Eerste keer wintersport

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Cabelona

Berichten: 1696
Geregistreerd: 29-10-08
Woonplaats: Vroomshoop

Eerste keer wintersport

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-10-17 15:15

Mijn vriend en ik gaan dit jaar voor het eerst op wintersport.
Vroeger ben ik wel met mijn ouders weg geweest maar mijn vriend nog nooit.

We kunnen wel beide snowboarden. Ervaring met de indoor skihal en winterberg. Ik heb mijn eigen board en schoenen. Mijn vriend nog niet en wilt gaan huren, wat is hierin verstandig?

Winterbanden worden binnenkort onder de auto gezet. Maar hoe zit het met sneeuwkettingen? En de begaanbaarheid van de wegen in Oostenrijk?

Dus kom maar op met de tips :o :D


Geld verdienen met het schrijven van artikelen: Klik hier


Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16210
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Re: Eerste keer wintersport

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 15:20

Ik zou als ik jullie was eerst wat lesjes boeken voordat jullie alleen de piste opgaan. De echte pistes in bijv, zwitserland zijn heel anders dan een winterberg of een skihal :)

Volgens mij moet je in het bezit van sneeuwkettingen zijn als je in Oosternrijk. Anders kan je er een boete krijgen. Correct me if im wrong :P

Waar ga je heen in Oostenrijk? Ben daar veel geweest :)

Nikkylove

Berichten: 367
Geregistreerd: 31-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 15:52

Wat Maureen95 zegt, ik zou ook eerst wat lessen nemen voor je zelf op pad gaat, zeker als jullie beide voor de eerste keer op wintersport gaan. Leer je gelijk het skigebied kennen en omgaan met de verschillende soorten liftjes haha (gelukkig hebben jullie de sleepjeslift al overleefd).

Ik heb eigenlijk altijd gehuurd, maar de laatste twee jaar heb ik wat problemen gehad met de spullen die ik kreeg (zat niet goed of was kapot). Dit komt natuurlijk door dat het ontzettend vaak gebruikt wordt.
Vaak heb je bij het huren verschillende gradaties (bijv. brons / zilver / gold), de een wat duurder dan de ander. Ze zeggen dat dit de kwaliteit van het materiaal aangeeft, maar eigenlijk heb ik nooit echt heel veel verschil gemerkt. Eigen spullen hebben is vaak toch beter (en op de lange termijn goedkoper).

Daarnaast is het ook handig om als je op pad gaat, zelf iets te eten en te drinken mee te nemen. Op de piste is het eten en drinken vaak erg duur..

Investeer ook in een goede skibril en neem zonnebrand (liefst speciaal voor wintersport) en lippenbalsem (geen vaseline!) mee. Wanneer de zon ook maar een beetje schijnt reflecteert dat ontzettend op de sneeuw. Altijd insmeren dus (ook als het er grauw uitziet, boven in de berg kan het opeens een stuk mooier zijn) en de zonnebrand/lippenbalsem meenemen.

Cabelona

Berichten: 1696
Geregistreerd: 29-10-08
Woonplaats: Vroomshoop

Re: Eerste keer wintersport

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-10-17 16:12

Lessen worden geregeld. Ik heb zelf ervaring met de skigebieden lermoos, ehrwald en biberwier.

We zaten zelf te denken om wat verder Oostenrijk in te gaan, maar hebben nog niet specifiek iets op het oog.

Zonnebrand en lippenbalsum gaan op het lijstje. Ski bril en helm heb ik al. Maar moet nog aangeschaft worden voor mijn vriend.
Onderkleding hebben we. Skipakken moeten nog gehaald worden.


