Kinderen en hun pony's kletstopic?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 21:27

Oh ja dat hobbelpaard is hier ook zeer herkenbaar, gisteren zat witje aan de box gebonden met touwen waren ze aan het sjezen rijden en ringen aan het steken jut en jul net 1 en 4,5 jaar en dan nog moeten wachten tot je 12 bent da's oneindig lang!

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!


wortel115

Berichten: 2124
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 22:17

Wat super leuk die schriktraining!

Ook dat gebeurt hier wel eens. Lotje kun je je slaapkamer opruimen, je hebt alle kisten geleegd? No I didn't. Twinkle did it.

Never give up, if you want to succeed. Life has no limitations, except the ones you make.

Getup

Berichten: 8248
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 07:49

schriktraining doen wij ook wel eens . Pony is er niet zo snel van onder de indruk en wandelt in t bos ook zo over n stuk plastic ( lang leven de paardensnoepjes). Mijn paard daarentegen :roll: .

Cerastes

Berichten: 2402
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Noord-Holland, Schermer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-10-17 15:42

Getup schreef:
schriktraining doen wij ook wel eens . Pony is er niet zo snel van onder de indruk en wandelt in t bos ook zo over n stuk plastic ( lang leven de paardensnoepjes). Mijn paard daarentegen :roll: .


Haha die pony's zijn zo makkelijk he! Heerlijk gewoon!
Mijn paard was een stuiterbal joh...moest het niet in mn hoofd halen om met een ballon ofzo aan te komen...

Dodge, Shetlander ruin, 29/06/2001
Cloë, Tinker merrie, 15/06/2015

Onze pony Dodge in online reclame van warenhuis Hudson's Bay!:
https://youtu.be/Kw7Q7vm6sj0

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 16:37

Waarom niet?

Mijn Hafinger ging LETTERLIJK door het lint van 'enge' dingen. Man, man, wat was dat een vreselijke angsthaas toen hij net bij ons kwam. Ik was mijn vorige Haf gewend. Daar kon ik van alles mee.
Maar deze? Een ballon, bal, doosje, what ever. Hij was er als de dood voor.
Juist een reden om daar wat aan te doen :)
Nog is hij een zenuwpees en een angsthaas. Maar hij leert steeds meer op mij vertrouwen. En dan kun je samen heel veel! Maar het heeft tijd en heel veel oefenen nodig. En een sterke band.
Gisteren kon ik voor het eerst een krokodil op zijn rug leggen. Iets wat ik - toen hij net bij ons was - echt niet hoefde te doen.
Ik zoek juist die enge dingen op, om hem makkelijk te maken. En het is heel goed voor de band.
Afbeelding

Hij leert steeds meer. En is al bijna op het punt dat hij net zo maf en mak is als mijn vorige Haflinger. :j Door simpelweg de enge dingen op te zoeken!! :j

Zelfde geldt voor de Shetlander. Wat een panisch beestje. Ik stond zelfs op het punt om hem weer te verkopen. Want Marloesje is door Bliksem zijn angst bijna verongelukt! Zij is blijven hangen in de stijgbeugels, omdat Bliksem struikelde. Daar flipte Bliksem compleet van!!! En is met haar er van door gegaan als een lappenpop onder zijn buik. Ik dacht dat ik Marloes kwijt was. De details bespaar ik.
Hij was heel angstig.
Maar juist door trainen is het een ware kinderpony geworden! Kijk eens wat hij nu met Marloesje doet.


Zo ver heb ik hem gekregen. Door veel te doen. Enge dingen opzoeken. Wandelen, schriktrainingen ed. Zodat alles normaal wordt :)

Zowel Nick als Bliksem waren niks gewend. Een bal? Ja haal die maar weg, want daar is hij bang voor.
Nee, juist niet. Laat die bal maar komen. :j Paraplu's, zeil, zakjes, ja weet ik veel waar een paard nog meer bang voor is. Overwinnen die angst :j En je krijgt een super relaxt paard.
Bliksem noemen we intussen ook wel eens 'droogkloot'. Maar in het begin was het een gevaarlijk, flippend ding. Dat is niet meer.

