[FOTO]Shoot van 26-10-17! Agostini

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
lotthje

Berichten: 1214
Geregistreerd: 06-05-17
Woonplaats: Holten

[FOTO]Shoot van 26-10-17! Agostini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-10-17 12:40

Hi!

Vandaag heb ik mijn tweede shoot gedaan. Ditmaal met de pony Agostini van Eva! (Agostini op bokt).
Ik ben redelijk blij met wat ik heb geschoten vandaag, maar ik zou graag wat meningen/opbouwende kritiek ontvangen!
Hieronder een aantal foto’s van vandaag:


Afbeelding
1.


Afbeelding
2.


Afbeelding
3.


Afbeelding
4.


Afbeelding
5.


Afbeelding
6.

Ik moet natuurlijk nog knippen en editen (bij nummer drie staat er perongelijk een hand op xD) maar opzich vind ik deze foto’s wel redelijk. Wat vinden jullie?

Groetjes :)
Laatst bijgewerkt door Dreamy op 27-10-17 16:20, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tag toegevoegd


_KiMbErLeY_

Berichten: 7555
Geregistreerd: 03-12-05
Woonplaats: Hier

Re: Shoot van 26-10-17! Agostini

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 22:48

Ik vind ze soms wat donker ogen, komt ook zeker door het bos en het donkere paard! ;)

Foto 5 en 6 spreken me het meeste aan, bij foto 5 had je heeeeel wat omgeving weg kunnen laten, net als bij foto 6, vanuit een iets andere.hoek was hij nog aansprekender geworden...

Lekker door blijven oefenen!

lotthje

Berichten: 1214
Geregistreerd: 06-05-17
Woonplaats: Holten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-10-17 08:59

_KiMbErLeY_ schreef:
Ik vind ze soms wat donker ogen, komt ook zeker door het bos en het donkere paard! ;)

Foto 5 en 6 spreken me het meeste aan, bij foto 5 had je heeeeel wat omgeving weg kunnen laten, net als bij foto 6, vanuit een iets andere.hoek was hij nog aansprekender geworden...

Lekker door blijven oefenen!



Ahh superbedankt!

Het donker komt inderdaad een beetje door de compositie, maar das ook nog wel te fixen in photoshop!

Ik heb hier echt wel wat aan, bedankt!

Azmay

Berichten: 17982
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Shoot van 26-10-17! Agostini

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 09:08

De vervorming lijkt best groot, hoeveel mm is je lens? Voor paarden heb je eigenlijk 80mm+ nodig.

Moet zeggen dat ik foto 6 erg geslaagd vind :j


lotthje

Berichten: 1214
Geregistreerd: 06-05-17
Woonplaats: Holten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-10-17 13:23

Azmay schreef:
De vervorming lijkt best groot, hoeveel mm is je lens? Voor paarden heb je eigenlijk 80mm+ nodig.

Moet zeggen dat ik foto 6 erg geslaagd vind :j



Bedankt voor de tip!

Ik weet dat eigenlijk niet.. zal er is even naar kijken xD

Kendra

Berichten: 8713
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Re: Shoot van 26-10-17! Agostini

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 13:36

Leuke foto's!! Ik vind wel het hoofdstel wat rommelig en afleiden. Ik had de sperriem er af gedaan en vind ook dat de neusriem te hoog zit.
De uiteinden van de bakstukken zitten niet mooi strak, dat kun je oplossen door de passanten verder naar onderen te doen of met een klein zwart elastiekje.
En waarom teugels en een touw? Doe één van beide.

lotthje

Berichten: 1214
Geregistreerd: 06-05-17
Woonplaats: Holten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-10-17 13:54

Kendra schreef:
Leuke foto's!! Ik vind wel het hoofdstel wat rommelig en afleiden. Ik had de sperriem er af gedaan en vind ook dat de neusriem te hoog zit.
De uiteinden van de bakstukken zitten niet mooi strak, dat kun je oplossen door de passanten verder naar onderen te doen of met een klein zwart elastiekje.
En waarom teugels en een touw? Doe één van beide.



Het was niet mijn paard, haha. Ik kon er niet zoveel over zeggen, als de eigenaresse zo met haar paard op de foto wil, dan doen we dat. Verder ben ik het wel met je eens, zeker het “hoofdstel-en-touw” puntje.

Oedi

Berichten: 770
Geregistreerd: 17-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 13:57

Het is inderdaad mooier om verder weg te gaan staan en meer in te zoomen, dan dichtbij en uitgezoomd. Dan kun je ook mooi spelen met de grootte van het diafragma, en de achtergrond bijv. wazig maken. Daardoor worden je foto's ook minder donker, doordat er bij een groter diafragma meer licht in je camera valt. Worden ze tevens ook meteen scherper van, omdat je sluitertijd dan korter kan zijn.
Hieronder een plaatje te verduidelijking hoe het werkt.
Afbeelding

Daarnaast is het ook mooier om minder ruimte boven het onderwerp (de hoofden) over te hebben. Bij eigenlijk alle foto's die je gemaakt hebt is er wat teveel ruimte over en mag de foto lager gericht worden. Dat maakt de foto interessanter :) Wees hiervoor niet bang dat er eventueel een stukje van de bovenkant verdwijnt, dat is niet erg.

Verder speel je al goed met verschillende composities! Blijf vooral veel oefenen. Fotografie is een kwestie van uren maken en het gevoel ervoor komt met de tijd.

Ik denk dat je erg veel van onderstaande link zal leren:
https://www.photofacts.nl/fotografie/rubriek/portretfotografie/7-veelgemaakte-fouten-bij-portretfotografie.asp

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 16:20

ITP>FK

Aangezien dit om de fotografie gaat en om tips wordt gevraagd, past dit topic beter thuis op FotoKunst :) Het is daarom dan ook verplaatst.

Kendra

Berichten: 8713
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 16:37

lotthje schreef:
Kendra schreef:
Leuke foto's!! Ik vind wel het hoofdstel wat rommelig en afleiden. Ik had de sperriem er af gedaan en vind ook dat de neusriem te hoog zit.
De uiteinden van de bakstukken zitten niet mooi strak, dat kun je oplossen door de passanten verder naar onderen te doen of met een klein zwart elastiekje.
En waarom teugels en een touw? Doe één van beide.



Het was niet mijn paard, haha. Ik kon er niet zoveel over zeggen, als de eigenaresse zo met haar paard op de foto wil, dan doen we dat. Verder ben ik het wel met je eens, zeker het “hoofdstel-en-touw” puntje.

Bij de mooiste shoots die van mijn paarden zijn gemaakt lette de fotograaf daar juist wel op. Ik vond dat wel prettig (en een teken van professionaliteit), want had daar zelf niet zo over nagedacht.

bentefoto

Berichten: 415
Geregistreerd: 18-08-17

Re: [FOTO]Shoot van 26-10-17! Agostini

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 18:43

Misschien kun je eens proberen om bij het fotograferen wat meer door je knieën te gaan? Het valt me op dat de foto's wat van boven zijn gemaakt, als je wat lager fotografeert lijkt het paard massiever en krachtiger en hiermee komt de foto vaak wat meer tot zijn recht :)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 bezoekers