Paard zoekt baas opvang.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
welmoed__

Berichten: 6549
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: North of Drenth

Paard zoekt baas opvang.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-17 11:40

In het topic van de Zuidlaardermarkt kwam de opvang “Paard zoekt baas” ter sprake.
Enige discussie werd hier mee begonnen en meerdere gaven aan het een interessante discussie te vinden.

Dit filmpje zorgde voor enige discussie.
http://www.youtube.com/v/9xWdTfMrqoA

Brand los.


Alja

Berichten: 25580
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Paard zoekt baas opvang.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 11:53

Nou weinig discussie nog :+

ONDERSCHRIFTLOOS

Jessix

Berichten: 16424
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 12:00

Ik kijk af en toe wel eens een filmpje van ze, maar vind die meiden niet zo interessant. :o Ik heb nog niet een heel verwaarloosd paard daarin gezien, maar heb wel gezien dat ze allerlei dierenarts bezoeken afleggen en op die manier hun paarden wel hele goede zorg geven. Ze zijn op die filmpjes altijd erg open, dus ik denk dat je daar op een eerlijke manier een paard mee krijgt.

Wat adoptie kost en wat de voorwaarden zijn dat weet ik niet. Maar goed, daar ga je zelf wel of niet in mee. En dat er kosten aan verbonden zijn vind ik niet gek. Ze maken immers ook kosten, dus om zo'n stichting in leven te houden moet er wel af en toe wat binnen komen.

Eline_S_S

Berichten: 3520
Geregistreerd: 13-12-11
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 12:01

Zal ik dan maar beginnen? Ik heb wel eens op hun Instagram wat rij filmpjes van opvang paarden gezien. Paarden lopen als een plank door de bocht en totaal geen aanleuning. Komt ook omdat er alleen maar kinderen op rijden die waarschijnlijk helemaal niet bezig zijn met aanleuning/correct lopen. Ook zitten er veel en veel te grote kinderen op die kleine pony's..
De pony's die ze van de markt hebben gehaald laten ze gelijk bij die andere pony's. Daarna bleken de shetjes van de markt luizen te hebben en hebben ze alleen hun behandeld. Wellicht andere pony's ook controleren en behandelen? Ook vroeg iemand waarom ze zulke dikke buikjes hadden. Ze hadden geen idee >;)

Ik vind het een erg leuk initiatief, maar er mogen van mij echt wel wat meer mensen met meer kennis van de dieren rondlopen.. Er worden zo veel fouten gemaakt

Starlight van 't Olle Stee <3
Lucky Luuk <3

Esprit4

Berichten: 802
Geregistreerd: 20-10-09
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 12:04

Vind dat ze soms de plank misslaan met het adverteren over de paarden.
Wat betreft aandoeningen en evt pijn die ze daarvan zouden ondervinden.
Tuurlijk heel mooi dat ze dit doen voor de paarden die het echt nodig hebben maar hier in de omgeving waar ze ook zitten zijn er best een hoop mensen die ook vinden dat ze ook door alle media aandacht een beetje hun doel voorbij schieten

Set some goals.
Stay quiet about them.
Smash the hell out of them.
Clap for your damn self.
Kerstmuts :D

Calimero_

Berichten: 4013
Geregistreerd: 25-12-07
Woonplaats: In het hoge noorden :)

Re: Paard zoekt baas opvang.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 12:09

Ik vind het idee prachtig maar de prijzen zijn zo hoog die als adoptiekosten gevraagd worden. Ik snap zeker dat ze kosten maken en deze verhaald moeten worden. Maar 800 voor een kleine Tinker van volgens mij 18 jaar met eczeem die volgens jim Instagram misschien 2 weken bij hun stond vind ik niet reëel. Dit is amper de handelsprijs.

'Change is never easy, you fight to hold on, and you fight to let go'


Gooiske
Berichten: 1061
Geregistreerd: 20-06-11
Woonplaats: Tegenover het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 12:11

welmoed__ schreef:
In het topic van de Zuidlaardermarkt kwam de opvang “Paard zoekt baas” ter sprake.
Enige discussie werd hier mee begonnen en meerdere gaven aan het een interessante discussie te vinden.

Dit filmpje zorgde voor enige discussie.
http://www.youtube.com/v/9xWdTfMrqoA

Brand los.



