Sessie met een dierentolk

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
nicolevdveen
Berichten: 52
Geregistreerd: 28-02-15

Sessie met een dierentolk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-17 00:16

Hallo Bokkers!

Omdat ik, net als de meeste paarden eigenaren, onwijs trots ben over de verhalen die je over je oogappeltje kunt vertellen, zou ik die ook graag eens hier delen, ben voor het leuke wel eens benieuwd naar wat anderen hier nou van vinden en wat voor reacties ik hier überhaupt op zou krijgen.

Hetgeen wat in deze post staat, zal voor de sommigen ongeloofwaardig zijn, het gaat over mijn pony Zeppie en mij, ik ben Nicole en geloof in telepathie met dieren, ik heb goede ervaringen met deze manier van werken met dieren en heb daarom besloten weer gebruik te maken van de telepathische krachten van een dierentolk. Wegens privacy redenen heb ik de naam van de persoon in de letter A veranderd.

Vandaag is A weer bij mijn kanjer langs geweest om met haar te communiceren en haar een healing te geven. Zoals verwacht maakte dit weer heel wat los bij de pony ( en uiteraard ook bij mij ), een bijzonder verhaal met verschillende boodschappen, erg waardevol voor mij weer om deze manier van communiceren met mijn pony te mogen delen..
Door deze manier van “praten met je dier” kun je er ook achter komen of er ergens pijntjes of andere mankementjes zijn, wat voor mij als eigenaar natuurlijk een goede eye-opener kan zijn. Onderstaand verhaal gaat dus over een sessie van mijn pony Zeppie en mij als eigenaar erbij, ik kon horen wat ze te vertellen had en ik kon haar vragen stellen via de tolk.


Zeppie
Eenmaal bij Zeppie aangekomen werd het voor mij wel weer moeilijk, zij is tenslotte mijn allerbeste maatje.. De band die wij hebben is onmenselijk, puur, echt en vooral waardevol. Zeppie helpt mij en ik help haar, er kwamen weer dingen uit waar ik toch wel even weer van schrok, maar toch ook weer blij ben dat ik door heb gezet en niet opgegeven heb.
Ze vertelde dat de jongens nog veel moesten leren en ze het soms wel even jammer vond dat zij ze niet op kon voeden, dit zou ze immers graag doen. Ze liet snel merken dat haar energiepijl laag is, moe en dat ze het snel koud heeft. De energie die tussen ons wordt overgedragen is warm en liefdevol en helpt ons beide op een onzichtbare manier.

Zeppie gaf aan dat ik ook wel wat hulp kon gebruiken, toen A haar een healing gaf, liep ze naar mij toe, ze kwam tegen mij aan staan en gaf de healing aan mij door… Heel bijzonder dit mee te maken, dit gevoel… ik voelde mezelf vol emotie lopen, ik voelde me sterk en zwak tegelijk, ik voelde mezelf lichter en opgelucht, alsof er een grote last van mijn schouders afviel, maar het allermooiste, Zep gaf de energie aan mij door omdat ik hem even hard nodig was als haar, A kwam tenslotte helemaal niet voor mij.
Ze heeft een zware tijd gehad, ze vertelde dat ze voor haar gevoel naast de dood stond, ze was van de ene op de andere dag doodziek geworden, ze snapte er niks van, ze was bang dat ik haar zou laten gaan omdat ik dacht dat dat beter zou zijn.. Maar nee, ik ben na deze sessie nog veel blijer dat ik dat niet gedaan heb, Zeppie wou nog niet gaan, ze wou hier blijven, ze moest hier blijven, voor mij… Met dat ik dit schrijf zitten de tranen in mijn ogen, voor een ander zou dit als klinkklare onzin lijken, maar voor mij is dit dus precies de band die ik met dit dier heb, de reden waarom ik doe wat ik doe, de reden waarom ik geworden ben wie ik ben, allemaal door één dier, de kracht en energie die mens en dier met elkaar kunnen laten verbinden kan zo intens zijn, dat het gewoon niet te bevatten is, laat staan een ander uit te leggen..
Ik heb voor Zeppie gevochten net zoals zij dit voor mij doet, ze heeft pijn, soms veel pijn maar ach, dat maakt niet uit, ze is gelukkig met mij en het leven zoals ze die nu heeft. Toen ik haar gelijk wou vragen of ik hier wat aan kon doen was het antwoord direct nee, ze wou het niet, ik deed al zoveel voor haar, en bovendien kon de pijn niet weggenomen worden, ze wilde niet dat ik mij hier zorgen om maakte en we moesten het maar snel over een ander onderwerp gaan hebben…

Ze heeft dus een sterke levensdrang, alles wat ik eraan kan doen haar dit leven te geven moest ik zolang mogelijk blijven doen, en als dit een pilletje of een pijntje meer was maakte dit niet uit, een echte vechter dus.. Ik hoop dat ze het me wel zal laten zien als het haar tijd wel is, ze zou deze beslissing niet snel maken, maar ze wordt ook ouder en slechter en die dag zal ongetwijfeld gaan komen.. Ik hoop alleen dat ik hierin de juiste keuzes voor Zeppie kan gaan maken.

