Ervaringen ulnaris neuropathie (zenuwproblemen onderarm)?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Daihyo

Berichten: 88039
Geregistreerd: 01-06-01

Ervaringen ulnaris neuropathie (zenuwproblemen onderarm)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-17 13:33

Ik heb in april een trap van een paard tegen mijn onderarm/elleboog gehad. Er zijn toen foto´s gemaakt in het ziekenhuis, maar het was niet gebroken. Ik ben letterlijk de trailer uitgeslagen en had behalve mijn arm ook een gat in mijn wang en een hersenschudding. Maar die arm was wel heel heftig (https://boktimg.nl/img/m/PJVFMf.jpg). Heel dik, beurs, paars, tintelingen en pijn.
Ik had echt veel pijn en ook weken later nog. Naast de pijn continu tintelingen in elleboog, arm en pink en ringvinger. Ik ben na 1,5 maand terug gegaan naar de huisarts, maar werd daar voor mijn gevoel niet helemaal serieus genomen. Ik moest geduld hebben, dat kon wel een tijd duren. Ik heb toen op eigen initiatief de fysio gebeld en daar word ik nog wekelijks door behandeld. Dat moet wekelijks, want langer de tijd ertussen gaat eigenlijk niet qua pijn, belasting, krachtsverlies en tintelingen. Heel dubbel, want ik kan op zich wel alles, maar heb er wel behoorlijk last van. Typwerk is bijvoorbeeld killing en op een gegeven moment word ik echt naar van de pijn en tintelingen.

Afgelopen vrijdag heb ik weer een behandeling met dry needling gehad en is er een triggerpoint behoorlijk gepakt. Zo erg dat alle klachten dubbel zo heftig zijn momenteel. Fysio weet niet zo goed wat hij er mee moet. Dus vanmorgen ben ik terug gegaan naar de huisarts. Deze huisarts nam het gelukkig wel serieus, want zoveel klachten na een half jaar, dat hoort niet meer. Met daarnaast een deuk op de plek waar ik getrapt ben. Dus nu heb ik een doorverwijzing voor de neuroloog gekregen met vermoeden atrofie. Ik heb een patiëntenfolder gekregen over ulnaris neuropathie. En dat is heel herkenbaar :oo

Huisarts gaf ook aan dat de 1e stap fysio is, maar omdat ik dat al gehad heb, kan het zomaar zijn dat het meteen een operatie wordt. Dat was wel even schrikken. Nog even los van de kosten en het gedoe met verzekering en aansprakelijkheid er omheen. Het was namelijk niet mijn paard. Dat krijg ik er ook nog gratis bij :+
Helaas is er een lange wachttijd en een ziekenhuis in een andere stad neemt mij niet aan omdat ik niet in het voedingsgebied woon. Dus dat laat ook nog even op zich wachten. Ik slik wel pijnstillers. Dat is leuk voor de spieren, maar het verdooft de zenuw helaas niet.

Heeft iemand ervaring met specifiek een zenuwprobleem in de arm? En dan met name die over de elleboog aan de buitenkant van de arm naar pink en ringvinger loopt.

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!


Jolynne

Berichten: 2297
Geregistreerd: 30-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 13:43

In de zomer van 2011 heb ik een ongeluk gehad te paard, waarbij mijn elleboog uit de kom is gegaan. Al snel bleek er meer aan de hand te zijn: ik had last van uitvalsverschijnselen van mijn 2 laatste vingers en de kracht was zo goed als nihil geworden. Na steeds hetzelfde (peesontsteking) aan te horen en al 2 jaar lang zo goed als dagelijks kiné te volgen, ben ik zelf naar een ander ziekenhuis gegaan. Daar namen ze mijn klachten heel serieus en uiteindelijk bleek er meer aan de hand te zijn dan enkel een elleboog die uit het gewricht ging.. mijn elleboog bleek ook gebroken geweest te zijn en er zaten nu stukjes te zweven, gewricht was ontstoken, zenuw gekneld en gewrichtsband was tot het maximum uitgerokken waardoor hij steeds eruit ging. Hier was het ook door een val van een paard van iemand anders, helaas bleek die persoon (zelfstandige pensionstal) niet verzekerd te zijn waardoor ik voor alles zelf ben opgedraaid.

