Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
PrietPraat
Berichten: 5110
Geregistreerd: 11-04-04

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 22:48

Suuuuuuuuper MF :D!! Je bent weer vertrokken, allez, tis nu wel weer winter mr zal toch een fijn gevoel geven vr komend seizoen!

Proficiat jessol, leuke foto's ook!

Wat spijtig varekaj dat je niet bent kunnen gaan mr wel verstandig.

Ik duim ook madelene!


Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-17 22:50

Ik duim ook Madelene! Spannend!


Ik zag trouwens leuke foto’s vab u voorbij komen op FB PP!

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 08:16

pp: ik hoop inderdaad ook dat ik nu weer vertrokken ben :) hopelijk kan ik B starten volgend jaar :)

madelene: oh leuk ik duim ook zeker mee.

varekaj: als je maar een halve bent ( ivm vermoeidheid en ziek zijn ) dan is het inderdaad mss best om niet te starten en een ontspannen wandeling te maken in de plaats. Hopelijk kan je binnenkort toch wat slaap bij halen dat je er weer volledig kan voor gaan.

Florence: je sprak over laatst van de BOT stalbeschermers. Waarvoor gebruik je die? Mijn merrie heeft eigenlijk al altijd kleine galletjes. Ik heb er al overgelezen over die BOT producten maar vroeg me af of die voor die galletjes zouden werken.

hanne: ook jij proficiat met uw prestatie. Rome was ook niet op een dag gebouwd. Doe op jullie eigen tempo verder en je komt er ook wel :)

mijn plan voor deze winter is vooral oefenen voor dressuur en enkele jumping rijden. Kmoet zeggen dat het toch met een klein hartje was dat ik starte gisteren ivm haar blessure. Gisteren na de cross eerst haar benen goed gekoeld met water, daarna cooling gel met rustbandage en thuis dan in klei gezet. Deze morgen had ze koude beentjes dat is al positief :)
vandaag ga ik ze een half uurtje stappen op de straat en morgen heb ik dan mijn eerste dressuur les bij M*ichelle G.. ik kijk er wel naar uit :)
Gisteren ook eens bij mijn vriendin haar veulens gaan kijken. Die zijn een paar weken jonger dan flush maar ik zie toch duidelijk dat flush duidelijk 2 keer zo breed is bijna :) zal een ferm ventje worden denk ik.

florence123

Berichten: 1699
Geregistreerd: 12-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 11:23

MF: succes morgen! Je moet maar zeggen dat je op aanraden van mij bent gekomen :P Ze zal dat graag horen! Ik ga binnen 2 weken op les maar moet nog afspreken. En proficiat met de foutloze cross, dat zal deugd doen. Ik ken dat angstig gevoel na de cross, met ferro had ik dat ook altijd. Ik koelde direct gelijk een zotte. En dan nog heeft hij uiteindelijk zichzelf aangetikt en een nieuwe blessure opgelopen.

Hanne: goed gedaan! Luxor springt inderdaad hoog. Misschien kan je nog meer proberen van hem echt duidelijk tussen je benen en handen te houden. Wat ook helpt is om met een ingesteldheid te rijden van "stoppen is echt geen optie, tot het einde blijven drijven, hij MOET erover". Die zelfzekerheid straal je snel af op Luxor :) Hij kan tenslotte gemakkelijk vanuit stilstand springen.

Jessol: oooh wat fijn dat het zo goed is gegaan! Nog plannen deze winter?

Madelene: fingers crossed voor Boxser, wat doet die laserbehandeling juist?

Ik ben zaterdag met Colorado op dressuur geweest. Eerste proef was ik zeer tevreden, tweede proef kwam hij wat hectisch in de enkelvoudige wissels en de galopstukken, al dat schakelen wordt hij bloednerveus van en begint dan te proesten zoals een volbloed :P . Resultaat 2x een 2de plaats met 68% en in de moeilijkste proef 0,13% verschil van de eerste.

madelene

Berichten: 1883
Geregistreerd: 26-04-06
Woonplaats: vijlen limburg

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 11:32

@florence, de laserbehandeling zorgt voor een snellere genezing zonder littekenweefsel.
En er is ondertussen een stevige bult op de kogel gekomen door onderhuids bind en littekenweefsel.
en dat zou dan ook minder worden zodat het geen eventuele hinder veroorzaakt.