Nick is nog niet op dat punt, maar is al heel goed op weg! Zo heb ik gisteren voor het eerst een zeil over zijn rug gelegd. Niet om hem te pesten, maar om hem makkelijker te maken.
En hij schrok er ook wel van, maar dan is het de kunst om zelf rustig te blijven en dat door te geven aan het paard.


Ondanks dat Bliksem en Nick al heel veel hebben gezien, ze 100% verkeersmak zijn en ze niet snel meer van iets op kijken, laat ik ze nooit alleen met de kinderen.

Marloes zet Nick even op de plek. Letterlijk. :Y)
Afbeelding

En als laatst. Want ik heb weer veel te veel getypt. Wat mij opvalt in mijn kennissenkring met paarden... Mensen halen alle enge elementen weg van hun paard. Dat moet je niet doen. Laat die enge elementen normaal worden. :j En maak er zelf geen punt van.

MizzMontana

Berichten: 5675
Geregistreerd: 05-08-08

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 16:40

Wauw wat mooi dat je dit bereikt hebt met Nick! Ik geloof wel dat daar een boel tijd in is gaan zitten maar je geduld is duidelijk beloond met vertrouwen!

Getup

Berichten: 8248
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 16:52

Oh dat doe ik ook hoor...maar dat kan niet "even" en daar moet ik veel tijd voor nemen

Cerastes

Berichten: 2402
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Noord-Holland, Schermer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-10-17 18:27

Getup schreef:
Oh dat doe ik ook hoor...maar dat kan niet "even" en daar moet ik veel tijd voor nemen



Ja idd...En ik had daar toen persoonlijk geen tijd voor en ook geen zin in toen.
Ze was ook gevaarlijk in bepaalde situaties dus ik had totaal geen behoefte om daar energie in te steken.

Wel knap hoor Chasey!!
Echt een prestatie!

Dodge, Shetlander ruin, 29/06/2001
Cloë, Tinker merrie, 15/06/2015

Onze pony Dodge in online reclame van warenhuis Hudson's Bay!:
https://youtu.be/Kw7Q7vm6sj0

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 13:04

Cerastes schreef:
Bij onze pony is helaas middels een bloedonderzoek ziekte van cushing / PPID vastgesteld ... -O-
Gelukkig met lage waarden , maar we gaan uiteraard toch met medicatie beginnen...Ben benieuwd hoe het aanslaat!


Mijn shet van 18 heeft vorig jaar de diagnose gehad, gaat prima op cushing pillen! Ze krijgt ook maar 1/8e


Afbeelding

We hebben 3 super shetten maar madam van 4 jaar wil op mama’s paard :D

wilmatj

Berichten: 2416
Geregistreerd: 13-07-07
Woonplaats: oudewater

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 14:29

van de fotos afgelopen keer. lars met zijn pony guus.
heb ik ook een vlog gemaakt.



Instagram van mijn paardjesdikkebillenponys

Emori

Berichten: 13116
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Fryslân

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 22:43

Ik heb macho vanaf veulentje en nooit de gekke dingen uit de weg gegaan. Super mak is ie.
(Maar o wee als er strepen op de weg staan :') )

Heerlijke foto's en filmpjes met het kleine grut <3

Vandaag weer even vitamine P opgedaan <3
Afbeelding

Afbeelding

[IM] Ons gouden paardje is er niet meer..
Follow the bliss just like a summer song
Please stay there forever, I'll try to remember


Cerastes

Berichten: 2402
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Noord-Holland, Schermer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-10-17 08:36

[***] schreef:
Cerastes schreef:
Bij onze pony is helaas middels een bloedonderzoek ziekte van cushing / PPID vastgesteld ... -O-
Gelukkig met lage waarden , maar we gaan uiteraard toch met medicatie beginnen...Ben benieuwd hoe het aanslaat!


Mijn shet van 18 heeft vorig jaar de diagnose gehad, gaat prima op cushing pillen! Ze krijgt ook maar 1/8e


[ [url=m/6qo7YC.jpg]Afbeelding[/url] ]

We hebben 3 super shetten maar madam van 4 jaar wil op mama’s paard :D



Ik ga ook starten met 1/8 pil. Hopelijk is dat genoeg!
Leuke foto!