Sinds 2013 ben ik tot nu toe enkele keren geopereerd, waarvan de voorlaatste operatie het verleggen van mijn zenuw was. Helaas hielp dit niet voldoende en hebben ze september 2016 mijn zenuw verlegd. Al snel merkte in verandering, ik had zo goed als al mijn gevoel en kracht terug maar helaas is het achteraf toch opnieuw mis gegaan. Ik ben waarschijnlijk ergens tegen gebotst waardoor mijn zenuw terug geïrriteerd werd en nu kunnen ze niets meer doen voor me, gezien er zoveel littekenweefsel is. Ik ben nu zeer beperkt in alles, ik kan dan heel veel niet meer doen en laat zomaar dingen vallen, omdat ik niet genoeg kracht en grip meer heb. Typwerk gaat nog redelijk maar al snel begin ik meerdere letters te typen, zonder dat ik het wil. Arm is zéér snel vermoeid en mijn kracht gaat na bv een fles (2l) water al snel naar niets.

ivy_power89

Berichten: 5849
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: Ervaringen ulnaris neuropathie (zenuwproblemen onderarm)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 20:12

Geen trauma maar wel serieuze problemen.
Uitval vingers, gevoelsverlies, spieratrofie in de desbetreffende hand en arm terwijl ik juist rechtshandig ben.
Ofwel schade aan zenuw.

Eind augustus geopereerd, volledige ulnaris transpositie, begin was even pittig maar merk na 8 weken enorme verbetering.

Helaas niet vergelijkbaar met dat van jou, maar er is dus hoop.
Overigens ben ik bij de xpertclinic geweest.

Alejandro Z1+5 / Odin finalist Friesian Talent cup 2021 L1+3 / Dressuur Jurylid t/m M2

http://Www.beestachtiggoed.nl http://www.dutchbling.nl frontriemen en halsbanden!

Daihyo

Berichten: 88039
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-10-17 20:27

Kan alle kanten op dus.

Momenteel is mijn arm inderdaad ook enorm zwaar en vermoeid. Alsof ik er heel de nacht op heb liggen slapen. Zwaar, tintelend, geen kracht. En dan nog pijn. Spierpijn en af en toe kramperig. Het lijkt momenteel ook met de dag erger te worden, sinds die dry needling van vorige week.
Maandag weer naar de fysio (mijn vaste fysio, vorige keer was een andere), ben benieuwd wat ze zegt en nog kan doen.

Ik word er knettergek van. Ik slik momenteel Aleve, maar dat helpt soms niet. Paracetamol icm ibuprofen ook niet. Zijn er nog andere opties? Ik moet maandag toch naar de HA om de verwijzing op te halen, dus dan kan ik er gelijk naar vragen.

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

HouVanUtopia
Berichten: 7173
Geregistreerd: 19-03-07
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Ervaringen ulnaris neuropathie (zenuwproblemen onderarm)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 20:53

Jep herkenbaar al 2 operaties gehad en hebben niets geholpen. Ik ga nu naar een stresstherapeut die het vanaf het begin punt in je rug gaat aanpakken..

Iemand die ik ken is daar geweest en was met 4 behandelingen er vanaf.. Ik mag volgende dinsdag en hoop zo zo zo dat dit me gaat helpen alles beter dan nog een operatie

Party like there is no tomorrow!
Dance like there's nobody watching!

Daihyo

Berichten: 88039
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Ervaringen ulnaris neuropathie (zenuwproblemen onderarm)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-10-17 20:55

Wat is bij jou de oorzaak? Balen dat het niet heeft geholpen :\
Bij mij zit het probleem echt in mijn arm/elleboog, door die trap.
Leuk hoor, paarden :+

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

HouVanUtopia
Berichten: 7173
Geregistreerd: 19-03-07
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Ervaringen ulnaris neuropathie (zenuwproblemen onderarm)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 20:58

Klopt bij mij komt uit de emg ook echt elleboog en zijkant pols die dicht zitten. Maar blijkbaar is dit vanaf het begin punt op te lossen of het werkt nog geen idee haha. Maar ik moet gewoon even wat anders proberen en na goede verhalen voor deze soort therapie gekozen.

