Welke opvouwbare bench?!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JLLN_

Berichten: 1649
Geregistreerd: 28-07-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Welke opvouwbare bench?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-17 14:38

Hallo Bokkers,

Ik zit met een klein probleempje. Mijn allerliefste viervoeter heeft een nieuwe bench nodig. Madam is absoluut géén fan van de bench, maar tijdens de training vind ik het wel prettig als ik haar in de bench kan leggen terwijl ik aan het luisteren/verkennen ben. Vooral omdat ze in de bench wel een klein beetje rustiger/beheerster is dan wanneer ik haar aan een pin leg en ze alsnog alle kanten op kan schieten.

Nu komt mijn probleem: doordat ze geen fan is van de bench, en erg enthousiast om te trainen wil het nog wel eens zijn dat zij gaat krabben aan het gaas. Dit heeft erin geresulteerd dat zij als pup de oude nylon bench heeft gesloopt. Hier heeft al die tijd een klein scheurtje in het gaas gezeten (gaas an sich was van dat plastic-achtige spul, niet van nylon) en dat heeft het enige tijd volgehouden, maar nu toch echt gesneuveld!

Ik weet dat het een kwestie van trainen is dat zij zich gedraagt in de bench, dat doen we ook wel, alleen is haar gedrag wel redelijk situatie gebonden. Moest ze thuis in de bench (hoeft ze nooit, ze loopt dag/nacht los in huis) dan hoef ik haar maar eenmaal aan te geven dat ze rustig dient te zijn en dan is het goed. Daarnaast is het een energiek ras, nog een jonge hond en haar enthousiasme voor het trainen is soms net iets lastiger te temperen :+

Waar ik nu dus naar op zoek ben is een nieuwe, vooral stevige bench. Waar ik vooral tegenaan loop zijn de afmetingen van een dergelijke bench. Mijn viervoetertje heeft een schofthoogte van +/- 46cm, verder is het een slank ding.
Afbeelding

Haar oude bench had de volgende afmetingen:

Lengte: 79 cm
Breedte: 53,5 cm
Hoogte: 66 cm

Voor mijn hond was dit érg ruim (hij werd eerst gebruikt voor een uit de kluiten gewassen golden retriever teef van 56cm schoft), dus een kleiner formaat moet zeker kunnen. Waar ik tijdens deze zoektocht voornamelijk tegenaan loop is de hoogte van de bench... Zooplus verkoopt een bench (http://www.zooplus.nl/shop/honden/bench ... hes/500755) waarvan ik weet dat deze erg stevig is (iemand v/d training heeft hem ook). Alleen de afmetingen zijn nogal.. Zij heeft maat L voor haar belg. Maar maatje M, waarvan de hoogte 48cm is, zou voor mijn hond van 46cm misschien een beetje laag zijn?

Wat ik dus zoek:
- stevige opvouwbare Nylon bench met frame
- gaas dat niet van 'plastic' is maar ook van nylon
- het liefst aan meerdere kanten te openen
- bij voorkeur aan alle kanten te verduisteren, of tenminste zodat alle kanten behalve 1 zijn verduisterd
- geen bizarre afmetingen (niet te groot/te klein)
- niet te zwaar

Wie-o-wie heeft er goede tips? Bij voorkeur met persoonlijke ervaringen!


Groetjes

Palmera

Berichten: 9458
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Welke opvouwbare bench?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 14:49

Stom idee misschien, maar kan een zeilenmaker (van boten) de bench niet repareren?

kiwiwitje

Berichten: 20110
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 14:51


JLLN_

Berichten: 1649
Geregistreerd: 28-07-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-17 14:53

Palmera schreef:
Stom idee misschien, maar kan een zeilenmaker (van boten) de bench niet repareren?


Ik heb er zelf ook over nagedacht om het te laten repareren, ik weet niet of dat goedkoper gaat zijn dan een nieuwe bench.. Mijn moeder gaf ook al aan dat ze er wel stof voor kan maken (de kan die ze gesloopt heeft) maar dan valt er dus niet meer doorheen te kijken en gaat het een kwestie van tijd zijn voor ze de lange zijde heeft gesloopt :')

kiwiwitje

Berichten: 20110
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Welke opvouwbare bench?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 14:56

Staal is trouwens geen optie? Die zijn ook opvouwbaar.

