mijn laptop doet niet wat ik wil

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
bridgetF
Berichten: 2174
Geregistreerd: 12-11-12
Woonplaats: Betuwe

mijn laptop doet niet wat ik wil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-17 08:58

Ik heb echt een mega irritante laptop.
Is er een bokker die voor mij de gouden tip heeft?
Ik heb al gegoogled, maar kan het antwoord tot mijn probleem niet vinden :(

Op de laptop zit zo'n rechthoekje waar je met je vinger over heen gaat om het pijltje te besturen.
Bijna iedere keer als ik dat doe, dan wordt mijn complete scherm verkleind. Alles is letterlijk verkleind tot ongeveer een vierde van het normale scherm en staat ongeveer in het midden van het normale beeldscherm.
Ik moet er dan in het rechter boven hoekje op klikken om hem weer te vergroten en verder te kunnen.

Echt mega irritant, hij doet dat voornamelijk en continue als ik op het internet zit. (google chrome) Als ik met name een extra tabblad open heb staan. Ben ik bijvoorbeeld aan het werk in words, dan doet hij niet zo irritant. Maar dan heb ik dat pijltje ook bijna niet zo nodig.

Er zijn natuurlijk ergere dingen, maar ik word er helemaal niet goed van.
Ik probeer mij te weerhouden om de laptop te vermoorden. Naar buiten te gooien en er op te gaan springen en te dansen, de auto er over heen te rijden, maar ja een nieuwe laptop kopen is zonde van het geld. hij is pas 2.5 jaar oud.
Heeft iemand voor mij de oplossing voor dit vreselijk irritante probleem?


prugelpiet

Berichten: 12523
Geregistreerd: 20-01-12

Re: mijn laptop doet niet wat ik wil

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 08:59

Je zit toch niet met 2 vingers op dat rechthoekje te sturen? Als je dat doet kan je net als met een smarphone (perongeluk) in en uitzoomen.

I am because you were

bridgetF
Berichten: 2174
Geregistreerd: 12-11-12
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-17 09:05

prugelpiet schreef:
Je zit toch niet met 2 vingers op dat rechthoekje te sturen? Als je dat doet kan je net als met een smarphone (perongeluk) in en uitzoomen.


nee, ik gebruik maar één vinger. Gewoon om te trachten het pijltje aan te sturen.

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Re: mijn laptop doet niet wat ik wil

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 09:12

Mijn laptop heeft dat ook regelmatig, maar omdat ik sowieso niet goed met die touchpanels overweg kan heb ik gewoon een losse muis, probleem opgelost :D
En als ik de laptop op schoot gebruik kan ik het rechter gedeelte onder het toetsenbord gebruiken als muispad haha

Equisync. Sportmassage voor paarden. PB voor een afspraak of informatie.
Andor <3
You're perfectly perfect to me.

Drifter

Berichten: 758
Geregistreerd: 17-11-14

Re: mijn laptop doet niet wat ik wil

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 09:15

Dat heeft toch met pinch zoom te maken denk ik. Dat zou je ergens in je muisinstellingen uit kunnen moeten zetten.

“My grandfather once told me, ‘Grandson, the world is filled with people. But there’s only a handful of human beings.’” - Moses J. Brings Plenty.


8nnemiek

Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: mijn laptop doet niet wat ik wil

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 09:17

De trackpad heet dat vierkantje :j
Zit er bij instellingen niet een menu voor de trackpad? Waar je kan instellen welke handelingen het ding kan?

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

craiester

Berichten: 617
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: limburg

Re: mijn laptop doet niet wat ik wil

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 09:41

Kan zijn dat je het vierkantje eens schoon moet maken. Als er vuil op zit dan registreert die dat als een beweging en als je dan je vinger verplaatst dan heb je dus 2 punten die hij registreert.

it's beginning to look alot like Kerstmuts

M_i_R

Berichten: 3625
Geregistreerd: 24-10-06
Woonplaats: Grunn

Re: mijn laptop doet niet wat ik wil

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 09:45

Heb je tegelijkertijd wellicht de 'muisknop' bij het pad ingedrukt? Dan zoomt hij ook vaak in en uit.

Valse hoop is ook hoop!

Jacquel
Berichten: 455
Geregistreerd: 17-05-12
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 10:02

Ikzelf zou gewoon via de USB-ingang een muis aan de laptop hangen. Werkt sowieso veel fijner dan een trackpad. Je hebt ook kleinere muizen, die je makkelijker in de laptoptas kwijt kan.

bridgetF
Berichten: 2174
Geregistreerd: 12-11-12
Woonplaats: Betuwe

Re: mijn laptop doet niet wat ik wil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-17 11:28

Dank jullie wel, ik ben een beetje gaan proberen met de hints die jullie gaven en kwam uit bij knijpzoom, deze heb ik nu uit gezet en het lijkt er op dat het over is. (niet te hard zeggen natuurlijk)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Irene793, Niniane, Tink89, Winterram en 29 bezoekers