Tussen vrienden in die ruzie hebben.. en nu?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Art_ofLiving

Berichten: 344
Geregistreerd: 10-06-14

Tussen vrienden in die ruzie hebben.. en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-17 18:52

Help, ik zit tussen twee vrienden in die ruzie hebben. Ik probeer me er zo veel mogelijk buiten te houden maar ontkom er niet aan dat ik toch steeds keuzes moet maken.. Situatie in een notendop:

Met A ben ik al een paar jaar vriendinnen, en een poosje terug kreeg ze iets met een jongen, B, (die ik dus door haar heb leren kennen). B heeft ook mijn vriendengroep leren kennen, dus zit nu in mijn vriendengroep (waar A niet echt inzit, met haar spreek ik meer 1 op 1 af). Nu heeft A het uitgemaakt met B. Dit was echt een klap voor B want hij gaat door een moeilijke periode in zijn leven en dat A het uitmaakte deed hem heel veel pijn. Hij probeerde steeds om de verkering weer aan te krijgen, waardoor zij zich ergerde en nu negatieve gevoelens richting B heeft.

Inmiddels wil mijn vriendin A, jongen B niet meer zien en vind ze het heel vervelend dat hij nu in haar sociale leven zit (omdat zij hem ooit heeft meegenomen). Ze vind het ook vervelend dat B nu in mijn vriendengroep zit, en probeert hem overal weg te krijgen. Deels doordat B zich zelf afzondert ("want.. A vind het niet leuk als hij in haar sociale kring komt"), en deels omdat A slachtoffer speelt en mensen haar kant kiezen.

Nu geef ik binnenkort een themafeest en heb ik gewoon beiden uitgenodigd, omdat:
- Het beiden vrienden van me zijn en ik ze er beiden bij wil hebben
- B kan nu goed sociale contacten en vrienden gebruiken, hij is depressief en heeft weinig echte vrienden behalve mijn vriendengroep

Door A hebben sommige mensen B plotseling laten vallen, zelfs zonder naar zijn kant van het verhaal te vragen. Ik kan er nooit goed tegen als mensen benadeeld worden of dingen oneerlijk gaan, en vind het heel erg dat hij in deze moeilijke tijd ook nog op sociaal vlak mensen verliest. Verder is hij iemand met echt het hart op de goede plaats. Vriendin A heeft ook goede intenties, maar ze doet B steeds pijn terwijl ze hem zelf heeft gedumpt, en ze heeft de impact zelf niet eens door.

Maar nu snapt vriendin A niet dat ik B heb uitgenodigd, omdat ik weet dat ze hem niet wil zien, en ze wil niet komen als hij ook komt. B zei gelijk tegen me dat hij het leuk vindt dat ik hem uitnodig, maar dat ik ook zeker A moet uitnodigen en hij wel een andere keer kan komen. Maar dit wil ik niet, omdat B zich veel te veel wegcijfert voor A en zelf goed een leuke avond kan gebruiken met mensen die hij anders niet zomaar ziet. En ik wil ook de vriendschap met A goed houden.. zucht. -O-

A en B hebben geen contact meer en als ik niet zeg of de ander wel of niet komt dan komen ze allebei niet. Wat ik ook niet wil!!
Ik hoop dat het verhaal niet te warrig is.. Hoe zou bokt dit aanpakken? :Y)

Sizzle

Berichten: 35691
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Tussen vrienden in die ruzie hebben.. en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 18:56

Sjonge wat een kleuters.
Niets van aan trekken, dan komen ze maar gewoon allebei niet als ze zich niet normaal volwassen kunnen opstellen toch?
Ze zijn toch niet verplicht de hele tijd naast elkaar te zitten?

biggirl

Berichten: 1378
Geregistreerd: 02-10-13
Woonplaats: zuid-limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 19:00

laten hoe het is en gewoon omgaan met beide en A uitleggen dat jij wel gewoon bevriend bent met B en ook geen kant gaat kiezen en als ze er niet mee eens is dat hij komt op het feesje blijft ze toch gewoon thuis ?

