barock pinto eigenaren

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, balance, Lous

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 08:05

Ik ben toch even nieuwsgierig:

Zijn hier mensen met een BP die een relaxt buitenrijpaard is?

Ik moet zeggen: een vriendin van mij heeft er wel 1. Maar die is ook echt een stuk grover gebouwd dan mijn Sjaak. Niet dat dat veel zegt, maar in mijn hoofd is dat meer warm/volbloed en minder koudbloed, dus heter. En andersom dus ook: grover, meer koudbloed, dus koeler.

Maar ik ben zo benieuwd. Ik ben eerlijk gezegd totaal onvoorbereid aan een BP begonnen. Het was toen net een 'ras' ipv een kruising of 'bonte fries'. Ik wou een veulen, had moeder een blauwe maandag bijgereden (klikte voor geen meter, dus waarom ik dat veulen heb gekocht, is echt een raadsel %) ). Het veulen is bij mij op de pensionstalling geboren (waar ik toen stond met 2 ponies. Ze staan nu aan huis).

Alhoewel ik t hele mooie paarden vind, weet ik niet of ik er ooit nog aan zou beginnen. Of eigenlijk, ik zou nooit meer aan een paard als Sjaak beginnen. Maar get ras spreekt me wel aan. Dus: zijn er brave, koele BP's in da house?

meisje2000

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-10-17 08:18

Mijn bp was heel cool in zijn koppie. Keek nergens van op. En was heel braaf ondanks zijn leeftijd. Met inrijden geen stap verkeerd gezet. Wel voorwaarts maar niet drammerig. Ik heb hem in juli verkocht en binnen 3 dagen liep meneer bij zijn nieuwe eigenaren voor de kar. Nog nooit een tuig opgehad of iets getrokken Afbeelding
Hier de foto na drie dagen bij hun te zijn

15-05-2000 rip shauntay (meisje) 03-05-2013
Chameur 01-03-2013. Dondersteen in hart en nieren
Www.stalaristocraat.nl kerstmuts

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 08:27

Mijn bp is super relaxt. Nergens van onder de indruk. Alleen laden op de trailer en alleen het bos in :)

Alejandro Z1+3
Harvey specter 26-05-2017
Dressuur Jurylid zilver.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 08:32

meisje2000 schreef:
Mijn bp was heel cool in zijn koppie. Keek nergens van op. En was heel braaf ondanks zijn leeftijd. Met inrijden geen stap verkeerd gezet. Wel voorwaarts maar niet drammerig. Ik heb hem in juli verkocht en binnen 3 dagen liep meneer bij zijn nieuwe eigenaren voor de kar. Nog nooit een tuig opgehad of iets getrokken [ [url=m/fULtN9.jpg]Afbeelding[/url] ]

Maar jij hebt m verkocht omdat je eraf was gevallen en daarna nooit meer vertrouwen in je paard hebt gekregen, toch? Dan heb ik toch vraagtekens.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 08:33

ivy_power89 schreef:
Mijn bp is super relaxt. Nergens van onder de indruk. Alleen laden op de trailer en alleen het bos in :)

Alleen bij laden en het bos niet relaxt of gewoon alleen ook relaxt bedoel je dan?

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 08:52

Alles alleen kunnen met een mega relaxt paard :D
Merrie heb ik nog niet meegenomen. Is met rijden wel super braaf, maar mee naar buiten is er gewoon nog niet van gekomen. Zit wel meer een kop op dan alejandro maar is van zichzelf geen renner of bokker

Alejandro Z1+3
Dressuur Jurylid zilver.

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-10-17 10:34

Fabster schreef:
meisje2000 schreef:
Mijn bp was heel cool in zijn koppie. Keek nergens van op. En was heel braaf ondanks zijn leeftijd. Met inrijden geen stap verkeerd gezet. Wel voorwaarts maar niet drammerig. Ik heb hem in juli verkocht en binnen 3 dagen liep meneer bij zijn nieuwe eigenaren voor de kar. Nog nooit een tuig opgehad of iets getrokken [ [url=m/fULtN9.jpg]Afbeelding[/url] ]

Maar jij hebt m verkocht omdat je eraf was gevallen en daarna nooit meer vertrouwen in je paard hebt gekregen, toch? Dan heb ik toch vraagtekens.
nee ik heb hem verkocht omdat ik het financieel niet meer kon bolwerken. Ben nog nooit van hem afgevallen en verteouwde hem juist voor een volle 100%. Als ik het financieel beter had grhad had ik hem nooit weg gedaan. Denk dat je me met iemand anders verwart.

