Kan Bokt mijn vader helpen aan een lieve hond?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Cynn
Fotograaf

Berichten: 14457
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: Flevoland

Kan Bokt mijn vader helpen aan een lieve hond?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-10-17 11:39

:wave:

Lief dat je mijn topic opent en hopelijk ook even blijft om mijn verhaal te lezen.
Ik ben namelijk druk op zoek naar een hondje voor mijn vader. Je kan natuurlijk overal heel makkelijk aan betrouwbare adressen komen waar je puppy's vandaan kan halen, maar ik zoek geen puppy! And this is why: .... :)

Mijn vader is 62 jaar oud en altijd al een hele grote hondenvriend geweest. In het verleden ook een hond gehad, dus ook de ervaring, maar nog steeds trekken honden ontzettend naar hem toe.
Mijn vader is iemand die altijd voor de ander gaat en zichzelf niet zoveel gunt, terwijl hij zoveel beter verdiend. Nu is hij door een bijna-dood ervaring omgeslagen en kiest eindelijk weer eens voor zichzelf. Godzijdank. Het eerste wat hij zei (of nouja, opschreef op een bord. Hij lag nog aan de beademing en een hart-longmachine) nadat hij wakker werd na een operatie waarvan niemand wist of hij überhaupt nog wakker ging worden... 'Hond'. Hij wil weer een hond! Een maatje om te troetelen, mee te wandelen, op pad te gaan.. yes!

Mijn vader is momenteel thuis aan het aansterken en wacht nog een schildklier operatie af, maar ik kan gelukkig zeggen dat het allemaal weer goed gaat komen. Wel met levenslange medicatie en een andere levensstijl, maar hij is er nog, wil nog ontzettend veel van de wereld zien, dingen doen en kiest weer voor zichzelf.

Klaar om te wandelen en te spelen, maar de energie niet om een puppy op te voeden. Wat heel begrijpelijk is. Daarom ben ik op zoek naar een volwassen hond die al netjes is opgevoed en op zoek is naar een nieuw huisje.
Naast wandelingen met mijn vader, wil ik erbij vermelden dat ik zelf ook nog thuis woon en mijn oudere broer ook. Wij hebben ook enige ervaring met honden en zullen dus ook regelmatig met de hond op stap gaan.

Ik ben al een aantal dierenasiels in de buurt langs geweest, die denken ook met mij mee, maar momenteel niet dé hond in het asiel zitten.
Op Marktplaats ook gespeurd en op 2 gereageerd met verhaal en uitleg, maar nog geen reactie mogen ontvangen.

Daarnaast heb ik ook contact gezocht met Martin Gaus school, verhaal gedaan en gevraagd of het een optie zou zijn om een afgekeurde blindengeleidehondje te kopen, maar verder ook nog niks van gehoord.

Zijn er bokkers die misschien adresjes weten? Kennissen, vrienden die door omstandigheden afstand moeten doen van hun hondje? Andere opties?

Jullie zouden mijn vader zo gelukkig maken. _/-\o_

PS: Kosten zijn het probleem niet. ;)

Ros Fotografie
Website × Instagram × Facebook
Bianca (bietjuhh) † 27'03'1992 - 13'09'2012


NinaCharlie

Berichten: 3178
Geregistreerd: 15-07-11

Re: Kan Bokt mijn vader helpen aan een lieve hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 11:41

Wat een lief topic. Ik hoop dat je de juiste hond zal vinden!

nafkedemi

Berichten: 1288
Geregistreerd: 31-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 11:42

zouden jullie open staan voor een adoptiehond uit het buitenland?
Misschien dan eens kijken op de site van stichting dogadoptions nederland...

CathyTBP

Berichten: 440
Geregistreerd: 20-06-16
Woonplaats: Aan het water

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 11:42

Ik weet verder geen adresjes, maar je zou eens contact op kunnen nemen met hondenfokkers. Zij zoeken wel eens een nieuw huis voor bijvoorbeeld teefjes die een paar nestjes hebben gehad en nu met ''pensioen'' mogen. Of reutjes die klaar zijn met dekken en ook opzoek gaan naar een nieuwe baas!

Hurby (Prinz K3 x Kennedy) ZZL+1 // Kronos Z1+2
Tongerenhof Pyriet M2
Roulette Fly Della Loggia M1 (verkocht) // Wobke R. M1 (verkocht) // Blinky M1 (verkocht)

CathyTBP

Berichten: 440
Geregistreerd: 20-06-16
Woonplaats: Aan het water

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 11:44

nafkedemi schreef:
zouden jullie open staan voor een adoptiehond uit het buitenland?
Misschien dan eens kijken op de site van stichting dogadoptions nederland...