*een paard zonder ruiter is altijd een paard, een ruiter zonder paard is slechts een mens*
http://www.campingrozenhof.nl
groetjes madelene

madelene

Berichten: 1883
Geregistreerd: 26-04-06
Woonplaats: vijlen limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 11:33

zo zag het er afgelopen donderdag uit, je kunt de bult goed zien.
Afbeelding

*een paard zonder ruiter is altijd een paard, een ruiter zonder paard is slechts een mens*
http://www.campingrozenhof.nl
groetjes madelene

Jessol

Berichten: 1985
Geregistreerd: 02-11-04
Woonplaats: Gavere, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 11:46

Dankjewel iedereen voor de complimenten, ik ben nog steeds aan het zweven, ben zo ongelofelijk trots, en dit smaakt zo hard naar meer. nog een beetje fotospam, sorry jongens! :Y) Ik heb toch een hooinetje "gewonnen", je moest mij zien glunderen als ze mijn naam afroepen, zo belachelijk. :')
Afbeelding

Varekaj: inderdaad heel veel geluk gehad met het weer, het heeft geen druppeltje gedaan en ook de wind viel goed mee. Er zat bij ons inderdaad maar een minuut tussen, en er waren zoveel deelnemers, 127 in totaal dacht ik. Ons schema is wat gelijkaardig, min het longeren, we rijden als het lang genoeg klaar is normaal 2x dressuur, 1x springen, en 2 keer een buitenritje in de week, nu wordt dat teruggeschroeft naar 1 buitenritje omdat het niet meer lukt na mijn werk. Er is nu een stalgenootje die mij helpt bij grondwerk en vooral rechtrichten aan de hand, en daar gaan we ook naar longeren toe werken maar we doen het met kleine stapjes, aangezien hij soms wel eens de grenzen opzoekt en gewoon door al mijn hulpen loopt aan de hand (en ook onder het zadel. }:0 )
Zorg maar een beetje voor jezelf, maar ik herken je gevoel wel. Ik ben pas sinds 2 maanden full time aan het werk, smorgens nog met de hondjes fietsen, dikkie buitenzetten, 8 uur werken en dan hup naar huis, hond oppikken en terug naar stal, soms voel ik mijn energieniveau ook slinken, en heb ik geen courage om nog s'avonds te stofzuigen, of zelf iets te eten te maken voor mij alleen.

Super Mila_Furrie dat het bij jou ook zo vlot verlopen is!

Ik duim dinsdag voor Boxer Madelene, hopelijk slaat de behandelijk goed aan!

Florence: Proficiat met je resultaten! Voor mij heb ik deze winter niet echt een plan, omdat ik steeds afhankelijk ben van mijn papa en het huren van een vanne durf ik niet zoveel te plannen. Ik zou dolgraag frequent op verplaatsing gaan, een dressuurwedstrijdje meepikken, oefenjumping, om te zien wat hij doet. Het grootste probleem zit hem altijd in het weglopen uit de pistes, van wat ik heb horen zeggen, en ik denk dat ik dat enkel en alleen ga kunnen verhelpen door veel te oefenen. Maar jammer genoeg is het dus niet zo simpel. De cross in heusden staat in maart zeker op het programma, ik kan nu al niet wachten! Ook zou ik heel graag gavere occ meedoen, maar ik denk dat het wat te hoog gegrepen is om alle disciplines op 1 dag te doen, zeker omdat ik niet weet hoe hij hem gaat gedragen tijdens de dressuur en jumping. En ik wil nog eens naar de zee, dat is nu niet wedstrijdgericht, maar een ferme to do!

