de Pony collection maar de Nika ligt beter. Bij Rhino zit je meteen aan een wug vast. Amigo heeft wel modellen met normale hals.

Ej dekens in ponymaten hebben vaak 2 grote nadelen: het zijn qua model paardendekens in het klein (ze houden dus geen rekening met de proporties van een pony) en vaak zijn het leuke dekens voor ponies die stilstaan maar niet voor ponies die willen bewegen. De bewegingsruimte voor de voorbenen is vaak nogal beperkt.

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

yamsi0124

Berichten: 478
Geregistreerd: 23-10-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 21:42


Koper

Berichten: 30232
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 21:43

Ligt aan de kwaliteit van de fleece en van de buitenstof. Ik zou niet weten waarom er geen liner onder een deken met fleecevoering zou kunnen maar heb het zelf nooit geprobeerd.

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

yamsi0124

Berichten: 478
Geregistreerd: 23-10-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 21:45

Top, dankjewel!

En dit?

yamsi0124 schreef:
En als de (onderkant van) de nek er ook uit gaat, is er dan ook een nekdeel nodig of hoeft dat niet omdat niet de hele nek eruit gaat?


Koper

Berichten: 30232
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 21:46

Voor tegen de regen is het niet nodig. Tenminste als je de vacht laat zitten waar de hals nat wordt.

Voor tegen de kou is het maar net wanneer je pony het koud krijgt. Stel je hebt een koukleum, en/of het wordt -18. Dan is een halsdeel natuurlijk wel handig om achter de hand te hebben.

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

yamsi0124

Berichten: 478
Geregistreerd: 23-10-14

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 21:50

Dankjewel!
Ik blijf ondertussen lekker komen met de vragen hoor :Y)
Kan een staldeken ook als liner gebruikt worden of andersom?

Koper

Berichten: 30232
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 21:52

Sommige mensen vinden een staldeken handiger, andere een liner. Dus dat kun je alleen zelf bepalen.

Of je nou een staldeken of een liner gebruikt: hij moet qua model passen bij het paard en bij de deken die eroverheen gaat.

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

yamsi0124

Berichten: 478
Geregistreerd: 23-10-14

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 21:57

top dankjewel!
Ik denk dat dat het was voor de vragen van vandaag, maar who knows? haha

Ghostattack

Berichten: 11237
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 22:00

Koper schreef:
Ga je niet vinden. Dekens van het kaliber Horseware/Bucas bestaan niet in ponymaten in 100 grams.
Voor mijn pony (shet) gebruik ik liners. Die kunnen onder verschillende merken deken. Overigens heeft Nika wel 100 grams regendekens voor ponies en ik vind het goede dekens maar heb het idee dat hun vulling minder goed ademt dan de Horseware liners. Vandaar Nika met Horseware liner er onder. Ik heb ook een ongevoerde Rhino uit de Pony collection maar de Nika ligt beter. Bij Rhino zit je meteen aan een wug vast. Amigo heeft wel modellen met normale hals.

Ej dekens in ponymaten hebben vaak 2 grote nadelen: het zijn qua model paardendekens in het klein (ze houden dus geen rekening met de proporties van een pony) en vaak zijn het leuke dekens voor ponies die stilstaan maar niet voor ponies die willen bewegen. De bewegingsruimte voor de voorbenen is vaak nogal beperkt.


Ik hoef niet per se een dure kwaliteitsdeken, zolang de maat maar goed is -O- In ieder geval ondermaat 160 heb ik nodig, aangezien 155 blote billen is en 165 een halve soepjurk. Ik ga eens kijken naar Nika dekens!

Koper

Berichten: 30232
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 22:04

Nika is er dacht ik ook niet in 160. Wel 157, maar dat is dan weer vergelijkbaar met 155. Mijn paardjes hebben Nika's in 137 en 177 terwijl ze normaal 135 en 175 hebben dus die paar centimeters zijn te verwaarlozen.

Ik heb 1 100 grams Nika voor nood. Juist doordat ik de vulling niet heel goed vind, itt die van de losse liners.

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

Ghostattack

Berichten: 11237
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 22:14

Ik zag het net inderdaad, ik denk dat het een onmogelijke zoektocht wordt :+ Dan moet ik het maar doen met de 0 grams + 100 grams onderdeken.

