Br bandages met vaste onderlappen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kYliieJ
Berichten: 1581
Geregistreerd: 25-12-07

Br bandages met vaste onderlappen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-17 21:51

Hoi
Vandaag nieuwe bandages gekocht van BR.

(BR Bandages Polyester Climatex met Onderlap Wit 3m)

Aan deze elastische bandages zitten onderlappen aan vast.
Ik kan bandageren met losse onderlappen maar met deze nieuwe bandages zit het voor geen meter?
Wie helpt? Kan namelijk nergens een instructie vinden of video

Moet je met deze bandages bovenaan of onderaan beginnen? Zit allebei voor geen meter

Renske_W

Berichten: 13842
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: Br bandages met vaste onderlappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 22:05

Ik heb ze vroeger ook eens gehad, verschrikkelijk ondingen en hier lagen zo ook zo in de prullenbak. :')

nicky_rilana

Berichten: 6110
Geregistreerd: 26-07-10
Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Re: Br bandages met vaste onderlappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 22:16

Het is even wennen maar dan lukt het. Je begin altijd bovenaan. dan draai je alleen het fleece gedeelte tot aan beneden en weer terug. Meestal eindigde ik weer halverwege het been van mijn paard. Daar houd het fleece op. Daarna draai je het stiek gedeelte tot aan boven en in kleine slagen naar beneden. En dan in grotere slagen naar boven en dan eindig je boven aan.

kYliieJ
Berichten: 1581
Geregistreerd: 25-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-17 22:18

nicky_rilana schreef:
Het is even wennen maar dan lukt het. Je begin altijd bovenaan. dan draai je alleen het fleece gedeelte tot aan beneden en weer terug. Meestal eindigde ik weer halverwege het been van mijn paard. Daar houd het fleece op. Daarna draai je het stiek gedeelte tot aan boven en in kleine slagen naar beneden. En dan in grotere slagen naar boven en dan eindig je boven aan.


Het fleece gedeelte is bij deze de onderlap dan?
Donderdag nog maar eens oefenen
Thx

kYliieJ
Berichten: 1581
Geregistreerd: 25-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-17 22:19

Renske_W schreef:
Ik heb ze vroeger ook eens gehad, verschrikkelijk ondingen en hier lagen zo ook zo in de prullenbak. :')


Ik geef ze nog 1 poging voordat ze ook richting prullenbak vliegen

DreamGuide

Berichten: 2015
Geregistreerd: 10-08-14

Re: Br bandages met vaste onderlappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 22:29

Ik heb volgens mij iets soortgelijks van Harry's Horse, daarmee draai je de eerste 'laag' (van boven naar beneden) met het fleece, daarna draai je de 2e 'laag' (van beneden naar boven) met het elastieke deel.

Ik vind ze opzich wel fijn, omdat ze voor mijn gevoel koeler blijven dan volledig fleece bandages en ik vind onderlappen vaak ook vrij dik, maar het is wel even tricky om de juiste balans te vinden in hoe strak het fleece moet en hoe strak het elastiek moet. Ik doe ze vaak namelijk te los en dan zakt het elastiek deel naar beneden. :')

nicky_rilana

Berichten: 6110
Geregistreerd: 26-07-10
Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 22:30

kYliieJ schreef:
nicky_rilana schreef:
Het is even wennen maar dan lukt het. Je begin altijd bovenaan. dan draai je alleen het fleece gedeelte tot aan beneden en weer terug. Meestal eindigde ik weer halverwege het been van mijn paard. Daar houd het fleece op. Daarna draai je het stiek gedeelte tot aan boven en in kleine slagen naar beneden. En dan in grotere slagen naar boven en dan eindig je boven aan.


Het fleece gedeelte is bij deze de onderlap dan?
Donderdag nog maar eens oefenen
Thx

Ja

Qimm

Berichten: 15160
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Br bandages met vaste onderlappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 22:35

Ik vind dat soort bandages juist fijn en ben veel minder handig met gewone onderlappen :+

Als je ze weg gooit, gooi ze maar mijn kant op :')