Zep gaf aan dat ze pijn had in haar blinde darm, ik ga proberen dit met bepaalde kruiden en andere planten te ondersteunen, maar ook dit kon door de medicijnen komen.. Ook zei ze dat het snel om kan slaan, de ene dag gaat het goed en de andere dag heeft ze weer veel meer last. De cushing doet zijn ding, de medicijnen helpen wel en zal ik dus zeker mee doorgaan, maar dit is nog niet genoeg.
Zoals ik al had besloten, zal Zeppie lekker met pensioen blijven, af en toe een wandelingetje door de berm en een lekkere poetsbeurt is wat we nog samen kunnen doen, hier moeten we dan nog maar van genieten zolang dit nog kan.
Er zijn dus inmiddels wel een hoop pijntjes en mankementen bijgekomen, maar Zep wil nog niet gaan, zoals het nu gaat gaat het goed, waarin ik haar kan ondersteunen ga ik dit doen, en als ik kan nog meer, want dat zal zij tenslotte ook voor mij hebben gedaan.

Zeppie.. Bedankt voor deze waardevolle sessie, het doet pijn om te weten dat je niet lekker in je vel zit, dat je veel pijn hebt, maar mijn best zal ik voor je blijven doen en nog meer dan dat. Bedankt voor deze vriendschap, bedankt dat je in mijn leven mocht komen, bedankt voor alles wat je voor me doet. Ik hoop dat we nog lang en gelukkig van elkaar kunnen genieten, dat je nog vele jaren bij mij mag en wil zijn, maar hier twijfel ik niet zo aan. Ik zou nu eerder bang zijn dat je echt doorgaat totdat je er bij neervalt omdat je geen afscheid wilt nemen maar ik hoop dat ik dat moment niet mee hoef te maken..

Foto is gemaakt door Amanda Melchior


Afbeelding


Veldbloem

Berichten: 501
Geregistreerd: 25-06-15
Woonplaats: Noord Nederland

Re: Sessie met een dierentolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 21:45

Nog helemaal geen reacties? Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd wat anderen hiervan vinden.
Ik geloof er zelf niet in dat het kan, zo communiceren met een dier, maar ik zou wel willen dat het kon.


bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 21:52

Ik geloof wel dat het kan.
Maar op bokt word dat toch altijd belachelijk gemaakt.
Toevallig vorige week nog iets mee gemaakt in die trant. Maar delen is niet leuk hier.

Ts geniet nog van je paard.

ultimate
Berichten: 123
Geregistreerd: 28-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 21:57

Mij moet je niet overtuigen, ik geloof er 100% in en ik doe het zelf ook.
Het is fantastisch de boodschappen die je kan krijgen, liefde en wijsheid.
Het geeft ook een andere inzicht op euthanasie. Er zijn inderdaad dieren die niet klaar zijn om te gaan of zelf niks van euthanasie willen weten, om het even de pijn die ze lijden.
Juist TS, moet je soms wel hun zeggen dat het ok met u is en dat ze mogen gaan.

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 22:00

Ik vind het fijn dat je zo blij bent met je paardje en dat jullie nog even bij elkaar kunnen zijn.

Maar ben je niet bang dat je nu te lang doorgaat? Een dierentolk vertelt misschien ook wat jij graag wilt horen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 18:48

N.a.v. een topic op bokt heb ik een dierentolk ingeschakeld. Ik was ontzettend benieuwd maar ook wel sceptisch; hoe kan je immers met behulp van een foto een gesprek voeren..? (ik woon niet in de buurt dus het kon alleen via een foto)
Er kwam vervolgens een verslag uit waar ik helemaal versteld van stond. Ik vond/vind het zo bijzonder, ze kent mij of mijn pony niet. Ik ben pas na het eerste 'gesprek' lid geworden van Bokt, ik las altijd mee op het account van mijn zusje, dus er was niets te vinden over mijn pony.