15-05-2000 rip shauntay (meisje) 03-05-2013
Chameur 01-03-2013. Dondersteen in hart en nieren
Www.stalaristocraat.nl kerstmuts

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 10:35

Ja, inderdaad ben ik in de war met Esaqar. Excuses. Ik kan me jouw verhaal weer herinneren. Ja, jij had een hele brave!

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 10:50

Afbeelding

Hier zelfs nog het bos in toen hij nog hengst was :D

Nu moet ik ook eerlijk zeggen dat zijn nakomelingen tot nu toe erg makkelijk zijn en ook echt nergens van onder de indruk zijn. Wellicht dat het toch een stukje vererving is wat een rol speelt of een paard wel of niet makkelijk is.

Alejandro Z1+3
Dressuur Jurylid zilver.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 12:12

Dat denk ik wel, ja. Moeder was echt geen makkelijke. Opa (moeders kant) ook niet. Dus ik had me beter moeten verdiepen. Maar toen werd ik bog niet gehinderd door enige kennis... O:)

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 12:41

Braaf? Jazeker,
will to please? ENORM (bewust hoofdletters)
Cool? Grapje zeker (niet echt dus)
Ril, zeer zeker
Heet? meer dan genoeg.

Vorig jaar eerste buitenrit samen met enorme groep in het bos. Ging prima. Lange teugel, gaan met die banaan.

Maar op de wegen bij ons in de polder / verkaveling --> niet zo cool.

Eerste keer mee op verplaatsing (leuk vlaams woord, maar wat is het nederlandse?) op WE clinic --> Braaf, will to please, werd heet maar wel bereikbaar.

Dus zeg het maar. Ze is gelukkig (en soms helaas :+) geen trapzak. Ergo: mijn juf zei van de week nog met overgang rijden van halt naar stap: probeer niet teveel been te geven. Mijn antwoord. Been? Been? dit paard reageert op het aanspannen van enkel het deel waar mijn benen bij elkaar komen daar bovenin ;)

Als er tegen je gezegd wordt dat het tussen je oren zit, wees dan maar blij!
Is het tenminste aangetoond dat er iets tussen die oren zit..

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 12:57

Haha! Rocamor! Maar Sjaak is ook heel lief, heel braaf en super wil to please. Isook erg gehoorzaam. Maar een enorme stresskip. Ik ga echt niet rijdend met hem naar buiten. Dan breek ik mijn nek. Ik loop er nu naast om te oefenen. Altijd wel een ontploffing. Maar goed, we oefenen gewoon verder :D

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 13:06

Sounds familiar.... ik zou het wel aandurven in mijn eentje met haar het bos in te gaan. maar de weg op? Onder het zadel? In mijn eentje? Tweewerf nee dank je. Zoveel moed hebben we samen niet.

Ze doet het prima als ik er naast loop, kan ze kleven en hoeft ze niet na te denken. Maar onder het zadel is ze nog niet zo zeker op de weg, helaas. Groot verkeer, gewoon verkeer, schriklevel oranje of rood.

Dus mot ze maar in de bak aan de bak }:)

Als er tegen je gezegd wordt dat het tussen je oren zit, wees dan maar blij!
Is het tenminste aangetoond dat er iets tussen die oren zit..