vind het altijd zo grote onzin als je een kant moet gaan kiezen :j

Memories

Berichten: 2629
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 19:03

Jij hebt verder in principe niks te maken met wat er tussen hun speelt en doet je best door ze gewoon allebei uit te nodigen omdat het allebei vrienden van je zijn. Dan komen ze idd gewoon allebei maar niet. Ik zou gewoon lekker een keer tegen beide een statement maken dat ze OF het gewoon moeten bijleggen en eens even heel snel normaal tegen elkaar moeten gaan doen (je kan elkaar immers prima 'ontlopen' op een feestje als je daar behoefte aan hebt) OF dat ze gewoon allebei in het vervolg niet meer welkom zijn omdat jij geen zin hebt om er tussenin te staan en geen kant wil/kan/gaat kiezen.
Als je het op z'n beloop laat blijft dit gewoon doorleuteren en wordt het alleen maar erger, dan is het wachten tot er ergens een keer iets knapt.

Verder snap ik ergens wel dat A er niet zo blij van is geworden dat B continu achter haan aan is blijven lopen, dat is gewoon niet okee. Aan de andere kant; als jij zegt dat A nu op een gemene manier B aan het benadelen is en jij daar moeite mee hebt... waarom ben je überhaupt nog vriendinnen met A?

Goof

Berichten: 28782
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Tussen vrienden in die ruzie hebben.. en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 19:07

Ik vind je vriendin uiterst kinderachtig overkomen.
Ik zou haar voorhouden dat ze bij jou te gast is en zich gewoon een avond volwassen kan gedragen en opstellen. Kan ze dat niet, komt ze lekker niet.

Corien_
Berichten: 258
Geregistreerd: 18-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 19:10

Ik zou proberen niet te veel voor hun te denken. Ik zou ze beiden uitnodigen en benadrukken dat je het zou waarderen als ze komen, maar dat ze moeten weten dat de ander ook komt. Ze mogen dan zelf weten wat ze er mee doen, jij bent open en eerlijk geweest en hebt aangegeven dat je het leuk vindt als ze komen Hoe zij daar verder mee omgaan is aan hun en helaas kun je daar niks aan doen. Kan me wel voorstellen dat het voor jou heel vervelend is, niet leuk om daar 'tussen' te zitten.

Art_ofLiving

Berichten: 344
Geregistreerd: 10-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-17 19:15

Memories schreef:
Jij hebt verder in principe niks te maken met wat er tussen hun speelt en doet je best door ze gewoon allebei uit te nodigen omdat het allebei vrienden van je zijn. Dan komen ze idd gewoon allebei maar niet. Ik zou gewoon lekker een keer tegen beide een statement maken dat ze OF het gewoon moeten bijleggen en eens even heel snel normaal tegen elkaar moeten gaan doen (je kan elkaar immers prima 'ontlopen' op een feestje als je daar behoefte aan hebt) OF dat ze gewoon allebei in het vervolg niet meer welkom zijn omdat jij geen zin hebt om er tussenin te staan en geen kant wil/kan/gaat kiezen.
Als je het op z'n beloop laat blijft dit gewoon doorleuteren en wordt het alleen maar erger, dan is het wachten tot er ergens een keer iets knapt.

Verder snap ik ergens wel dat A er niet zo blij van is geworden dat B continu achter haan aan is blijven lopen, dat is gewoon niet okee. Aan de andere kant; als jij zegt dat A nu op een gemene manier B aan het benadelen is en jij daar moeite mee hebt... waarom ben je überhaupt nog vriendinnen met A?