JLLN_

Berichten: 1649
Geregistreerd: 28-07-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-17 15:02

kiwiwitje schreef:
Staal is trouwens geen optie? Die zijn ook opvouwbaar.


Helaas zijn de benches die je stuurde inderdaad maar aan 1 zijde te openen. Wat betreft staal, ja die zijn ook opvouwbaar, maar in gewicht een heel stuk zwaarder en daardoor dus niet makkelijk mee te nemen. Ik moet er echt nog een stuk mee tillen vanaf de auto, vandaar dat ik op zoek ben naar een nylon bench.

Als iemand tips heeft wbt de afmetingen zijn die ook welkom!

kiwiwitje

Berichten: 20110
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 15:08


JLLN_

Berichten: 1649
Geregistreerd: 28-07-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Welke opvouwbare bench?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-17 15:49

Die zal qua hoogte misschien niet zo heel verkeerd zijn, alleen is hij van polyester!

Heb net bij witjes verzendhuis gekeken. Daar zag ik deze staan. Die ziet er op zich wel redelijk degelijk uit? Iemand ervaringen mee?

http://www.witjesverzendhuis.com/honden ... -antraciet

kiwiwitje

Berichten: 20110
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Welke opvouwbare bench?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 15:53

Oh wat stom. Dat was me dan weer niet opgevallen...

Die van witjes ziet er goed uit. Overweeg wel om een maatje groter te bestellen dan nodig. Hun hanteren buitenmaten en dan de buitenmaten van de breedste/hoogste punten.

JLLN_

Berichten: 1649
Geregistreerd: 28-07-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-17 15:54

kiwiwitje schreef:
Oh wat stom. Dat was me dan weer niet opgevallen...

Die van witjes ziet er goed uit. Overweeg wel om een maatje groter te bestellen dan nodig. Hun hanteren buitenmaten en dan de buitenmaten van de breedste/hoogste punten.


Bedankt voor de tip, zal ik zeker op letten.
Enige wat ik eigenlijk wil weten is de stevigheid van die bench.. Dus ik hoop dat er mensen zijn ergens die ervaring ermee hebben, ofwel een alternatief hebben..

anne_joy

Berichten: 983
Geregistreerd: 22-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 15:57

JLLN_ schreef:
Die zal qua hoogte misschien niet zo heel verkeerd zijn, alleen is hij van polyester!

Heb net bij witjes verzendhuis gekeken. Daar zag ik deze staan. Die ziet er op zich wel redelijk degelijk uit? Iemand ervaringen mee?

http://www.witjesverzendhuis.com/honden ... -antraciet



Die je noemt lijkt erg op de bench die bij de dierenwinkel waar ik werk verkocht wordt. De innopet carrier. Het zou goed kunnen dat het dezelfde is. Ik vind hem er zelf stevig uitzien en ik hoor altijd positieve ervaringen.

JLLN_

Berichten: 1649
Geregistreerd: 28-07-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-17 17:53

anne_joy schreef:
Die je noemt lijkt erg op de bench die bij de dierenwinkel waar ik werk verkocht wordt. De innopet carrier. Het zou goed kunnen dat het dezelfde is. Ik vind hem er zelf stevig uitzien en ik hoor altijd positieve ervaringen.


http://www.dierenshop.nl/innopet-carrie ... gIdjfD_BwE

Is dat deze?

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Re: Welke opvouwbare bench?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 19:08

Ik zou toch echt inzetten op trainen. Tuurlijk is het situatiegebonden, maar dan moet je juist in die situatie trainen op rust. Dus ga een aantal trainingen puur trainen op rustig in de bench liggen, ook als je wegloopt. Want hoe stevig een nylon bench ook is, het materiaal is nou eenmaal niet bestand tegen het krabben (het nylongedeelte vaak nog wel behoorlijk, maar het gaas niet).

JLLN_

Berichten: 1649
Geregistreerd: 28-07-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-17 19:48

GDG schreef:
Ik zou toch echt inzetten op trainen. Tuurlijk is het situatiegebonden, maar dan moet je juist in die situatie trainen op rust. Dus ga een aantal trainingen puur trainen op rustig in de bench liggen, ook als je wegloopt. Want hoe stevig een nylon bench ook is, het materiaal is nou eenmaal niet bestand tegen het krabben (het nylongedeelte vaak nog wel behoorlijk, maar het gaas niet).


