Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
gerpiegorp

Berichten: 1586
Geregistreerd: 15-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 16:05

sat_nath schreef:
Begin desnoads met een shetlander/kleine pony waar je niet op kunt rijden, zodat je ervaring opdoet met het hebben van een verzorgpony. De eigenaren kunnen je aanraden bij andere mensen met paarden en zo rol je langzaam in het wereldje! Gewoon op veel plekken je neus laten zien (op de manege, fiets langs huisen en bel aan!). Onderneem dingen, maar heb ook geduld! Jou verzorgpony loopt ook ergens in Kampen rond ;)


Ik denk dat er weinig eigenaren zijn die hun verzorger/bijrijder gaan aanraden bij anderen := Anyways, inderdaad gewoon door blijven zoeken. Is er nu geen paard beschikbaar, dan over een maand misschien wel.
Maar daarbij moet ik zeggen dat ik niet echt moeite heb hoeven doen bij mijn bijrijdpaarden. De eerste hier op Bokt gevonden, de tweede is aangewaaid en de derde heb ik op Facebook gevonden. Ik heb wel eens een advertentie neergezet, maar daar kreeg ik geen reactie op (na 2 dagen heb ik ze ook weer verwijderd hoor :')).

Enamorada en Selina, nog bedankt voor jullie antwoorden! Ik zit er momenteel erg mee. Instructrice zag dat het zadel klapperde en vertelde dat aan de eigenaresse. 2 maanden later vroeg ik er nog eens naar, maar ze wilde er niks van weten. Paard loopt er prima mee, als ze er echt last van zou hebben zou ze anders reageren blijkbaar (ze reageert fel op aansingelen en het zadel zelf). Ik vind het maar moeilijk hoor, aan de ene kant denk ik stoppen, maar aan de andere kant komt er weer iemand anders die haar gewoon even in de krul trekt. Ik heb me er deels bij neergelegd, maar toch zit ik er nog steeds mee. Bij mijn vorige bijrijdpony ben ik om onder andere het zadel gestopt en daar heb ik mega veel spijt van (pony is verkocht).

...
Ik ben gerpiegorp


stroopkoek

Berichten: 713
Geregistreerd: 20-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 16:10

gerpiegorp schreef:
sat_nath schreef:
Begin desnoads met een shetlander/kleine pony waar je niet op kunt rijden, zodat je ervaring opdoet met het hebben van een verzorgpony. De eigenaren kunnen je aanraden bij andere mensen met paarden en zo rol je langzaam in het wereldje! Gewoon op veel plekken je neus laten zien (op de manege, fiets langs huisen en bel aan!). Onderneem dingen, maar heb ook geduld! Jou verzorgpony loopt ook ergens in Kampen rond ;)


Ik denk dat er weinig eigenaren zijn die hun verzorger/bijrijder gaan aanraden bij anderen := Anyways, inderdaad gewoon door blijven zoeken. Is er nu geen paard beschikbaar, dan over een maand misschien wel.
Maar daarbij moet ik zeggen dat ik niet echt moeite heb hoeven doen bij mijn bijrijdpaarden. De eerste hier op Bokt gevonden, de tweede is aangewaaid en de derde heb ik op Facebook gevonden. Ik heb wel eens een advertentie neergezet, maar daar kreeg ik geen reactie op (na 2 dagen heb ik ze ook weer verwijderd hoor) :') .


Oh dat gebeurd vaak! Als je je best doet en goed "werk" leverd gebeurd dat wel echt veel (als je hebt aangegeven dat je weer opzoek gaat etc).

Selina

Berichten: 14250
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 16:50

gerpiegorp schreef:
sat_nath schreef:
Begin desnoads met een shetlander/kleine pony waar je niet op kunt rijden, zodat je ervaring opdoet met het hebben van een verzorgpony. De eigenaren kunnen je aanraden bij andere mensen met paarden en zo rol je langzaam in het wereldje! Gewoon op veel plekken je neus laten zien (op de manege, fiets langs huisen en bel aan!). Onderneem dingen, maar heb ook geduld! Jou verzorgpony loopt ook ergens in Kampen rond ;)


Ik denk dat er weinig eigenaren zijn die hun verzorger/bijrijder gaan aanraden bij anderen := Anyways, inderdaad gewoon door blijven zoeken. Is er nu geen paard beschikbaar, dan over een maand misschien wel.
Maar daarbij moet ik zeggen dat ik niet echt moeite heb hoeven doen bij mijn bijrijdpaarden. De eerste hier op Bokt gevonden, de tweede is aangewaaid en de derde heb ik op Facebook gevonden. Ik heb wel eens een advertentie neergezet, maar daar kreeg ik geen reactie op (na 2 dagen heb ik ze ook weer verwijderd hoor :')).

