Menles in Friesland zonder eigen paard + beleren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
E_C
Berichten: 291
Geregistreerd: 20-01-12

Menles in Friesland zonder eigen paard + beleren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-10-17 16:22

Hoi bokkers,

Nu ik niet meer op mijn viervoeter kan rijden, wil ik mijn viervoeter en mijzelf laten omscholen tot aangespannen rijders, omdat ik merk dat mijn pony het echte werken erg mist en ik ook toe ben aan een nieuwe uitdaging met haar.

Dit gaat wel echt een uitdaging worden. Zowel mijn viervoeter als ik hebben 0 ervaring met mennen. Ik heb zelfs nog nooit op een kar gezeten. Ik ben dus opzoek naar een manege/privé iemand die mij eerst álle basiskneepjes van het vak kan leren inclusief optuigen en die daarna mijn viervoeter voor de kar kan beleren. Ik heb al wat gegoogled en op bokt gekeken, maar er zijn er toch best een aantal, en ik zie door de bomen het bos niet meer. Vooral omdat ik 0 verstand van mennen heb, weet ik niet wat nou een goede plek is en wat niet.

Wat ik zoek:

- Iemand die ervaring heeft met de echte leken en mij alles rondom het mennen goed aan kan leren.
- Ik heb zelf (nog) geen paard die men beleerd is. Het moet dus een plek zijn die mij kan leren mennen met een paard van hun.
- Uiteindelijk als ik alles goed genoeg onder de knie heb, moet deze persoon mijn haflinger kunnen beleren voor de kar en ons kunnen begeleiden totdat wij zelfstandig de weg op kunnen.
- Mijn doel met het mennen is om lekker bosritjes te maken. Voor nu hoef ik de wedstrijden of iets dergelijks niet in. Ik wil gewoon lekker op pad kunnen met mijn viervoeter, wat we eerst onder het zadel deden zeg maar. Ze is al goed verkeersmak, dus dat is geen probleem.
- Het maakt mij niet uit wat het gaat kosten. Ik begrijp dat ik véél begeleiding en lessen nodig heb om alles van 0 af aan op te bouwen en dat hier veel tijd in gaat zitten.
- Het zou ook fijn zijn dat de persoon mij in de toekomst kan helpen met het zoeken naar geschikt tuig voor bij mijn pony.


Heeft iemand van jullie enig idee waar ik terecht kan? Mocht iemand zich geroepen voelen om mij een x aantal keren mee te nemen op de kar, zou ik dat ook super vinden!

Alvast bedankt :o
Laatst bijgewerkt door E_C op 24-09-22 13:20, in het totaal 1 keer bewerkt


Marrit89

Berichten: 506
Geregistreerd: 16-02-06
Woonplaats: *****

Re: Menles in Friesland zonder eigen paard + beleren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 16:39

Ik weet niet of je er wat aan hebt, maar Udo de Haan gaf altijd menles. Ook aan mensen zonder paard/aanspanning. Je zou hem eens kunnen bellen of hij dit nog doet?

Alleen met Liefde kan iets groeien

Grainey

Berichten: 2088
Geregistreerd: 27-08-05
Woonplaats: Zevenhuizen, Groningen

Re: Menles in Friesland zonder eigen paard + beleren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 16:52

Ik heb natuurlijk geen idee waar je woont in Friesland, maar inderdaad: Het swartepaert van Udo de Haan, maar je hebt ook het PMO in Drachten, kun je tegelijkertijd je menbewijs halen, is ook altijd wel handig. Dan heb je ook nog de familie Algra, De Sanninghoeve in Oudega.
Of ze bij het PMO ook een paard voor je beleren weet ik niet, maar er lopen waarschijnlijk wel mensen rond die dat zo voor je willen gaan doen.

Er lopen wel veel zwarte paarden rond vrees ik op deze adressen, maar ja, dan had je maar niet in Friesland moeten gaan wonen :D

xLiez

Berichten: 1891
Geregistreerd: 11-08-14
Woonplaats: Joure

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 17:00

PMO zit niet meer in Drachten maar nu in Steenwijk. Was ook het eerste adres waar ik aan moest denken! Daar kan je inderdaad menlessen volgen.

http://www.paardmensonderwijs.nl/

E_C
Berichten: 291
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-10-17 17:55

-
Laatst bijgewerkt door E_C op 24-09-22 13:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Dennis

Berichten: 31462
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: Menles in Friesland zonder eigen paard + beleren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 23:18

Udo is een fijn adres!

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik


Lisa_vera

Berichten: 657
Geregistreerd: 27-05-06
Woonplaats: Onstwedde

Re: Menles in Friesland zonder eigen paard + beleren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 20:08

Ik woon ook vlakbij drachten en heb ook les gehad van udo. Hele fijne man.
Zelf men ik met mijn fjord. Zelf beleerd en al jaren onderweg met mennen. Op dit moment ben ik ivm gezondheid niet in de gelegenheid om je te helpen anders had ik dat graag gedaan, maar ik kan je udo echt aanraden!

Paddock paradise in wording :)

Volg ons op facebook op de pagina: Horsinez

Fenny

Berichten: 1981
Geregistreerd: 21-10-03
Woonplaats: Waskemeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 07:56

Ook altijd bij Udo gelest! Nu om financiële redenen helaas even een stop, maar kan hem zeker aanraden! Vriendelijke maar consequente instructeur. Je hoeft niet te flier fluiten, waar ik wel eens de neiging tot heb.., dan wordt je wel even terug gefloten :')

Zwanehoef's Dexter FK ~ mennen dressuur M + 11 / mennen vaardigheid L + 6 / SGMW e.po. kl1+2
2014 Reservekampioen outdoor district Noord L vaardigheid enkelspan pony
2015 Indoorkampioen district Noord L dressuur enkelspan pony ~ Fries kampioen B dressuur categorie A/B
2016 District kampioen Noord klasse 3 SGMW dubbelspan pony


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 bezoekers