Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
karijn

Berichten: 5392
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 15:52

Voor die prijs zou het zomaar een pony kunnen zijn. Maar een koe kan ook.


doei

Berichten: 3606
Geregistreerd: 02-06-09
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 16:15

@ruitje
Je hebt 1 groot voordeel en dat is dat je "nog" niet vastzit aan exacte maten.
Loop marktplaats eens af en neem contact op met bedrijven en vertel dat je flexibel bent met de maten.

Zelf zou ik absoluut voor zwart staal gaan.

Als compromis eventueel aluminium en dan zwart lakken (dit is een hels karwei).

@Vaxa
De toilet zou ik absoluut laten vervallen.
Wellicht een vrijstaand bad voor het raam, met de kraan uit de grond.

Eventueel de schacht breder maken als 20, van de loze ruimte een nis maken voor bv. Planten, gave zeepflessen, kaarsen oid.
Het badmeubel laten aansluiten aan de schacht zie foto.

De inloopdouche aan de kant houden waar hij nu staat, maar dan vergroten.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

@jenny
Dit is zeker mogelijk.
Het is niet heel moeilijk om een wandje zelf te maken van bv gipsplaten.
Deze kan je daarna bv stucen en sauzen, de naden kitten en direct behangen of een grote spiegel van de wand maken.

❣️Manchester ❤️ Bairlando ❤️ Moschino❣️
*Your horse can only be as brave as you are*

kohtje

Berichten: 8104
Geregistreerd: 26-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 18:20

Je kan de kast ook als wand gebruiken.[/quote]


Idd met bijv mooie schuif of roldeuren[/quote]
Vind ik eigenlijk nooit mooi .
Heb ook nog niet zo,n grote kast . Dus dacht wandje plaatsen .

Koh-I-Noor , mooie diamant,zijn glans zal nooit verloren gaan, hij schittert voor altijd in mijn hart.

ruitje

Berichten: 12286
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 21:02

Iedereen enorm bedankt, ik ga voor staal heb ik besloten :)

Zal misschien duurder zijn maar ik denk inderdaad dat ik spijt krijg als ik het niet doe :+

24/7 buiten en een binnenbak in de Randstad? Het is er:
insta: https://www.instagram.com/staldegroenemeer website: https://www.staldegroenemeer.nl

doei

Berichten: 3606
Geregistreerd: 02-06-09
Woonplaats: Den Haag

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 22:32

Super stoer Ruitje, ben benieuwd naar het eind resultaat.

❣️Manchester ❤️ Bairlando ❤️ Moschino❣️
*Your horse can only be as brave as you are*

ruitje

Berichten: 12286
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 22:39

Afbeelding

Afbeelding


Voorlopig is het nog een bouwput :')

24/7 buiten en een binnenbak in de Randstad? Het is er:
insta: https://www.instagram.com/staldegroenemeer website: https://www.staldegroenemeer.nl

Kaaaren
Berichten: 3984
Geregistreerd: 02-04-07

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 10:24

Ik zou toch voor metaal gaan, of kunststof? Zou her en der een offerte opvragen voor een raam te laten maken. Je aannemer ziet het misschien wel niet zitten om het zelf te doen :)

BeFunny

Berichten: 10193
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 11:02

Er is idd tegenwoordig zwart kunststof als kozijn mogelijk maar dit is ook niet goedkoop ;)

Bellex

Berichten: 9294
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 11:07

Verstandige keus Ruitje :j je betaald inmiddels toch een hoop dus dan maar gewoon gaan voor wat echt jouw ding is! Ben erg benieuwd :)

BeFunny

Berichten: 10193
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 16:11

ruitje schreef:
Iedereen enorm bedankt, ik ga voor staal heb ik besloten :)

Zal misschien duurder zijn maar ik denk inderdaad dat ik spijt krijg als ik het niet doe :+


Goedzo. Kun je iig later niet zeggen had ik maar.

Ons huisje krijgt een klein beetje flair nu eindelijk. Plafond in de woonkamer en keuken zit erin. De muurpanelen zitten er ook bijna allemaal op. Muur in de woonkamer wat geen baksteen is hadden we 9010 geschilderd maar doen we nu toch een andere warmere kleur. Vonden die 9010 met plafond niet mooi.

