Stage parijs

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6030
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Stage parijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-10-17 11:09

Beste mede bokkers,

Ik ben op het moment op zoek naar een afstudeer stage. Deze wil ik echter in Parijs gaan doen omdat mijn vriend daar woont.
Nu heb ik alleen het probleem dat via school ze geen hulp willen/kunnen bieden omdat ze er geen connecties hebben.

Nu is mijn vraag aan jullie:
Wie heeft de gouden tip om een (internationale) buitenlandse stage te vinden in de economische richting.

Overigens mijn Franse taal beheersing is basis, basis (wel hard mee aan het werk om te verbeteren)

Als ik zoek op buitenlandse stages kom ik bijna alleen uit op sites die bemiddeling bieden om een stageplek te vinden maar die vragen daar een flinke vergoeding ook voor. Andere sites zijn eigenlijk voornamelijk allemaal in het Frans en daar is mijn taalbeheersing nog niet goed genoeg voor.

Alvast bedankt voor jullie reacties! :D

The Oily Barn, volg mij via insta voor leuke diy producten voor in en buiten huis en voor dieren. 100% natuurlijk en gezond


har166

Berichten: 2034
Geregistreerd: 21-04-10
Woonplaats: Ekehaar

Re: Stage parijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 11:14

Hi,

Onze leerlingen kunnen naar stageplekken zoeken via stagemarkt.nl misschien staat daar ook wat voor jou tussen?

Wat voor stage zoek je precies? je kunt via je school ook de erasmusbeurs aanvragen voor buitenland stages.

I can please only one person a day, today is not your day and tomorrow does not look good either.


XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6030
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: Stage parijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-10-17 11:25

Heej, bedankt voor de snelle hint.

Stagemarkt is echter enkel voor MBO?

Ik doe de opleiding international business economics (Bedrijfseconomie) op HBO niveau.

The Oily Barn, volg mij via insta voor leuke diy producten voor in en buiten huis en voor dieren. 100% natuurlijk en gezond

har166

Berichten: 2034
Geregistreerd: 21-04-10
Woonplaats: Ekehaar

Re: Stage parijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 13:00

Ja vandaar mijn vraag wat voor stage je zoekt... misschien heeft één van mijn collega's nog tips.

I can please only one person a day, today is not your day and tomorrow does not look good either.

MarliesV

Berichten: 15171
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Stage parijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 13:03

Grappig, mijn nichtje heeft dezelfde studie gedaan en ook stage gelopen in Parijs.

Zij zit naar mijn weten in Zwolle op school. Via daar proberen om contacten iig te krijgen?

Life is short....SMILE while you still have teeth!

RianneH

Berichten: 28224
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Stage parijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 13:06

Kijk welke bedrijven jij interessant vindt die een kantoor in Parijs hebben en neem contact met ze op. Lang niet alle bedrijven hebben een kopje 'stage' op hun site staan terwijl ze wel stagiaires aannemen.

"Een draver, is gaver" :D

Anoniem

Re: Stage parijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 13:07

Heeft je school geen international office waar je even wat kan vragen?

Winged

Berichten: 33001
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 14:15

Kan ESN nog iets voor je betekenen?
(PS. bekijk jouw onderschrift even.. Typo ;) )

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 14:25

Misschien dat EF (education First) iets voor je kan betekenen. Ik weet dat daar meerdere studenten met soortgelijke richtingen heen zijn geweest, en 100% Franse kennis is vaak niet nodig.

Oh en dan niet als talenschool, maar zij hebben dus vaak stagiaires in dienst :)

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: IASCrawler en 78 bezoekers