Wanneer ik op de link klik krijg ik een melding dat het een schadelijke website beteft en is geblokkeerd.

Over de discussie zelf: Ik denk dat het net als bij een dierenasiel werkt, deze dieren mogen ook niet door worden verkocht.
Maar ik geloof dat je met deze adoptie paarden ook niet op wedstrijd mag?

Vind persoonlijk wel dat ze op fb wel hoog van de toren blazen, dat ze zielige pony's hebben gekocht en die helemaal gaan oplappen, zo erg zijn ze er echt niet aan toe, heb erger zien staan en die zijn niet met hun mee gegaan.
Heb 1 veulen gezien die tijdens transport verwond was, echt lelijke wond in achterbeen, ging naar de slacht, wij stonden op het punt haar mee te nemen, maar willen geen merrie, dierenarts zei dat het reeds behandeld was en goed komt met enige verzorging.
Toen kwam er zomaar uit het niets een mevrouw aan, die zei, ja ik heb al vervoer geregeld en ik neem hem mee, en ben al aan het bellen met handelaar geweest.
Dus toen hebben wij haar laten staan, omdat wij liever geen merrie hebben.
Uiteindelijk te horen gekregen dat ze wel naar de slager is gegaan, en daar baal ik dan wel zo van, want ik had haar als die vrouw niet was gekomen echt mee genomen.....

welmoed__

Berichten: 6549
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: North of Drenth

Re: Paard zoekt baas opvang.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-17 12:17

Bij mij doet de link het wel gewoon.

Gooiske
Berichten: 1061
Geregistreerd: 20-06-11
Woonplaats: Tegenover het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 12:23

Calimero_ schreef:
Ik vind het idee prachtig maar de prijzen zijn zo hoog die als adoptiekosten gevraagd worden. Ik snap zeker dat ze kosten maken en deze verhaald moeten worden. Maar 800 voor een kleine Tinker van volgens mij 18 jaar met eczeem die volgens jim Instagram misschien 2 weken bij hun stond vind ik niet reëel. Dit is amper de handelsprijs.


De werkelijkheid is alleen maar gissen, wij zullen er nooit achter komen, of die prijs reëel is of niet ;)

Het moeilijke met dit is dan altijd, hebben ze zelf ook een bedrag moeten betalen voor het dier?
Is er een dierenarts bij geweest?
Zijn er foto's gemaakt?
Is het dier in tussentijd ingeënt en ontwormd, mestonderzoek?
Bij jonge hengsten misschien castratiekosten?
Speciale medicijnen voor aandoeningen?


en dan natuurlijk de kosten voor stalling en hooi en brok voor de periode, sommige zullen misschien snel weg gaan, terwijl anderen er langer staan...

En weet ook niet of deze mensen verder nog werken?
Meestal haalt een directeur een behoorlijk salaris uit de stichting, en een stichting mag geen winst maken dus op zich een fijne manier van handelen in paarden zonder dat de belastingdienst om de hoek komt kijken.

leestmee

Berichten: 2048
Geregistreerd: 20-01-11
Woonplaats: daar waar mijn bed slaapt

Re: Paard zoekt baas opvang.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 12:25

Nee je moet de dieren aan hun schenken.

Winterbuitenrit in de sneeuw. Daarna warme chocolademelk met slagroom.

Paris_
Berichten: 2122
Geregistreerd: 12-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 12:26

Eline_S_S schreef:
Zal ik dan maar beginnen? Ik heb wel eens op hun Instagram wat rij filmpjes van opvang paarden gezien. Paarden lopen als een plank door de bocht en totaal geen aanleuning. Komt ook omdat er alleen maar kinderen op rijden die waarschijnlijk helemaal niet bezig zijn met aanleuning/correct lopen. Ook zitten er veel en veel te grote kinderen op die kleine pony's..
De pony's die ze van de markt hebben gehaald laten ze gelijk bij die andere pony's. Daarna bleken de shetjes van de markt luizen te hebben en hebben ze alleen hun behandeld. Wellicht andere pony's ook controleren en behandelen? Ook vroeg iemand waarom ze zulke dikke buikjes hadden. Ze hadden geen idee >;)

Ik vind het een erg leuk initiatief, maar er mogen van mij echt wel wat meer mensen met meer kennis van de dieren rondlopen.. Er worden zo veel fouten gemaakt


Volkomen mee eens. En als er dan goedbedoelde adviezen worden gegeven van mensen met kennis, wordt dit vaak afgewimpeld.
Zo zonde! Al liep daar één professioneel rond, dan zou het er al anders aan toe gaan denk ik. En, sommige paarden zijn wellicht gewoon niet meer geschikt om te verkopen als rijdier. Pijn is pijn.