Let a horse whisper in your ear and breathe on your heart, you will never regret it..Shadow <3
Instagram: goldenponyshadow

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 11:56

florence: zal ik zeker doen :) ja het was echt met een klein hartje dat ik starte. Ik had van de dierenarts groen licht gekregen om alles terug te doen maar je denkt er toch wel aan vind ik. Kweet ook niet echt of ik wel goed koel of voldoende koel. ik doe net hetzelfde bij jerko als bij haar en die heeft nog nooit een probleem gehad. Ik rij ook altijd met peesbeschermers omdat ze ook durft op haar been te trappen met haar achterbeen. Enkel in de weide zit ze zonder beschermers.
proficiat met uw resultaat :) ondanks toch een mooi resultaat behaald!

jessol: leuke foto's heb jij :) ik heb jammer genoeg nog geen enkele gevonden :(
de cross van heusden in het voorjaar is niet op dezelfde locatie als zondag. Ook niet de properste cross van de paarden vind ik :s
Gavere daarentegen is wel een mooie! tegen dan zal zijn conditie mss ook al veel verbeterd zijn?
de Zee ja heb ik 2 jaar gemist :) maar staat voor volgende week op het programma :D

madelene: mijn dierenarts heeft ook al heel wat ervaringen met laser behandeling :) ik zelf heb er nog niet mee gewerkt maar volgens haar is dat de toekomst :) ben benieuwd naar het resultaat. veel succes in elk geval.

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 13:10

Leuk om de verslagjes te lezen van iedereen! Proficiat met de resultaten!

Ik duim voor Boxser Madelene!

Hier wat vergelijkingsmateriaal, 2e parcours was quasi vlak na 1e parcours. Hij overspringt niet meer maar ik rij dan wel verkeerd. := dat verkeerd rijden heb ik eraf geknipt. Was echt te gênant. :') En dat balkje, Luxor durft dat te doen als hij wat op zijn gemak is. Daarvoor duw ik voor de sprong wat bij. Maar gezien het vorige parcours waar hij hard sprong, deed ik dat niet meer. :P Met balk als gevolg.


Dat is idd waar Florence! :j Als hij de rem op zou zetten, dan duw ik er hem over. Ook al zou hij een balk mee hebben. Vaker loopt hij langs omdat ik gewoon niet goed begrens. Zeker de 2e keer moest ik beter voorbereid zijn. Daarom heb ik mij erna wat 'heroriënteerd' en wel goed aangereden. Erna kan je het zwalpen goed zien maar duw ik hem er nog over.

Jessol

Berichten: 1985
Geregistreerd: 02-11-04
Woonplaats: Gavere, België

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 15:24

Mila_Furrie: Ik had een aantal supporters met een camera, en ook wat ex stalgenootjes, dus daar heb ik wel wat "luxe", ik wacht nu nog op 1 serie foto's, van de waterbak, ik denk dat daar het enthousiasme vanaf zal spatten.
Hoe bedoel je? Veel moeilijker gebouwd? Ik wist wel dat het op een ander terrein was. Ja, qua conditie zal het misschien wel al beter zijn, heb gewoon vooral schrik voor zijn gedrag in de pistes. :') Ik ben ook nog een complete leek hé, ben pas sinds een jaar terug beginnen rijden op een deftige manier, dit was mijn eerste wedstrijd OOIT, dus ervaring is nihil.

Wauw Hanne, wat een sprongen neemt die, ik ben al van mijn melk als mijn pony een beetje overschot heeft. :')

Let a horse whisper in your ear and breathe on your heart, you will never regret it..Shadow <3
Instagram: goldenponyshadow


mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 15:37

jessol: ik vind het daar een beetje een "vuile" cross. Niet zo paard vriendelijk en niet de properste hindernissen. Maar wij rijden veel nationale wedstrijden en mss dat we daar wel verwend zijn van mooie afgewerkte hindernissen :)
Persoonlijk rij ik al niet graag waar het zondag was maar vindt de andere nog veel slechter :p

winnie10

Berichten: 390
Geregistreerd: 23-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 19:02

Ik heb die cross Heusden in het voorjaar ook al eens meegereden. En was idd niet super verzorgd, er was ook een stuk asfalt in dus dat was wat raar, maar was wel een leuk crossje als je nog geen nationale gereden hebt!

florence123

Berichten: 1699
Geregistreerd: 12-01-08

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 09:21

Ik vind de cross daar inderdaad ook wat 'vuil', met een pony in de lage reeks vind ik hem wel te doen. Met een groot paard zou ik hem niet meer rijden.

