Custom chaps, creepy vent, 4 maand te laat

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

2a54z6e45r6r

Berichten: 3850
Geregistreerd: 25-01-12

Custom chaps, creepy vent, 4 maand te laat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-10-17 23:47

Hallo,

Ik zit met een dilemma.
Ik heb in april custom chaps besteld bij een persoon die deze zelf maakt.
Dit op aanraden van iemand die ik goed ken (en die betrouwbaar is).
Vooraf moest ik hem 60% aanbetalen.

Telkens getelefoneerd in het duits om alles duidelijk te maken wat ik wou.
Hij beloofde eraan te beginnen en ze zouden in juni af zijn.
Klonk goed.

Hij bleef maar excuses vinden om me telkens opnieuw te bellen en begon best wel creepy te doen.
Kort verteld vroeg hij me of we niet halfweg gingen daten (ik met mn duits had pas door wat hij bedoelde toen ik dichtlegde). Meteen na het telefoontje vroeg hij via whatsapp een foto van mezelf.
Wat ik natuurlijk niet stuurde. Ik maakt hem ook meteen duidelijk dat ik helemaal niet wou afspreken (+ hij is getrouwd en heeft 2 kids... 8)7 )

Na mijn afwijzing kreeg ik minder berichtjes over de stand van zaken. Juni naderde, niets gehoord, ik appje sturen. Hij zegt augustus. Augustus werd september. Ik mail mijn kennis om het verhaal te doen en die verteld dat hij betrouwbaar is (in zijn werk ofc) en dat het enige minpunt is dat hij geen rekening houdt met de deadlines.

September wordt oktober. Ik raak stilaan mijn geduld kwijt en app hem enkele keren per week om te zien hoe het gaat. Telkens zegt hij dat het bijna af is.
Ik appte hem voor het weekend omdat ik nu echt wel beu ben van te wachten (zonder ook maar enige foto of dergelijke te zien) en hij zegt dat de chaps klaar zijn. Hij zou ze vandaag versturen en voor hij ze verzend foto's sturen om te zien wat ik er van vind.

Vandaag natuurlijk niets gekregen, geen foto's geen traceercode.

Ik moet hem nog 40% betalen bij aankomst. Maar nu begin ik echt serieus te twijfelen of ik dit uberhaubt wel nog wil doen.

Wat zouden jullie doen?
De volle 40% betalen? Of toch een stukje achterhouden omdat hij niet netjes naar mij is (Deadlines, contact en gekke verzoeken)?

Moest ik hem niet aangeraden gekregen hebben van die kennis voor zijn fijne en mooie werk had ik echt gedacht dat ik erbij gedaan werd.
En ik merk ook wel dat z'n chaps altijd wel gemaakt worden uiteindelijk (zijn facebook staat vol van zijn gemaakte spullen.)

Vind het echt een gekke situatie zo.
Heb deze avond hem nog een sms, appje, messenger gestuurd en z'n vrouw gevraagd of het nu al klaar is. Maar nog steeds geen antwoord.

Oke dat je soms je niet aan je deadlines kan houden, zeker als je het als hobby doet. Maar dan niets laten weten vind ik echt niet netjes.

Hopelijk zie ik mijn chaps nog...


Ilse_Ven

Berichten: 156
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Nijmegen en Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 00:16

Wat vervelend TS! Zeker dat je nu al zo lang zit te wachten en maar geen duidelijkheid krijgt over de chaps :\

Ik vind het ook erg lastig met de 40% betalen of niet....

Misschien dat je hem, nadat je de chaps hebt ontvangen, nog een berichtje kunt sturen dat je niet tevreden bent over de service en daar eigenlijk niet de volle 40% voor wil betalen. Als hij dan netjes is zegt hij dat je minder hoeft te betalen (in het beste geval natuurlijk hahah)

Mocht hij dan heel boos worden of iets dergelijks kun je altijd nog de volle 40% overmaken.

Hebben jullie iets van een contract afgesloten waarin het bedrag wat betaalt moet worden vastgesteld staat? Als dat het geval is wordt het natuurlijk wel lastig om niet het hele bedrag te betalen....

Ik hoop dat je je chaps nog krijgt! -O-

Life is like a box of chocolates, you never know what you're gonna get

Asciugamano
Berichten: 5849
Geregistreerd: 19-12-03

Re: Custom chaps, creepy vent, 4 maand te laat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 00:31

Als je ze krijgt, zou ik alsnog het hele bedrag voldoen. Hebben jullie een harde datum afgesproken?
Zo niet dan heeft hij zich toch aan zijn deel van de afspraak gehouden?
Duidelijkheid werkt vaak t beste, ook m.b.t. zijn ‘bijzondere’ verzoeken.
En ook al houdt iemand zich niet helemaal precies aan een afspraak, dan hoeft de ander toch ook niet perse zich eraan (deels) te onttrekken? Dan maakt dat jou toch precies zo?
En als de uitkomst uiteindelijk niet negatief voor jou is (D.w.z. je ontvang jouw chaps en ze zijn naar wens) wat is dan je probleem?
Betaal die man maar geef hem de ‘tip’ dat ie duidelijker communiceert, vlotter levert en z’n toespelingen voor zich houdt.


2a54z6e45r6r

Berichten: 3850
Geregistreerd: 25-01-12

Re: Custom chaps, creepy vent, 4 maand te laat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-10-17 01:45

Ik denk dat ik zelf gewoon het geld betaal, en hem gewoon eens duidelijk zeg hoe ik het ervaren heb.
We hebben een datum afgesproken dus hij is echt wel te laat.
Maar alsnog hebben we een deal dus ga ik inderdaad toch gewoon betalen.
Ik heb het gewoon serieus gehad met die vent :')

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Re: Custom chaps, creepy vent, 4 maand te laat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 09:11

Natuurlijk moet je die 40% gewoon nog betalen.

koeien op de weg...

Marit

Berichten: 8830
Geregistreerd: 10-04-09
Woonplaats: Velserbroek

Re: Custom chaps, creepy vent, 4 maand te laat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 09:36

Zo 'natuurlijk' vind ik dat niet hoor?
Als hij een datum afspreekt en hier ruim van afwijkt zonder hier op tijd een nette verklaring voor te geven heb je best recht om in elk geval aan te geven dat je het niet meer deze zelfde prijs waard vindt. Wie weet had je ze voor een speciale gelegenheid nodig die nu al voorbij is.

Hele rare manier van zakendoen heeft deze man.



Angela

Berichten: 25691
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Beuningen

Re: Custom chaps, creepy vent, 4 maand te laat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 22:21

Omdat deze vraag meer gaat over de transactie op zich als over wat er besteld is verplaats ik je topic van WN-TR naar Ervaringen en Diensten (ED)

De Tapasworkshop.nl Voor een tapasworkshop bij jou thuis, door heel Nederland
Importexpert compleet verzorgde auto import
http://www.akasha-rijkunst.nl/akashas-college - Opleidingen voor volwassenen! o.a. Zitcoach, stalmedewerker


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 bezoekers