No Sugar November

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Nirvana_

Berichten: 3203
Geregistreerd: 23-01-09
Woonplaats: Arnhem

No Sugar November

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-10-17 18:34

Wie doet mee? :D

Omdat december met alle feestdagen voor de deur staat en we allemaal weten hoe het gaat met Nieuwjaar voornemens.... Bedacht ik me dat nu HET moment is om even af te stappen van alle suikerproducten!

Ik durf best toe te geven dat ik op zekere hoogte verslaafd ben aan suiker. Schepje door de koffie, koek tussendoor, een lekker toetje... En dan nog de hoeveelheid suiker in mijn limonade. Ik wil de uitdaging aan gaan om te kijken of het zonder kan. Om mijn eigen smaak te veranderen en af te komen van enkele gewoontes. En wie weet voel ik me dan ook fitter, minder moe?

Ik wil alle koek, snoep, chocolade, zoet broodbeleg, frisdrank, sap, etc bannen. Producten waar ook suiker in verwerkt zit als brood ga ik persoonlijk niet moeilijk over doen, net als fruit. Maar die keuze is natuurlijk aan jou, waar je de grens legt!

Dus wie doet er mee met een gezondere levensstijl? Ik hoop dat we elkaar tips kunnen geven en ondersteunen, zodat dit topic een stok achter de deur is om niet op te geven :D

Nugget
All that is gold does not glitter, Not all those who wander are lost;
The old that is strong does not wither, Deep roots are not reached by frost.


Sneeuwmaan

Berichten: 908
Geregistreerd: 25-09-07
Woonplaats: Loppersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 18:35

Leuk!! Ik doe mee :D

Toos onderschriftloos

Fionarood

Berichten: 102
Geregistreerd: 28-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 18:45

Ik doe ook mee! Ik ben ook verzot op suiker maar wil graag minderen. Hopelijk gaat het met z'n allen in een maand lukken.

Ik wil graag meer weten over het verleden van mijn pony. Kijk in mijn profiel voor foto's en een omschrijving

Sneeuwmaan

Berichten: 908
Geregistreerd: 25-09-07
Woonplaats: Loppersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 18:47

Ben al heel wat geminderd de laatste tijd. Maar dit is wel een mooie stok achter de deur. En dan in December ook suiker met veel mate.

Toos onderschriftloos

Unseen

Berichten: 7297
Geregistreerd: 22-04-05
Woonplaats: Drenthe

Re: No Sugar November

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 18:49

Ik doe mee! Ik heb het in oktober al geprobeerd maar ben te vaak de fout in gegaan.

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: No Sugar November

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 18:53

Ik doe dit inmiddels al 2 maanden en merk echt wel positief verschil. Begin nu wat af te slappen dus ga toch weer meedoen :j

Jolliegirl

Berichten: 32954
Geregistreerd: 18-07-04

Re: No Sugar November

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 18:57

Oh leuk!!

Doe graag mee!

Nala

Berichten: 8188
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: No Sugar November

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 19:01

Ook ik doe mee!

❤ Nala 29/06/2019 ❤
❤ Bayron 06/04/2014 ❤ Titan 06/07/2016 ❤

Anoniem

Re: No Sugar November

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 19:03

Ik dacht even bij het zien van dit topic ojee succes want bijna overal zit tegenwoordig suiker in. Maar gelukkig weet je dat zelf ook :P
Vind het een mooi idee, zelf kan ik niet mee doen. Kan de reden hier niet plaatsen maar vind het wel een mooi idee voor bijv. volgend jaar om zelf ook eens te doen :D

Knakker

Berichten: 9010
Geregistreerd: 04-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 19:05

leuk idee, ik doe ook mee!
Sinds afgelopen maandag probeer ik niet te snoepen, gaat heel redelijk.
Alleen ik ga nu wel stiekum door, ook al is het nu 28 oktober, dus speel een beetje vals.
Succes allemaal.

Leef: neem en geef!

Nirvana_

Berichten: 3203
Geregistreerd: 23-01-09
Woonplaats: Arnhem

Re: No Sugar November

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-10-17 19:19

Wat leuk, zoveel mensen al! :D
Hoe zou een topic jullie kunnen motiveren om het vol te houden? Successen delen, juist delen als het moeilijker is, lijstjes,...?

@Annet_Dottie: Haha, helemaal aan suiker ontkom je niet, maar dat is ook niet erg! De suikerbommen schrappen moet al veel helpen, denk ik. Jammer dat je niet mee kan doen!

Nugget
All that is gold does not glitter, Not all those who wander are lost;
The old that is strong does not wither, Deep roots are not reached by frost.