Bad is geleverd de badkamer meubels komen eind van de week. Verwarming doet het eindelijk al zijn ze nog niet allemaal aangesloten, muur in de slaapkamer moet nog behangen de verf muren zijn klaar, heb nog geen foto's maar als alle muren iig geverfd zijn zal ik eens foto's maken. Als het goed is gaat mijn vriend de vloer in de keuken/woonkamer het weekend leggen, weekend erop of over 3 weken gaat de badkamer erin allen nog plaatsen. En dan lijkt het snel te gaan, deuren moeten nog geschilderd en de sierlijst voor de plafonds ook. Na de muur in de woonkamer en kantoor nog twee muurtjes is dat het enige wat echt mijn werk nog is. Vriendje doet de rest, ik assisteer hem waar kan. Maar ik krijg ineens zin om er te gaan wonen nu het wat wordt.

We hebben ook 2 schuifpuien geplaatst in de woonkamer en in de slaapkamer.

Elektricien en loodgieter hebben veel werk verricht.

ruitje

Berichten: 12286
Geregistreerd: 29-06-03

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 16:26

Zo dan dat klinkt als veel werk :o

24/7 buiten en een binnenbak in de Randstad? Het is er:
insta: https://www.instagram.com/staldegroenemeer website: https://www.staldegroenemeer.nl

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 16:37

ruitje schreef:
Iedereen enorm bedankt, ik ga voor staal heb ik besloten :)

Zal misschien duurder zijn maar ik denk inderdaad dat ik spijt krijg als ik het niet doe :+

En als het er eenmaal in zit ... ben je te laat :+
Slimme keuze denk ik :j

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

Bellex

Berichten: 9294
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 17:02

Dat klinkt als een nieuw huis in het oude hulsje Waxmelt! Ben benieuwd naar foto's als alles af is!


Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 18:30

Verstandige keuze ruitje! Als het uiteindelijk niet volledig naar wens zou zijn geweest, blijf je balen...

BeFunny

Berichten: 10193
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 21:18

knabbelgirl schreef:
Dat klinkt als een nieuw huis in het oude hulsje Waxmelt! Ben benieuwd naar foto's als alles af is!


We gaan ook nog van buiten af isoleren als we er eenmaal wonen maar dat moet een aantal maanden wachten ivm werk vriend. En dan gaan we alle overige kozijnen ook vervangen dan is het eigenlijk een nieuw huisje. We hebben de muur ook verwijderd tussen keuken en woonkamer.

maar bijv aan washok die in de loods zit eigenlijk de loods met de woning verbind hebben we op wat verven wit omdat de muren vies waren na, niks aan gedaan. En weten ook niet wat we daar mee moeten haha, dus dat laten we nog maar even zo, daar gaat de wasmachine in, er zit ook een gereedschapshok aan en de tuinslag wordt daar bevestigd voor de tuin, dus ik denk dat het altijd een raar hokje blijft.

De loods zelf komt ook nog aan de beurt. Maar het huis zelf schiet echt lekker op nu.

maar we hadden het sneller kunnen doen, we hebben vooral in de weekends wat kunnen doen dus dan gaat het allemaal niet zo snel. Maar hadden geen haast, als eenmaal het einde nadert krijg ik altijd ineens dat ik het wel snel wil haha.

Vaxa

Berichten: 361
Geregistreerd: 25-10-08
Woonplaats: Brecht, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 07:10

doei schreef:
De toilet zou ik absoluut laten vervallen.
Wellicht een vrijstaand bad voor het raam, met de kraan uit de grond.

Eventueel de schacht breder maken als 20, van de loze ruimte een nis maken voor bv. Planten, gave zeepflessen, kaarsen oid.
Het badmeubel laten aansluiten aan de schacht zie foto.

De inloopdouche aan de kant houden waar hij nu staat, maar dan vergroten.

Ik vind een vrijstaand bad supermooi, maar denk dan meteen weer praktisch. Het lijkt me geen pretje om altijd rond het bad te moeten stofzuigen/poetsen. Zijn er hier mensen met een vrijstaand bad? Hoe valt dat mee?
Voor de schacht is dat idd een goede opmerking. Ik had zelf ook al zoiets in gedachten:
Afbeelding

Verder kwam ik dit nog tegen:
Afbeelding
Vind het erg mooi hoe het meubel hier aansluit op het bad.

