Kinderen en hun pony's kletstopic?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Cerastes

Berichten: 2402
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Noord-Holland, Schermer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-10-17 15:52

Heb dit trouwens gisteren gekocht...nou ja Zara zag het en wou het meteen hebben natuurlijk..En ik heb ook een zwak voor glitters... :')
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ach leuk voor de feestdagen! <:) {:)

Dodge, Shetlander ruin, 29/06/2001
Cloë, Tinker merrie, 15/06/2015

Onze pony Dodge in online reclame van warenhuis Hudson's Bay!:
https://youtu.be/Kw7Q7vm6sj0


Cerastes

Berichten: 2402
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Noord-Holland, Schermer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-10-17 15:56

Charaz schreef:
Een betrouwbare kinderpony is goud waard, 500-1200 voor een brave gereden kinderpony is echt een koopje!


Dan heb ik denk ik super geluk gehad..
Onze pony was maar 150€ inclusief brengen....Wel een shetlander ruin in een saaie kleur! :')
Maar voor ons een super pony hoor!

Dodge, Shetlander ruin, 29/06/2001
Cloë, Tinker merrie, 15/06/2015

Onze pony Dodge in online reclame van warenhuis Hudson's Bay!:
https://youtu.be/Kw7Q7vm6sj0

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 16:04

Charaz schreef:
Een betrouwbare kinderpony is goud waard, 500-1200 voor een brave gereden kinderpony is echt een koopje!


Nou,

Wij fokken Welsh pony's (130 cm) en als je ziet hoeveel kosten daarin gaan zitten....
Ik ben wel blij dat de prijzen eindelijk weer naar behoren gaan en dan voor pony's met ervaring mag er nog een hoop bovenop. Hoeveel ruitertjes zijn er die een onbeleefd pony kunnen beleren???

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 16:08

Cerastes schreef:
Heb dit trouwens gisteren gekocht...nou ja Zara zag het en wou het meteen hebben natuurlijk..En ik heb ook een zwak voor glitters... :')
[ [url=m/djN4Yv.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/ge9TCH.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/kYDqsc.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ach leuk voor de feestdagen! <:) {:)


Haha, vond dat ook zo leuk!
Maar onze zoon wil natuurlijk geen glitters :o

Getup

Berichten: 8247
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 16:09

Maar dan neem je n gok, net als ik deed....
De pony groeit mee in niveau. Maar je moet altijd maar kijken of je ze er ook alleen mee op pad kunt gaan sturen. Die van mij kan ik aan de hand alles mee. Denk, dat Anna er binnenkort ook los mee kan rijden. Mee naar buiten in stap ook. Maar verder is ie gewoon best snel. Totaal niet gemeen, trouwens. Nu met haar bijna 6 is ze nog net wat klein. Als ze 1.5-2 jaar ouder is, is t weer wat anders.

Zie ook wel eens van die top leermeesters voorbijkomen ( want pas op...niet al die lieve oudjes zijn goede leermeesters). Kosten zo 4000. Maar daar gooi je je kind van 5 op, als die been geeft gaat pony draven ( met zn kop in de krul) en nog n keer been = galop.


Toen ik n pony zocht, waren die kleintjes die geschikt leken binnen no time weg. Dus met deze de gok maar genomen. Vriendin m meteen op laten halen en m zelf 3 dgn later naar huis gehaald.

Getup

Berichten: 8247
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 16:15

En zo'n pony moet je ook best even aanhouden voordat je m als perfecte kinderpony wilt verkopen. Een 3-4 jarige kan supermak zijn , maar dan toch nog niet geschikt om zomaar n kleintje op te gooien. Onder begeleiding kan het wel, maar vanaf 6-7 jaar kun je er pas echt veel van zeggen vind ik. Die van ons heeft ook n topkarakter. Maar als 5 jarige was ie met rijden even Spirit de wilde hengst. Ging ie echt hard als ie iets niet wilde. En als 3 jarige gingen er kleine kindjes mee t bos in. Maar ja...daarna krijgen ze conditie en worden sterker :D .

Er komen altijd advertenties van een bepaalde dame voorbij. Top ponys, en ook mooi ( en duur). Heb er in luxemburg ook 2 van zien lopen. Maar ( correct me if I'm wrong), er is nogal n verschil tussen zo'n pony waar zij dan op zit en af en toe n kind, of die echte kinderpony die alleen door kinderen gereden wordt.....