Poek

Berichten: 1481
Geregistreerd: 06-02-12
Woonplaats: Amsterdam

Re: No Sugar November

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 19:34

Ik ga het ook proberen! Zeker suiker verslaafd hier en bij eerdere pogingen voelde ik me de eerste dagen ook niet lekker, maar ik ga het nu toch weer proberen omdat ik echt té veel suiker eet :o

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 19:37

Nirvana_ schreef:
Wat leuk, zoveel mensen al! :D
Hoe zou een topic jullie kunnen motiveren om het vol te houden? Successen delen, juist delen als het moeilijker is, lijstjes,...?

@Annet_Dottie: Haha, helemaal aan suiker ontkom je niet, maar dat is ook niet erg! De suikerbommen schrappen moet al veel helpen, denk ik. Jammer dat je niet mee kan doen!

Tips delen is leuk, lekkere snacks enzo. :j
Moet zeggen dat het op zich wel makkelijker word als je eenmaal een beetje rond hebt gekeken, maar toch is het zo makkelijk om nog een extra stukje chocolade te pakken of toch weer een glaasje fris.

Imre

Berichten: 14198
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 19:42

Oooh ik doe mee! Ik heb wel vaker een tijd geen suiker gegeten, maar nu het slechter weer wordt en ik meer thuis ben sluipt het er langzaam weer in. Chocolademelk op mijn werk, snoepje hier en daar, nieuwe smaak chocoladereep testen met vriendlief, glas fris bij het eten ipv water, ai ai ai. := Er moeten ook nodig wat kilo's af, dus dit is wel een fijne stok achter de deur om in ieder geval de suikers te laten staan! :j Mijn vriend is nogal een zoetekauw, dus die doet vast niet mee en als hij zit te snoepen kan ik het moeilijk weerstaan. Wordt wel een dingetje. :=

Cinderella

Berichten: 6326
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: Cinderella Castle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 19:44

Goed streven TS! Zelf ben ik al heel lang afgestapt van frisdranken e.d. tenzij ik een keer op visite ben.
Water drinken is hartstikke lekker, het went en het is goed voor je.
Thee zonder suiker drink ik ook vaak. Eerst moest ik, als echte zoetekauw, daar wel echt aanwennen, maar nu is het prima.
Verder is een notenpasta een aanrader om op brood te doen. Wel een 100% notenpasta (bv bij de ah). Daar zit verder niets in en is erg lekker. Ook lekker om zelf een satesausje van te maken bij een stuk komkommer.
Verder neem ik in mijn weekenden wel graag een chippie of koekje, maar ik volg graag mee om te zien of er nog goede tips staan voor gezonde tussendoortjes e.d. :D

Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Re: No Sugar November

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 20:01

Hey wat een leuk idee! Ik wil zelf wat afvallen, dus dan is het ideaal. Suiker in koffie en thee ben ik al een tijdje vanaf, vind dat ook echt vies nu. Maar warme choco (met marshmellows) koek, en dat soort dingen vind ik zo lekker. Hopen dat het mede door dit topic makkelijker gaat!

Irkoon (v. Marlon)
Dressuur B+8
Springen B+2

Dancer

Berichten: 2146
Geregistreerd: 07-11-01

Re: No Sugar November

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 20:02

Ik volg!

Farah L2 + 20 / M1 + 12 / M2 + 5

Nala

Berichten: 8188
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: No Sugar November

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 20:18

Hier wordt het wel vanaf de 6e ofzo... Ben namelijk de 4e jarig :')

❤ Nala 29/06/2019 ❤
❤ Bayron 06/04/2014 ❤ Titan 06/07/2016 ❤

Nirvana_

Berichten: 3203
Geregistreerd: 23-01-09
Woonplaats: Arnhem

Re: No Sugar November

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-10-17 20:39

Tips voor gezonde tussendoortjes ben ik ook naar op zoek! Loop fulltime stage op kantoor en weinig tijd om dingen voor te bereiden. Moet dus snel zijn :+ sowieso meer fruit, rijstwafels? Wat noten... Extra boterham met worst..

Wat tof dat er ook al mensen ervaring mee hebben. Ik niet :D Wat Irkoontje zegt qua drinken, dat hoop ik ook te bereiken. Vind water en gewone thee behoorlijk vies := maar moet maar. Kopje cappuccino zonder suiker werkt ook.

Net als yoghurt. Eet nu behoorlijk veel vanille yoghurt, maar daar zit ook zoveel suiker in... Maar kaal is echt niet lekker!

