Iemand bekend in/ rond Borculo of Zelhem ?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Mona2008
Berichten: 300
Geregistreerd: 14-07-10
Woonplaats: Hof van Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 14:15

Mijn zus woont in Barchem, is er vlak bij, hele mooie bosrijke omgeving. Haar huis staat te koop, vorige koper kon het niet rond krijgen. Misschien is dat ook een leuk plaatsje voor je?


mirim

Berichten: 4404
Geregistreerd: 07-10-10
Woonplaats: de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-08-17 14:33

Mona2008 schreef:
Mijn zus woont in Barchem, is er vlak bij, hele mooie bosrijke omgeving. Haar huis staat te koop, vorige koper kon het niet rond krijgen. Misschien is dat ook een leuk plaatsje voor je?

Een vriend van ons woonde in Barchem. Ruim twee jaar geleden leerden we hem kennen en gingen wij bij hem op visite...en zo is onze liefde voor de Achterhoek begonnen :)
Er stond daar een kavel te koop en al lopende door de bossen en zandpaden kregen wij wilde plannen om onze boerderij in Noord Holland te verkopen en ons in de Achterhoek te gaan vestigen.
De ideeen en fantasieën kregen steeds vastere vormen en werden al vrij snel heel serieus!

Duhelo

Berichten: 28526
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 18:34

Mensenwelzijn => Leven zonder paarden

Vealosz

Berichten: 4556
Geregistreerd: 16-07-07
Woonplaats: ‘s-Heerenberg

Re: Iemand bekend in/ rond Borculo of Zelhem ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 13:26

Ik ben er wel een beetje bekend in. Ik vind het een rustig maar erg gezellig dorpje. Ik werk veel in de achterhoek, en merk ook gewoon dat de mensen daar veel socialer, vriendelijker, en vaak ook gezelliger zijn dan bij mij in de stad.

:¨·.·¨:
`·.
Kaya

Equardor
Berichten: 101
Geregistreerd: 23-01-11
Woonplaats: ergens waar het rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 13:48

Woon zelf in Barchem en ga regelmatig naar de doorwaadbare plek in de Slinge bij Borculo. Altijd een feestje *\o/* . Beekvliet is een prachtig gebied om te rijden in Borculo.

Niet de wonderen der natuur zouden ons moeten verbazen, maar hoe weinig wij van die wonderen afweten.

WowAmigo
Berichten: 4819
Geregistreerd: 22-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 08:12

Leuk, daar woon ik heel dichtbij, ik vind het er prachtig! En al die zandpaden daar, ik heb er als kind zoveel buitengereden en nu weer *\o/*

Ik mis wel n beetje n grotere stad hier dichtbij, dat wel. Maar weegt niet op tegen de locatie waar ik nu zit, dat niet :)

Achterom
Berichten: 23024
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Iemand bekend in/ rond Borculo of Zelhem ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 08:49

Herkenbaar hoor, hiervoor hebben we lang in Hengelo (O) en Enschede gewoond, nu zit ik sowieso een half uur rijden van iedere stad vandaan :')
Maar dat is minder belangrijk uiteindelijk dan het woongenot en de prachtige omgeving :)
Vanaf onze kant is beekvliet wat minder makkelijk te bereiken, we hebben het wel een keer gedaan, illegaal via de fietspaden :D Maar dan moet ik wel iemand bij me hebben, anders is het niet vertrouwd :n

ElCid

Berichten: 9219
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 09:23

Wij wonen in het buitengebied tussen Zelhem, Halle en Ruurlo vlakbij de bossen 't Zand en kunnen met de paarden tot Vorden rijden. Prachtige omgeving, de reeën staan bij ons achter het huis :D .
Voor de boodschappen ga ik meestal naar Zelhem of Hengelo ( Gld) en zo nu en dan naar Bocholt in Duitsland. Zelhem en Halle kennen verschillende activiteiten als zomerfeesten, er zijn in deze omgeving nu ook Foodtruck festivals, Zelhem heeft nu 4 of 5 restaurants.
Doetinchem is een stad met een grote winkelstraat, uitgaansmogelijkheden, bioscoop, etc. etc.

Er is dus genoeg te doen.

Wij hebben de paarden hier heerlijk bij huis en zijn met een kleine 20 minuten stappen langs landweggetjes in het bos.