Die 2 uit luxemburg zijn overigens beide weer verkocht. Waren toch pittiger als verwacht. Nu ligt dat ook aan de kopers natuurlijk. Die willen natuurlijk de knapste en beste pony, terwijl dat nog boven t kunnen van t kind is.

Charaz

Berichten: 24276
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 16:17

Wij hebben nu een New-Forest D pony van 26 jaar die mijn ouders als 10 jarige pony voor mij en mijn zusje hebben gekocht, super braaf, maar wel zijn gebruiksaanwijzing (is bang voor water en spuitbussen en gaat dan door het lint) en redelijk sterk aan de hand, maar 100% betrouwbaar daar durf ik mijn kinderen beide los mee te laten rijden, dan hebben we een 19-jarige Haflinger wat een enorme draak is, maar waar mijn zoon wel op durft, bij hem is ze braver dan bij mij. Mijn paard is nu 8 jaar en daar rijdt mijn zusje op, haar heb ik vanaf veulen af aan. Ken ze allemaal door en door, 2 staan nu bij mijn ouders thuis maar die gaan verhuizen dus vanaf februari moeten ze allemaal op pensionstalling komen. Helaas geen geld en tijd meer over voor een leuke Welsh voor de kinderen.

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before

Cerastes

Berichten: 2402
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Noord-Holland, Schermer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-10-17 16:19

Dat zou ik dan weer niet durven hoor Getup! Zo een groene pony kopen... (Maar ik heb zelf ook totaal geen verstand van jonge paarden of pony's beleren ofzo).

Ik heb dan liever een oude pony van 15+ a 18+ ofzo..

Dodge, Shetlander ruin, 29/06/2001
Cloë, Tinker merrie, 15/06/2015

Onze pony Dodge in online reclame van warenhuis Hudson's Bay!:
https://youtu.be/Kw7Q7vm6sj0

bakkabouter

Berichten: 5298
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Antwerpen - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 16:20

sneeuwpop schreef:
Nou,

Wij fokken Welsh pony's (130 cm) en als je ziet hoeveel kosten daarin gaan zitten....
Ik ben wel blij dat de prijzen eindelijk weer naar behoren gaan en dan voor pony's met ervaring mag er nog een hoop bovenop. Hoeveel ruitertjes zijn er die een onbeleefd pony kunnen beleren???


Moet ik onthouden, dat is namelijk precies de maat die ik in gedachten heb voor over een tijdje :D Ik kom ze meestal een stuk kleiner of groter tegen. 1m30 kan ik met mijn 1m50 desnoods ook nog op klimmen als het even moet.
Ik ben nog maar weinig pony's tegengekomen die nooit een keer op het idee komen om grenzen af te tasten, en nog minder kindjes die dat vervolgens opgelost krijgen, zelfs onder begeleiding. Laat staan beleren inderdaad.

Grammar, it's the difference between knowing your sh!t and knowing you're sh!t.
Mensen met een zuiver geweten hebben een slecht geheugen.

Cemlys

Berichten: 14949
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 16:42

Getup schreef:
En zo'n pony moet je ook best even aanhouden voordat je m als perfecte kinderpony wilt verkopen. Een 3-4 jarige kan supermak zijn , maar dan toch nog niet geschikt om zomaar n kleintje op te gooien. Onder begeleiding kan het wel, maar vanaf 6-7 jaar kun je er pas echt veel van zeggen vind ik. Die van ons heeft ook n topkarakter. Maar als 5 jarige was ie met rijden even Spirit de wilde hengst. Ging ie echt hard als ie iets niet wilde. En als 3 jarige gingen er kleine kindjes mee t bos in. Maar ja...daarna krijgen ze conditie en worden sterker :D .

Er komen altijd advertenties van een bepaalde dame voorbij. Top ponys, en ook mooi ( en duur). Heb er in luxemburg ook 2 van zien lopen. Maar ( correct me if I'm wrong), er is nogal n verschil tussen zo'n pony waar zij dan op zit en af en toe n kind, of die echte kinderpony die alleen door kinderen gereden wordt.....