Bij mij is het gekomen door overbelasting op me werk moesten in 4 dagen alle terrasmeubels scheuren en verven.. ondertussen al ruim 1.5 jaar geleden moedeloos wordt ik ervan haha

Party like there is no tomorrow!
Dance like there's nobody watching!

Daihyo

Berichten: 88039
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Ervaringen ulnaris neuropathie (zenuwproblemen onderarm)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-10-17 21:01

Ja dat snap ik. Het is echt een rotgevoel.
Emg moet bij mij gemaakt worden. Maar er zijn echt enorm lange wachtlijsten. Zorgverzekeraar gaat nu bemiddelen. Dus ik hoop toch wel eerder dan 3 maanden terecht te kunnen.

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

HouVanUtopia
Berichten: 7173
Geregistreerd: 19-03-07
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Ervaringen ulnaris neuropathie (zenuwproblemen onderarm)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 21:05

Ik ben zelf naar de xpertkliniek gegaan wordt ook vergoed maar deze hebben eigenlijk geen wachttijd... kon binnen 1 weken op consult toen er werd besloten opereren kon ik al na 1 week worden geopereerd. Ik vind het echt een top kliniek hij zit door heel Nederland dus wellicht iets om te kijken...

Ik heb alleen teveel verstoppingen zitten en een onderarm zo hard als een betonpaal waardoor we hebben besloten om verder te kijken omdat ik weer opereren liever niet wil maar als dit niet werkt zal ik helaas moeten

Party like there is no tomorrow!
Dance like there's nobody watching!

Daihyo

Berichten: 88039
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Ervaringen ulnaris neuropathie (zenuwproblemen onderarm)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-10-17 21:08

Bedankt voor de tip. Dan is die kliniek wel een interessante optie.

Ik heb een maandlandschap momenteel. Een grote deuk en slap en daarin wat bultjes. Heel raar.

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!


Coentjuh

Berichten: 9842
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Ardennen + Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 21:13

Hier ook iemand met een zenuwprobleem, wat eigenlijk vanuit de nek komt (dubbele stenose, = een soort wegversmalling voor de zenuwen door artrose) en een helse pijn geeft in elleboog en uitstraling naar vingers. Dus ik weet zo'n beetje wat je voelt (maar heb gelukkig niet jouw heftige ongeluk mee gemaakt, pfff)

Wat erg dat ze er niet eerder achter gekomen zijn bij jou en dat je iedere keer van het kastje naar de muur bent gestuurd. En dat het nu allemaal zo lang moet duren. Je bent toch vrij om te gaan naar welk ziekenhuis of heb ik het mis. Kon met mijn verzekering iig wel.

Daar ga je dan lieve gekke Thorin.. Y;( Veel te vroeg.. Veel te weinig kans.. Rust zacht 16 oktober 2019
TE KOOP: NIEUWE Beenbescherming bling bling, Western zadel pad stijgbeugels, Outdoorlaarzen, Graasmasker, Longeerhulp

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 17977
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 21:16

Ik heb het gehad en ben eraan geopereerd. Zit nu op de telefoon, is wat lastig typen, maar ik zal morgen uitgebreider reageren. Ik was in elk geval erg blij met de operaties (in mijn geval speelden er twee zenuwen, dus vandaar). Daarna zo goed als nergens meer last van.

Maar zoals gezegd, morgen uitgebreidere reactie.

Awareness sucks, but so does getting CPR
F. Kooij, TacT2019

Oh, life's a bastard....
....do you need a friend?

HouVanUtopia
Berichten: 7173
Geregistreerd: 19-03-07
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 21:16

Het is maar een gek iets vind ik ook. Een deuk is ook raar zeg ik heb juist een bult.

Je leest ook onwijs veel verschillende klachten en weet niet of je dit ook herkent maar soms vind ik het lastig te voelen wat ik precies voel en waar. Het lijkt wel steeds verder door te lopen logisch je zenuw is lang.

Gelukkig is de pijn bij mij ook niet elke dag de hele dag hetzelfde. Soms heb ik een dag dat ik denk ik kan heel dr wereld aan haha maar dan voor het einde van de dag is dat gevoel weer ver weg

listiglistje

Berichten: 14402
Geregistreerd: 03-02-05
Woonplaats: Ittervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 23:08

Hier hetzelfde meegemaakt.... ook door ongeluk met paard :o daarna zeker 10 tot 12 jaar zenuwpijn en atrofie.

