Geen spoor van vermiste Anne Faber

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Kabayo

Berichten: 13895
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Geen spoor van vermiste Anne Faber

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 12:12

Ik doelde op het schamen dat je ouders je ophalen. Waarom in godsnaam? Voel je je dan minder dan je vrienden?

If pretty is all you have, ugly is all you are...
[KS-MK] Zilver werkt aan een nieuw wonder!


LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 12:15

Het is wel duidelijk dat er sprake is van heel gemengde gevoelens.

Iemand ziet 's nachts wat meiden fietsen, de 1 vindt het totaal onverantwoord van de ouders, de ander zegt juist goed, dit moet gewoon kunnen.

En dat moet hier ook gezegd kunnen worden, maar het liefst wel met respect voor de mening en emotie van een ander.
Als een ander niet voelt of denkt wat jij doet, is die ander niet direct fout.

Je kunt best zeggen wat jij vindt en een ander gewoon in zijn waarde laten.
Op een rustige manier verwoorden waarom jij het anders ziet.

Er is al zoveel woede en verdriet, wees voorzichtig met elkaar.

'Als het regent in mei, is april voorbij'

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 12:16

Kabayo schreef:
Ik doelde op het schamen dat je ouders je ophalen. Waarom in godsnaam? Voel je je dan minder dan je vrienden?

Kun jij je dan echt niet voorstellen waarom het voor opgroeiende pubers en jongvolwassenen vernederend voelt om overal door papa en mama aan het handje genomen te worden?

Schoentje, kerstmuts en [o]

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 12:22

Kabayo schreef:
Ik doelde op het schamen dat je ouders je ophalen. Waarom in godsnaam? Voel je je dan minder dan je vrienden?


Het is toch een vrij normaal gegeven dat zo'n beetje elke puber zich schaamt voor zijn ouders?
En dat je als puber zo zelfstandig en onafhankelijk mogelijk wilt zijn/worden, en dat het daarom echt niet tof is als je ouders je komen halen?

Bij ons thuis werd het als 'dreiging' gebruikt. 'Als je op de afsgesproken tijd nog niet thuis bent, komt je vader je halen'. :')
Nu zou ik denken; beter, hoef ik iig niet te fietsen. Maar in mijn puberteit was dit een enorme imagoschade :+

Het puberbrein werkt echt anders dan een volwassen brein ;)

[o]

Kabayo

Berichten: 13895
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 12:25

Nou ik heb mij echr nog nooit geschaamd voor mijn ouders hoor. Ik ben 19 en ga ook vaak uit. Mijn vader haald mij soms op als ik echt niet anders thuis kan komen. Nee ze blijven niet wakker voor mij, ik bel gewoon. Inmiddels niet meer van toepassing want mijn vriend haald mij op of we gaan samen uit en is 1 van ons bob

Naja verschil is misschien dat ik nachtblind ben en gewoon donker haat ;)

If pretty is all you have, ugly is all you are...
[KS-MK] Zilver werkt aan een nieuw wonder!

Telpeva

Berichten: 14689
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 12:30

LBLGypsyCobs schreef:
Het is wel duidelijk dat er sprake is van heel gemengde gevoelens.

Iemand ziet 's nachts wat meiden fietsen, de 1 vindt het totaal onverantwoord van de ouders, de ander zegt juist goed, dit moet gewoon kunnen.

En dat moet hier ook gezegd kunnen worden, maar het liefst wel met respect voor de mening en emotie van een ander.
Als een ander niet voelt of denkt wat jij doet, is die ander niet direct fout.

Je kunt best zeggen wat jij vindt en een ander gewoon in zijn waarde laten.
Op een rustige manier verwoorden waarom jij het anders ziet.

Er is al zoveel woede en verdriet, wees voorzichtig met elkaar.

:j
Voor mij is de hele gebeurtenis geen bevestiging van 'zie je nu wel, kinderen/jongvolwassenen horen 's avonds niet op de fiets naar huis te gaan na het stappen'
Anne was namelijk geen kind meer maar een volwassen vrouw (sommige vrouwen hebben op die leeftijd al zelf kinderen), en ze fietste overdag op een tijdstip dat zo veel mensen rondfietsen van en naar hun werk, sportvereninging, hun paard, noem maar op :) Voor mij voelt dit meer als een bevestiging dat er mafkezen rondlopen en dat lijftijd en tijdstip er niet toe doen.