Wat denken jullie van dubbele wastafel? Wij hebben dit nu, maar denk dat we met een enkele ook best kunnen leven. Dan heb ik ook wat meer ruimte om eens wat kleren weg te leggen bv. Of is dit een groot gemis met bv later kinderen?

MarliesV schreef:
Vaxa, ga binnenkort even rustig zitten voor jouw post. Leuke vragen!

Thanks! Ik kijk uit naar je ideeën!

Ceetje_bokt
Berichten: 5135
Geregistreerd: 01-05-07

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 07:15

Ik moet er niet aan denken om weer terug te moeten naar één wastafel. Twee wastafels is zo heerlijk. Nou geef ik geen bal om een bad, dat scheelt misschien ook, dus alle ruimte voor twee bakken.

8nnemiek

Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 07:31

Ik mis een tweede bak helemaal niet, prima te doen met eentje, maar we zijn dan ook maar met ons tweeën, en ik sta er eigenlijk alleen voor om mijn tanden te poetsen. Als je allebei elke dag je haar uitgebreid moet doen en make-up en een hoop getut dan kan ik me voorstellen dat een enkele bak te weinig is.

Zo’n open kast in de badkamer vind ik erg mooi, maar niet praktisch vanwege het vocht en condens dat op de planken neer zal slaan. In een dichte kast heb je daar veel minder last van.

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

BeFunny

Berichten: 10193
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 08:15

Wij krijgen een vrijstaand bad, ben zelf ook geen fan, maar mijn vriend wilde de badkamer bepalen, we hebben daar een bootvloer. En krijgen een meubel in hout kleur. Het voordeel aan een vrijstaand bad is dat we niet hoeven te kitten, er zitten ook kunststof panelen van keradeco op de muur dus helemaal geen kit in de badkamer.

We hebben nog de oude badkamer. Daar gaan we de douchecabine vervangen en het meubel, de rest laten we voor wat het is. Die zal niet veel gebruikt worden wij zijn in bad liefhebbers.

Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 09:09

8nnemiek schreef:
Ik mis een tweede bak helemaal niet, prima te doen met eentje, maar we zijn dan ook maar met ons tweeën, en ik sta er eigenlijk alleen voor om mijn tanden te poetsen. Als je allebei elke dag je haar uitgebreid moet doen en make-up en een hoop getut dan kan ik me voorstellen dat een enkele bak te weinig is.

Zo’n open kast in de badkamer vind ik erg mooi, maar niet praktisch vanwege het vocht en condens dat op de planken neer zal slaan. In een dichte kast heb je daar veel minder last van.


Juist totaal niet vochtig! Mijn ouders hebben open kasten, ideaal. In een moderne badkamer heb je vaak ook vloerverwarming natuurlijk en een designradiator. Deur en raam open en je houdt je badkamer mooi droog. Zolang je geen thermostaat in de badkamer hebt valt het warmte te veel ook wel mee. :)

8nnemiek

Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 10:05

Dan zal het vast aan onze slechte afzuiging liggen, dat ding heb ik al vaak vervloekt :+
Na een warme douche loopt het water bij ons langs de muren af :=

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

Vaxa

Berichten: 361
Geregistreerd: 25-10-08
Woonplaats: Brecht, België

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 10:12

Wij hebben net een nieuw ventilatiesysteem geïnstalleerd. Dus dan zal het vocht hopelijk wel meevallen

Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 10:24

Met goede ventilatie heb je inderdaad weinig problemen. Van die roosters in je ramen zijn ook een optie!

Als je zoveel last hebt van vocht is lijkt het me niet dat een goede kast zo eenvoudig te vinden is?

yvje86

Berichten: 2693
Geregistreerd: 18-09-12

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 10:27

Wij hadden in het vorige huis ook 2 wasbakken, nu hebben we er maar 1 en ik mis de 2e totaal niet.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 10:46

Hier een badkamer van 1 bij 2... daar kun je niet tegenop ventileren :')

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amyyy, Anna79, ChanelR, nathe, Shetje14, Whizz, Wistaire, xReetch, YandexBot en 27 bezoekers