VOLG: The Miracle Pony named Lotje

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 23:09

Oeh... dat is schrikken zeg. Slokdarmverstopping geeft zo'n naar beeld!!

Mbt de manen: dat kan goed door het krabben met een ander paard komen hoor. Hier in het verhaarseizoen allemaal paarden die precies op die plek even wat minder manen hebben..........

Verder: beterschap voor Lotje natuurlijk!

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Re: VOLG: The Miracle Pony named Lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 07:33

Dat is schrikken! Gelukkig komt alles in orde!

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: VOLG: The Miracle Pony named Lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 07:38

Flink schrikken.

Ik heb ook een schrokker die daardoor al vaker een verstopping in de slokdarm.heeft gehad. Tegenwoordig masseer ik het zelf weg. Wat wel.heel goed helpt is 1 of 2 handjes luzerne door her voer mengen. Hierdoor dwing je ze om veel meer en beter te kauwen. Ze doen langer over het eten en het blijft daardoor ook niet meer hangen. Misschien is dat een idee?

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-17 10:06

Ja schrikken was het wel. Niet alleen voor mij op zo'n grote afstand, maar ook voor het verzorgstertje. Ik heb filmpjes gezien van toen Lotje nog die snot aan het ophoesten was, het zag er niet bepaald goed uit. Des te meer reden dat ik zo dankbaar ben voor het snelle handelen van iedereen daar! Het is toch een fijn idee dat er veel zijn die om Lotje geven terwijl ik verder weg ben.

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-17 14:32

Ik ben vanmiddag al naar Lotje geweest. Het gaat weer goed met haar. We zijn ook lekker wezen wandelen <3


Afbeelding

_Dracarys

Berichten: 5604
Geregistreerd: 13-01-11

Re: VOLG: The Miracle Pony named Lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 17:14

Jeetje wat schrikken zeg!!

Riel

Berichten: 2142
Geregistreerd: 04-11-15

Re: VOLG: The Miracle Pony named Lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 20:27

Fijn dat heb beter gaat! Wat een mooie update! :-)

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-17 21:10

Vandaag ook weer twee keer naar Lotje geweest. De eerste keer om even lekker te poetsen en vanavond nog om lekker een rondje door het dorp te gaan stappen samen met vriendlief <3 .

Aangezien het toch wel donker was, moesten we in stijl!

Helaas was de foto toch niet scherp, maar dat maakt het niet minder leuk!
Kerstboompaard _O-

Afbeelding

Het bewijs dat we goed reflecteerden :') :

Afbeelding

Sfeer impressie:
Het was echt hemels om dit te kunnen doen. Het was zo stil, enkel de hoeven van Lotje op straat waren te horen. Samen met Lotje en vriendlief lopen, niks kan mijn gevoel beschrijven. Steeds weer de realisatie dat het gewoon Lotje is! Niet normaal eigenlijk...

Afbeelding

Leuk dat jullie gelezen hebben!

Afbeelding

_Anke

Berichten: 2052
Geregistreerd: 11-07-14
Woonplaats: Eindhoven

Re: VOLG: The Miracle Pony named Lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 21:11

Ahe dat lipje <3

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-17 21:21

_Anke schreef:
Ahe dat lipje <3


Leuk he! Ze heeft altijd een hanglip en tijdens het lopen klappert die ook. Ik heb er toevallig vanavond een filmpje van laten maken! Maar ik weet niet hoe ik die moet posten :')

_Anke

Berichten: 2052
Geregistreerd: 11-07-14
Woonplaats: Eindhoven

Re: VOLG: The Miracle Pony named Lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 21:25

Jaa ik vind dat altijd zo schattig <3
Echt zo ontspannen lieve blik krijgen ze daarvan

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 21:54

Leuk is dat hè, zo in het donker wanneer het muisstil is een buitenritje maken. <3 Weer een geweldig moment met jouw Lotje erbij! :j

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-17 14:32

Ja die herinneringen ga ik zo veel mogelijk proberen te maken! We hebben een tweede kans samen, dus we gaan er echt gebruik van maken! <3

Afbeelding

Djoopie

Berichten: 2691
Geregistreerd: 12-06-12
Woonplaats: Ergens op aarde

Re: VOLG: The Miracle Pony named Lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 15:02

Schrikken zeg! De bloedworm is ook niet niks voor een paard. Mijn shet was er toen echt niet lekker van! Iedereen schetste toen een heel negatieve toekomst voor haar maar ze huppelt nog lekker in een wei gelukkig!

