Welke oordoppen bij snurken?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Welke oordoppen bij snurken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-17 13:42

Er zijn hier vast bokkers die oordoppen gebruiken omdat hun partner snurkt. Welke hebben jullie en hoe bevallen deze?
Ik vind het best eng om doppen in te doen vanwege mijn zoontje en de wekker, die wil en moet ik natuurlijk wel beide kunnen horen.

Goof

Berichten: 28760
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Welke oordoppen bij snurken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 13:46

Ik gebruik waxen oordopjes. Vormen fijn naar jouw oren en ze nemen de scherpere geluiden weg. Ik moet alleen helaas zeggen dat ik nog steeds wel wakker word als mijn vriend lig te snurken, maar dat is vooral later in de nacht als ik kennelijk toch al minder diep lig te slapen.

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Re: Welke oordoppen bij snurken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-17 13:48

Het probleem bij mij is dat ik vrij vaak wakker word en dan dus niet meer in slaap kan komen omdat ik hem hoor snurken, dus heb wel aardig wat demping nodig ben ik bang.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 13:48

Ik slaap met orthopax sleep oid. Snurken hoor ik amper meer, zoontje en wekker wel weer prima :D

secricible

Berichten: 25694
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Welke oordoppen bij snurken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 13:49

Voor mij werkte oordopjes ook niet tegen het snurken, doordat het zo'n lage toon is en vlakbij. Hier werkte het bed van mijn man omhoog zetten het beste :D

Goof

Berichten: 28760
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 13:50

Ja, dan heb je hier niet genoeg aan. Ik heb echt exact hetzelfde als jij.
Als ik eenmaal slaap gaat het ok, mijn vriend komt om die reden ook altijd later naar bed, maar als we tegelijkertijd in slaap (proberen te) vallen dan lukt mij dat ook niet ivm zijn gesnurk.
Als dat halverwege de nacht is is dat echt wel eens vervelend ja.
Ik lees even mee, want misschien komen er nog goede tips voorbij.

samanthaaxx

Berichten: 306
Geregistreerd: 10-12-11
Woonplaats: Groot-Ammers

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 13:51

Ik heb van die gele schuimen oordoppen van de Hornbach.
Werkt ideaal. Tevens is er slaapabneu bij mijn man geconstateerd en dankzij de behandeling snurkt hij al stukken minder. Zolang de behandeling nog niet voor de volle 100% is aangepast naar hem snurkt hij nog wel af en toe. Dan doe ik de schuimpjes in en ik slaap heeeeeeerlijk *\o/*

Wekker hoor ik gewoon. Soms verlies ik er 1 's nachts, maar ondanks dat ik normaal snel wakker wordt, slaap ik nu gewoon de hele nacht door.

Succes :)

Sting

Berichten: 12857
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Re: Welke oordoppen bij snurken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 14:02

Ik heb de oordoppen van de Action met plezier gebruikt. Alhoewel ik natuurlijk liever zonder doppen slaap, was dit nog prima te doen :).

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Re: Welke oordoppen bij snurken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-17 14:17

Hmmm, van die waxdopjes lijken me niet wat.

Mensen hier ervaring met de Alpine sleepsoft?

pjotrg

Berichten: 1158
Geregistreerd: 30-06-06
Woonplaats: La Malachère (da's ergens in het oosten van Frankrijk)

Re: Welke oordoppen bij snurken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 14:31

Misschien is het nog handiger om het probleem bij de bron aan te pakken...

Er schijnen ook hulpmiddelen te bestaan om het snurken tegen te gaan ;-)

cinniz123

Berichten: 4392
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 14:33

Ik heb toen een hele zak met verschillende soorten doppen besteld en elke keer andere getest.
Alpine sleep soft vond ik minder prettig maar weet ff de naam van die ik heb niet uit mn hoofd.
Hier komen ze iig vandaan.
https://oordopjes-kopen.nl/slapen.html

Ik gebruik ze overigens ook doordat mn man apneu heeft en niets helpt helaas.

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-17 14:37

cinniz123 schreef:
Ik heb toen een hele zak met verschillende soorten doppen besteld en elke keer andere getest.
Alpine sleep soft vond ik minder prettig maar weet ff de naam van die ik heb niet uit mn hoofd.
Hier komen ze iig vandaan.
https://oordopjes-kopen.nl/slapen.html

Ik gebruik ze overigens ook doordat mn man apneu heeft en niets helpt helaas.



Tnx voor de link! Zou jij kunnen kijken welke je hebt? En weet je waarom de alpine niet goed bevielen?