Hmmm. Mag honing wel? Ook voor door de thee? :+

Nugget
All that is gold does not glitter, Not all those who wander are lost;
The old that is strong does not wither, Deep roots are not reached by frost.

Supervixen

Berichten: 12820
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 20:46

Ik heb voor een speciaal dieet (niet om af te vallen) een jaar geen suiker en zoetstoffen gegeten (en nog een aantal dingen niet). Honing mag dus ook niet. Niks van pakjes, sausjes, mayo, geen koek, geen snoep natuurlijk enz enz. Dat was een heel gedoe in de supermarkt en heel veel etiketten lezen! Je kunt bijna de hele winkel overslaan. Ik mocht de eerste vier weken ook geen fruit.
In die tijd van het dieet heb ik niet gemerkt dat ik meer energie kreeg. Ik ga mezelf niet nog eens zo mishandelen. Suiker minderen, prima, maar het helemaal schrappen doe ik niet meer.
Succes voor degenen die het wel gaan doen!

Tussendoor at ik matzes van de eko winkel met bijvoorbeeld kipfilet, hummus of baba ghanoush.
Laatst bijgewerkt door Supervixen op 28-10-17 20:51, in het totaal 2 keer bewerkt

Life starts at the end of your comfort zone. Volg me op instagram @trail_running_tessa

Gruis

Berichten: 1310
Geregistreerd: 30-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 20:49

Oh wat leuk, ik wil ook wel meedoen! :D Ik drink sowieso al geen fris en eet weinig suikerdingen, maar ik doe wel vier zoetjes in mijn thee en ben dol op chocola en toetjes. Ben benieuwd of je dat helemaal stoppen nou psychisch ook gaat voelen..

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 20:51

Rozijnen pak ik nog wel als snack, water ben ik begonnen met uit de koelkast drinken want koud vond ik lekkerder en thee zonder suiker door andere smaken te pakken.

Ben suikerarm en "vegan" gaan eten in een klap dus was meteen heel creatief zijn ;)


Nirvana_

Berichten: 3203
Geregistreerd: 23-01-09
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-10-17 20:53

Supervixen schreef:
Ik heb voor een speciaal dieet (niet om af te vallen) een jaar geen suiker en zoetstoffen gegeten (en nog een aantal dingen niet). Honing mag dus ook niet. Niks van pakjes, sausjes, mayo, geen koek, geen snoep natuurlijk enz enz. Dat was een heel gedoe in de supermarkt en heel veel etiketten lezen! Je kunt bijna de hele winkel overslaan. Ik mocht de eerste vier weken ook geen fruit.
In die tijd van het dieet heb ik niet gemerkt dat ik meer energie kreeg. Ik ga mezelf niet nog eens zo mishandelen. Suiker minderen, prima, maar het helemaal schrappen doe ik niet meer.
Succes voor degenen die het wel gaan doen!

Tussendoor at ik matzes van de eko winkel met bijvoorbeeld kipfilet, hummus of baba ghanoush.


Zo streng wil ik het niet doen hoor! Dat ga ik echt niet volhouden. Pakjes, fruit, sausjes, daar hou ik geen rekening mee haha. Maar respect dat het jou wel is gelukt!

Nugget
All that is gold does not glitter, Not all those who wander are lost;
The old that is strong does not wither, Deep roots are not reached by frost.

Nirvana_

Berichten: 3203
Geregistreerd: 23-01-09
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-10-17 20:54

Azmay schreef:
Rozijnen pak ik nog wel als snack, water ben ik begonnen met uit de koelkast drinken want koud vond ik lekkerder en thee zonder suiker door andere smaken te pakken.

Ben suikerarm en "vegan" gaan eten in een klap dus was meteen heel creatief zijn ;)


Oh wauw, dat is inderdaad even creatief zijn!
Hahaha water vind ik koud juist vreselijk. Liefst heb ik het juist lauw/kamertemperatuur :') maar misschien ben ik op dat punt gewoon raar :+

Nugget
All that is gold does not glitter, Not all those who wander are lost;
The old that is strong does not wither, Deep roots are not reached by frost.

Unseen

Berichten: 7297
Geregistreerd: 22-04-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 20:54

Ik eet vooral ongesuikerde/ongezoute nootjes en gedroogd fruit of gewoon een mandarijntje als tussendoortje. Maar de kruidnoten en koekjes en chocoladereep zijn toch altijd aantrekkelijker :Y)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anonimo_h, ComscoreBot, furious, IASCrawler, Iloveiswan, meiske04, Selima, Traiectum, Wpaard en 108 bezoekers