Overigens staat ons huis te koop en hopen we een soortgelijke mooie plek terug te kunnen vinden met dezelfde mogelijkheden bij huis ( stallen, weide, rijbak en dus bij het bos) voor de paarden.

n_twinkel
Berichten: 625
Geregistreerd: 29-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 09:50

Ik zal me ook even melden. Ik woon in Hengelo gelderland op 600m van het Hengelse zand. We zijn hier nu een jaar geleden komen wonen en de uitrij mogelijkheden zijn oneindig. Je kunt hier vele kanten op wat ik met grote regelmaat doe. Het hengelse zand, richting Vorden en richting Zelhem. Mij verbaasd het iedere keer weer wat de omgeving voor ons in petto heeft.

Luna Elite (kampioen), Dressuur Z1+11 Olivera van het rodeland NMK voorlopig keur merrie. Twinkel Dressuur L2+9 springen L+1. S-pri Dressuur Z1+1. Prominetty en Senna van het Antink opfok.

Lienboon

Berichten: 477
Geregistreerd: 23-10-12
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 10:05

Wij wonen in Barchem! En ons huis staat te koop. Hoewel er al serieus geïnteresseerden zijn kan het geen kwaad te delen:

eengezinswoning, hoekwoning in Barchem gevonden via #funda: http://www.funda.nl/koop/barchem/huis-4 ... oflaan-13/

Je loopt vanuit ons huis zo het bos in...
Wij wonen hier met heel veel plezier, komen allebei niet uit de achterhoek, maar willen hier nooit meer weg.. Wij willen graag groter gaan wonen. Dus als iemand nog een tip heeft: we zoeken net huis met wat grond in Barchem en omgeving...

Veel plezier hier in de omgeving ts!

mirim

Berichten: 4404
Geregistreerd: 07-10-10
Woonplaats: de Achterhoek

Re: Iemand bekend in/ rond Borculo of Zelhem ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-09-17 13:06

Iedereen is even enthousiast lijkt wel!
Het huis wat we in Zelhem voor ogen hadden is net verkocht.
Borculo ( stiekem ook eerste keus ) is nu nog over.
Ons huis is onder bod, dus we hopen vrij binnenkort toch echt naar de Achterhoek te kunnen met ons hele hebben en houden.
Als het eenmaal zover is zou ik het erg leuk vinden om met iemand te paard de paden en bossen te verkennen.
Dusss...... :D
Als er mensen het leuk vinden om tegen die tijd met mij en mijn paard op stap te gaan houd ikme aanbevolen!

_fairytale

Berichten: 369
Geregistreerd: 24-01-16
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 13:25

mirim schreef:
Iedereen is even enthousiast lijkt wel!
Het huis wat we in Zelhem voor ogen hadden is net verkocht.
Borculo ( stiekem ook eerste keus ) is nu nog over.
Ons huis is onder bod, dus we hopen vrij binnenkort toch echt naar de Achterhoek te kunnen met ons hele hebben en houden.
Als het eenmaal zover is zou ik het erg leuk vinden om met iemand te paard de paden en bossen te verkennen.
Dusss...... :D
Als er mensen het leuk vinden om tegen die tijd met mij en mijn paard op stap te gaan houd ikme aanbevolen!



Mijn oom en tante (plus neef en nichten) wonen ook in Borculo, prachtig huis met wat grond waar ze hun paarden hebben staan, het lijkt mij heerlijk voor je om naar de Achterhoek te verhuizen, ik wens je alvast heel veel plezier :)

Some people just don't understand.

Es_ther

Berichten: 18709
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 13:29

Oeh spannend!

Ja lijkt me leuk! Heb alleen geen trailer meer dus dat moet ik even zien te fixen haha.

Witte paarden snel smerig? Nee joh, ze weten gewoon nog niet welke kleur zij willen hebben!

mirim

Berichten: 4404
Geregistreerd: 07-10-10
Woonplaats: de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-17 14:31

Dank je wel fairytale!
En een trailer is toch wel te regelen Esther ? ;) Het lijkt me gezellig!
Als alles gaat zoals gepland, alle financieringen rond en de voorbehouden afgevinkt, dan wonen we vanaf de eerste week januari in Borculo! *\o/*

Morpheus81
Berichten: 568
Geregistreerd: 23-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 14:43

Heel gaaf voor je Mirim, gefeliciteerd! Ik ben 3 jaar geleden vanuit het westen verhuisd naar het buitengebied van Harreveld, dit is heel dichtbij Halle en Zelhem. Ik heb er nooit een seconde spijt van gehad. Heel veel geluk!