Colo is geschoren, dat ging vlot. Enkel voor zijn oren was sedatie niet voldoende, de praam moest erbij :P. Staat toch een pak netter nu! Iskander en Ferro worden nog een maandje gespaard.
Col heeft nu 2x 200gram op want hij staat buiten van 7uur tot 18uur. Ferro en Iskander een dun regendekentje, met bucas smartex voering. Wat leggen jullie nu op? Want het schommelt zo fel qua temperaturen en regen/wind.

Jessol

Berichten: 1985
Geregistreerd: 02-11-04
Woonplaats: Gavere, België

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 09:41

Het is voor mij natuurlijk een beetje meepikken wat kan, ik zag dat er dit jaar maar 3 OCC's waren, en ik denk dan een 3'tal vrije crossen? Heusden, Zwijnaarde en nog eens Heusden? De veiligheid van mijn dikkie vind ik wel het belangrijkste, dus dan wacht ik nog even af!

Shadow staat ook van half 8 tot rond 17 uur buiten en vandaag staat hij enkel met zijn regendekentje.. Gisteren stond hij met zijn 100g, snacht's is het op stal heel warm en staat hij ook gewoon meestal met zijn regendeken voor de moment . Hij heeft zelf, toen het nog 14 graden was snacht's zonder deken op stal gestaan. Maar hij heeft dan ook écht niet snel koud. Ik zet hem zelf smorgen's buiten dus ik kijk echt naar wat ze die dag geven. Ik heb 0g-100g-200g-300g en een bucas smartex extra, zo ga ik proberen opbouwen. Hij heeft wel continue toegang tot ruwvoer, ook op de wei.

Let a horse whisper in your ear and breathe on your heart, you will never regret it..Shadow <3
Instagram: goldenponyshadow

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 11:24

Luxor staat die uren ook ongeveer buiten. Nu heeft hij z'n vliegendeken met nek nog op (met dat hij lichtjes nog durft te schuren). Deze week haal ik die wel af. Boven z'n vliegendeken heeft hij nu een 0gr op tegen de regen en wind. Als het rond 10graden is dan 150 gr. Vanaf 5 graden overdag 300. Strenge kou kan ik nog 400-500. Dit voor ongeschoren paard. Anders leg ik er minimum nog 100gr erbij. Luxor zal ik ook laten scheren wss en ook nog een maandje wachten. :)

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 14:56

@ jessol: Deurle had begin september zowel een vrije cross als een occ als het nationaal BK jonge paarden.
Heusden heeft in het voorjaar en najaar telkens een vrije cross, en dan heb je Zwijnaarde nog als vrije cross. OCC is niet hetzelfde als vrije cross trouwens, maar dat weet je wel dacht ik.

Als je nu al goed aan zijn overgewicht gaat werken moet Shadow zeker in staat zijn om volgend jaar een occ mee te lopen. Ik had daar ook twijfels over dus enkel vrije crossen gestart (heb ook geen licentie en ik rij lrv) maar eerlijk is eerlijk, na Deurle en Zwijnaarde denk ik dat hij dat net prima moet aankunnen. In het begin goed doseren en niet direct alles opbranden bij inrijden voor dressuur en springen, dan komt dat wel in orde.