Die 2 uit luxemburg zijn overigens beide weer verkocht. Waren toch pittiger als verwacht. Nu ligt dat ook aan de kopers natuurlijk. Die willen natuurlijk de knapste en beste pony, terwijl dat nog boven t kunnen van t kind is.

Dat bedoel ik dus met een hengst goedkoop kopen, castreren, beleren en 2 maand op stal hebben ;)

Yesterday is history, tomorrow is mystery, today's a gift, that's why it's called present!

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 16:51

bakkabouter schreef:
sneeuwpop schreef:
Nou,

Wij fokken Welsh pony's (130 cm) en als je ziet hoeveel kosten daarin gaan zitten....
Ik ben wel blij dat de prijzen eindelijk weer naar behoren gaan en dan voor pony's met ervaring mag er nog een hoop bovenop. Hoeveel ruitertjes zijn er die een onbeleefd pony kunnen beleren???


Moet ik onthouden, dat is namelijk precies de maat die ik in gedachten heb voor over een tijdje :D Ik kom ze meestal een stuk kleiner of groter tegen. 1m30 kan ik met mijn 1m50 desnoods ook nog op klimmen als het even moet.
Ik ben nog maar weinig pony's tegengekomen die nooit een keer op het idee komen om grenzen af te tasten, en nog minder kindjes die dat vervolgens opgelost krijgen, zelfs onder begeleiding. Laat staan beleren inderdaad.


Heb nu nog een leuk hengst veulen uit een brave stam.
Met zijn moeder zijn we nu dus bezig en die is zo braaf! Haar moeder was ook heel braaf en door kinderen gereden.
Kun je hem mooi nog even laten staan tot je wil beginnen :P

Onze andere stam (we hebben er 2) zijn meer sportpony's met dezelfde hoogte.
Braaf, maar loperiger en zien ook meer. Al zijn ze wel gewoon braaf en dapper zoals een Welsh moet zijn.
Maar dat is geen beginners pony's stam, vind ik :-)
Laatst bijgewerkt door sneeuwpop op 31-10-17 17:12, in het totaal 2 keer bewerkt

eefjuh20
Berichten: 561
Geregistreerd: 06-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 16:51

Ik heb ook 2 groene pony's gekocht..
Flip kocht ik als veulen van 6 maand..Mijn dochter was 2,5 toen ik hem kocht.Hun zijn echt samen opgegroeid en hebben nu zo'n hechte band.
Mijn dochter was de eerste die op zijn rug zat toen hij 3 jaar was(zonder zadel..ik had mijn dochter vast en iemand anders had de pony vast.)Daarna is hij echt ingereden door een volwassene die klein van stuk is.
Hij is iets meer dan 2 jaar zadelmak(nu ongeveer 5,5 jaar oud)en echt super braaf..Hij past zich ook heel erg aan de ruiter aan.Ook loopt hij voor de menwagen en heeft hij dus al zoveel gezien dat hij zich eigenlijk nergens druk om maakt.In september is hij meegeweest naar de braderie/rommelmarkt hier in de buurt voor ponyritjes..op de terugweg moesten we langs de zweefmolen..nou hij keek er niet eens naar.
Dat vind ik toch wel het toppunt van nuchterheid/Braafheid hahaha

En de andere pony Max heb ik als 2,5 jarige gekocht.Hij was echt een ongeleid projectiel in het begin.Nooit verwacht dat dat een super brave kinderpony zou worden.Max is nu 3,5 en tot nu toe super braaf(dus hopelijk blijft hij zo braaf..net als zijn grote broer Flip)
Mijn nichtje van 13 jaar heeft max zadelmak gemaakt(zij weegt niet veel dus kon er gelukkig op)Nu rijdt mijn dochter hem 1x in de week en lest m'n vader 1x in de week met hem in het tuig(2 weken geleden voor de eerste keer de sleep erachter gehad)

Ik ben dus wel blij met mijn jonge brave kinderpony's
Toen ik zelf nog pony reed heb ik 1x een pony gehad met meer "ervaring" nou wat een ramp was dat want ik kreeg de ellende van de vorige ruiter erbij..Ik had dus ook voor mijn dochter een pony met meer ervaring kunnen kopen maar vindt die goeie brave kinder pony met dat gouden karakter maar eens..
Nu heb ik 2 pony's die opgevoed zijn zoals ik ze wil hebben.