Ik had mijn bovenarm gebroken en toen deze na 6 maanden genezen was,
weer een klapper gemaakt met mijn elleboog op mijn zadel (na lanceerpoging)

Alle onderzoeken (ziekenhuis MRI, Nucleaire onderzoek etc.) en behandelingen gehad en gedaan!
Pijnpoli, fysio, accupuntuur, Niets hielp...
Ja pijnstillers 4 tot 8 per dag, om de pijn draagelijk te maken.
Het ware heftige pijnscheuten 24 uur per dag, of mijn onderarm afbrak bij mijn elleboog en of er iemand
met een mes in boven mijn onderarm zat te draaien.
Als er iemand tegen aan liep of ik draaide in bed of op de bank verkeerd, dan ging ik door de grond!
Ik had ook altijd weinig tot geen kracht in mijn arm en vingers.

Op een gegeven moment ben ik met spoed opgenomen, een klep van mijn maag werkte niet goed en een breuk in mijn maagwand.
Dit door jarenlang pijnstiller gebruik....
Ik ben toen af gaan bouwen met zetpillen en langzaam aan verdween ook mijn zenuwpijn?

Weet dus niet of de pijnstillers alle pijn erger heeft gemaakt of dat de tijd en geduld de genezer is geweest.

L1 + 24 PR 209 / L2 + 28 PR 211 / M1 + 21 PR 210 / M2 + 13 PR 204 / Z1 + 14 PR 225 / Z2 + 11 PR 224 / ZZ-L + 5 PR 223 *\o/* / RIP lieve Aqanto

Eliine

Berichten: 5116
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 23:25

Hier ook een trap gehad in 2012 op elleboog/onderarm. Niks gebroken wel flinke zenuwschade. In die mate dat ik mij op mijn opleiding tot illustrator op medische grond af heb moeten laten keuren. Veel onderzoeken gehad, zenuwen waren niet volledig uitgeschakeld maar wel duidelijk schade. Fysio hielp voor geen meter de pijn verergerde daardoor extreem. Rust bleek de enige oplossing bij mij. Arts vertelde dat de plek die bij mij geraakt is tot 5 jaar nodig kon hebben om te herstellen. Nu 5 jaar later kan ik weer een stuk meer. Maar fijne motoriek en zware dingen tillen levert nog altijd pijn op. Maar niet in verhouding met de eerste 2 jaar. Toen heb ik echt heel veel pijn gehad. Krachtverlies, lichte uitvalin mn hand, maar vooral die vreselijke zenuwpijn door mn hele onderarm heen. Pijnstillers hielpen ook niet voor die soort pijn.
Het verbetert dus wel maar zeeeer traag. Absolute rust was bij mij de oplossing. En heeeeel geleidelijk weer dingen op kunnen pakken. Maar echt therapie of trainen heeft bij mij geen verbetering gegeven. Tijd en rust. Niks forceren.

Hypericum
Berichten: 359
Geregistreerd: 23-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 23:36

Na ongeval lag mn arm in puin en nadat deze weer opnieuw opgebouwd was, was er het totale functie verlies. Incl atrofie en de zenuwpijn. Allerhande cocktails geslikt, amitriptyline, lyrica etc. Niks hielp.
Uiteindelijk heeft THC olie (dus geen CBD) mij enorm geholpen. Tussen de diverse operaties door was dit het enige dat de pijn draaglijk maakte en na de laatste operatie, inclusief ulnaris omlegging, ben ik langzaam gaan afbouwen en inmiddels gaat het erg goed. Pijnvrij zal het nooit worden, tintelingen en gevoelloosheid zal ook nooit veranderen maar kan in principe alles weer.