Sterker nog, de meeste mafkezen die ik toe nu toe tegen ben gekomen die ben ik allemaal overdag tegen gekomen. Van achtervolgen, aanraken, aanranding, bedreigen... allemaal overdag. Als ik in de avond, nacht, of tijdens regenbuien over de fietspaden rij is het tenminste lekker rustig, geen mafkezen die mij dan lastig vallen. Ik ga daar dus ook niet mee stoppen, want ik schat de kans dat ik geschept word door een onoplettende automobilist groter.

Maar dat anderen er anders over denken vind ik ook absoluut niet raar

Ever make mistakes in life? Let's make them birds. Yeah, they're birds now.
http://www.migaria.com/popcorn.gif

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 12:52

Kabayo schreef:
Ik doelde op het schamen dat je ouders je ophalen. Waarom in godsnaam? Voel je je dan minder dan je vrienden?


Ga hier lekker een apart topic voor openen ofzo..

Alja

Berichten: 25580
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Geen spoor van vermiste Anne Faber

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 12:57

Ik reed vannacht ook naar huis in mijn auto en ook een meisje alleen naar huis zien fietsen Door de landerijen en ook nog gigantisch mistig en vraag me dan echt af; heb jij nu echt niks van het nieuws mee gekregen deze week?

ONDERSCHRIFTLOOS

Alja

Berichten: 25580
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 12:58


ONDERSCHRIFTLOOS

Biebz

Berichten: 5499
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 12:59

Alja schreef:
Ik reed vannacht ook naar huis in mijn auto en ook een meisje alleen naar huis zien fietsen Door de landerijen en ook nog gigantisch mistig en vraag me dan echt af; heb jij nu echt niks van het nieuws mee gekregen deze week?


Ik fiets ook in het donker door de verlaten landwegen als ik op stal ben geweest. ja, het is wel door mijn hoofd gegaan. Maar waarom zou ik het nu ineens niet meer doen?

Jannepauli

Berichten: 10818
Geregistreerd: 21-03-05

Re: Geen spoor van vermiste Anne Faber

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 13:22

Dit topic krijgt nu te veel dwaalsporen. Er wordt geruzied over zaken die er niet toe doen in verband met de zaak Anne en beter in aparte topics besproken zouden kunnen worden.
Het wordt tijd dat dit hoofdstuk gesloten wordt. Als men wil discussiëren over veiligheid en de eigen geestesgesteldheid, doe dat dan elders.
MOD sluit dit topic!

Een mening maakt geen slachtoffers. Het met geweld verdedigen of bestrijden van een mening wel.

In de meeste gevallen is de inhoud van mijn post belangrijker dan 'de toon' waarop deze geschreven is!

Roos_M

Berichten: 5165
Geregistreerd: 16-03-05
Woonplaats: Elspeet

Re: Geen spoor van vermiste Anne Faber

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 13:24

Wij hebben vanmorgen in Zeewolde een bloemetje en een kaarsje gebracht.
Dat was het enige dat we nog konden doen.

Afbeelding

<3 Fuut - v. Ivo (v. Samber) Mijn bonte clowntje! :+:
<3 Féline - v. Hero van de Langewiek Mijn zilveren boefje! :+:

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 13:25

Ik hoop dat dat de familie iets steun biedt.

Was het maar allemaal niet nodig geweest ;(

I could stay awake just to hear you breathing. Watch you smile while you are sleeping. While you're far away and dreaming

Holypope, goodbye my friend..

Danielleeee_
Berichten: 3173
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 13:37

Alja schreef:
Ik reed vannacht ook naar huis in mijn auto en ook een meisje alleen naar huis zien fietsen Door de landerijen en ook nog gigantisch mistig en vraag me dan echt af; heb jij nu echt niks van het nieuws mee gekregen deze week?

