Hypnotherapie en sport, ervaringen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Hypnotherapie en sport, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-17 11:15

Ik ben benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft. En dan specifiek in relatie met sport.

Ik heb niet het idee dat er iets mis met mij is of dat ik in het dagelijks leven hier baat bij zou hebben. Maar mijn sportprestaties zijn erg benedenmaats, ik verwacht dat er iets diep zit wat ik met mijn logische verstand niet kan bereiken. Paard kan het prima thuis en met losrijden alleen in de proef gaat het mis (Paard loopt op de rem, is onbereikbaar). Ik heb niet het idee dat logica dit gaat oplossen, ik weet immers wat er mis gaat maar ik weet niet waarom.

Wat was voor jullie de aanleiding om naar een hypnotherapeut te gaan? Hoe waren jullie prestaties? Hoe gaat zo'n behandeling in zn werk? Hoe zijn jullie prestaties verbeterd?
En wat wil je nog meer kwijt? Ik wil alles weten.
Ik ben namelijk wel klaar met symptoom bestrijding in de vorm van supplementen.

belle_boef

Berichten: 10735
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Hypnotherapie en sport, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 11:25

Ik ben er naar toe gegaan toen ik angst kreeg. Het heeft de scherpe randjes er bij het betreffende paard afgehaald en in de omgang werd alles beter dan voorheen. Rijden op hem heb ik niet meer gedurft. Andere paarden zijn geen probleem. (Meer)

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Hypnotherapie en sport, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-17 13:27

Andere paarden waren ook een probleem dan? Hoe ging de therapie in zn werk? En had je meer kunnen bereiken met meer behandelingen denk je?

belle_boef

Berichten: 10735
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Hypnotherapie en sport, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 15:59

Ik had maar 1 paard wat ik reed. Wel een keer wezen proefrijden op een ander paard waar ik spontaan ook last van spanning kreeg.
Ik had 1 sessie. Vooraf een gesprek om tot de kern van het probleem te komen, dan de sessie zelf en een kort gesprek daarna. De sessie zelf is een bijzondere gewaarwording maar niet eng oid, juist heel ontspannend.

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Hypnotherapie en sport, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-17 22:42

Hoe ben je er bij gekomen om hypnotherapie te gaan doen?

Ja sorry voor alle vragen, ik ben gewoon erg nieuwsgierig en wil goed voorgelicht zijn voordat ik ergens aan begin. Wil niet zomaar ergens aan beginnen. Stel dat het achteraf niet nuttig blijkt.