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-17 15:10

Djoopie schreef:
Schrikken zeg! De bloedworm is ook niet niks voor een paard. Mijn shet was er toen echt niet lekker van! Iedereen schetste toen een heel negatieve toekomst voor haar maar ze huppelt nog lekker in een wei gelukkig!


Ik vind het vooral zo vervelend dat ik het niet eerder heb laten onderzoeken. Maar ze was naar mijn weten in het voorjaar ontwormd geweest en verder is ze nu niet ziek ofzo, nog steeds lekker dik. Ik wilde haar mest meteen laten onderzoeken, maar toen de DA voor de entingen kwam, was haar stal al uitgemest. Dus mocht ik het zelf een keer gaan brengen. En aangezien ik enkel in het weekend thuis was, had ik pas bij de opendag van het praktijk het moment om het te brengen. Dit was vorige week.

Gelukkig merkt ze er zelf nog niks van. Ik ga vanavond haar ontworming geven, we moesten namelijk nog even wachten tot haar slokdarm weer tot rust kwam.

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-17 23:25

Hey allemaal,

Het is weer vrijdag en dat betekent dat ik weer naar Lotje kon!

Ik heb een vraag aan jullie. Want ik ben nu Lotjes hoeven aan het behandelen met Tea Tree met azijn tegen de schimmel in de hoef. Ik heb geen idee of het werkt, de smid komt donderdag en dan krijg ik het vast te horen.

Nu zie ik echter wel dat er op haar achtervoeten boven de hoefballen vreemd weefsel ontstaat. Zou het mok kunnen zijn? Of misschien een uitbreiding van de schimmel?

Dit is haar linker achterhoef:
De middelste straalgroeve is echt diep nu en tussen de hoefballen door. Dit kan door de schimmel komen. Maar nu is er deze week die korstjes gekomen.
Afbeelding

Afbeelding

Dit is haar rechter achterhoef:
De middelste straalgroeve van dit hoef is al erg raar gevormd. Normaal is die dus smal en heeft een bepaald diepte. Nu is die erg wijd en ondiep.
Afbeelding

Afbeelding

Haar hoeven zijn sowieso aan bekapping toe. Volgende week is 6 weken sinds de vorige keer en dan komt de smid ook. Ik ben dan erg benieuwd naar wat die gaat zeggen over de schimmel. Maar wat denken jullie dat die korstjes zijn?

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Re: VOLG: The Miracle Pony named Lotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-17 15:51

Is er niemand die een idee heeft wat het kan zijn?

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 15:54

emilyslaluna schreef:
Is er niemand die een idee heeft wat het kan zijn?

Mijn eerste ingeving is mok, de hoeven op zich vind ik er helemaal niet zo slecht uit zien hoor ;)

Luca03

Berichten: 2608
Geregistreerd: 31-08-13
Woonplaats: België

Re: VOLG: The Miracle Pony named Lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 18:52

Ik denk ook mok, misschien verbrande huid door de zonnige dagen de voorbije week?

Riel

Berichten: 2142
Geregistreerd: 04-11-15

Re: VOLG: The Miracle Pony named Lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 20:30

De hoefsmid komt donderdag? Laat hem dan even kijken. Mok kan inderdaad :-).

Geniet van je zondag met Lotje!

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-17 21:21

Riel schreef:
De hoefsmid komt donderdag? Laat hem dan even kijken. Mok kan inderdaad :-).