Maar gelukkig betekent het niet dat het nu per definitie gevaarlijk is om in het donker te fietsen. :) Ik fiets liever ook niet te lang alleen in het donker, en ik begrijp wel dat de gebeurtenis van Anne Faber mensen angstig maakt, maar dat zou dan betekenen dat straks niemand meer 's avonds kan fietsen, want stel je voor dat...

*pum*

Diablo

Berichten: 9826
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 13:46

verootjoo schreef:
Kabayo schreef:
Ik doelde op het schamen dat je ouders je ophalen. Waarom in godsnaam? Voel je je dan minder dan je vrienden?


Het is toch een vrij normaal gegeven dat zo'n beetje elke puber zich schaamt voor zijn ouders?
En dat je als puber zo zelfstandig en onafhankelijk mogelijk wilt zijn/worden, en dat het daarom echt niet tof is als je ouders je komen halen?

Oh echt? Ik heb drie kinderen. De oudste (20) zegt net dat ze zich nooit heeft druk gemaakt dat wij haar op kwamen halen. Ze rijdt inmiddels zelf auto, dus dat hoeft niet meer.
De middelste is 18 en heeft juist liever dat wij haar ophalen, dan hoeft ze niet te fietsen. Wat haar vrienden daarvan vinden, kan haar niet schelen. Die vinden dat trouwens ook niet raar.
De jongste is bijna 15 en die komt sowieso zo laat of in het donker niet op de fiets weg. Vindt ze niet leuk, maar die ziet gewoon nog echt nergens gevaar in. Maar schamen voor haar vrienden omdat wij haar ophalen? Nee gelukkig niet.
Heb het gevraagd, maar ze hebben zich nog nooit voor ons geschaamd.

Zij die achter mijn rug om spreken, staan op de juiste plek om mijn schoentje te kussen

Marjo

Berichten: 37206
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: Geen spoor van vermiste Anne Faber

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 13:53

Ik heb me ook nooit geschaamd voor mn ouders hoor. Ik werd altijd graag opgehaald door ze... betekende weer een fietsritje minder.

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: Geen spoor van vermiste Anne Faber

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 13:56

Anne is niet eens snachts verdwenen maar rond half 8. Je kan toch moeilijk zeggen dat dadelijk geen jong meisje of vrouw nog buiten.mag na 5a6 uur van zo vroeg is het al donker over een paar weken.

Anoniem

Re: Geen spoor van vermiste Anne Faber

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 13:58

Precies beatje. Het is heel akelig dat het is gebeurd en het is al helemaal akelig dat het vaker gebeurt, maar het heeft ook geen zin om maar binnen te blijven en alle plekken te vermijden waar zoiets kan gebeuren. Want eerlijk is eerlijk, ook op klaarlichte dag in een stad kan je flink lastigvallen worden als vrouw. Ik ging in de winter altijd met de nachtbus naar huis, maar in de zomer fietste ik ook gewoon en dat was ook een groot stuk door een bos waar ik me niet altijd op mijn gemak voelde. Mijn ouders waren me echt wel komen ophalen als ik het had gevraagd, maar ik vond fietsen altijd gewoon een stuk fijner.

justkid

Berichten: 11816
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 16:10

Roos_M schreef:
Wij hebben vanmorgen in Zeewolde een bloemetje en een kaarsje gebracht.
Dat was het enige dat we nog konden doen.

[ [url=m/4bp9od.jpg]Afbeelding[/url] ]



Dat ziet er heel mooi uit, lief dat je dat hebt gedaan :)

mvdbijl

Berichten: 3673
Geregistreerd: 29-06-09
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 19:00

mvdbijl schreef:
En dan rij ik in de auto, zo rond 1 uur vannacht langs huis ter heide waar de fiets is gevonden en wat zie ik? Diverse meisjes op de fiets, duidelijk vanuit de uitgaans gelegen heden, ze lijken me niet ouder dan 16/18 jaar.

Serieus ouders? Jullie liggen lekker in je nest? Ga ze halen of geef ze geld voor de taxi naar huis, onbegrijpelijk..