Zoals ik in mijn OP al aangaf oefenen we hier ook mee. Het is pas sinds kort dat ik haar weer in de bench stop tijdens trainingen, voorheen lag ze altijd aan een grondpen. Mijn ervaring is dat ze in de bench meer rust vindt ondanks dat ze zo enthousiast is op het trainen.

Echter heb ik niet de mogelijkheid om dit 6x per week te oefenen, omdat we gewoonweg niet 6x in de week in een dergelijke situatie zitten. Maar dit verandert ook niet het feit dat ik toch eerst een bench nodig zal hebben om haar in te stoppen alvorens ik dit (weer) kan oefenen.

anne_joy

Berichten: 983
Geregistreerd: 22-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 22:45

JLLN_ schreef:
anne_joy schreef:
Die je noemt lijkt erg op de bench die bij de dierenwinkel waar ik werk verkocht wordt. De innopet carrier. Het zou goed kunnen dat het dezelfde is. Ik vind hem er zelf stevig uitzien en ik hoor altijd positieve ervaringen.


http://www.dierenshop.nl/innopet-carrie ... gIdjfD_BwE

Is dat deze?


Ja dat is hem :)

JLLN_

Berichten: 1649
Geregistreerd: 28-07-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-17 10:32

anne_joy schreef:
Ja dat is hem :)


Is het gaas daarvan van dat plastic-achtige spul of stof? Dat plastic snijdt ze namelijk zo doorheen met dr nagels :')

anne_joy

Berichten: 983
Geregistreerd: 22-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 11:19

Ah dat is lastig. Het is wel plastic-achtig. Snijdt ze er ook doorheen als hij geblindeerd is?

0091

Berichten: 2264
Geregistreerd: 26-01-14
Woonplaats: Op een eiland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 11:40

Misschien een hele gekke vraag maar waarom is de hoogte een probleem? Je hond moet toch liggen in de bench? Even in en uit lopen kunnen ze ook iets gebukt..

Je bench uit de OP lijkt me een goed bench voor jouw hond. Houdt hij z’n hoofd maar even wat lager als hij naar binnen loopt :+
Laatst bijgewerkt door 0091 op 29-10-17 11:41, in het totaal 1 keer bewerkt

JLLN_

Berichten: 1649
Geregistreerd: 28-07-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-17 11:40

anne_joy schreef:
Ah dat is lastig. Het is wel plastic-achtig. Snijdt ze er ook doorheen als hij geblindeerd is?


Ik denk dat op het moment dat ze weet dat het ook een doorgang is dat ze er wel tegenaan gaat krassen :+

petitparis

Berichten: 15988
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 12:20

ik heb zelf geen nylon reisbench die langs alle zijden te verduisteren is, mijn evaring is dat het heel snel warm wordt in zo'n bench. Ik laat dan ook vaak de bovenkant open als ik mijn honden in mijn gezichtsveld kan houden.
Ik heb deze: http://www.zooplus.nl/shop/honden/bench ... hes/157626

Qua maat: voor mijn honden van +/- 60cm stokmaat heb ik een bench van 68cm hoog. Betekent dat ze een beetje moeten bukken om erin te kunnen, eenmaal erin wel kunnen staan, maar hun hoofd laag moeten houden. Als de bovenkant open is kunnen ze hun kin gewoon laten rusten op de randen.

Machie

Berichten: 16004
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Re: Welke opvouwbare bench?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 12:28

Ik heb ijzeren benches. Daar komen ze niet uit. Ja het weegt wat meer maar liever dat dan dat mn honden weten dat ze eruit kunnen :)

eva1969

Berichten: 4036
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 12:29

Mijn ervaring met nylon benches is niet zo heel goed. Het is al even geleden dat ik ze had maar ze gingen altijd stuk, met een beetje pech al de 1e keer. Krabben en onrustig gedrag doet dat soort benches geen goed. Is een metalen bench die je vervoert op een steekkarretje geen optie? Je kan hem dan verduisteren met een kleedje erover.

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 18:01

JLLN_ schreef:
anne_joy schreef:
Ah dat is lastig. Het is wel plastic-achtig. Snijdt ze er ook doorheen als hij geblindeerd is?


Ik denk dat op het moment dat ze weet dat het ook een doorgang is dat ze er wel tegenaan gaat krassen :+


Dan zou ik de bench gewoon openlaten en haar onder appèl in de bench laten blijven. De bench is een zeer duidelijk kader en appèl zit sowieso op je hond neem ik aan.