Leuk filmpje Wilmatje!

MissToseland: onze pony is ook super mak en heeft ook iets met witte strepen op de weg!
Vind ie echt raar joh! Hij gaat er uiteindelijk wel overheen hoor, maar tis wel ff een dingetje altijd.

Dodge, Shetlander ruin, 29/06/2001
Cloë, Tinker merrie, 15/06/2015

Onze pony Dodge in online reclame van warenhuis Hudson's Bay!:
https://youtu.be/Kw7Q7vm6sj0

eefjuh20
Berichten: 561
Geregistreerd: 06-02-07

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 12:16

Vanmorgen lekker in het zonnetje weer met m'n dochter met Flip aan het rijden geweest.(Zondag is haar vaste dag om te rijden haha)
Eerst even met zadel
Afbeelding

Daarna nog zonder zadel
Afbeelding

En natuurlijk even genieten van dat zonnetje!
Afbeelding

Flip b welsh

Getup

Berichten: 8248
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 15:21

Geweldige pony ook. Mijn dochter wilde ook n witte pony..

Wij komen net terug van wedstrijd.Afbeelding


Afbeelding


Ging echt netjes. Superpony is t toch. Op cc met n kind van 5 onder begeleiding van n meisje van 11 <3 . Ze was 5e van de 7 en blij, geen laatste te zijn hihi. Niet dat dat wat uitmaakt hoor ! Bedoel: ze is 5 en echt de jongste. Maar is toch leuker zo

Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 18:53

Hier vandaag ook genoten van het weer en de paarden!
Mijn man heeft op zijn verjaardag in maart een fjordje van me gekregen. Hij kan rijden en mennen, maar vond mijn rijpaarden een beetje te heet... dus een fjordje, die al beleerd was voor de wagen en zelf beleren we haar rustig onder het zadel. Dus mijn man op zijn fjord en Myko op zijn pony :D

Afbeelding

Donja, mijn maatje, 23 mei 1983 - 7 november 2008
Ons dierenpension http://www.dierenpensionloge.nl

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 08:13

wat een stoere mannen , een heerlijke foto!
En de wedstrijd amazone is niet minder stoer, had ze zenuwen? Wat heerlijk om mee te mogen genieten! En de chillende tiener,Prachtig toch!:D

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

Cerastes

Berichten: 2402
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Noord-Holland, Schermer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-10-17 08:18

Die witte pony is ook echt een plaatje zeg!

Getup: te leuke foto's gewoon! Prachtig!

Donja; ook leuke foto! Je 2
mannetjes samen!

Ik had gisteren een buurmeisje mee naar Dodge...Heb maar 1 foto waar alleen mn dochtertje op staat, lekker aan de wandel!

Afbeelding

Dodge, Shetlander ruin, 29/06/2001
Cloë, Tinker merrie, 15/06/2015

Onze pony Dodge in online reclame van warenhuis Hudson's Bay!:
https://youtu.be/Kw7Q7vm6sj0

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 09:19

Donja, Wat leuk zo samen! En ik blijf stipjes erg leuk vinden :D

Getup, 5 en al op wedstrijd vind ik al stoer zat! :D

eefjuh20, Lekker zonder zadel op het paard. En een dutje doen ook nog!

MissToseland, Is ie bang voor strepen op de weg? haha, wat een maflinger.

wilmatj, Wat schattig :D Braaf beestje. En die andere die met de kop door het hek eet :')

[***], Ja natuurlijk wil ze op een groot paard, dan heb je een heeeel mooi uitzicht haha.

Carestes, lekker wandelen! Mooie cap ook. :D

Ik zit er aan te denken om Marloes om 12 uur met Bliksem van school te halen. Ze heeft weer een wendag. Is bijna 4. Dus mag tot 12 uur. Het is mooi weer. Denk dat ik dat maar ga doen als verrassing! :D

Getup

Berichten: 8248
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 09:30

De stippel blijft ook leuk !
Meestal maakt ze zich er niet druk om, maar nu was het al n tijdje geleden . Dus kwam ze ons om 5u30 vragen, of we al naar de wedstrijd gingen :O .
We waren wel lekker op tijd hihi

Miran0813
Berichten: 58
Geregistreerd: 25-08-16
Woonplaats: Hoogerheide

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 15:11

Heerlijk weer om lekker op stal rond te lopen!.