Flip b welsh

Cemlys

Berichten: 14949
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 17:10

Ik heb een 18 jarige, no way dat mn kind er ooit opgaat :')
Leeftijd zegt niet altijd alles, ik heb pony s gezien op leeftijd die alle truukjes kennen. Mijne met 13 gekocht en hij had een hele winkel aan truukjes die hij dagelijks in dezelfde volgorde uitprobeerde, tot ik dat door had na een paar dagen. Toen was het snel klaar. Maar zo n kind kan echt de pineut zijn dan.

Er is natuurlijk ook een verschil met een jonge die uitprobeert door een keer dwars te doen of een die er vandoor knettert om het kind vervolgens met een aanloop van 50 km/u door de bak te katapulteren.
Die bovenstaande heb ik als 3 jarige beleerd en op een gegeven moment maakt die er een sport van om op de muur af te stormen en de laatste seconde 180 graden om te draaien :') kon gauw genoeg zitten toen

Ik verkoop wel een keer een welsh goedkoop. Maar dat is onder de 3 en omdat ze niet zullen voldoen als kinderpony. Ooit een op latere leeftijd tegengekomen. Weggedaan omdat die snel beet en trapte als jaarling al. Pony is naar een tiener gegaan, kind is meerdere keren in de buik getrapt, pony stond bekend in de buurt al stoute pony want ging er geregeld op zn eentje vandoor. Had ik toch goed gezien.

Yesterday is history, tomorrow is mystery, today's a gift, that's why it's called present!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34570
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 17:13

Wij denken er over om een wat oudere pony te kopen die alles al door en door kent. Mag best wat streken hebben (dat hoort er bij :)) ) maar geen vervelende kunstjes of schrikachtig gedrag. Ik vind Welsh pony's echt prachtig. Maar weet er te weinig van af om te kunnen bepalen of dat echt brave kinderpony's zijn. Als ik de pony's op de manege waar mijn dochter rijdt zo zie zit daar vaak wel aardig wat Welsh door.


Cemlys

Berichten: 14949
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 17:20

Mijn dochter gaat natuurlijk op niks anders dan welsh :')
Mijn eerste pony is nu 9, als jaarling gekocht. Als 3 jarige getraind voor de keuring, kind op gezet en die kon er gelijk mee wegstappen/draven/galopperen en daarna tuig erop, 10 min later sleep eraan, 10 min later wagen erachter geknupt en na 20 min reden we door het park. Is kuikenmak. Dus daar is geen twijfel over, die is gereserveerd voor haar. Kon haar al -tig keer verkocht hebben, maar deze gaat nooit weg.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Yesterday is history, tomorrow is mystery, today's a gift, that's why it's called present!

Emori

Berichten: 13116
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 17:46

Mijn vader heeft mijn haflinger geruild voor een accu. Een koopje waar ik 21 jaar later nog veel plezier van heb en mijn zoon ook :')

[IM] Ons gouden paardje is er niet meer..
Follow the bliss just like a summer song
Please stay there forever, I'll try to remember


Cerastes

Berichten: 2402
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Noord-Holland, Schermer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-10-17 17:57

MissToseland schreef:
Mijn vader heeft mijn haflinger geruild voor een accu. Een koopje waar ik 21 jaar later nog veel plezier van heb en mijn zoon ook :')



:') :')

Dodge, Shetlander ruin, 29/06/2001
Cloë, Tinker merrie, 15/06/2015

Onze pony Dodge in online reclame van warenhuis Hudson's Bay!:
https://youtu.be/Kw7Q7vm6sj0

Cerastes

Berichten: 2402
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Noord-Holland, Schermer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-10-17 17:57

Cemlys schreef:
Mijn dochter gaat natuurlijk op niks anders dan welsh :')
Mijn eerste pony is nu 9, als jaarling gekocht. Als 3 jarige getraind voor de keuring, kind op gezet en die kon er gelijk mee wegstappen/draven/galopperen en daarna tuig erop, 10 min later sleep eraan, 10 min later wagen erachter geknupt en na 20 min reden we door het park. Is kuikenmak. Dus daar is geen twijfel over, die is gereserveerd voor haar. Kon haar al -tig keer verkocht hebben, maar deze gaat nooit weg.
[ [url=m/IjDuVq.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/WQTtlo.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/eLVs3M.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/7lrFPj.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/5cz0Np.jpg]Afbeelding[/url] ]


Zo een knappe pony!

