Nest van 14 pups (wegen)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
YvonneV
Berichten: 8767
Geregistreerd: 25-07-08
Woonplaats: kop van Overijssel

Nest van 14 pups (wegen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-10-17 10:38

Mijn teef heeft gisteren 14 puppy's op de wereld gezet.

Afbeelding

We hebben ze gisteren van verschillende kleurtjes nagelak voorzien maar dit is niet echt handig met wegen. Welke kleur nagellak staat op welke pagina in het schriftje.

Ik zit er over te denken om ze te nummeren met een merkstift. Iemand nog andere ideeen?


Hoppit

Berichten: 1865
Geregistreerd: 23-03-10
Woonplaats: Leersum <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 10:40

Je kan hiervoor hele mooie verschillend gekleurde halsbandjes uit klittenband kopen. De meer ervaren fokkers hier weten wel waar je ze haalt. Die kan je mooi strak aan doen dat ze er niet in blijven haken met hun pootjes, maar die je ook elke dag makkelijk wat losser zet bij het wegen.
Oh is blb heel makkelijk te googlen
https://www.google.nl/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwiKxKzG-ZfXAhUPa1AKHazpDHEQjRwIBw&url=https%3A%2F%2Fwww.xclusiveshowleads.nl%2Fwebshop%2Ffokkers--puppy-benodigdheden%2Fpuppybandjes-overig%2Fdetail%2F542%2Fpuppy-id-bandjes.html&psig=AOvVaw1UYt50yVeH14QhD--9Z50v&ust=1509439253154474
Laatst bijgewerkt door Hoppit op 30-10-17 10:41, in het totaal 1 keer bewerkt

[EV-ITP] Soldaatje spelen in Duitsland

Winkel in 14e, 15e en 16e eeuwse re-enactment spullen en accessoires
=====> http://www.cervustrading.nl <=====
==> https://www.facebook.com/CervusTrading <==

plutolover

Berichten: 11702
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 10:41

ik zou ze niet gaan merken met een merkstift. Ze hebben verschillende aftekeningen. ik zou gewoon bandjes doen. en dan de dubbele kleuren bijv roze. 1 wit hondje roze bandje, en 1 bruin hondje en roze bandje

of gewoon wol van verschillende kleuren. dan vlecht je 2 verschillende kleuren.

maar hoezo is het niet handig met wegen. Je kan toch een pup wegen, en daarna na de kleur op de nageltjes kijken als je het pup weer oppakt om van de weegschaal af te halen.

YvonneV
Berichten: 8767
Geregistreerd: 25-07-08
Woonplaats: kop van Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-10-17 10:45

YvonneV schreef:
Welke kleur nagellak staat op welke pagina in het schriftje.

Met bandjes is dat hetzelfde

kiwiwitje

Berichten: 20100
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 10:45

Wij hebben deze.
5 of 6 dezelfde kleuren, maar met een ster of een stip.
Afbeelding

BarkKing Hondensnacks - https://www.barkkingdogsnacks.nl/ Gebruik de code BOKT voor 10% korting!
Special Muchi - Staffordshire Bull Terriers http://www.staffordshirebullterriers.nl - Instagram: @specialmuchi

vilheide

Berichten: 1478
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 10:46

Zo, dat is een flink nest. Mijn hond heeft 2x een nest van 10 pups gehad. Ik had voor elke pup een gekleurd bandje. In een schrift maakte ik kolommen en schreef bovenaan de kleur en geslacht en dan het gewicht. Ik woog ze dagelijks en de pups die te weinig aankwamen legde ik wat vaker aan. Zeker bij een groot nest is het belangrijk om te wegen en de gewichten in de gaten te houden.

Groetjes Jolanda


speurneusc

Berichten: 5361
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 10:49

gelukkig niet allemaal dezelfde kleur haha, dan had je wel 14 verschillende bandjes moeten zoeken. Die met apart kleurtje en aftekeningen kan je zo omschrijven de rest dan met een bandje.

zelf een hoefijzer maken met epoxy...https://carolsshop.nl onder epoxy en meer, bij de startsets/sets. Nu ook voor de cricut fans, glasblokken 19x19 of 19x9

Wilawander

Berichten: 15094
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: Enschede over de grens.

Re: Nest van 14 pups (wegen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 11:29

We hebben hier een nestenboek waar alles in komt en elke pup krijgt een eigen kleur puppybandje.