Enamorada en Selina, nog bedankt voor jullie antwoorden! Ik zit er momenteel erg mee. Instructrice zag dat het zadel klapperde en vertelde dat aan de eigenaresse. 2 maanden later vroeg ik er nog eens naar, maar ze wilde er niks van weten. Paard loopt er prima mee, als ze er echt last van zou hebben zou ze anders reageren blijkbaar (ze reageert fel op aansingelen en het zadel zelf). Ik vind het maar moeilijk hoor, aan de ene kant denk ik stoppen, maar aan de andere kant komt er weer iemand anders die haar gewoon even in de krul trekt. Ik heb me er deels bij neergelegd, maar toch zit ik er nog steeds mee. Bij mijn vorige bijrijdpony ben ik om onder andere het zadel gestopt en daar heb ik mega veel spijt van (pony is verkocht).


Toevallig net hetzelfde probleem gehad. Merkte dat zadel wat krap leek. Gemeld en eigenaar was het al opgevallen en zou zadelmaker raadplegen. Snap wel dat stoppen lastig is, vooral als je dan bang bent dat het paard het slechter kan krijgen bij een nieuwe bijrijder.

Mooie foto’s van jouw hond? http://www.simondel.nl


gerpiegorp

Berichten: 1586
Geregistreerd: 15-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 17:53

Precies. Niet dat ik denk dat ik beter kan rijden dan een ander hoor, maar de bijrijder van een ander paard die daar staat komt nauwelijks meer, geen zin meer en zo. Maar wanneer ik een keertje niet kan, staat ze te springen om te komen rijden, dus die gaat haar dan bijrijden als ik zou stoppen... en dat is een typische geen gelul in de krul-meid. Dus in mijn ogen is het dan kiezen tussen twee kwaden. Helaas heb je niet altijd geluk, maar de eigenaresse is verder wel top en zorgt ze ook goed voor de paarden.

Wel fijn dat ze bij jou wel een zadelmaker erbij heeft gehaald, dat vind ik ook altijd wel een stukje waardering :)

...
Ik ben gerpiegorp

Remembrance

Berichten: 523
Geregistreerd: 02-04-17
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 22:10

Voor de mensen die dit topic nog volgen: ik heb een nieuwe reactie op mijn advertentie op Facebook!! *\o/* Het betreft een Welsh pony. Ze is momenteel niet in een goede staat en wordt vrijdag door de persoon die mij een berichtje heeft gestuurd opgehaald. Het is alweer redelijk ver, maar het lijkt me enorm leuk om deze pony te verzorgen :D Ik ga binnenkort kennismaken, ben benieuwd...

Miefje

Berichten: 1547
Geregistreerd: 02-12-16
Woonplaats: Limburg

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 22:21

Leuk! Veel plezier alvast. Ik hoop dat het iets wordt.

joyce B

Berichten: 16375
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 23:40

Leuk! Veel plezier!

Ik rijd nu bijna 3 maanden een NRPS ruin bij die 2-2,5 jaar had stil gestaan. Begin september ben ik er voor het eerst opgestapt. Heel rustig bouwen we het rijden op met 2-3x per week.
Twee weken geleden onze eerste les gehad en afgelopen weekend voor de ervaring meegereden op de onderlinge wedstrijd van onze rijvereniging. Hij was braaf en we werden 2x eerste met 204,5 en 200 punten (B dressuur) ...

Eigenaresse vorige bijrijdpaardje was heel lief gekomen om te filmen. Weten we daar de aan moeten werken. Maar al met al heb ik het weer erg getroffen!

Voor mijn eigen oudere pony nu ook net weer een meisje voor het eerst gereden. Ging best goed. Ben benieuwd hoe zich dat ontwikkeld.