@ Hanne: pfoe, jij legt wel veel op! Icaro staat nu met een 100 regendeken buiten. Eigenlijk is dat een tikje te warm zelfs, maar mijn 0-deken is helaas gesneuveld :+ 's Nachts in een buitenstal die windvrij is nu enkel met een fleece. Pas rond 5 graden 's nachts en overdag max. 10 graden gaat het regendeken altijd op, en eens de temperaturen naar 0 of er onder gaan leg ik zijn 200 op. Dat is het dikste deken wat ik heb, en daar heeft hij het tot nu toe altijd prima mee gedaan. Hij wordt niet geschoren en heeft relatief weinig wintervacht.
Als het echt nodig is kan ik de fleece altijd nog onder die 200 bijleggen. Ik had een 150gr. staldeken/onderdeken maar die is op mysterieuze wijze foetsie >;)

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 14:59

Hohja ik vind dat het meevalt. :+ Dat 500gr deken heb ik mss 4 keer op Shuddy gelegd toen de winters nog met 10cm sneeuw waren ofzo. :+ Mijn max. is meestal 300-350 gram. ;)

Jessol

Berichten: 1985
Geregistreerd: 02-11-04
Woonplaats: Gavere, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 15:09

Varekaj schreef:
@ jessol: Deurle had begin september zowel een vrije cross als een occ als het nationaal BK jonge paarden.
Heusden heeft in het voorjaar en najaar telkens een vrije cross, en dan heb je Zwijnaarde nog als vrije cross. OCC is niet hetzelfde als vrije cross trouwens, maar dat weet je wel dacht ik.

Als je nu al goed aan zijn overgewicht gaat werken moet Shadow zeker in staat zijn om volgend jaar een occ mee te lopen. Ik had daar ook twijfels over dus enkel vrije crossen gestart (heb ook geen licentie en ik rij lrv) maar eerlijk is eerlijk, na Deurle en Zwijnaarde denk ik dat hij dat net prima moet aankunnen. In het begin goed doseren en niet direct alles opbranden bij inrijden voor dressuur en springen, dan komt dat wel in orde.

Dat is wat het probleem, het is een beetje vechten tegen de bierkaai met die buik, ik weet niet wat ik kan doen. Hij is zo gelukkig bij zijn kudde op het gras. Ik kan kiezen om hem bij zijn kudde te zetten op de grote wei achteraan of in een kleine weidekes vooraan, waar ze met twee of alleen staan en waar niet veel gras meer staat. Daar ontsnapt hij dus omdat hij zo graag bij zijn vrienden wilt zijn. De nachten op stal helpen nu precies wel, hooi krijg hij uit de slowfeeder, en hij krijgt een handjevol brok van de staleigenaars, van mij krijgt hij na het werk 2 handjes vitaminebrok. Ik heb suikervrije snoepjes, en hij krijgt 1x iets lekkers als ik hem van de wei ga halen. Ik rij 5x in de week. Ik weet niet zo goed hoe ik het in de perken kan houden zonder hem te doen inboeten in "zijn geluk" en hem te overbelasten. -O-
Maar ik zit bij het OCC gebeuren vooral in met mijn gebrek aan ervaring, op jumping en dressuurvlak, en de angst dat hij gewoon weg gaat lopen uit die pistes. :')
Maar 1 ding is zeker: zou hij het graag doen?
Afbeelding

Let a horse whisper in your ear and breathe on your heart, you will never regret it..Shadow <3
Instagram: goldenponyshadow

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 15:33

Ik zou toch opteren voor een kleinere weide en hooi in een slowfeeder beperken tot de aangeraden hoeveelheid/gewicht. Mijn koudbloed staat 24/7 buiten op een korte weide met 1/2 baaltje per dag. Dat is dan hooi van zuinig bemest weiland, specifiek voor sobere rassen. Mijn hooiboer heeft namelijk zelf 2 hafjes en een fries die opzwellen van lucht :Y)
Als je echt altijd hooi over hebt 's ochtends (of het ligt door de hele stal gesmeerd) dan zou ik die hoeveelheid beperken. Het hooinet is hier altijd nét niet leeg, maar paard vliegt nooit op nieuwe portie. Soms is het net leeg, vul ik bij en bekijkt hij het niet eens. Krachtvoer is wat anders, daar springt hij nog juist niet voor door de deur :)) Hij krijgt nu ongeveer 2kg dag lichte sport met haver van aveve. Ik heb 2x/week les (dressuur en/of springen), ik probeer minimaal 1x te longeren en 1x buiten rijden.