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 11:31

Alles in een map doen en met tabbladen werken en op de tabbladen de kleur zetten

9-10-2015 is A. Geboren <3
29-06-2018 is S. Geboren
<3

petitparis

Berichten: 15982
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: Nest van 14 pups (wegen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 12:01

elke fokker die ik ken gebruikt gekleurde bandjes (zelfs voor 14 witte "muizen"). Kleur kan 2x voorkomen: reu of teef.
Je kan toch ook de gewichten per kleur en geslacht opschrijven en pas later in je schriftje.
Ik zie het probleem niet...

There is beauty in everything, even the things that scare us.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110621
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Nest van 14 pups (wegen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 12:07

Ik zie het probleem ook niet. Desnoods schrijf je het eerst in het klad op en daarna wanneer je rust hebt pas uitgebreid in het schrift. En idd zijn bandjes het meest makkelijk.

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Faruba

Berichten: 1807
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Reeuwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 12:10

Tips voor halsbandjes zijn al gegeven.

Maar pers.zou ik die losse lappen weg halen. Pup kan daar makkelijk onder kruipen en niet gezien worden door de teef waardoor ze erop kan gaan liggen.Je kunt bij bouwmarkten,Praxis,enz....,hele goedkope vloerbedekking kopen. Als het vies is gooi je het weg en weer schoon stuk er in. Voordeel daarvan is dat de pups goede grip hebben om zich voor te bewegen en niet uit glijden.

vilheide

Berichten: 1478
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 12:20

Faruba schreef:
Maar pers.zou ik die losse lappen weg halen. Pup kan daar makkelijk onder kruipen en niet gezien worden door de teef waardoor ze erop kan gaan liggen.Je kunt bij bouwmarkten,Praxis,enz....,hele goedkope vloerbedekking kopen. Als het vies is gooi je het weg en weer schoon stuk er in. Voordeel daarvan is dat de pups goede grip hebben om zich voor te bewegen en niet uit glijden.


Op zich zijn de dekens niet zo'n heel groot probleem denk ik. Nu ik door jou opmerking wat beter naar de foto keek, zag ik wel dat de dekens zo op de plavuizen vloer ligt en dat lijkt me vrij koud. Pups hebben behoorlijk wat warmte nodig en nu kun je er wel een lamp boven hangen maar de kou die vanuit de vloer optrekt lijkt me niet prettig voor de pups. Ik lag eerst kranten op de bodem van de werpkist en vervolgens een oud dekbedovertrek of deken. Maar ik had dan ook een kist met bodem.

Groetjes Jolanda

Faruba

Berichten: 1807
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Reeuwijk.

Re: Nest van 14 pups (wegen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 12:37

@vilheide,ik hoopte eigenlijk dat de plavuizen een stuk vinyl in een werpkist is en idd.geen koude plavuizen. ;)

En pers.hou ik niet van losse dingen in een werpkist,heb dat al te vaak fout zien gaan.

BigOne
Berichten: 38177
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Nest van 14 pups (wegen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 12:43

14, wat een worp. Mooie hond trouwens , welk ras is het.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110621
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Nest van 14 pups (wegen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 12:44

Ik ben ook benieuwd naar de ras en de papa (zelfde ras?) vanwege de kleurtjes van de pups.

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Hoppit

Berichten: 1865
Geregistreerd: 23-03-10
Woonplaats: Leersum <3

Re: Nest van 14 pups (wegen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 13:06

Ze doet mij denken aan een kruising van een tijdje geleden; was dat niet Cane Corso X Rottweiler oid? Pups hadden allemaal namen met een R of een L oid. Waren ook zo'n bende brindles uitgekomen met dat type kop; erg mooie dieren.

[EV-ITP] Soldaatje spelen in Duitsland

Winkel in 14e, 15e en 16e eeuwse re-enactment spullen en accessoires
=====> http://www.cervustrading.nl <=====
==> https://www.facebook.com/CervusTrading <==

Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 18:48

Zo, dat zijn er een hoop!

Ik snap het probleem ook niet helemaal, je hebt ze al gemerkt met nagellak, waarom zou je ze gaan merken met stift? Wat jouw mazzel is, is dat je pups met aftekening en diverse kleurtjes hebt. Die hou je binnen no-time uit elkaar. Geef het een paar dagen :)

always bring a banana to a party. bananas are good!
Neej fotografeert! rckfotografie.nl
Ned Lux Int Bel Dk Hr Ch. Forever Texas from ChurchKnights NJK'11 BelW'12 BNLW'14 BNLW'16 AmW'16 NVK'18 VWW'18 DVV'18 AmVW'18 BelVW'18Ollie heeft er een broertje bij: Highclare Rob Roy NJK'17 BNLJCh'17 JW'17 BJWNL'17 BJWBE'17 BEJW'17 Jamie

YvonneV
Berichten: 8767
Geregistreerd: 25-07-08
Woonplaats: kop van Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-10-17 19:58

vilheide schreef:
Faruba schreef:
Maar pers.zou ik die losse lappen weg halen. Pup kan daar makkelijk onder kruipen en niet gezien worden door de teef waardoor ze erop kan gaan liggen.Je kunt bij bouwmarkten,Praxis,enz....,hele goedkope vloerbedekking kopen. Als het vies is gooi je het weg en weer schoon stuk er in. Voordeel daarvan is dat de pups goede grip hebben om zich voor te bewegen en niet uit glijden.