Paint_Lover

Berichten: 3699
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Daar waar de zon altijd schijnt ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 23:37

Hier gewoon staldeken (200gr) als onderdeken en daar momenteel dus n 0 grams regendeken met n gevoerde hals op.... straks gaat ze onder n 300gr outdoordeken met n gevoerde hals en evt n sleazy op.

Ik heb meer dan voldoende dekens liggen (altijd 2 paarden op stal gehad) dus kan gelukkig wel wisselen ;)

FLASHY GOLD ON BLACK aka Frosty 06/05/2019

san4nie
Berichten: 3555
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 12:09

Kunnen jullie mij ook helpen? Mijn Rambo deken met V sluiting ligt toch nog wat strak op de schoft en onder de hals als hij zijn hoofd omlaag doet. Als hij mooi naar voren ligt valt het mee, maar de ruinen trekken elkaars dekens naar achteren.

Kan ik hier nog iets aan doen? Voor de rest vind ik hem super liggen.

En het zachte deel van het klittenband plakt niet heel goed meer.. tips hiervoor? Of toch een nieuw stuk er op laten maken?

Gezocht: trust inno sense bustrens 13,5cm. Stuur gerust een pb als je iets hebt!

cissy

Berichten: 19821
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 12:41

Klittenband kun je mooi schoonmaken met bijv een metalen vlooienkam. Trek je alle pluisjes en hooitjes mee tussen de haakjes uit. Wel voorzichtig doen en niet te hard trekken want soms kun je het stiksel van de klittenband meepakken.

Trailerladen en grondwerk les http://www.horse-assist.nl

Koper

Berichten: 30232
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 12:47

San4nie ik heb het zelfde probleem als jij qua pasvorm bij de hals en de enige oplossing die ik tot nu toe heb kunnen verzinnen is zelf de voorkant verbouwen. Met alle bijkomende kosten aan materiaal, tijd, energie en zere vingers van dien :Y) Dus ik lees even mee welke tips nog worden aangedragen.

[klaag]En ik hoop dat er iemand van Horseware op de één of andere manier meeleest en nu dus dan leest dat het belachelijk is dat ze wel een staldeken met een geschikte voorsluiting maken maar geen outdoordekens met zo'n systeem :+ }:0 [/klaag]

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

san4nie
Berichten: 3555
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 13:31

Koper, dat is ook wel jammer.. helemaal voor zulke dure dekens.. Een ander merk ligt bij mij al snel te strak op de schouder. Heb jij dat dan ook? Of andere merken die wel beter liggen? Welke staldeken sluit wel goed dan voor?

Cissy, het gaat juist om de andere kant van het klittenband, niet de haakjes kant. Het zachte deel, dat lijkt helemaal plat gedrukt. Of helpt het daar ook voor?

Gezocht: trust inno sense bustrens 13,5cm. Stuur gerust een pb als je iets hebt!

lauraneyens
Berichten: 144
Geregistreerd: 10-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 15:22

Vraagje, mijn koudbloed loopt 24/24 uur op de weide met schuil/inloopstal (waar hij amper in staat) en veel beschutting door bomen.
Ik rij twee tot drie keer per week een dik uur dressuur in een binnenpiste en 1x per twee weken een buitenrit.

Staat nog niet echt dik in zijn haar, in tegenstelling tot de andere paarden.
Te laat om nog een deken op te leggen ? Of toch nog mogelijk?

Ik heb een Horseware amigo 50 gram liggen, een Rhino 150 gram. een bucas smartex medium en 2x amigo 200 gram liggen.

Helpppp.. te laat ??

RianneH

Berichten: 28225
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 15:24

Waarom wil je ee ndeken op leggen? Heeft hij het werkelijk koud? Wat andere paarden aan maken qua vacht is niet de beste graadmeter, je moet naar je paard zelf blijven kijken.

"Een draver, is gaver" :D

MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 16:04

Koper schreef:
[klaag]En ik hoop dat er iemand van Horseware op de één of andere manier meeleest en nu dus dan leest dat het belachelijk is dat ze wel een staldeken met een geschikte voorsluiting maken maar geen outdoordekens met zo'n systeem :+ }:0 [/klaag]


Welke staldeken bedoel je?

MightyJoe

Berichten: 4962
Geregistreerd: 12-09-10

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 16:19

Weet iemand hier of de Bucas recuptex ook bevestigd kan worden aan bijvoorbeeld de Amigo bravo? :) Ik weet niet of de Bucas en Amigo liner systemen overeen komen..


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 bezoekers