Om te oefenen voor wedstrijd: pak er deze winter mee als het lukt. Nu is alles toch binnen. Profiteer daar van om je proeven te oefenen, om je werkpunten aan te pakken en dan is dat bij het buitenseizoen al veel minder een probleem. Dan kan je je daar focussen op buitenpistes.
Proberen lessen in een grote buitenpiste kan ook, en met balken een 20x40 leggen en erop werken om daarbinnen te blijven.

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 07:41

ik volg ook varekaj haar mening. ook bij ons zitten onze paarden op kleine stukken weide omdat ze niet te zwaar komen. Als ze dan op het lange gras gaan gaan ze er max 3 uur op en dan gaan ze terug op een stuk met kort gras net ook omdat ze anders te dik worden. Bij ons komen ze van 8-9 u smorgens tot 17 u op de weide. smorgens krijgen ze eerst hun krachtvoer ( 1.5 kg ongeveer fiberforce) en hooi en savonds het zelfde met wortelen of bieten erbij.

Ik had gisteren mijn les bij M*ichelle G. Het was een loodzware les maar ik heb er zoveel van geleerd en kan nu ook weer een tijdje weg met het werk die ik gekregen heb :) conclusie is dat ze eigenlijk niet zo slecht loopt als ik dacht en dat er heel veel aan mezelf ligt :p dus we we weten weer wat gedaan. het is een zeer strenge dame maar wel rechtuit had ik de indruk en ze wilt u ook vooruit helpen. ik kijk al uit naar de volgende les :D
Veel wat antonius zei tijdens de cross les kwam ook gisteren vaak terug :)

Jessol

Berichten: 1985
Geregistreerd: 02-11-04
Woonplaats: Gavere, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 08:48

Houh, het is zo moeilijk. Ik ga hem niet op zo'n kleine wei kunnen houden als ik geen vriendje kan vinden die bij hem blijft. Hij loopt gewoon alles kapot, met snok op, en de eerste paar keer konden ze ermee lachen, maar ik denk dat ze er op den duur niet meer mee kunnen lachen, met mijn ontsnappingsmonster.
Het probleem is ook, die kleine weides worden heel rap drassig, na een dagje regenen zakken ze al zo diep in de modder, dat lijkt mij ook niet aan te raden? Op de grote wei is er een schuilstal en een stuk beton waar ze altijd droog kunnen staan, dus dat pleit daar dan weer in het voordeel. Qua hooi, hij krijgt nu inderdaad minder in zijn slowfeeder omdat er altijd wat inzit s'morgens. Ze hooien zelf, dus ik weet niet in hoeverre het 'arm' is. Moeilijk moeilijk allemaal/ -O- Nu voor de winter valt het wel mee, maar in de zomer is het echt ontploffingsgevaar. Graasmasker ook al geprobeerd, daar heeft hij het een aantal weken echt goed meegedaan en zag ik zijn buik langzaamaan slinken, maar toen had hij door dat hij het afkreeg en was het een hopeloze zaak. Ik heb wel opgevangen dat er nieuwe stallen zouden komen met een betonnen uitloop, ik hoop dat de huidige pensionklanten de keuze krijgen om eventueel te wisselen, dat zou ik wel zien zitten voor in de zomer vooral. Die pony, ik zie er soms mijn peren mee af. Nu ligt hij standaard elke morgen met zijn hoofd in de kak in zijne stal, dus hij ziet er niet uit. En zijn haar groeit fenomenaal rap terug na zijn scheerbeurt. :j
Gisteren wel een leuk ritje gemaakt, hij was niet zo drammerig, misschien nog wat moe? Op links wel nog steeds zo stijf als een plank.