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 14:19

Haha. Nu gaat verkeer bij Sjaak wel goed. Ook groot verkeer, alhoewel laatst, in de spits, met een zooi grote tractoren, kranen en weet ik t allemaal het wel heel spannend wetd. Hij is dan gewoonnog te hanteren. Alleen heeft hij daarma zo n spanning opgebouwd, dat hij daarna ontploft op een verkeerd waaiende grasspriet. En dan knalt hij met enorme kracht omhoog. Kan aan de voorkant zijn (laatst ging hij bijna achterover), aan de achterkant of alles tegelijk. Niet heel relaxt. En aangezien zijn nek en kop dan bijna op zijn rug liggen, is dat erop nog wel een dingetje. Vanagde grond hoop ik dan altijd maar dat er geen fietsers zijn....

marije1502

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 23:52

Onze merrie is 2 jaar en gaat aan de hand mee op wandeling het bos in en loopt mee langs de weg (inclusief groot verkeer). Alle eerste ervaringen reageert ze even op, maar al heel snel vind zij eigenlijk alles wel oké. Het is van nature een onderzoekend paard. Niet snel onder de indruk.

Dolce Diva: souvenir x quattro B
Mémoire magnifique: Firestone x souvenir
Faya: rieuwerd jack x abel
Saartje
Ollie R.I.P 12-11-2019

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 08:17

Gisteren les op locatie. Heb er eenmissie van gemaakt om ook te rijden op een andere locatie. Al is het maar 5 minuten. Anders wordt het nooit wat.

Toen ik hem uit de paddock ging halen, gaf hij al aan geen zin te hebben. Had hem woensdag en vrijdag ook al gepakt, dus hij vond t wel even mooi zo. Maar toch gevangen, opgeladen (ging verrassend makkelijk) en gegaan.

Begonnen met oefeningen aan de hand en aan de longeerlijn. Hij was echt enorm explosief :roll: . Tjongejonge, echt wel 10 x de lucht in gegaan. Steigeren, met 4 benen tegelijk omhoog knallen, wegspringen....alles is langs gekomen. Maar ik wou er toch op! Dus toen de juf even tijd had gevraahd om hem maar wel even aan de lijn te houden. Paar rondjes op de grote volte gedaan (waarbij hond door de bosjes rommelde, de buurman achter de heg aan het rommelen was en de andere buurman door de maisvelden ging crossen met zijn crossmotor). Het ging niet makkelijk, maar toch gedaan. Dus ik ben tevreden. Ik wou op een gegeven moment wel iets sneller. Wanthij liep nogal op de handrem. Krijg ik een piaff :wow: . Nog niet helemaal op de plaats natuurlijk, maar toch leuk. Heb het filmpje frame voor frame afgespeeld om te kijken of hij wel eerst achter landt en dan pas voor en dat doet hij! Dus echte verzameling! Ben ik best een beetje trots op! Kan zoveel niet met hem, maar dit dan weer wel. Fysiek is hij echt goed. Mentaal blijft hij een uitdaging...,,

Afbeelding

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 20:48

Ik ga Finn laten onderzoeken door een osteopaat. Ik ben normaal gesproken niet van de 'zweverige' dingen bij paarden. Een dierenarts en hoefsmid is voldoende dacht ik altijd, maar nu ik echt vastloop in zijn blokkades op links en na mijn ervaring met de paardentandarts sta ik er open voor.
Finn wordt op dit moment 2x per week gelongeerd. Dit ging een hele tijd goed, stemcommando's perfect, had alle controle, zelfs bitloos ging goed. ik was klaar om erop te stappen eigenlijk. Totdat hij tijdens de vakantie van de staleigenaren uitgegleden is in de modder (ik heb dat niet gezien) maar sindsdien staakt hij met longeren op links. Ik dacht eerst hij trolt me, maar na flink aanpakken (en de blaren op mijn handen) dacht ik dat er meer aan de hand was. Het staken werd erger. Week op rust gezet, daarna weer opgepakt, maar toch niet helemaal goed. Nu loop ik gewoon vast en kom niet verder. Ben soms een uur met hem aan het vechten om hem weer een normaal rondje linksom te laten lopen. Hij kan wel prima stelling vragen naar links, rug is soepel, hij kan zijn eigen kont kriebelen als nodig is. Hij loopt niet kreupel, niks is warm of dik.. ik weet het dus niet.
maar 1 ding weet ik wel en dat is dat ik er niet op ga zitten voordat ik weet wat er mankeert en hoe ik het kan oplossen.