Bedankt, die duidelijkheid is een goed idee, dat doorleuteren is inderdaad niks. Ik wil vriendinnen met A blijven, want dit is voor mij geen reden om de vriendschap te stoppen. :) Ik snap nl ook heel goed dat ze B liever niet ziet en dat haar gevoel er voor zorgt dat ze soms dingen doet die niet goed uitpakken. Ik vind zelf dat er niet op een handige manier mee omgaat en vind het erg dat ze hem pijn doet, en dat zeg ik ook tegen haar. Maar iedereen maakt fouten en ze doet dingen vaak niet expres. Wellicht dat ze later leert om er beter mee om te gaan.

Corien_ schreef:
Ik zou proberen niet te veel voor hun te denken. Ik zou ze beiden uitnodigen en benadrukken dat je het zou waarderen als ze komen, maar dat ze moeten weten dat de ander ook komt. Ze mogen dan zelf weten wat ze er mee doen, jij bent open en eerlijk geweest en hebt aangegeven dat je het leuk vindt als ze komen Hoe zij daar verder mee omgaan is aan hun en helaas kun je daar niks aan doen. Kan me wel voorstellen dat het voor jou heel vervelend is, niet leuk om daar 'tussen' te zitten.


Dat niet voor beiden denken is een goede, dat doe ik onbewust wel vaak. Bedankt voor je advies!

miramii

Berichten: 1193
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: In een hutje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 19:20

Allereerst; jij bent niet verantwoordelijk voor B. en het behoud van vriendschappen met hem. Besef dat de mensen die hem in een moeilijke tijd laten zitten, dus blijkbaar nooit ‘echte vrienden’ waren. ‘Neppe’ vrienden heb je weinig aan, dus die vriendschappen nu behouden schiet hij weinig mee op. Die ‘vrienden’ kiezen er trouwens zelf voor om geen contact meer met hem te hebben, ik vind het niet overkomen alsof je A hen dwingt te kiezen. Ik vind het persoonlijk wel vreemd dat hij helemaal geen vriendschappen heeft, buiten de vriendschappen die hij heeft opgebouwd door de relatie. Wekt bij mij de indruk dat er wel meer aan de hand is.

Ik kan me wel voorstellen dat A zich zo voelt, gezien de situatie. Echter moet ze ook niet zo zeuren :o. Jij bent inmiddels met beiden bevriend en dat is ook prima. Ook op een feestje kan dat prima, natuurlijk kan dat misschien even vervelend zijn. Maar ach, went vanzelf!

Art_ofLiving

Berichten: 344
Geregistreerd: 10-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-17 19:29

miramii schreef:
Allereerst; jij bent niet verantwoordelijk voor B. en het behoud van vriendschappen met hem. Besef dat de mensen die hem in een moeilijke tijd laten zitten, dus blijkbaar nooit ‘echte vrienden’ waren. ‘Neppe’ vrienden heb je weinig aan, dus die vriendschappen nu behouden schiet hij weinig mee op. Die ‘vrienden’ kiezen er trouwens zelf voor om geen contact meer met hem te hebben, ik vind het niet overkomen alsof je A hen dwingt te kiezen. Ik vind het persoonlijk wel vreemd dat hij helemaal geen vriendschappen heeft, buiten de vriendschappen die hij heeft opgebouwd door de relatie. Wekt bij mij de indruk dat er wel meer aan de hand is.

Ik kan me wel voorstellen dat A zich zo voelt, gezien de situatie. Echter moet ze ook niet zo zeuren :o. Jij bent inmiddels met beiden bevriend en dat is ook prima. Ook op een feestje kan dat prima, natuurlijk kan dat misschien even vervelend zijn. Maar ach, went vanzelf!


B hoeft ook geen vriendschappen te behouden als mensen hem laten vallen, maar rondom mijn vriendenkring is hij juist nieuwe vriendschappen aan het opbouwen :) Daarom leek het me mooi als hij naar het feestje komt, maar dan denk ik eigenlijk al te veel voor hem. Hij is pas verhuisd en heeft daarom nog weinig vrienden hier, doordat hij daarna met A een relatie kreeg is hij meer in haar sociale kringen gekomen. Bedankt voor je reactie alsnog!