Misschien zit ik verkeerd hoor, maar ik heb gehoord dat honden uit het buitenland meestal niet zijn opgevoed. En later ook slecht zijn op te voeden...

Hurby (Prinz K3 x Kennedy) ZZL+1 // Kronos Z1+2
Tongerenhof Pyriet M2
Roulette Fly Della Loggia M1 (verkocht) // Wobke R. M1 (verkocht) // Blinky M1 (verkocht)

mirim

Berichten: 4387
Geregistreerd: 07-10-10
Woonplaats: de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 11:45

Op Facebook is er een groep die heet teckelherplaatsers.
Je zou daar eens kunnen kijken?
Je zal het vast ook van andere hondenrassen hebben.
Bij de teckelherplaatsers is ook iemand die de honden haalt uit dodingstations uit andere landen. Ze zitten dan wel al in een Nederlands opvanggezin en hebben alle entingen en gezondheidsverklaringen ook in bezit.
Succes! Leuk voor je vader! En lief dat jij dit initiatief neemt.
Laatst bijgewerkt door mirim op 20-10-17 11:46, in het totaal 1 keer bewerkt

nafkedemi

Berichten: 1288
Geregistreerd: 31-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 11:45

vriendin van mij heeft twee honden van deze stichting en allebei schatten van honden.
tuurlijk kunnen ze een rugzakje hebben vandaar ook de vraag of ze er open voor zouden staan...

StonedRomy

Berichten: 7540
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 11:47

CathyTBP schreef:
nafkedemi schreef:
zouden jullie open staan voor een adoptiehond uit het buitenland?
Misschien dan eens kijken op de site van stichting dogadoptions nederland...


Misschien zit ik verkeerd hoor, maar ik heb gehoord dat honden uit het buitenland meestal niet zijn opgevoed. En later ook slecht zijn op te voeden...


Ze hebben inderdaad een verhaal, zou het in deze situatie ook echt niet aanraden. Ze zijn later niet slechter op te voeden dan welke andere hond, je moet alleen de bagage of achterstand eerst wegwerken en dan is een pup ' makkelijker '

Inderdaad eens informeren naar afgekeurde therapiehonden of rondvragen bij fokkers en rasverenigingen.

Never mind, said Hachiko each day. Here I wait, for my friend who's late. I will stay, just to walk beside you for one more day.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110483
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 11:47


"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Jennanne

Berichten: 470
Geregistreerd: 29-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 11:48

CathyTBP schreef:
nafkedemi schreef:
zouden jullie open staan voor een adoptiehond uit het buitenland?
Misschien dan eens kijken op de site van stichting dogadoptions nederland...


Misschien zit ik verkeerd hoor, maar ik heb gehoord dat honden uit het buitenland meestal niet zijn opgevoed. En later ook slecht zijn op te voeden...


ik heb de twee liefste schatten van de hele wereld bij ACE vandaan. Beetje goed zoeken, dan kom je echt wel toffe hondjes tegen hoor :)
Hebben geen rugzakjes! Helemaal geen probleen juist. Heel rustig, blaffen bijna nooit (wat ik heel prettig vind :D ), heel sociaal en heel mensgericht ook.

@TS, ik zal even kijken voor je op de site of er leuke tussen staan nu! Je moet dan natuurlijk wel even wachten totdat ze hier zijn, dus je geduld wordt heel erg op de proef gesteld. En het huis moet gecheckt worden, of ze niet weg kunnen lopen (als je een tuin hebt)

Laureas

Berichten: 2076
Geregistreerd: 18-03-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 11:49

Top dat je dit doet,... en het zal je vader deugd doen om een hond te hebben, veel succes, ik duim mee dat je een perfect maatje vind voor hem.

Laureas Stables!
AMHA/NMPRS champagne minipaarden fokker

✨ Ontdek de wereld van Amerikaanse minipaarden bij Laureas Stables! Waar "Moon" en "Shine" schitteren - ga snel naar onze website voor een dosis mini-magie! ✨

Cynn
Fotograaf

Berichten: 14457
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-10-17 11:52

We staan zeker open voor een rescue hondje, maar ik heb her en daar ook slechte ervaringen gelezen van dit soort instanties en ik vind het dan zo'n moeilijke gok.. -O-
Voor zowel mijn vader maar eigenlijk vooral voor het dier zelf, zou ik het ontzettend vervelend vinden als er achteraf na het laten overvliegen van het dier, toch geen klik is of het hondje heeft een te groot rugzakje..

Erg moeilijk!