Eigenlijk heeft Holly nog vakantie maar Jennifer wou zo graag rijden. beetje stappen en rondje draven.
ze ging zelfs uit der eigen lichtrijden. op haar manier dan. zo grappig en zo trots dat ik ben!.

sturen


Afbeelding

Afbeelding

Spoiler:
You call me a bitch, i call it karma


eefjuh20
Berichten: 561
Geregistreerd: 06-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 23:38

Cerastes schreef:
Die witte pony is ook echt een plaatje zeg!

Getup: te leuke foto's gewoon! Prachtig!

Donja; ook leuke foto! Je 2
mannetjes samen!

Ik had gisteren een buurmeisje mee naar Dodge...Heb maar 1 foto waar alleen mn dochtertje op staat, lekker aan de wandel!

[ [url=m/wq0bxf.jpg]Afbeelding[/url] ]


Dank je!We zijn ook erg blij met hem!
Volgend jaar is Flip verkrijgbaar op T-shirt in de ruitersportzaken.Hij heeft afgelopen december model gestaan voor redhorse.

Flip b welsh

Cerastes

Berichten: 2402
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Noord-Holland, Schermer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-17 07:49

eefjuh20 schreef:
Cerastes schreef:
Die witte pony is ook echt een plaatje zeg!

Getup: te leuke foto's gewoon! Prachtig!

Donja; ook leuke foto! Je 2
mannetjes samen!

Ik had gisteren een buurmeisje mee naar Dodge...Heb maar 1 foto waar alleen mn dochtertje op staat, lekker aan de wandel!



[ [url=m/wq0bxf.jpg]Afbeelding[/url] ]


Dank je!We zijn ook erg blij met hem!
Volgend jaar is Flip verkrijgbaar op T-shirt in de ruitersportzaken.Hij heeft afgelopen december model gestaan voor redhorse.


Ohh echt!?
Wat leuk zeg! Heb je een foto ervan? ?

Dodge, Shetlander ruin, 29/06/2001
Cloë, Tinker merrie, 15/06/2015

Onze pony Dodge in online reclame van warenhuis Hudson's Bay!:
https://youtu.be/Kw7Q7vm6sj0

Muronia

Berichten: 19499
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 07:56

Ik had me aan het begin van dit topic gemeld hier met onze pony en dochter, maar helaas ging het snel daarna achteruit met onze lieve pony en gisteren hebben we afscheid van haar moeten nemen. Wat vreselijk naar om te moeten doen, maar het kon niet anders. [IM] Time to say goodbye. Het ga je goed kleine Helga.

Stal Muronia - Groninger Paarden fokkerij - gecertificeerde K.I.-service op locatie provincie Groningen / Drenthe
Veronia (v. Macho Polo), voor 2024 drachtig van Leffe (Lenard x Onno S) - Elonia (v. Ecksteins Eminenz) voor 2025 gedekt met Major (Mylord x Valentin) - Florentino (v. Florencio) - Wainonia (v. Oliver) - Elmira (v. Krimh)
[KS-MK] Stal Muronia gaat op naar een '24 Groninger veulentje

Cerastes

Berichten: 2402
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Noord-Holland, Schermer

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-17 08:00

Ach nee toch.. Y;(

Wat vreselijk zeg!
Gecondoleerd met het zware verlies van jullie toppony! ;(

Dodge, Shetlander ruin, 29/06/2001
Cloë, Tinker merrie, 15/06/2015

Onze pony Dodge in online reclame van warenhuis Hudson's Bay!:
https://youtu.be/Kw7Q7vm6sj0

eefjuh20
Berichten: 561
Geregistreerd: 06-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 08:02

.[/quote]

Ohh echt!?
Wat leuk zeg! Heb je een foto ervan? ?[/quote]

Ik heb meerdere foto's gekregen dus welke erop het T-shirt komt weet ik niet haha

(Krijg de foto niet geüpload maar als je op fb kijkt bij mooi media en more staat Flip er wel tussen)

Flip b welsh


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense, MyWishMax en 113 bezoekers