Connemara X Tinker baby (black) Jack!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Achaiah
Berichten: 575
Geregistreerd: 18-06-17

Connemara X Tinker baby (black) Jack!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-17 23:10

Sinds half juli ben ik de gelukkige eigenaresse van dit knappe ventje!!
Ik was niet echt van plan om een veulentje te kopen := maar alleen al vanaf de foto's was ik helemaal verliefd <3
Uiteindelijk heb ik er niet heel lang over nagedacht want ik kreeg hem niet meer uit mn hoofd. En geweldig blij dat ik hem gekocht heb!
Jack is een connemara x tinker. Niet echt een alledaagse kruising. Hij was een "ongelukje". Maar wel een enorm schattige! Hij heeft een enorm open, blij en ondernemend karakter. Hij is voor de duvel niet bang en hij is gek op kroelen met mensen en andere paarden! Mijn bolletje liefde! <3
Hij mag lekker groot worden in een gemengde kudde met volwassen paarden en andere veulentjes, en later als hij groot is mag ie volwaardig rijpony worden:D

Oh.. klein grapje.. omdat we niet zeker weten of hij vlekjes houdt of helemaal wit wordt, hebben we hem in zn paspoort Black Jack genoemd. Zou hilarisch zijn als hij dan helemaal wit wordt :P

De verkoopfoto. Ik helemaal gesmolten:

Afbeelding

Net paar daagjes oud:


Afbeelding

Lekker genieten van het zonnetje en knap staan zijn:

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding



Bij de hoefsmid. Wat hij héél knap en goed deed op dit akkefietje na :+

Afbeelding


En jammer van de poepjes maar verder mijn favo foto <3

Afbeelding

:wave:

Cami_x
Berichten: 74
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Gent

Re: Connemara X Tinker baby (black) Jack!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 23:56

ouh wat een schatje! Ik hoop stiekem dat hij zijn vlekjes houdt, want ik vind hem er zo echt leuk uitzien! <3

mooney

Berichten: 7780
Geregistreerd: 07-05-06

Re: Connemara X Tinker baby (black) Jack!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 09:23

Wat een leuk veulen, mooi getekend ook! De naam met uitleg vind ik ook hilarisch.

Aangezien hij zo mooi gitzwart was toen hij nog heel jong was is de kans wel groot dat hij gaat schimmelen. Ik was wel benieuwd of de vader bekend was en hoe die eruit ziet, want het patroon op zijn billen lijkt haast meer een appaloosa shabrak bovenop een bontpatroon dan alleen bont. Maar hij kan natuurlijk ook gewoon hele aparte vlekken hebben.

Anoniem

Re: Connemara X Tinker baby (black) Jack!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 09:46

Wie is de papa? Want ik zie er eerlijk gezegd helemaal geen tinker in. Moet ook al eens goed nadenken welke apaloosa bonte tinkerhengsten er bestaan. :)

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 09:52

DeMolenhoek schreef:
Wie is de papa? Want ik zie er eerlijk gezegd helemaal geen tinker in. Moet ook al eens goed nadenken welke apaloosa bonte tinkerhengsten er bestaan. :)

Ze zijn er wel maar dat zijn zover ik weet allemaal marmerbonte, panterbonte Tinkers zijn er niet veel.

Leuk ding hoor, snap wel dat je die wilde hebben :j
Ik ken een pintaloosa veulen wat geboren werd uit een schimmel met ringen om de ogen en alles. De bont vlekken waren na een paar maanden weg maar de stippen zijn gebleven :)

Change3x

Berichten: 6582
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 09:53

Wat een leuke kruising! Ik ben echt een Connemara fan! :D

Ik vind hem ook niet aandoen als een tinker kruising, eerder een connemara x bont rijpaard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 09:55

Ja. Ik heb zelf een varnish roan bonte staan, wel een merrie. Maar idd, een panterbonte tinker hengst, geen idee eigenlijk waar je dat vindt. Daarbij vind ik ook, ondans dat het een kruising is, de benen te licht en helemaal geen sok hebben.

Het is wel een mooi veulen, geniet ervan Ts!

Chay_Flame

Berichten: 1100
Geregistreerd: 04-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 10:11

Wat leuk die stippen!! <3
En inderdaad, ik ben ook wel benieuwd naar de vader. Volgens mij zijn er amper appaloosa tinker hengsten in Nederland.... en ik zie er ook geen tinker in.

Ondanks dat heel veel plezier gewenst met je nieuwe vriendje! Ben benieuwd of hij zijn kleurtje zo houdt :)

Achaiah
Berichten: 575
Geregistreerd: 18-06-17

Re: Connemara X Tinker baby (black) Jack!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-17 10:39

Bedankt allemaal! :)

Hihi ik moet hier stiekem wel om grinniken. Ik weet namelijk net zoveel van zijn vader als jullie :o

De vorige eigenaren hebben zijn moeder (de connemara pony) drachtig gekocht. De eigenaar daarvoor (de "fokker" dus) wist te vertellen dat ze waarschijnlijk per ongeluk gedekt is geweest door een tinker. Deze gene was daar vrij stellig in. Dit kon alleen maar een tinker hengst zijn geweest aangezien het op transport gebeurt moet zijn.
Dus ja verder rijkt mijn informatie ook niet.

Niet dat het mij verder uitmaakt, ik zocht slechts een maatje. Maar zou je een dna test kunnen doen eventueel? Om te kijken wat hij dan is?

Anoniem

Re: Connemara X Tinker baby (black) Jack!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 10:45

Dna test kost veel en je wordt er niet veel wijze van. Allersinds, een tinker is het niet geweest :P

Achaiah
Berichten: 575
Geregistreerd: 18-06-17

Re: Connemara X Tinker baby (black) Jack!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-17 10:49

Nou, daar gaat mn bubbel dan van droompony type rijpony met wat bredere body :')

Haha nee hoor. Het is sowieso een gokje hoe hij uit gaat groeien. Ik vind hem in ieder geval leuk genoeg om lekker van gaan te genieten en kijken hoe hij opdroogt! <3

Remark

Berichten: 5096
Geregistreerd: 09-10-09
Woonplaats: Haarlem

Re: Connemara X Tinker baby (black) Jack!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 11:03

Wat een leuke en bijzondere kruizing zeg! Ben heel benieuwd hoe hij opdroogt.

OleJon
Berichten: 2502
Geregistreerd: 04-07-14

Re: Connemara X Tinker baby (black) Jack!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 11:14

wat een poepie

Achaiah
Berichten: 575
Geregistreerd: 18-06-17

Re: Connemara X Tinker baby (black) Jack!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-17 17:42

Bedankt! :)

Caily

Berichten: 12518
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Re: Connemara X Tinker baby (black) Jack!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 12:39

Wat een knapperd! Gefeliciteerd.

Voor de Tinkermensen die zeggen dat het geen Tinker kan zijn. Waarom niet? Zeker als het op transport is gebeurd. Waar komt de connemara vandaan? Neem bijv deze Tinkerhengst.... ze zijn er wel degelijk hoor.

Afbeelding

Afbeelding