Memories

Berichten: 2629
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 20:37

Art_ofLiving schreef:
Bedankt, die duidelijkheid is een goed idee, dat doorleuteren is inderdaad niks. Ik wil vriendinnen met A blijven, want dit is voor mij geen reden om de vriendschap te stoppen. :) Ik snap nl ook heel goed dat ze B liever niet ziet en dat haar gevoel er voor zorgt dat ze soms dingen doet die niet goed uitpakken. Ik vind zelf dat er niet op een handige manier mee omgaat en vind het erg dat ze hem pijn doet, en dat zeg ik ook tegen haar. Maar iedereen maakt fouten en ze doet dingen vaak niet expres. Wellicht dat ze later leert om er beter mee om te gaan.


Denk dat duidelijkheid een hele goeie is :j of ze leren er mee omgaan, of dat wordt alleen maar 1 op 1 afspreken. Probeer anders ook duidelijk te maken hoe het voor jou (en misschien andere gemeenschappelijke vrienden?) voelt om zo tussen een strijd in gezet te worden, gevoel te hebben dat je moet kiezen, niet gezellig meer met z'n allen om kan gaan etc. Misschien dat het besef dat hun geklooi impact heeft die verder gaat dan zijzelf alleen ook helpt om het kwartje te doen vallen.
Vind het trouwens juist superlief ook dat je B er juist een beetje bij probeert te betrekken, kan echt zo ontzettend belangrijk zijn als iemand nog wat eenzaam is :j

Exitium

Berichten: 7142
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Re: Tussen vrienden in die ruzie hebben.. en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 02:03

Ik zou er niet te moeilijk over doen. Het zijn beide vrienden van je, dus gewoon beiden uitnodigen. Als A daar moeilijk over doet, kun je gewoon aangeven dat B ook een vriend van je is en dat je daarin geen keuzes gaat maken, en dat er vast genoeg andere gasten zijn om zo goed als niets met B te maken te hebben als ze dat niet wil. Tegen B kun je zeggen dat je ze allebei uitgenodigd hebt, dat je wel afwacht of ze wel of niet komt en dat je sowieso hoopt dat hij komt. Dan mogen ze zelf bepalen wat ze willen.

JPS
Berichten: 2231
Geregistreerd: 10-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 02:28

Probeer er niet te krampachtig mee om te gaan en laat het probleem daar waar het hoort. Bij A en B.
Als je gewoon eerlijk zegt dat je ze allebei hebt uitgenodigd en dat je niet wilt kiezen, dan vinden zij daar hun eigen weg wel in.

Fortitude

Berichten: 3086
Geregistreerd: 03-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 06:46

Wat een kleutergedrag zeg! A kan niet van jou verlangen B te laten vallen. Als iemand dat bij mij zou doen dan was de vriendschap snel klaar :Y)

Persoonlijk zou ik zeggen: meid doe lekker waar JIJ je goed bij voelt. Je bent niet verantwoordelijk voor een ander en als je met iedereen in de wereld rekening moet gaan houden dan heb je geen leven meer. Soms mag je (voor je gevoel) best wel eens asociaal zijn en voor jezelf kiezen hoor. In dit geval kun je het toch nooit voor iedereen goed doen namelijk ;)

MarleenM

Berichten: 1857
Geregistreerd: 29-02-04
Woonplaats: Gronau (Duitsland)

Re: Tussen vrienden in die ruzie hebben.. en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 19:58

Ik zou tegen beide zeggen dat ze zich niet zo moeten aanstellen, en als ze niet komen omdat de ander er is je meteen weet hoe jullie vriendschap in elkaar steekt..

Niet teveel mee aan zeuren, maar gewoon duidelijk zijn!

Laat je niet teveel sturen door A of B, als een van hun problemen heeft met de ander is dat hun probleem, niet die van jou!