Balen, maar gelukkig hebben we geen haast.

Second star to the right, straight on till morning.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 20:54

Waarom is een osteopaat zweverig?

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 21:01

Roycemack, ik weet niet waar je vandaan komt maar ik kom al een aantal jaar bij annemarie van Gelder in nijkerk en zij is osteo, fysio, dry needle etc. En omdat haar man paardenarts is, is het lijntje heeeeeeel kort (plus een behandeling niet klauwen met geld kost bij haar en je daarom best wat vaker kan in mijn geval haha)

Alejandro Z1+3
Dressuur Jurylid zilver.

Tundra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 21:04

Die van mij is buiten kiikerig maar over algemeen heel braaf kijkt niet snel van dingen op. Alleen op buitenrit is ze wat onzeker (en ik ook) maar met een paard erbij doet ze geen stap verkeerd

Tundra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 21:05

RoyceMack schreef:
Ik ga Finn laten onderzoeken door een osteopaat. Ik ben normaal gesproken niet van de 'zweverige' dingen bij paarden. Een dierenarts en hoefsmid is voldoende dacht ik altijd, maar nu ik echt vastloop in zijn blokkades op links en na mijn ervaring met de paardentandarts sta ik er open voor.
Finn wordt op dit moment 2x per week gelongeerd. Dit ging een hele tijd goed, stemcommando's perfect, had alle controle, zelfs bitloos ging goed. ik was klaar om erop te stappen eigenlijk. Totdat hij tijdens de vakantie van de staleigenaren uitgegleden is in de modder (ik heb dat niet gezien) maar sindsdien staakt hij met longeren op links. Ik dacht eerst hij trolt me, maar na flink aanpakken (en de blaren op mijn handen) dacht ik dat er meer aan de hand was. Het staken werd erger. Week op rust gezet, daarna weer opgepakt, maar toch niet helemaal goed. Nu loop ik gewoon vast en kom niet verder. Ben soms een uur met hem aan het vechten om hem weer een normaal rondje linksom te laten lopen. Hij kan wel prima stelling vragen naar links, rug is soepel, hij kan zijn eigen kont kriebelen als nodig is. Hij loopt niet kreupel, niks is warm of dik.. ik weet het dus niet.
maar 1 ding weet ik wel en dat is dat ik er niet op ga zitten voordat ik weet wat er mankeert en hoe ik het kan oplossen.

Balen, maar gelukkig hebben we geen haast.

Osteopaat is niet zweverig toch? Ze hebben bij mijn paard juist ontdekt dat er toch iets niet goed zat. Terwijl dierenarts niks kon vinden

marije1502

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 21:08

stoer hoor fabster dat je er toch op bent gaan zitten en hebt gereden!
RoyceMack, Zelf heb ik ook goede ervaringen met Hofma en van Gelder! Dus zeker een aanrader!

Dolce Diva: souvenir x quattro B
Mémoire magnifique: Firestone x souvenir
Faya: rieuwerd jack x abel
Saartje
Ollie R.I.P 12-11-2019

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 21:28

Gisteren lekker door de bossen van kootwijk wezen struinen :D
Afbeelding

Alejandro Z1+3
Dressuur Jurylid zilver.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 21:55

O, daar ga ik volgende maand ook heen! *\o/* . Lijkt me echt leuk! Niet met Sjaak, natuurlijk.... :D

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 12:06

Oh jaloers zulke rijmogelijkheden <3 ooit...

Fabster ik vind het echt stoer dat je er toch op bent gegaan. :j gaaf ook dat hij zo even die piaffe uit zijn mouw schudt. Bijzonder paard :j

RM: ik zou inderdaad ook even de osteo laten kijken. Een check-up kan sowieso geen kwaad maar na zo'n val zeker goed. Zekere voor het onzekere :j

Hier ook even onze mijlpaal van gister delen. Na 2 jaar en 2 maanden zat ik er eindelijk op! :)
Afbeelding

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..