Maiske

Berichten: 413
Geregistreerd: 24-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 14:50

pjotrg schreef:
Misschien is het nog handiger om het probleem bij de bron aan te pakken...

Er schijnen ook hulpmiddelen te bestaan om het snurken tegen te gaan ;-)


Ik kan sinds kort weer slapen.... *\o/* Keelspray voor vriendlief...

https://www.internetdrogisterij.nl/p/sl ... gL9s_D_BwE

Nu snurkt mijn vriend wel vanuit zijn keel zeg maar en niet vanuit zijn neus. Ik weet niet of het dan hetzelfde effect heeft. Dit werkt voor ons prima en ook tot aan de ochtend, ik hoor hem wel ademen maar niet met dat extra geluidseffect. Had niet verwacht dat het zou werken maar werd er knettergek van en vond het wel het proberen waard.
Laatst bijgewerkt door Maiske op 30-10-17 14:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Re: Welke oordoppen bij snurken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-17 14:51

Die heeft hij afgelopen weekend geprobeerd Maiske, maar helaas geen (of iig niet voldoende) effect

valine

Berichten: 1199
Geregistreerd: 13-09-05
Woonplaats: 1724

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 14:57

pjotrg schreef:
Misschien is het nog handiger om het probleem bij de bron aan te pakken...

Er schijnen ook hulpmiddelen te bestaan om het snurken tegen te gaan ;-)

Met mijn vriend naar het ziekenhuis geweest en hij snurkt als een drilboor, helaas voor mij met zijn mond dicht en vol gas te ronken door zijn neus. Door de kno arts geconstateerd dat hij geen afwijkingen heeft en ook niet geholpen kan worden. Het enige wat voor mij helpt is zijn neus dichtknijpen en hopen dat ie stikt :')

Geintje natuurlijk... wij slapen helaas erg ongezellig apart omdat ik echt geen oog dicht deed. Bij mij helpt echt geen een soort oordoppen, ook de op maat gemaakte niet ;(

onpaard

Berichten: 2961
Geregistreerd: 28-03-13

Re: Welke oordoppen bij snurken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 15:17

Mijn man snurkt ook enorm. Vroeger kon ik er niet van slapen maar inmiddels ben ik zo lang bij hem dat ik het snurken wel rustgevend vind :+

beline1

Berichten: 131
Geregistreerd: 22-03-13
Woonplaats: Uitgeest

Re: Welke oordoppen bij snurken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 15:32

Ik ben Audicien bij Oorwerk.
Voor echt perfect passende slaapdopjes (waarmee je ook op je zij kunt slapen) kan je afdrukken van je oren laten maken en dan worden in een oortechnisch laboratorium op maat gemaakte slaapdopje gemaakt.
Ze zijn €129,95 en hebben pasvormgarantie.
Je bent niet geheel afgesloten, de wekker hoor je nog gewoon, en je wordt weer uitgerust wakker.
Ze zijn niet te vergelijken met de universele dopjes.

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-17 15:34

beline1 schreef:
Ik ben Audicien bij Oorwerk.
Voor echt perfect passende slaapdopjes (waarmee je ook op je zij kunt slapen) kan je afdrukken van je oren laten maken en dan worden in een oortechnisch laboratorium op maat gemaakte slaapdopje gemaakt.
Ze zijn €129,95 en hebben pasvormgarantie.
Je bent niet geheel afgesloten, de wekker hoor je nog gewoon, en je wordt weer uitgerust wakker.
Ze zijn niet te vergelijken met de universele dopjes.


Heb inderdaad al gekeken naar maatwerk (heb ook gewone maatwerk doppen voor concerten) echter is onze relatie nog pril en vind ik het dan wel een bult geld.
Dus daar wil ik nog even mee wachten :)

Goof

Berichten: 28760
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 15:38

beline1 schreef:
Ik ben Audicien bij Oorwerk.
Voor echt perfect passende slaapdopjes (waarmee je ook op je zij kunt slapen) kan je afdrukken van je oren laten maken en dan worden in een oortechnisch laboratorium op maat gemaakte slaapdopje gemaakt.
Ze zijn €129,95 en hebben pasvormgarantie.
Je bent niet geheel afgesloten, de wekker hoor je nog gewoon, en je wordt weer uitgerust wakker.
Ze zijn niet te vergelijken met de universele dopjes.


Op wat voor manier zijn/werken deze beter dan universele dopjes?