Ik fiets toch echt liever naar huis na het stappen dan dat ik mijn ouders me laat halen.. kom op zeg. 1 het is echt beschamend om nog opgehaald te worden door je ouders, 2. Ik wil stappen, mijn ouders niet. Ze hoeven daarom ook niet tot 2/3/4 uur wakker te blijven..
Zolang ze in een groep fietsen lijkt mij het juist goed dat ze gewoon doorgaan hoe ze dat voor Anne ook deden.[/quote]
Uhm? Beschamend om opgehaald te worden door je ouders? Serieus?

Ik mocht nóóit alleen fietsen. Dan moest ik mijn ouders direct bellen en halen zij mij op. Gebeurde vrijwel nooit , werd meestal met de auto thuis gebracht of bleef bij iemand slapen.[/quote]

Nou ik mocht 15 jaar geleden ook echt niet alleen over straat hier langs het bos en straten die er bekend om staan.

Ben geen ouder maar mijn kind gaat met 16 toch echt midden in de nacht niet alleen over straat.

Het kan niet meer in deze wereld, in deze omgeving veel te veel gebeurd. Geef liever 2 tientjes voor de taxi of haal ze even op.

Wij vonden het als tieners echt niet beschamend. Onze ouders reden om beurt..

En 25 overdag is echt wat anders dan 16 en alleen om 1 uur.. 2 meisjes tegen iemand, die spelen toch niks klaar..

Danielleeee_
Berichten: 3173
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Re: Geen spoor van vermiste Anne Faber

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 19:32

Mijn ouders komen me niet halen 's nachts, of er moet natuurlijk iets zijn (als ik plots helemaal alleen moet fietsen, als mijn fiets kapot is, oid.). Een vriendin van me woont op een boerderij en moet over een onverlicht plattelandsweggetje, waar je serieus niks maar dan ook niks ziet als het donker is. Toen ze nog geen rijbwijs had, werd ze altijd opgehaald als ze uitging. En als ik me uit ging, mocht ik altijd meerijden. Niks beschamends aan? Juist heel fijn! Ik voelde me eerder een beetje opgelaten omdat haar moeder mij ook altijd thuisbracht midden in de nacht, super lief van haar. Maar schamen? Nooit hoor :)

*pum*

luffwinny
Berichten: 1544
Geregistreerd: 14-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 19:48

Het is ook maar net wat je gewend bent, ik woon helemaal buitenaf ( naast het bos en tegenover ons is de hei). Ik fiets altijd alleen hoor, ook vroeger. Moest ik anders maar thuis blijven? Ik vond het inderdaad niks om opgehaald te worden door mijn vader. Ik weet niet beter en ben totaal niet bang, mijn vriendinnen daarintegen vinden het hier wel eng. Mijn andere vriendin woont ook buitenaf bij het bos, ook voor haar is het normaal ( wij gaan rustig hier door het bos savonds hardlopen waar niemand is). Er gebeuren meer dingen bij de stad dan in het bos. Beetje raar ook dat kinderen nu worden bang gemaakt daarvoor, nergens voor nodig. Ik voel me fijner savonds alleen hier bij het bos dan alleen ergens in de stad snachts.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Geen spoor van vermiste Anne Faber

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 19:52

Ik heb ook altijd in het buitengbeid gewoond oke in een andere tijd.
Maar het is inderdaad wat je gewend bent.
Zou je niet in het donker mogen fietsen moet je zelfs naar school gebracht worden.
Dan kun je niets.
Nog steeds vind ik het in het buitengebied minder eng dan in de stad waar groepjes rare figuren hangen.

&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.


verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Geen spoor van vermiste Anne Faber

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 19:53

Hier ook buitengebied idd. Ook altijd zelf fietsen alleen in het donker hoor. :+

Vind het nogal overtrokken als dat niet zou mogen

[o]

Jester_

Berichten: 12258
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Geen spoor van vermiste Anne Faber

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 20:06

Vriendinnetje van mij woonde in het bos, haar ouders kwamen haar altijd ophalen bij de overgang weg/bos. Ik woon middenin het dorp en ging altijd alleen. Maar vond het juist heerlijk als me ouders me kwamen ophalen :')

When you're with me, no judgement
You can get that from anyone else
You don't have to prove nothing
You can just be yourself


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot en 29 bezoekers