Geld verdienen met het schrijven van artikelen: Klik hier

WillemYntJee
Berichten: 6300
Geregistreerd: 16-02-05
Woonplaats: Ljouwert

Re: Eerste keer wintersport

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 16:31

Je moet nog boeken begrijp ik? Dan hoop ik voor je dat er nog iets fatsoenlijks te boeken is, al is t voor 2 personen misschien nog te doen als je niet te veel eisen hebt. Wij boeken eigenlijk altijd in aug/uiterlijk sept, maar gaan met z'n 5 of 6en dus dat is iets beperkter.
Verder zou ik zeggen ga eens neuzen op de site van de anwb, staat genoeg info op!

iirrssjjee

Berichten: 5934
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: Eerste keer wintersport

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 23:33

Een tip voor je kleding, als het goed is kont deze week bij de Lidl weer wintersportkleding in het ass.! Broeken, jassen, handschoenen, sokken!

Wij gaan altijd met de bus mee. Via sunweb. En altijd in Frankrijk (huisje/hotel aan de piste, ideaal), dus daarin helaas geen tips voor je.

Wel zoveel mogelijk eten zelf inslaan. Vlak voor je het dorp in bent. Want in de dorpen is het vaak gigantisch duur (ook de supermarkten).

Een paar lesjes is inderdaad handig.
Hoe lang willen jullie gaan? En wanneer?

KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: Eerste keer wintersport

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 00:02

https://www.wintersporters.nl/skigebied ... cht/zweden

Dit is wel een fijne website, zelf ben ik in Sälen geweest in zweden (dec) staan ook meer landen op met fijne info.

Ik weet niet hoever je wilt reizen? Vanaf hier Göteborg is het ongeveer 7 a 8 uur rijden :j Dordrecht (mijn oude stad) naar göteborg is ongeveer 12 uur zonder stops dus vanuit borne bij hengelo? denk ik ala 10 uur zonder stops. Dan zit je toch al gauw aan nu ja neem het ruim 20 uur in de auto

You are either an ocean or a puddle, don't be a puddle. People walk through puddles like there nothing. Oceans fiets destroy cities
Karma 30/06/2015 <3 Chansy 17/04/2011 <3 Balto 15/10/2017 <3 Jinx 18/02/2019 <3


miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Eerste keer wintersport

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 10:22

Sowieso moet je sneeuwkettingen bij je hebben, zijn soms zelfs verplicht. Dus die moeten ook zeker op je lijst.

Oostenrijk heeft genoeg mooie gebieden die prima te rijden zijn in een dag.

Selina

Berichten: 14250
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: Eerste keer wintersport

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 10:38

Oh ik volg even! Zelf als kind op wintersport geweest maar dan langlaufen en m’n vriend dan wel skiën. Willen ook naar Oostenrijk.

Mooie foto’s van jouw hond? http://www.simondel.nl

LoveBodin

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Re: Eerste keer wintersport

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 10:49

Wij willen dit jaar ook.
Word wel wat, want ik ben (zeer) ervaren en mijn vriend heeft 3x op een snowboard gestaan :+.
Gebied uitzoeken is dus vrij lastig, want ik wil wel wat uitdaging en ruimte, maar ja er moeten ook wel fijne vlakke pistes zijn. En geen sleepliften, want dat kan hij helaas echt niet.

Voor kleding; idd Lidl is ideaal! En heb je familie die ook op wintersport gaat? Wij lenen vaker dingen uit/lenen dingen van anderen. Skibrillen, sokken, jassen, alles wat je kan lenen is weer meegenomen!

Now Tom said, "Mom, wherever there's a cop beating a guy, wherever a hungry newborn baby cries
Where there's a fight against the blood and hatred in the air, look for me, Mom, I'll be there
Wherever somebody's fighting for a place to stand or a decent job or a helping hand
Wherever somebody's struggling to be free, look in their eyes, Ma, and you'll see me"

iirrssjjee

Berichten: 5934
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 11:24

LoveBodin schreef:
Wij willen dit jaar ook.
Word wel wat, want ik ben (zeer) ervaren en mijn vriend heeft 3x op een snowboard gestaan :+.
Gebied uitzoeken is dus vrij lastig, want ik wil wel wat uitdaging en ruimte, maar ja er moeten ook wel fijne vlakke pistes zijn. En geen sleepliften, want dat kan hij helaas echt niet.