Ros Fotografie
Website × Instagram × Facebook
Bianca (bietjuhh) † 27'03'1992 - 13'09'2012

Joltsje

Berichten: 9020
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: in mijn huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 11:53

wat lief van je TS.

er zijn veel herplaatsingsgroepen op facebook inderdaad. van veel verschillende rassen.
ik zou daar vooral gaan sneupen

Be your best self

Cynn
Fotograaf

Berichten: 14457
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-10-17 11:53

Jennanne schreef:
ik heb de twee liefste schatten van de hele wereld bij ACE vandaan. Beetje goed zoeken, dan kom je echt wel toffe hondjes tegen hoor :)
Hebben geen rugzakjes! Helemaal geen probleen juist. Heel rustig, blaffen bijna nooit (wat ik heel prettig vind :D ), heel sociaal en heel mensgericht ook.

@TS, ik zal even kijken voor je op de site of er leuke tussen staan nu! Je moet dan natuurlijk wel even wachten totdat ze hier zijn, dus je geduld wordt heel erg op de proef gesteld. En het huis moet gecheckt worden, of ze niet weg kunnen lopen (als je een tuin hebt)



Als jij met mij wil meezoeken, heel graag. Dan staan wij daar zeker voor open. :)

Ros Fotografie
Website × Instagram × Facebook
Bianca (bietjuhh) † 27'03'1992 - 13'09'2012

Bloemetje75
Berichten: 1979
Geregistreerd: 19-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 11:54

Bel ook eens met dierenartsen uit de buurt! Die weten vaak ook wel mensen die een herplaats-adres zoeken voor hun hond.

Misty12

Berichten: 7031
Geregistreerd: 31-10-05
Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 11:54

Op facebook heb je verschillende herplaatsings-groepen van verschillende rassen. Ik weet niet wat voor hond jullie zoeken, maar ik zou me hier en daar gaan aanmelden. Succes met zoeken!

Heb geen spijt van de dingen die je doet, maar van de dingen die je niet gedaan hebt.
It's easier to leave than to be left behind- R.E.M. -leaving New York
Irma, my star in heaven 23-05-1990 - 27-05-2019

Luniek

Berichten: 423
Geregistreerd: 26-06-10
Woonplaats: Hoogeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 11:54

Op facebook heb je ook de groep Herplaatsers Nederland, misschien staat daar wat leuks tussen.

Een kat heeft 40 miljoen haren: 5 miljoen op de rug, 10 miljoen op de buik en 25 miljoen op je bankstel.


Memories

Berichten: 2613
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 11:55

Herplaatsers zoeken via social media of (ras)verenigingen!
Zo zijn wij ook aan een leuke hond gekomen voor mijn oma die ook geen jonkie meer kon opvoeden maar wel ontzettend graag gezelschap van een hondje wilde. Hond leeft inmiddels niet meer (maar heeft 14 jaar oud mogen worden) en mijn oma is er zo ontzettend gelukkig mee geweest :j
Superlief dat je dit wil doen voor je vader!

mylittlejoy

Berichten: 3289
Geregistreerd: 23-09-05
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 11:57

Ik weet niet of het met een hond vergelijkbaar is, maar ik heb een uiterst lieve en gezonde kat bij Stichting Dierbemiddeling Europa vandaan. Zij hebben zowel honden en katten uit Nederland en Europa die ze herplaatsen. Een hoop dieren zitten al bij opvanggezinnen in Nederland, waarvandaan ze naar hun nieuwe baasjes kunnen. Op Facebook zijn te hier te vinden:
https://www.facebook.com/stichtingdiere ... ingeuropa/

Niqui

Berichten: 2109
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 11:58

Ik heb je een pb gestuurd. Zeer betrouwbaar adres.
Laatst bijgewerkt door Niqui op 20-10-17 11:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Mizora

Berichten: 18071
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 11:59

Ik heb een mogelijke kandidaat. Maar dan moet hij wel op een vriendelijke manier leiderschap kunnen bieden.

Ninthe is een volle teef van 2.5 jaar. Het is een poedeltje van 35cm en 6.5kg die enig dier wil zijn. Ze is dol op mensen, het liefst zit ze uren met mensen op de bank een beetje te kroelen. Ze kan goed los en is behoorlijk gehoorzaam, maar niet foutloos. Ze wil een enkele keer een stukje achter een auto aan gaan, hoewel ze daarin steeds beter in te corrigeren is. De eerste week mag ze echter niet los, om te voorkomen dat ze mij gaat zoeken.

Ninthe kan goed alleen blijven, maar de bedoeling is dat ze daar niet achteruit op gaat, dus dat ze niet langer dan 4 uur per dag alleen is. Ze is gewend om in de tuin op het gras te mogen plassen. Op het moment is haar vacht zo'n 2cm en moet ze dus 2x per week geborsteld worden. Als je dat liever niet wilt, dan laat ik haar scheren voordat ze gaat, dan hoeft er de eerste 4 weken niets aan.