Geniet van je zondag met Lotje!


Ik heb hem de foto's ook gestuurd. Hij kon het niet goed zien maar mok zou inderdaad kunnen.

Is er een manier om mok te behandelen? Ik dacht altijd dat paarden met sokken vooral mok kregen. Ik heb nooit mok gehad bij Lotje of mijn andere merrie vroeger.

Dankjewel! Helaas gisteren en vandaag enkel in het donker kunnen gaan. Morgen ga ik overdag en dan gaan we lekker stappen!

Riel

Berichten: 2142
Geregistreerd: 04-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 22:48

Geniet van het stappen samen met Lotje!

Elk paard kan mok krijgen al maken paarden met meer behang op de benen meer kans om het te krijgen. Het gebeurt vaak als het paard in een te vochtige omgeving staat.

Belangrijk is om het been te desinfecteren met bijvoorbeeld betadine-shampoo en de loszittende korstjes te verwijderen, het geheel goed te drogen en daarna mokzalf te smeren (als het ernstig is heeft het dier antibiotica nodig maar je bent er vroeg bij).

Zolang je geen diagnose van de dierenarts hebt, kan je er in ieder geval al voor zorgen dat Lotje droog staat en/of dat haar benen worden gedroogd bij het binnenkomen. Ook als het iets anders is, kan het geen kwaad :-)

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-17 16:56

Riel schreef:
Geniet van het stappen samen met Lotje!

Elk paard kan mok krijgen al maken paarden met meer behang op de benen meer kans om het te krijgen. Het gebeurt vaak als het paard in een te vochtige omgeving staat.

Belangrijk is om het been te desinfecteren met bijvoorbeeld betadine-shampoo en de loszittende korstjes te verwijderen, het geheel goed te drogen en daarna mokzalf te smeren (als het ernstig is heeft het dier antibiotica nodig maar je bent er vroeg bij).

Zolang je geen diagnose van de dierenarts hebt, kan je er in ieder geval al voor zorgen dat Lotje droog staat en/of dat haar benen worden gedroogd bij het binnenkomen. Ook als het iets anders is, kan het geen kwaad :-)


Dankjewel voor de tips! Gelukkig was de boerenbond vandaag open dus kon ik meteen betadine shampoo en mokzalf halen. Ook nog een Himalaya liksteen gehaald want dat is toch wel lekker voor in de stal.

Ik heb gedaan wat je zei: wassen met betadine en dan na het afdrogen
mokzalf erop smeren. Hopelijk gaat het helpen. Elke dag met betadine shampoo schoonmaken gaat helaas niet lukken. Mijn verzorgstertje heeft het al zo druk en ik ben al super blij dat ze naast Lotjes hoeven behandelen, nu ook de mokzalf wilt aanbrengen. Ik heb als alternatief dettol doekjes liggen zodat ze de plekjes toch kan schoonmaken voor de zalf erop gaat. Dan doe ik in het weekend de shampoo wel.

Ik heb gelukkig kunnen regelen dat de smid vrijdag komt ipv donderdag. Nu kan ik er toch wel zelf bij zijn. Ik hoop echt heel erg dat de schimmel weg is. Het is zo'n gedoe en ik vind het niet erg om zelf te doen, maar wel om het van anderen te vragen.

We shall see!

Helaas ook niet kunnen stappen vandaag, het weer liet het niet toe |( . Ik was ook te druk en het was te nat om foto's te maken. Dus die krijgen jullie volgend weekend!

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: VOLG: The Miracle Pony named Lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 17:08

Betadine werkt suoet, maar droogt de huid ook op. Vaker dan 1x in de week zou ik ook niet doen

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-17 17:13

EmptyWords schreef:
Betadine werkt suoet, maar droogt de huid ook op. Vaker dan 1x in de week zou ik ook niet doen


Oh gelukkig! Dan hoef in me niet schuldig te gaan voelen dat het enkel in het weekend gebeurd. :D