Gooiske
Berichten: 1061
Geregistreerd: 20-06-11
Woonplaats: Tegenover het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 12:27

Ik denk dat die van Zuidlaardermarkt niet geschonken zijn

leestmee

Berichten: 2048
Geregistreerd: 20-01-11
Woonplaats: daar waar mijn bed slaapt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 12:29

Gooiske schreef:
Ik denk dat die van Zuidlaardermarkt niet geschonken zijn


Nee die zijn wel aangekocht.
Maar alle andere paarden en pony's zijn dat wel.

Winterbuitenrit in de sneeuw. Daarna warme chocolademelk met slagroom.

Jessix

Berichten: 16424
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 12:31

Gooiske schreef:
Ik denk dat die van Zuidlaardermarkt niet geschonken zijn

Buiten dat, als je je kat naar het asiel brengt moet je er voor betalen. Ik zou dus ook niet weten wat een reëel bedrag is... Winst mogen ze sowieso niet maken als stichting, dus die vlieger gaat niet op.

Silly1972

Berichten: 14775
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 12:31

Paarden mogen wel op westrijd zolang ze maar niet afgekeurd zijn.
Maar ik vind het een goed initiatief, maar met veeeeeeeel te weinig ervaring en verstand van zaken, waardoor ze regelmatig de plank misslaan.
Nee, ik zou er niets van kopen.

[PP] [VOLG] Bonte Cashmiro van jaarling tot ............
Ceasar ter linden x Harmony 6 maart 2017 geboren

Jessix

Berichten: 16424
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 12:33

Silly1972 schreef:
Paarden mogen wel op westrijd zolang ze maar niet afgekeurd zijn.
Maar ik vind het een goed initiatief, maar met veeeeeeeel te weinig ervaring en verstand van zaken, waardoor ze regelmatig de plank misslaan.
Nee, ik zou er niets van kopen.

Ik vind die filmpjes van die meiden gewoon niet zo professioneel over komen. Daarmee bereiken ze wel een doelgroep (kinderen!), maar ik vraag me af of dat wel de juiste doelgroep is. Als eigenaar van de stichting zou ik dat liever anders zien, maar goed...

cobiie

Berichten: 7302
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 12:35

Wanneer de adopiekosten rond de marktwaarde ligt van het betreffende dier zou ik er geen seconde aan denken om bij hun te "adopteren".
Dan koop ik liever zelf een dier waar ik dan echt eigenaar van ben.

En dat filmpje van de markt vind ik echt een hoog amateuristische pennygehalte hebben, maar mogelijk past dat bij hun doelgroep.

[o]

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 12:36

Jessix schreef:
Silly1972 schreef:
Paarden mogen wel op westrijd zolang ze maar niet afgekeurd zijn.
Maar ik vind het een goed initiatief, maar met veeeeeeeel te weinig ervaring en verstand van zaken, waardoor ze regelmatig de plank misslaan.
Nee, ik zou er niets van kopen.

Ik vind die filmpjes van die meiden gewoon niet zo professioneel over komen. Daarmee bereiken ze wel een doelgroep (kinderen!), maar ik vraag me af of dat wel de juiste doelgroep is. Als eigenaar van de stichting zou ik dat liever anders zien, maar goed...


Dochter van de eigenaar maakt de filmpjes dus ja ga je voor je stichting of ga je voor het geluk van je dochter? Ik had een beter beeld van de stichting voor ik de filmpjes zag dan nu. Na het Zuidlaren filmpje ben ik echt helemaal op ze afgeknapt.

sometimes the smallest

things take up the most room

in your heart

Blue_Monday
Berichten: 581
Geregistreerd: 28-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 12:42

Zij komt mij echt verwend over, word er misselijk van bijna bah.