Bedankt voor de tips Varekaj, als groentje heb ik echt veel aan jullie hulp allemaal! Ik hoop dat mijn papa het ziet zitten om mij af en toe op sleeptouw te nemen, hij durft nu toch wel al eens te zagen. :+ De man van J*S trailers is inderdaad een heel vriendelijke man, je had hem mij eens aangeraden in het trailer topic!

Super van je les Mila! Het is altijd leuk om handvaten te krijgen om aan te werken!
Laatst bijgewerkt door Jessol op 25-10-17 08:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Let a horse whisper in your ear and breathe on your heart, you will never regret it..Shadow <3
Instagram: goldenponyshadow

florence123

Berichten: 1699
Geregistreerd: 12-01-08

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 08:56

MF: wat fijn dat de les je zo is bevallen! Wat ik dikwijls doe is een week voor de wedstrijd nog eens gaan om de puntjes op de i te zetten. Want voor dat je het weet wordt alles weer wat minder afgewerkt. Vooral ook met mijn 4 jaar, zonder dat je het weet verval je soms in je oude patronen en dan is het goed om nog eens een kritisch oog te hebben.

Jessol: dat is normaal, als je vroeg scheert komt het haar snel terug. Heeft hij een nekstuk op? Bovendien heeft hij waarschijnlijk ook wel aanleg om veel haar te krijgen.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 09:09

Je zal toch iets moeten doen. Is het draad met netstroom of een batterij?
Het uitbreken ken ik, mijn koudbloed is een draak. Gaat ook als een tank overal door tenzij dus netstroom. Mijn mini voelt dat echter niet in de winter en peert 'm dus ook. Hatelijk. Staan nu achter van die groene hokjesdraad van 2m tussen betonnen palen. Dat werkt voorlopig maar begint ook te sneuvelen.

Als je er niet minder eten in kan duwen: graaskorf op, goed vastmaken en echt gericht gaan werken. Beter 3x/week intensief dan 5x wat niks voorstelt.


@mila: fijne les zo te horen! Altijd een opsteker als je idee al goed zat en je niet alles radicaal moet omgooien. Ben aan het twijfelen om voor dressuur toch ook iemand extra erbij te halen. Loop tegen wat punten aan die eigenlijk niet zouden mogen, maar krijg het niet opgelost. Misschien dat een nieuwe blik kan helpen.

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 09:32

florence: ik moest je de groeten terug doen :) ze vroeg hoe het met uw jonge was trouwens :) ik probeer om volgende maand opnieuw te gaan. zal het nu zo proberen met 1 keer per maand en we zien wel of zo lukt of niet anders probeer ik met 2 keer per maand :) we zien wel het was ook nog maar de eerste keer dus ook nog beetje afwachten wat het vervolg is. ze was in elk geval erg vriendelijk en heel hulpzaam ik mocht indien het nodig was zelf bellen mocht er in het korte een probleem zijn.

varekaj: ik had ook dat idee bij wij ik vroeger les volgende. ben blij dat ik eens een andere lesgeefster geprobeerd heb en inderdaad ook wel blij dat het niet helemaal fout zit :D

florence123

Berichten: 1699
Geregistreerd: 12-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 09:48

Wat ik vooral heel fijn vind is dat ze rekening houdt met de bouw en het karakter van het paard. :)

Maandag heb ik met Ferro gereden, doordat we aan het revalideren zijn liet ik hem gewoon aan de teugel wat draven/galopperen, maar verder niet echt werken op verzameling/zijgangen enzo. Maar nu ging hij door de bocht als een plank in galop en na 2x corrigeren toch eens mijn been er wat steviger ingezet en hij antwoordde met 3 ferme bokken. Als je een tijdje niet veel vraagt worden ze dat toch snel gewoon hoor, ik zal stilletjes aan toch wat meer moeten vragen of ik zal met de gebakken peren zitten. ~~}>


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 bezoekers