Tips gevraagd China Hangzou

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Tips gevraagd China Hangzou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-17 11:42

Hallo :)

Ik ga in april naar China toe met mijn moeder, zei is in opleiding voor acupunctuur en moet daar 5 dagen stage lopen. We gaan 10 dagen, maar de eerste 5 dagen moet ik me dus in mijn eentje zien te vermaken.

Heb al wel een beetje op internet rond gekeken wat er zoal te doen is in de buurt.

Vroeg me af of hier bokkers zijn die hier ooit zijn geweest en misschien wat leuke tips of ideeen hebben.

Alvast bedankt :) :)

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 11:52

Ik ben in hangzhou geweest vorig jaar in november! Er is een winkelstraat met een medicijnenmuseum. Verder zou ik zeker een dagtrip doen naar Shanghai (en Disney Shanghai :D ). Misschien ook wuzhen bezoeken, wel heel toeristisch. In hangzhou zijn volgens mij ook veel oude tuinen. O en het is de bakermat van Ali express :D

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Re: Tips gevraagd China Hangzou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-17 11:55

ALI EXPRESS NOOOOO ik neem een volle portomonee mee en een lege koffer *\%/* *\%/* Thanks you made my day :D

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Tips gevraagd China Hangzou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 12:55

Het blijft een online shop e :D vrees dat je er niet kunt gaan shoppen dus.

MacavityL

Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: Tips gevraagd China Hangzou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 16:10

Ik ben er in juni een weekje geweest. Was voor werk, maar tussendoor wel het eea kunnen bezoeken :j

Rondwandelen bij Westlake (Unesco werelderfgoed) is een aanrader - mooi meer met bergen eromheen, verder wat entertainment op de boulevard. Zo zijn er de oudere dansers (mensen die met pensioen zijn komen hier bij elkaar om buiten te dansen), bootjes waarmee je het meer op kan. Afhankelijk van seizoen de lotusbloem (Zijn ze erg trots op) en de brug die bekend staat om een Chinees “Romeo en Julliet” verhaal. ‘s Avonds is een watershow.

Dan zijn er nog verschillende grotten en tempels, ik ben bij Lingyin-tempel en grotten geweest. Tempels staan niet bepaald aan de voet van een berg, dus goede wandelschoenen zijn wel handig :D

Bij de Lingyin-tempel kun je ook helemaal omhoog om een super mooi uitzicht van Hangzhou te zien.

Hefang street is volgens mij de winkelstraat met zowel authentieke medicijnwinkel als marktkraampjes met souvenirs.

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Re: Tips gevraagd China Hangzou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-17 16:18

Zijn er ook spannende dingen te doen, ik ben een echte thrillseeker om maar zo te zeggen.
Ben heel graag in de natuur, dus ben erg benieuwd naar het meer. Die grotten en tempels wil ik ook graag bezoeken.

Ik ga dus samen met mijn moeder maar zei is niet zo'n thrillseeker, dus wil die bezoekjes aan tempels enzo met haar samen doen. En de avontuurlijke dingen (als die er zijn) doe ik dan alleen, heb dus 5 dagen alleen en 5 dagen samen met mn moeder.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Tips gevraagd China Hangzou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 22:39

Oja westlake is mooi inderdaad. Thrills weet ik niet goed, behalve Disney. Ik was met een groepsreis en kon dus weinig zelf beslissen. Het meer is wel leuk voor een middagje fietsen en varen.

Afbeelding

loveslimpie

Berichten: 1725
Geregistreerd: 06-04-10
Woonplaats: Eindhoven

Re: Tips gevraagd China Hangzou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 22:50

Ik stip dit topic even aan, ik ga volgende maand 4 weken naar China, dus misschien kan ik je daarna nog wat tips geven.