Cer

Berichten: 30151
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 15:40

cinniz123 schreef:
Ik heb toen een hele zak met verschillende soorten doppen besteld en elke keer andere getest.
Alpine sleep soft vond ik minder prettig maar weet ff de naam van die ik heb niet uit mn hoofd.
Hier komen ze iig vandaan.
https://oordopjes-kopen.nl/slapen.html

Ik ben een enorm lichte slaper, en ik slaap eigenlijk altijd met doppen in..

Ik heb bij dit bedrijf een assortiment gekocht.. ik vind ze allemaal wel prima werken :j
maar je kan toch voor 8 euro een boel verschillende kopen zodat je kunt testen?

Ik heb bijv de reguliere gele oordoppen die je overal kan kopen (ear classic soft), die werken prima maar gaan bij mij op den duur zeer doen. Ook sluiten die zo af dat je jezelf hoort (je hoort een ruis), daar kan niet iedereen tegen..

De Moldex Spark Plugs vind ik ook heel fijn, die sluiten helemaal af, lekker dik ook :j Maar mijn vriend krijgt er enorm pijn in zn oren van.
De Earlline zijn voor mij net te klein, maar een kennisje van mij vind die weer wel fijn...

Het is echt heel erg verschillend :j :)

Jojoju

Berichten: 3791
Geregistreerd: 06-08-09
Woonplaats: Dordrecht

Re: Welke oordoppen bij snurken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 15:55

Snurken. Vreselijk. Ik slaap regelmatig in de logeerkamer.

Wij hebben een soort van kinband geprobeerd om zijn mond dicht te houden, maar helaas.
Ik slaap nu met van die gele foam doppen, maar die gaan zeer doen in mijn oor. Ook lijkt het me niet handig als onze baby geboren is, die moet ik wel kunnen horen.
De oplossing is nu dat ik een opklapbed in mijn inloopkast ga zetten als ik niet kan slapen van meneer zijn gesnurk. Aangezien de logeerkamer de babykamer wordt..

of misschien toch op maat gemaakte doppen, nog even een vraag aan de audicien.. werken die doppen ook bij gesnurk van 70 decibels?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 15:57

Ik heb een hoop oordoppen al geprobeerd, maar persoonlijk vind ik die ouderwetse wax dingen het fijnste.
Die kun je namelijk heel mooi vormen naar je eigen oorvorm, zodat ze goed afsluiten en nog steeds comfortabel zitten.
Ik heb zelfs met op mijn zij slapen geen last.

Het komt af en toe voor dat ik het gesnurk er doorheen hoor, maar vaak komt dat omdat ik dan zelf al onrustig slaap en dan verkas ik naar het logeerbed, maar over het algemeen helpt het mij om rustig door te slapen, ook al ronkt hij er op los.

4EverHobbes

Berichten: 1817
Geregistreerd: 06-12-04
Woonplaats: In the land of far, far away

Re: Welke oordoppen bij snurken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 16:04

Ik heb jaren met oordopjes geslapen, ik weet niet meer hoeveel soorten en welke merken maar het waren er veel. Uiteindelijk kreeg ik een aantal jaren geleden looporen en oorontsteking... de dopjes waren de boosdoeners. De problemen met mijn oren leken chronisch te worden, het bleef terugkomen... ik was ook zo eigenwijs om elke keer als het beter ging, weer opnieuw oordopjes te gebruiken.
Vorig jaar oktober/november was de laatste keer dat mijn oren weer ontstoken raakten. Sindsdien heb ik geen dopjes meer gebruikt en tot nu toe is het weggebleven.

Mijn slaap is nog altijd een probleem, dus met dit verhaal kun je niet zoveel. Ik raad je alleen aan goed op te passen; zodra je jeuk in je oren krijgt of je oren raken verstopt, trek aan de bel bij de huisarts en stop met de dopjes. Ze zijn goed tegen geluid, maar helaas niet voor je oren.

KimD

Berichten: 20410
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Welke oordoppen bij snurken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 16:10

Ik slaap al jaren met oordoppen van Otalgan, gewoon bij de drogist re krijgen. Ik vind ze héél prettig, heb er geen last van.

Arethe
Berichten: 2560
Geregistreerd: 14-02-06
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 16:12

Mijn man snurkt ook en daarom slaap ik ook altijd met oordoppen.
Sinds ons kindje er is doe ik er een in (slaap op m’n zij). Als ik haar denk te horen til ik m’n hoofd even op en kan ik prima horen of ze huilt etc.
Ik heb de gp plugs.