Elisa_24

Berichten: 2
Geregistreerd: 29-11-17
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 17:49

Woont iemand hier in Gelderland en heeft hetzelfde probleem als mij? Er zijn hier zo veel paarden en pony's maar toch heeft niemand een verzorgster nodig :\ Erg jammer maar toch blijf ik proberen en langs adressen fietsen. Kent iemand misschien iemand die een verzorgster nodig heeft en in Gelderland woont?? :o

Marocje
Berichten: 5600
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 18:57

Zie het juist andersom. Ken genoeg mensen die een verzorgster zoeken. Alleen de juiste match vinden is lastig..

Elisa_24

Berichten: 2
Geregistreerd: 29-11-17
Woonplaats: Gelderland

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 12:19

Ja dat is waar! Maar het fijne is is dat je veel leert van de zoektocht +:)+

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 14:14

Hmm ik meld me voorzichtig.

Heb net een suuper gave advertentie op mp gevonden met echt een super tof paard, maar ik twijfel zoo erg om te reageren. Ook omdat ik bang ben dat ik niet goed genoeg ben oid..
Maar ik mis het rijden + echt trainen zo ontzettend erg. Maar dit betekent wel dat ik niet vaak meer op mijn huidige stal kom.. En daar wil ik ook niet weg want het is daar zo ontzettend leuk en gezellig..

Eske_B

Berichten: 15101
Geregistreerd: 19-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 16:51

sterreke98 schreef:
Hmm ik meld me voorzichtig.

Heb net een suuper gave advertentie op mp gevonden met echt een super tof paard, maar ik twijfel zoo erg om te reageren. Ook omdat ik bang ben dat ik niet goed genoeg ben oid..
Maar ik mis het rijden + echt trainen zo ontzettend erg. Maar dit betekent wel dat ik niet vaak meer op mijn huidige stal kom.. En daar wil ik ook niet weg want het is daar zo ontzettend leuk en gezellig..


Wie niet waagt wie niet wint, gewoon proberen!
Heb zelf laatst ook de stoute schoenen aangetrokken, dat is nu nog even in afwachting :D

"Cause you never think it's the last time, you think there will be more. You think you have forever, but you don't"
Kerstmuts af, welkom kado [o]

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 17:17

Ik heb liever iemand die bij mijn paard komt kijken die zich wat onderschat dan zo'n blaaskaak die zich overschat. En die laatste zijn er helaas maar wat veel.
Dus gewoon proberen!

Betreft je huidige stal, dat is jammer. Maar helaas is dat met alles, het een komt het ander gaat.

&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 17:39

Nou toch maar al mijn ballen opgeraapt en een berichtje gestuurd. Ze vond mijn berichtje goed en ze vond het mooi zoals ik me omschreef. En ze heeft verder iets meer info gedeeld, maar dan vind ik het weer lastig om te bedenken wat ik dan moet schrijven :') Ik denk daar veeel te veel overna denk ik dan haha.


Ik ga nog even brainstormen over wat ik ga zeggen en ik kijk of ik jullie op de hoogte kan houden :)
Bedankt voor jullie adviezen :D

Marocje
Berichten: 5600
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 18:35

Spannend Sterreke! Ik hou er ook van als iemand zich eerder onderschat. Vaak gebeurt dit op oudere leeftijd, dat je tot de conclusie komt dat er nog zoveel te leren valt!

Ik ben niet op zoek naar een verzorgster, maar als iemand op mijn pad komt en het klikt, zou dat wel fijn zijn. Pony mag iets meer doen om in conditie te blijven.

Nu zag ik een advertentie van iemand die al eerder contact had gezocht maar het toen te ver vond. Later weer een berichtje of ik nog iemand zocht.. na paar antwoorden geen reactie..
En nu haar dus zelf benaderd omdat ze blijkbaar nog steeds zocht. Ze had nog interesse dus na wat ervaringen uitwisselen afspraak gemaakt.

Hoor ik van oude stalgenoot dat die ook benaderd is, die had dus laten weten dat wij al een afspraak hadden: krijg ik een afmelding. Prima, blijkbaar niet de juiste match.

De paardenwereld is klein blijkt wel weer..