Op zich is ze leuk met andere honden, maar sociaal niet vreselijk handig. Ze is opdringerig onderdanig en best een beetje kwetsbaar. Als ze overlopen wordt wil ze vluchten. Maar met de poedelwandelingen liep ze altijd gezellig overal tussendoor te scharrelen.

Ik zoek een opvangplek waar:
- mensen graag 's avonds op de bank zitten en waar de hond op de bank mag (hoewel je wel moet kijken of het bij jullie gaat)
- ze 4x per dag uitgelaten wordt, waarvan minimaal 1x 30 minuten en in totaal minimaal een uur
- geen andere huisdieren aanwezig zijn
- mensen niet langer dan 4 uur per dag afwezig zijn
- handige blik of Ninthe nu echt gelukkig is
- het sturen in gedrag over het algemeen positief gebeurt
- ze met een tuigje willen lopen
- met haar op cursus willen gaan (ze is clicker-getraind)

Ninthe is eerder herplaatst geweest omdat ze niet lekker met haar zus gaat. Ze is echter teruggekomen met een gedragsprobleem, ze lag uren op haar kussen of in haar bench te grommen omdat ze te veel het gevoel had dat ze de baas kon zijn, maar dat tegelijkertijd niet aan kon. Dat gedrag is nu grotendeels wel weg, maar dat zit dus er wel in. Het gedrag heb ik afgekapt door duidelijk aan te geven wat ze wel en niet mag doen en door als ze dit gedrag vertoonde haar bij haar halsbandje te pakken en te wachten totdat ze daarmee ophield, voordat ik haar los liet.

Ze kan niet met kleine kinderen. Op het moment dat die druk gaan doen gaat ze lopen herderen en snauwen.

Ze is op dit moment de restjes van haar loopsheid aan het doorgaan. Dus dat heb je voor de komende 5 maanden gehad. Normaal gesproken zou ze enkel gecastreerd verhuizen (vorige herplaatsadres kende ik persoonlijk, dus dat was anders), maar dan zou het pas over 2.5 maand kunnen.

Daarnaast reageert ze op bepaalde wasmiddelen lijkt het, om die reden wordt hier nu alles met neutral gewassen en dat gaat goed.

Afbeelding

Afbeelding

Een proefperiode is mogelijk en ze mag ook altijd terugkomen.

Mijn laptop heeft een instortend toetsenbord en verdraagt geen los toetsenbord meer. Hierdoor doen o.a. de backspace en Q (alt 81 en alt 113) het niet meer, en voegt hij soms letters dubbel toe, of geeft hij ze juist niet door. Mijn tablet daarentegen heeft een overactieve autocorrect. Mijn teksten zijn daardoor wel eens een zooitje.

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 6581
Geregistreerd: 28-08-12

Re: Kan Bokt mijn vader helpen aan een lieve hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 12:05

Kijk eens op www.sosdier.nl! :)
Leuke honden die een goed plekje zoeken, hele wisselende rassen en hele wisselende situaties. Wij zijn altijd opvanggezin geweest voor deze stichting en dat is altijd erg goed bevallen. Wie weet zit er (op den duur) iets voor je vader bij?

1 april, wat een dag! Of toch een nacht?


Volg ons ook op instagram: @elfinadja! <3

Cynn
Fotograaf

Berichten: 14457
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-10-17 12:08

Wat een reacties hier en ook via PB, Bokt is GEWELDIG. *\o/*
Heb al op een aantal gereageerd en neem nu contact op met 2 adressen.
Zal vanavond/morgen nog meer reageren, mijn lunchpauze is voorbij en ik moet weer aan het werk, maar jullie zijn toppers. _/-\o_

Ros Fotografie
Website × Instagram × Facebook
Bianca (bietjuhh) † 27'03'1992 - 13'09'2012

Mars

Berichten: 33223
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Kan Bokt mijn vader helpen aan een lieve hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 12:13

Wilde even reageren dat ik dit super lief van je vind en hopelijk ga je het perfecte maatje vinden voor je vader :j

In het verleden gebeurd niets (meer)
In de toekomst gebeurd (nog) niets
Er is alleen maar nu

Rytir

Berichten: 5359
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 12:13

Ik zag via facebook een rottweiler voorbij komen van de rottweiler stichting. Kaiyden was de naam geloof ik. Als ik de tijd had gehad voor een hond had die zo mogen komen! Ik weet alleen niet of dat misschien een maatje te groot is voor jullie?

When nothing goes right,

go left.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anoukjuuuhh, Selbourne en 41 bezoekers