Op zich zijn de dekens niet zo'n heel groot probleem denk ik. Nu ik door jou opmerking wat beter naar de foto keek, zag ik wel dat de dekens zo op de plavuizen vloer ligt en dat lijkt me vrij koud. Pups hebben behoorlijk wat warmte nodig en nu kun je er wel een lamp boven hangen maar de kou die vanuit de vloer optrekt lijkt me niet prettig voor de pups. Ik lag eerst kranten op de bodem van de werpkist en vervolgens een oud dekbedovertrek of deken. Maar ik had dan ook een kist met bodem.


er zit vloerverwarming in de vloer. Daarom heb ik bewust gekozen om een werpkist zonder bodem te maken.

Afbeelding

Moeder is 6/8 Amerikaanse Buldog 1/8 Bordeauxdog en 1/8 Rotweiler. Vader is half Jack Russel half Engelse Stafford.

Het was geen geplande dekking want mama is nog net geen jaar,
Laatst bijgewerkt door YvonneV op 30-10-17 20:10, in het totaal 1 keer bewerkt

YvonneV
Berichten: 8767
Geregistreerd: 25-07-08
Woonplaats: kop van Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-10-17 20:08

Neej schreef:
Zo, dat zijn er een hoop!

Ik snap het probleem ook niet helemaal, je hebt ze al gemerkt met nagellak, waarom zou je ze gaan merken met stift? Wat jouw mazzel is, is dat je pups met aftekening en diverse kleurtjes hebt. Die hou je binnen no-time uit elkaar. Geef het een paar dagen :)


Ik heb ze nu per kleurgroepje gemerkt. Uiteraard zal het met een paar dagen makkelijker gaan maar naar mijn idee is het nu heel belangrijk om de gewichten goed in de gaten te houden. Zeker omdat het er zo veel zijn.

Vanmorgen toen ik probeerde te wegen dacht ik de pups die ik gewogen had in een wasmand te leggen maar mama haalde ze er net zo hard weer uit -O-

We moeten nog ff een ritme gaan krijgen

Machie

Berichten: 15993
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Re: Nest van 14 pups (wegen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 20:17

Oh god wat een kruising... Ik hoop dat je voor allemaal heel goede baasjes krijgt die weten wat ze in handen hebben!
Dat wegen, ze hebben toch een merkje? Dan gewoon opschrijven en klaar. Of denk ik zo lastig?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110621
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 20:28

Jeetje, hoe heeft dat zover kunnen komen? Op die leeftijd en dan ook nog zoveel en van zo'n kruising..
Maar goed, de pups zijn er nu eenmaal. Ik hoop dat je er goede en ervaren baasjes voor vind.

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Ladygiroc

Berichten: 5075
Geregistreerd: 08-02-07

Re: Nest van 14 pups (wegen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 20:40

Ideale pups voor mensen die niet weten welk ras ze moeten nemen, deze hebben veel verschillende rassen in zich :').

Ik zou gewoon gekleurde bandjes omdoen en een boekwerk bijhouden van elke pup.

insta Fenna.Ivy
Fenna ZZ+2
Ivy

[b]† Spekkie

YvonneV
Berichten: 8767
Geregistreerd: 25-07-08
Woonplaats: kop van Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-10-17 20:41

Machie schreef:
Oh god wat een kruising... Ik hoop dat je voor allemaal heel goede baasjes krijgt die weten wat ze in handen hebben!
Dat wegen, ze hebben toch een merkje? Dan gewoon opschrijven en klaar. Of denk ik zo lastig?


moet je nog wel weten waar je het op moet schrijven en wat de bewuste pup vorige keer woog

Nachocheese
Berichten: 782
Geregistreerd: 01-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 20:43

Ik snap niet wat er zo moeilijk aan is?

Pup 1/ roze halsband met stip / wit met bruine aftekening:
3/11: 500 gram
8/11: 1000 gran
15/11: ... gram
Laatst bijgewerkt door Nachocheese op 30-10-17 20:46, in het totaal 1 keer bewerkt


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Animal, Ubermetrics en 100 bezoekers