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 19:50

Jeetje dat is ook altijd zo flut. Ik ken het wel hoor, zelf vaak meegemaakt met eigenaren.. Maar dan weet ik dat ook weer bij diegene.


Goed nieuws :D
Morgen ga ik kijken en proefrijden :D

Marocje
Berichten: 5600
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 21:47

Wat goed! Veel plezier en succes!

Ja dat is zo, dan gooi je toch je eigen glazen in..

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 22:03

Ja zo zonde.. Ik denk dan altijd; jij wil toch een verzorgpony/paard wat dan ook. Dan mag je best wel moeite doen :)

Maar er zullen vast genoeg mensen die het niet met me eens zijn. Zal ik wel te simpel voor zijn :') Als je graag iets wil, dan kan je (soms helaas) niet verwachten dat het komt aanwaaien toch?

Maar ik ben zoo benieuwd naar morgen haha. Ben best wel een beetje zenuwachtig. Heb ervoor van 8-15 gewerkt op een concours, dus hoop dat ik niet compleet gesloopt ben :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 22:04

Wat leuk, Sterreke! Succes morgen +:)+.

Over twee dagen verzorg ik mijn huidige verzorg/bijrijdpaard alweer een jaar, de tijd gaat toch snel! Het afgelopen jaar hebben we meer aan de hand gestapt dan gereden door een nare blessure maar afgelopen week hebben we groen licht gehad om heel rustig weer op te gaan bouwen. Ook is ze verhuisd van stal, van op 5 min afstand naar een uur fietsen in totaal. Dat is wel even een omschakeling maar heb het graag voor haar over. De zus van de eigenaresse van m’n verzorgpaard heeft vandaag aan mij gevraagd of ik haar paardje zou willen gaan verzorgen dus als het qua tijd uit gaat komen heb ik nu 2 verzorgpaardjes ipv 1. Ken het dier ook en heb er al enkele keren op gereden dus dat is heel fijn en het is echt een onwijze lieverd. Dus dat is heel leuk!

Marocje
Berichten: 5600
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 22:06

Spannend! En je krijgt vast hernieuwde energie als je daar bent, maar zal als je thuis komt helemaal instorten, haha

Miefje

Berichten: 1547
Geregistreerd: 02-12-16
Woonplaats: Limburg

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 15:49

Leuk Pernilla!
Ik verzorg over 1 maand Bandido ook alweer een jaar :)

yarkayunda
Berichten: 837
Geregistreerd: 08-12-13
Woonplaats: Ell

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 16:45

Zoekt iemand in de buurt van ell een verzorgpony? Ik heb dr 2 dus ik kan 2 mensen gebruiken

trotse eigenaar van Yarka, Lilli en Jacky
Ig: @connected.horsemanship

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 20:50

Wat leuk zeg :D

Nou ik heb vandaag getest :D
En het is echt heel erg leuk. Net Amerigo :P Super braaf, heel mooi aan het been, en hij gaf me echt een veilig gevoel. Hij heeft ook super veel gezien en heeft amerigo gespeeld, jachten gelopen, z dressuur gereden en met Prinsjesdag meegelopen. Dus gewoon een cool paard :P

De eigenaar vond me er leuk op rijden en ook netjes. Dus dat is altijd leuk om te horen van een 'vreemde'

Eske_B

Berichten: 15101
Geregistreerd: 19-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 20:52

Vraagje, iemand zou een dag of 2 geleden een afspraak hebben met een ander en daarna contact met mij opnemen. Dat is nog niet gebeurd, zou ik zelf een bericht kunnen sturen? Of is dat te opdringerig?

"Cause you never think it's the last time, you think there will be more. You think you have forever, but you don't"
Kerstmuts af, welkom kado [o]

Isa_Sofie

Berichten: 223
Geregistreerd: 03-12-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 17:12

Eske_B schreef:
Vraagje, iemand zou een dag of 2 geleden een afspraak hebben met een ander en daarna contact met mij opnemen. Dat is nog niet gebeurd, zou ik zelf een bericht kunnen sturen? Of is dat te opdringerig?


Ik zou even wachten. Als diegene na een week nog niet heeft gereageerd zou ik wel even een bericht sturen. <3


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 bezoekers