HorseTopShop

Berichten: 7731
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Hellevoetsluis (Nieuwenhoorn)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 20:03

En hoe oud is A ook alweer...? :')
Sorry, maar dit is echt jouw probleem niet. Wees duidelijk naar A en B toe. Jij staat hier volledig buiten.

Riel

Berichten: 2142
Geregistreerd: 04-11-15

Re: Tussen vrienden in die ruzie hebben.. en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 20:09

Is B een echte vriend van je of nodig je hem enkel uit compassie uit?

Hoe dan ook: A = kinderachtig! Niets van aantrekken! Jij geeft een feestje? Jij kiest je gasten!

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 09:52

Tegen beide duidelijk zeggen dat ze beide vrienden van je zijn en dat ze elkaar te pikken hebben of maar niet moeten komen, maar dat je hoopt dat ze zich er gewoon overheen kunnen zetten en kunnen komen.

Ik heb, zonder dat het om een relatie hebben ging, in een situatie gezeten waar B in zit. In een vrienden groep moest iemand mij niet meer en wilde niet meer mee als ik mee ging. Er is in die groep toen maar 1 iemand geweest die daar schijt aan had en ons gewoon allebei bleef uitnodigen. De rest durfde niet "voor mij op te komen" en liet zich erg beïnvloeden door die andere. Met als gevolg dat ik nooit meer ergens bij was. Niet lang daarna heb ik alle contact met die groep verbroken op die ene persoon die er schijt aan had na. Met haar ben ik vandaag de dag nog steeds vriendinnen en ik vind het zoveel waard wat zij toen deed! Er voelt weinig poedersuiker dan zó door je "vrienden" in de steek gelaten worden.

Als B door heeft en erkent dat hij te ver is gegaan bij A, zou je wellicht hem nog kunnen adviseren om zijn excuses te maken en A duidelijk maken dat hij nu echt snapt dat het niet meer goed komt en haar niet meer op die manier zal lastig vallen. Wellicht helpt het. Wellicht ook niet. Maar dan heeft hij zich wel als de meest volwassene opgesteld.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57934
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Tussen vrienden in die ruzie hebben.. en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 10:14

Eerlijk gezegd zou A van mij met heel veel liefde een schop onder haar kont krijgen en een klap voor haar kop. Zo behandel je mensen niet. Een vriendin is er voor je maar hoeft je niet altijd gelijk te geven. Mijn beste vriendin onderscheid zich met alle anderen juist omdat ze ook eens zegt "joh ... Waarom doe je dat nou zo? Wat brengt het je?"

Gewoon beide uitnodigen, als A het kind uit wil hangen heeft ze dat aan zichzelf. Tenzij je beide de gehele gastenlijst altijd geeft, zou ik er nu ook niet mee beginnen om te zeggen wie je nog uit genodigd hebt.

Ianrowan2009

Berichten: 1488
Geregistreerd: 26-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 10:18

Pubers zeker?? _O-
Iedereen weet van zijn/haar pubertijd periode dat er een hele hoop drama en soap gedrag bij komt kijken.
En dit is zo’n voorbeeld :=
Laat het ze lekker uitzoeken TS. Speel Zwitserland ;)
Over 10jaar lachen jullie hier allemaal hard om.

Autumnn

Berichten: 8038
Geregistreerd: 26-03-10

Re: Tussen vrienden in die ruzie hebben.. en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 10:51

Ik ken je probleem. Ik had dat toen mijn vriendin een relatie kreeg met mijn broer en dat uit ging. Mijn broer wilde haar niet over de vloer hebben maar ja het is wel mijn vriendin. Het eerste jaar heb ik het met haar over gehad en is ze niet gekomen. Tweede jaar daarna wel. Ging moeizaam maar huis was groot zat om elkaar te ontlopen. Onderhand geven ze elkaar drie zoenen bij de begroeting. Ik zou ze allebei uitnodigen en vervolgens is het aan hun. Jij hebt geen ruzie met ze toch? Gewoon allebei uit nodigen en niet te veel over nadenken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 20:34