Dus ja,misschien is thc een optie.
Laatst bijgewerkt door Hypericum op 15-10-17 00:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Cerilene_
Berichten: 2521
Geregistreerd: 28-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 00:02

Ik heb door een heel andere oorzaak een ander zenuwprobleem gehad. Doordat ze me niet goed hebben neergelegd bij een 16 uur durende operatie werd ik wakker uit de narcose met een plexopathie brachialis.
Hierdoor waren mijn schouder en arm vanaf mijn nek volledig uitgevallen (en nog wat rare dingen zoals mijn pupilreflex, dat schijnt daar dan weer mee te maken te hebben) maar ondanks dat die arm dus niets meer deed had ik er wel enorm veel zenuwpijn aan. Wat een oliebol zeg.
Ik heb maanden niet met de gewone pijnstillers durven stoppen, omdat ik bang was dat het dan erger zou worden. Maar ze bleken inderdaad echt niets te doen bij dit soort pijn }:0 .
Ik heb toen een tijd amitriptyline gebruikt. Dit is een antidepressiva, maar werkt ook wat tegen zenuwpijn en wordt gebruikt als slaapmiddel (in mijn geval 3 vliegen in 1 klap toen).
Gelukkig was ik al 'binnen' in de medische molen van een universitair ziekenhuis, dus ik kon vrij vlot terecht voor een emg en verder onderzoek.
En ik zat ook al in interne revalidatie, dus kreeg vrijwel elke dag revalidatiefysio.
Uiteindelijk is het vrijwel volledig hersteld, zowel functie als gevoel. Een beetje krachtverlies en milde gevoelsstoornis blijven. Vooral als ik erg moe ben heb ik last van een raar dood gevoel met tintels en steken.
Het grootste deel van het herstel ging vrij vlot gelukkig, met twee maanden kon ik de arm alweer aardig gebruiken (tot verbazing van de artsen, omdat de schade flink was), maar daarna is het nog lang vooruit gegaan. Zenuwherstel gaat nou eenmaal tergend langzaam.
Ik denk dat het bij mij een jaar lang wel significant verbeterd is. Ik had/heb ook andere zenuwbeschadigingen, die zelfs nu nog steeds beter lijken te worden (2,5 jaar na dato).

Hopelijk kun je snel ergens terecht en kunnen ze je goed helpen! Wat een nasleep krijgt het even helpen iemands paard in de trailer te zetten zo zeg... En dan ook nog dat gedoe met verzekeringen. Daar zit je echt niet op te wachten zeg.

Daihyo

Berichten: 88039
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Ervaringen ulnaris neuropathie (zenuwproblemen onderarm)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-10-17 02:43

Amitryptilline heb ik een paar haar geleden geslikt voor zenuwpijn in mijn benen. Dat hielp inderdaad. Alleen ik werd er zelf depressief van :+
Dus dat ga ik niet meer doen.

De olie is wel een goede. Ook magnesiumolie hoor ik goede verhalen over. Dus dat is sowieso wel het proberen waard :j

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Tyke

Berichten: 2267
Geregistreerd: 27-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 07:02

Ik herken ook precies de klachten die je omschrijft.
Ik heb mijn pols gebroken en met de val doorgerold over mijn ellebogen. Deze waren bont en blauw. Echter met alle controles was conclusie dat deze overbelast waren enz.
Op dat moment eigenlijk geen klachten.
tot ik voor operatie moest van de pols en ik bovenarm gips kreeg. En toen ging het mis. Met uitwerken van mijn block voelde ik minder boven op hand. en pijn die jij omschrijft.

Bij mij is mijn telefoonbotje weg gehaald. Klachten zijn daarop beter gegaan. Pijn een eind weg. Gevoel blijft weg. Mocht ik klachten houden dan kan zenuw nog vrij gelegd worden. Maar ik voor nu laat ik het. Als ik het doe ga ik wel naar dezelfde arts.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 17977
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 09:49

Zoals beloofd hier mijn uitgebreidere antwoord. In 2007 stuiterde ik van een paard en ontdekte al zittende in de wei dat mijn bovenarm ergens boog waar hij dat niet hoorde te doen.
Eigenlijk meteen in de eerste dagen erna viel op dat, hoewel het een rotgevoel was als de botdelen langs elkaar wreven (drielaags drukverband, geen gips, dat kwam pas later), ik weinig pijn aan mijn bovenarm had. Wel deed mijn elleboog pijn. Maar ja, ik was vermoedelijk op mijn elleboog geland, dus dat die pijn deed, was niet zo vreemd.