Dodge, Shetlander ruin, 29/06/2001
Cloë, Tinker merrie, 15/06/2015

Onze pony Dodge in online reclame van warenhuis Hudson's Bay!:
https://youtu.be/Kw7Q7vm6sj0

Getup

Berichten: 8247
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 17:58

Hihi die accu

Oooh de witte welsh, echt zo'n sprookjes/ prinsessenpony.

Ik twijfelde ook. Maar vriendin zei ook: leeftijd zegt niets, als het karakter maar goed is. En deze kende nog geen rare truukjes. Hij was knap genoeg en kan goed bewegen. Dus die zou ik wel weer kwijtraken. En dochter was pas 2,5 dus had ik nog n jaar of 2 voordat ze echt gaat rijden en tegen die tijd was de pony al 5 :+

Getup

Berichten: 8247
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 17:59

T is niet voor niets, dat t moeilijk is om n goede kinderpony te vinden :-)

Cemlys

Berichten: 14949
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 18:24

MissToseland schreef:
Mijn vader heeft mijn haflinger geruild voor een accu. Een koopje waar ik 21 jaar later nog veel plezier van heb en mijn zoon ook :')

Dat zijn goede zaken doen :')

Dankje. Ik ben helemaal blij met mn ponytje (met allemaal trouwens :'))

Yesterday is history, tomorrow is mystery, today's a gift, that's why it's called present!

MizzMontana

Berichten: 5673
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 21:14

Wat een ontzettend knappe pony Cemlys!! Snap wel dat als je er veel geld en tijd in steekt wat betreft keuren en zadelmak maken dat de verkoop prijs daar naar is.

Het is ook maar net wat je zoekt voor je kind. Een brave simpele pony om te leren kammen/verzorgen en een rondje op te zitten (oh dit klinkt wel heel oneerbiedig :o ) lijkt mij prima om mee te beginnen!
Maar als je kind het dan echt heel leuk vind is een stapje meer imo ook echt wel de moeite waard :)

Ik ben al aan het inzetten om de pony van zl zijn oudere neefjes te adopteren als zij er niet meer op passen O:)

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 21:22

Zeker mooie welsh!
Sectie A toch?

Wij zijn met deze bezig als 2e (welsh) pony voor onze zoon. (Sectie B)
Super braaf als hij erop zit,maar kent verder nog niks onder het zadel. Afbeelding

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34570
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 21:51

Cemlys wat een plaatje die pony!

Haha een pony voor een accu :') dat vind ik een goede deal :j

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 21:54

MizzMontana schreef:
Het is ook maar net wat je zoekt voor je kind. Een brave simpele pony om te leren kammen/verzorgen en een rondje op te zitten (oh dit klinkt wel heel oneerbiedig :o ) lijkt mij prima om mee te beginnen!
Maar als je kind het dan echt heel leuk vind is een stapje meer imo ook echt wel de moeite waard :)


Dit zeker, heb zelf ook zo een pony. wat heb ik vaak gehoord die pony, dat beest, die halve wilde,dat lelijke ding ....Wat moet je er mee.Nou gewoon mee prutsen en af en toe mijn kind op zetten! ;) .
Heb echt daar al veel plezier van gehad....en als je dan ziet net als vandaag dat er brommers en cross motoren voorbij snerpen en zelfs de kei tegen je wangen vliegt en dat dan die konik het mooi maar even opknapt.Een ander paard had het op een lopen gezet( en dan maar niet bedenken wat had kunnen gebeuren).
overigens was deze ook niet heel duur en dan nog 2 voor de prijs van 1, En als je dan ziet wat ze allemaal wel kan Heerlijk zo een boscross ragebol, maar vraag geen dressuur want dan is het een etter (gelukkig hoeft ze dat niet) En als mijn dochter dat besluit te willen....dan zal ze zelf het veulen van deze pony moeten opleiden. Dan zijn we al jaren verder, en is ze er uit gegroeid!. En dan komt tijd komt raad! **\O/**

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: afkepieteke, bellieee, carin0903, Cjuan, Ellebel, Ilse_C, Inney, Ladypronk, M1994, Mnoonn, MyWishMax, XxMariellexX en 90 bezoekers