Maak er een gekostumeerd bal/halloween feest/furry party van en ze zullen niet eens doorhebben dat ze er beiden zijn <<)

Ben ook wel benieuwd naar de leeftijdscategorie want dit is nu niet bepaald volwassen gedrag. Al zijn er genoeg volwassenen die zich na een relatiebreuk als een stel teletubbies gaan gedragen :roll:

Seventeen
Berichten: 1203
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 20:45

Ik ben het met de meesten hier boven eens maar ik wou wel even zeggen dat ik je echt een enorme schat vind!

Het maakt niet uit hoe oud iemand is, soms is het gewoon fijn als een ander je helpt op te staan, iemand waar je op kunt leunen en die ook zijn best voor jou wel eens doet. Iemand die jou niet zomaar laat vallen als het minder gaat met je. Vind jou echt enorm lief naar B toe, dat je er zo voor iemand bent! _/-\o_

Ayasha
Blogger

Berichten: 57934
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 12:56

Gloa schreef:
Maak er een gekostumeerd bal/halloween feest/furry party van en ze zullen niet eens doorhebben dat ze er beiden zijn <<)

Ben ook wel benieuwd naar de leeftijdscategorie want dit is nu niet bepaald volwassen gedrag. Al zijn er genoeg volwassenen die zich na een relatiebreuk als een stel teletubbies gaan gedragen :roll:

Held! _/-\o_ _/-\o_

Riel

Berichten: 2142
Geregistreerd: 04-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 20:18

Gloa! *\o/* Jij bent geweldig! :') Hopelijk helpt jouw bericht de TS om alles een beetje te relativeren! Moeilijk zo'n stelletje puberende gasten :D

Art_ofLiving

Berichten: 344
Geregistreerd: 10-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-17 22:05

Ik heb met A gepraat en heb (weer) uitgelegd dat ik niet ga kiezen tussen hen. Ze vond het wel lastig dat ik niet voor haar koos, vooral omdat ik B door haar heb leren kennen en ik dus al langer bevriend ben met haar dan met B. Verder heeft ze uitgelegd wat het met haar doet als ze met B in dezelfde ruimte is en ze zich onveilig voelt, waardoor ik haar wel beter snap dat ze hem niet wil zien. We zitten nog niet helemaal op één lijn maar willen wel voor de vriendschap gaan, dus dat komt vast wel goed. :)

Van B niets meer gehoord verder, dus ik weet niet of hij komt. Als hij niet komt dan spreek ik gewoon een andere keer met hem af, en kan A naar het feestje, maar ik probeer er buiten te blijven al is het lastig (aangezien zij geen contact hebben met elkaar).

Gloa schreef:
Maak er een gekostumeerd bal/halloween feest/furry party van en ze zullen niet eens doorhebben dat ze er beiden zijn <<)

Ben ook wel benieuwd naar de leeftijdscategorie want dit is nu niet bepaald volwassen gedrag. Al zijn er genoeg volwassenen die zich na een relatiebreuk als een stel teletubbies gaan gedragen :roll:


Wat een creatief idee :D Qua leeftijdscategorie klinkt het vast als een stel pubers maar ze zijn rond de 24..

Seventeen schreef:
Ik ben het met de meesten hier boven eens maar ik wou wel even zeggen dat ik je echt een enorme schat vind!

Het maakt niet uit hoe oud iemand is, soms is het gewoon fijn als een ander je helpt op te staan, iemand waar je op kunt leunen en die ook zijn best voor jou wel eens doet. Iemand die jou niet zomaar laat vallen als het minder gaat met je. Vind jou echt enorm lief naar B toe, dat je er zo voor iemand bent! _/-\o_


Thanks!