Drie maanden later was het bot geheeld en kon ik met fysio beginnen, want zeer voorspoedig ging. De bovenarmbreuk gaf weinig problemen, maar de elleboog des te meer. Hoe vaak ik wel niet in tranen wakker ben geworden van de pijn....

Verwijzing naar orthopeed, die vaststelde dat mijn kraakbeen beschadigt was. Op de OK bleek dat echter niet het geval, dus toen ik bijkwam uit de narcose had hij 'goed nieuws' voor mij: er was niks mis met mijn elleboog. Maar ja, ik had wél pijn.....

Uiteindelijk bij dr Wigt in Meppen, Duitsland, terecht gekomen die de diagnose stelde (in samenwerking met een neuroloog). Omdat er al veel geprobeerd was, stelde hij een operatie voor.

Die operatie bracht wel verlichting, maar niet alle pijn was weg. Enigszins teleurgesteld kwam ik dan ook bij hem op controle, maar hij bleek niet in het minst uit het veld geslagen. Zowel hij als de neuroloog hadden al het vermoeden dat er ook een tweede zenuw in de knel zat. Dus, op naar neuroloog en jawel. Dus nogmaals geopereerd en sindsdien is de pijn weg.

De operatie is mij heel erg meegevallen, herstel ook (al had ik bij de tweede zenuw de eerste dagen meer pijn, dankzij de zwelling). Een hele enkele keer als ik 's nachts heel knullig op mijn elleboog lig komt er een herinnering aan de pijn terug, maar die echte zenuwpijn is weg. Wondjes zijn mooi genezen, littekens zie je bijna niks van.

Je verzekering heb je al ingeschakeld meende ik voor wachttijdbemiddeling. Ik weet niet of afstand een bezwaar voor je is, anders zou je kijken of Meppen een mogelijkheid zou kunnen zijn. Dr Wigt is Nederlands, dus taal is geen probleem. Er komen patienten vanuit heel Nederland bij hem, voornamelijk voor rugproblemen die hier in Nederland niet opgelost kunnen worden anders dan 'leer er maar mee leven'. De afstand lossen zij op door samen te werken met het hotel pal naast het ziekenhuis (je kan zelfs binnendoor van hotel naar ziekenhuis). Zo hoefde ik geen nacht opgenomen te worden, maar was ik de eerste 24 uur wel in de buurt als er complicaties zouden optreden.

Awareness sucks, but so does getting CPR
F. Kooij, TacT2019

Oh, life's a bastard....
....do you need a friend?

Caresse07

Berichten: 9394
Geregistreerd: 19-02-07
Woonplaats: Bij Flipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 14:29

3 maanden geleden bij de HA geweest omdat ik vrij ineens geen kopje meer kon oppakken, laat staan naar mijn mond kon brengen. Ook bewegingen zoals tanden poetsen en opmaken gingen niet pijnvrij.

HA constateerde een golfelleboog en dit zou vanzelf over moeten gaan. Omdat ik al bij de fysio loop voor mijn knie heb ik daar ook nog even gevraagd wat zij er van dachten. De fysio dacht eerder aan een inklemming van de ulnaris huppeldepup.

2 weken geleden toch weer naar de HA geweest omdat ik nog steeds klachten en pijn had en inmiddels ook tintelingen en soms een koud gevoel in mijn pink. De HA heeft me doorgestuurd naar de neuroloog waar ik gisteren geweest ben en deze heeft een echografish onderzoek voor mij aangevraagd waar ik vandaag al terecht kon +:)+

Vandaag dus dat onderzoek gehad en omdat er een arts in opleiding mee keek met het onderzoek ook mooi alles mee kunnen volgen en zien en ondanks dat de laborante niks mocht zeggen was het op het beeld al duidelijk te zien dat er inderdaad een verdikking in de zenuw zit wat dus duidt op een inklemming.

30 oktober een belafspraak met de neuroloog over de uitslag en dan maar verder zien.

Ben heel benieuwd.....

Volg je hart, dat klopt.

Ik was een mooie baby, maar in het ziekenhuis hebben ze mij verwisseld.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Berdien, Emilihihihii, Eskimo, Googlebot, iiSunshine, karinmanon, KleinBoefje, Lous, viphorse, YvonneV, Zira1994 en 112 bezoekers