WowAmigo
Berichten: 4819
Geregistreerd: 22-07-05

Re: Iemand bekend in/ rond Borculo of Zelhem ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 11:19

Leuk, gefeliciteerd! Ik ga ook wel mee op buitenrit! Ik weet alle leuke paadjes :))

yumi01
Berichten: 194
Geregistreerd: 01-09-11
Woonplaats: haaksbergen

Re: Iemand bekend in/ rond Borculo of Zelhem ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 11:35

Leuk dat je in de buurt komt Wonen! En nog leuker dat er straks nog een groninger in de buurt Staat! Ik herkende je naam van een andere topic. Ik woon vlakbij Borculo en heb een jonge groninger. Kunnen we als hij ingereden is samen buitenrijden!

Es_ther

Berichten: 18709
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 11:41

Gefeliciteerd *\o/* !

Witte paarden snel smerig? Nee joh, ze weten gewoon nog niet welke kleur zij willen hebben!

mirim

Berichten: 4404
Geregistreerd: 07-10-10
Woonplaats: de Achterhoek

Re: Iemand bekend in/ rond Borculo of Zelhem ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-17 12:21

Helemaal leuk!
Dank jullie wel.
Twee Groningers op pad in de Achterhoek ...lijkt me top :)

x_Rebecca

Berichten: 5795
Geregistreerd: 15-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 17:01

Wat leuk! Spannend zo'n huis kopen hé!

Ik woon in een iniminidorpje net naast Borculo, prachtige omgeving en een leuk, gezellig plaatsje!
Mijn pony is op dit moment niet braaf genoeg om mee naar buiten te gaan, maar als ze dat ooit wel is :D....

You breathe oxygen? Oh my! We have so much in common! :')


mirim

Berichten: 4404
Geregistreerd: 07-10-10
Woonplaats: de Achterhoek

Re: Iemand bekend in/ rond Borculo of Zelhem ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-17 17:46

Wie weet heeft mijn paard zoveel rust dat jouw pony er zo achteraan hobbelt!

Achterom
Berichten: 23024
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Iemand bekend in/ rond Borculo of Zelhem ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 18:51

Haha, herkenbaar. Mijn paard is helaas ook niet echt betrouwbaar buiten en trailerladen is (nog) geen optie. En ik heb geen trailer.
Maar samen buiten rijden met een aantal anderen lijkt me leuk :j Ik had een buurvrouw die regelmatig mee ging, maar twijfel of die het weer oppakt.
Maar goed, als er wat geregeld wordt, ga ik ook kijken of ik mee kan :)

mirim

Berichten: 4404
Geregistreerd: 07-10-10
Woonplaats: de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-10-17 16:33

Mag ik nog wat vragen aan degenen die in de buurt van Borculo wonen?

Waar halen jullie je hooi vandaan of wie van jullie heeft hooi wat ik mag kopen?
We gaan zo zoetjes aan de voorbereidingen treffen.
Ik heb hier een hooileverancier die op afroep ingepakte balen ‘zo droog mogelijk’ voordroog brengt.
Maar deze levert mij niet in Borculo :Y)
Is er toevallig ook nog iemand die boxwanden te koop heeft of te koop weet?
Ik had wanden via mp , prijs afgesproken en daarna is de handel alsnog naar een ander gegaan.
Balen!

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Iemand bekend in/ rond Borculo of Zelhem ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 17:19

Ik weet er een in kilder borkus maar weet niet of hij zo ver levert. Maar hij kent dan wel adressen denk ik.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man


mirim

Berichten: 4404
Geregistreerd: 07-10-10
Woonplaats: de Achterhoek

Re: Iemand bekend in/ rond Borculo of Zelhem ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-10-17 17:38

Dank je wel.
Kilder is niet helemaal in de buurt, maar ook nog wel te doen.
Misschien is ophalen dan ook nog een optie.
Mijn man heeft zijn bedrijf in Wehl, dus dichtbij


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 01San, Amazonbot, c_alsemgeest, ComscoreBot, Daninietje, Domi_94, GoogleAdsense, GrapeshotBot, Lalladidoo, MariskaFally, Mars, Saartjuh_b, Silly_Woman, StonedRomy, tessaroos, vikawiek, xSimonee en 202 bezoekers