Voor kleding; idd Lidl is ideaal! En heb je familie die ook op wintersport gaat? Wij lenen vaker dingen uit/lenen dingen van anderen. Skibrillen, sokken, jassen, alles wat je kan lenen is weer meegenomen!


Toen mijn vriend en ik voor het eerst gingen (ik ervaren snowboarder, hij ooit 1x op skivakantie geweest 10 jaar geleden) zijn we naar Le Massif du devoluy geweest. Heerlijke uitdagende pistes, maar ook lekkere brede blauwe pistes! Wij vonden het ideaal. Ook hier en daar wat sleepliften, maar die zitten meer halverwege om een stuk piste nog n keer te pakken. Alles verbonden met stoeltjesliften!

Tribunals

Berichten: 2682
Geregistreerd: 22-06-10
Woonplaats: Steenwijk

Re: Eerste keer wintersport

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 11:29

Doe jezelf en je vriend een lol en neem daar gewoon lessen i.p.v. zelf op pad te gaan, een skihal of winterberg is niks vergeleken met een echt wintersport gebied. Voor je vriend zou ik gewoon gaan huren. Wintersport is wel super leuk, welk gebied heb je geboekt? Wij gaan inmiddels al zo’n 16 jaar naar Serfaus :)

verootjoo
Berichten: 35636
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 14:56

WillemYntJee schreef:
Je moet nog boeken begrijp ik? Dan hoop ik voor je dat er nog iets fatsoenlijks te boeken is, al is t voor 2 personen misschien nog te doen als je niet te veel eisen hebt. Wij boeken eigenlijk altijd in aug/uiterlijk sept, maar gaan met z'n 5 of 6en dus dat is iets beperkter.
Verder zou ik zeggen ga eens neuzen op de site van de anwb, staat genoeg info op!


Als je buiten het seizoen gaat is er altijd nog wel plek, zeker met maar 2P. Wij hebben altijd pas heel laat geboekt :+ Zeg maar een paar weken van tevoren.

Ik zou inderdaad ook ter plekke lessen nemen. Echte pistes zijn zo anders dan een hal of winterberg :)

[o]

lucifertje

Berichten: 5608
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 15:04

lucifertje @ [BEU] Wintersport 2017/2018.

Er is al een wintersport topic. Daar zitten bokkers in die ook al veel jaren gaan.

Sneeuwkettingen zijn verplicht en als je geen 4x4 hebt ook echt een must.
Ik vond als gebied Gerlos heel erg leuk, veel verschillende pistes en niveau en ik heb geen een keer in een sleeplift gestaan.

De kleren van de decathlon zijn ook erg goed van horen zeggen.

Cabelona

Berichten: 1696
Geregistreerd: 29-10-08
Woonplaats: Vroomshoop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-17 22:12

We gaan inderdaad buiten de schoolvakanties. Dus dat moet goed komen, anders wordt het volgend jaar.

Kleding van de Lidl vond ik eh tegenvallen. Wel de kinderkleding mee genomen. We hebben wel ieder een skibroek, maar willen goede kleding erbij hebben.
Ik weet dat Winterberg niet vergelijkbaar is met de pistes in Oostenrijk, ik ben jaren met min ouders naar Oostenrijk geweest. Alleen toen regelden min ouders alles. Nu ben ik vooral op zoek naar tips zodat ik niets vergeet of dingen over het hoofd zie.

Sneeuwkettingen gaan we naar op zoek. We hebben een auto met xdrive dus dat is al wel prettig.


Geld verdienen met het schrijven van artikelen: Klik hier


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DoretteK, OmgiliBot, Titsia, Zoolgangster en 97 bezoekers