En kijk hoe die rechter die kleine pony vooruittrekt, of in iedergeval, de lijn staat strak. Beestje heeft heel de dag op de markt gestaan, heeft een te groot halster om (komt bijna in zijn oog bij het strak staan van de lijn) en vervolgens wil ze in haar eigen tempo lopen ??

Jessix

Berichten: 16424
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 12:45

Ymor schreef:
Dochter van de eigenaar maakt de filmpjes dus ja ga je voor je stichting of ga je voor het geluk van je dochter? Ik had een beter beeld van de stichting voor ik de filmpjes zag dan nu. Na het Zuidlaren filmpje ben ik echt helemaal op ze afgeknapt.


Ik weet dat ze zijn dochter is en uiteraard ga je voor het geluk van je kind, maar het kan ook allebei. Je kan ook goede filmpjes maken, die serieus over komen en je stichting op een goede manier promoten. Daar zal de dochter op den duur ook meer aan hebben.

Dit bijvoorbeeld had mijn dochter toch echt niet hoeven doen... :')
https://www.youtube.com/watch?v=sAGtWZ5VMmo
Laatst bijgewerkt door Jessix op 22-10-17 12:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Kendra

Berichten: 8728
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 12:45


Jessix

Berichten: 16424
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Paard zoekt baas opvang.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 12:46

ja kendra

Blue_Monday
Berichten: 581
Geregistreerd: 28-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 12:48

Jessix schreef:
Ymor schreef:
Dochter van de eigenaar maakt de filmpjes dus ja ga je voor je stichting of ga je voor het geluk van je dochter? Ik had een beter beeld van de stichting voor ik de filmpjes zag dan nu. Na het Zuidlaren filmpje ben ik echt helemaal op ze afgeknapt.


Ik weet dat ze zijn dochter is en uiteraard ga je voor het geluk van je kind, maar het kan ook allebei. Je kan ook goede filmpjes maken, die serieus over komen en je stichting op een goede manier promoten. Daar zal de dochter op den duur ook meer aan hebben.

Dit bijvoorbeeld had mijn dochter toch echt niet hoeven doen... :')
https://www.youtube.com/watch?v=sAGtWZ5VMmo


Die rechter lijkt al grijs te worden haha

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 12:49

Ach die henk is er ook een die ik vaak neem met een grote korrel zout dus dan is dit niet zo raar.

&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

Zoolgangster

Berichten: 9570
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 12:51

Gooiske schreef:
welmoed__ schreef:
In het topic van de Zuidlaardermarkt kwam de opvang “Paard zoekt baas” ter sprake.
Enige discussie werd hier mee begonnen en meerdere gaven aan het een interessante discussie te vinden.

Dit filmpje zorgde voor enige discussie.
http://www.youtube.com/v/9xWdTfMrqoA

Brand los.



Wanneer ik op de link klik krijg ik een melding dat het een schadelijke website beteft en is geblokkeerd.

Over de discussie zelf: Ik denk dat het net als bij een dierenasiel werkt, deze dieren mogen ook niet door worden verkocht.
Maar ik geloof dat je met deze adoptie paarden ook niet op wedstrijd mag?

Vind persoonlijk wel dat ze op fb wel hoog van de toren blazen, dat ze zielige pony's hebben gekocht en die helemaal gaan oplappen, zo erg zijn ze er echt niet aan toe, heb erger zien staan en die zijn niet met hun mee gegaan.
Heb 1 veulen gezien die tijdens transport verwond was, echt lelijke wond in achterbeen, ging naar de slacht, wij stonden op het punt haar mee te nemen, maar willen geen merrie, dierenarts zei dat het reeds behandeld was en goed komt met enige verzorging.
Toen kwam er zomaar uit het niets een mevrouw aan, die zei, ja ik heb al vervoer geregeld en ik neem hem mee, en ben al aan het bellen met handelaar geweest.
Dus toen hebben wij haar laten staan, omdat wij liever geen merrie hebben.
Uiteindelijk te horen gekregen dat ze wel naar de slager is gegaan, en daar baal ik dan wel zo van, want ik had haar als die vrouw niet was gekomen echt mee genomen.....



Hier ook, daarbij probeert het bestand zichzelf op mijn computer te nestelen, ipv gewoon een Youtubefilmpje te vertonen. >;)

Haribo macht Kinder froh, und der Zahnartzt ebenso.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 74 bezoekers