Wat ik alleen wel lastig vind is, is wat je vervolgens met het verslag doet.
Ik heb inmiddels 2x een dierentolk ingeschakeld en beide keren kwam de blindedarm naar voren. De klachten die werden beschreven waren ook precies de dingen waar ik tegenaan liep/loop met rijden dus ik kon me er wel in vinden.
Vervolgens is de dierenarts geweest, bloed was uitstekend en de darmen klonken goed. Geen enkele reden om aan te nemen dat het de blindedarm is.
Ik hoor mezelf al zeggen tegen mijn dierenarts; 'Hé Wim/Klaas/Piet, er heeft iemand met mijn paard gepraat en hij heeft last van zijn blindedarm. Kan je er iets voor geven?'. Ik geloof dat ik direct uit het klantenbestand wordt geschrapt :')

Mars

Berichten: 33252
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Sessie met een dierentolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 18:54

Ik geloof er niet in maar als iemand zich er goed bij voelt om zo iemand in te schakelen, vooral doen. Zelf zie ik geen enkele toegevoegde waarde in.

In het verleden gebeurd niets (meer)
In de toekomst gebeurd (nog) niets
Er is alleen maar nu

Furrow

Berichten: 3615
Geregistreerd: 07-01-14

Re: Sessie met een dierentolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 18:57

Ik denk dat ze vooral verteld wat je wil horen, maar ergens maakt dat ook niet uit. Het is super waardevol voor jou en alleen al dat is het helend en het waard.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 19:05

Furrow schreef:
Ik denk dat ze vooral verteld wat je wil horen, maar ergens maakt dat ook niet uit. Het is super waardevol voor jou en alleen al dat is het helend en het waard.

Wat een paradoxale uitspraak.

nicolevdveen
Berichten: 52
Geregistreerd: 28-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-10-17 11:48

gekvanfleur schreef:
Ik vind het fijn dat je zo blij bent met je paardje en dat jullie nog even bij elkaar kunnen zijn.

Maar ben je niet bang dat je nu te lang doorgaat? Een dierentolk vertelt misschien ook wat jij graag wilt horen..


Nee juist niet, omdat ik hier open voor sta, geloof ik hier ook in. Plus ik ken mijn pony en de dierentolk kan mij elke keer weer dingen vertellen die zij gewoon echt niet kan weten, hoe dan??
Ik ga er van uit dat de band die ik met de pony heb, dat deze zo sterk en goed is dat ik het toch vast wel op zou merken als het echt minder dreigt te gaan, dan kan ik altijd een DA laten komen of met spoed de dierentolk nog eens laten komen om dan wel over euthanasie o.i.d. te praten.

nicolevdveen
Berichten: 52
Geregistreerd: 28-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-10-17 11:52

Tarico schreef:
N.a.v. een topic op bokt heb ik een dierentolk ingeschakeld. Ik was ontzettend benieuwd maar ook wel sceptisch; hoe kan je immers met behulp van een foto een gesprek voeren..? (ik woon niet in de buurt dus het kon alleen via een foto)
Er kwam vervolgens een verslag uit waar ik helemaal versteld van stond. Ik vond/vind het zo bijzonder, ze kent mij of mijn pony niet. Ik ben pas na het eerste 'gesprek' lid geworden van Bokt, ik las altijd mee op het account van mijn zusje, dus er was niets te vinden over mijn pony.

Wat ik alleen wel lastig vind is, is wat je vervolgens met het verslag doet.
Ik heb inmiddels 2x een dierentolk ingeschakeld en beide keren kwam de blindedarm naar voren. De klachten die werden beschreven waren ook precies de dingen waar ik tegenaan liep/loop met rijden dus ik kon me er wel in vinden.
Vervolgens is de dierenarts geweest, bloed was uitstekend en de darmen klonken goed. Geen enkele reden om aan te nemen dat het de blindedarm is.
Ik hoor mezelf al zeggen tegen mijn dierenarts; 'Hé Wim/Klaas/Piet, er heeft iemand met mijn paard gepraat en hij heeft last van zijn blindedarm. Kan je er iets voor geven?'. Ik geloof dat ik direct uit het klantenbestand wordt geschrapt :')


haha, ja dat is zo herkenbaar :D
ik maak nu naar aanleiding van dit gesprek wel gebruik van "Horse complete", een bedrijf die kan meten welke kruiden je paard ondersteunen zeg maar, dit meng ik nu door het voer heen zodat ze een goede voeding op maat krijgt en ook echt alleen datgene wat ze echt nodig heeft. Maar ja ook hierbij geld, dit gaat geen eens via een foto maar wel op afstand... ik probeer dit nu voor het eerst en had erg mijn twijfels, maar de kruiden die ik gekregen heb, sluiten wel aan op de klachten die mijn pony heeft, zal het dan toch kloppen..?

nicolevdveen
Berichten: 52
Geregistreerd: 28-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-10-17 11:53

Furrow schreef:
Ik denk dat ze vooral verteld wat je wil horen, maar ergens maakt dat ook niet uit. Het is super waardevol voor jou en alleen al dat is het helend en het waard.


dat mag je zeggen, dat is jouw mening, dat vind ik niet erg. Ik vind het wel fijn dat je een ander in zijn waarde laat door er wel serieus op in te gaan en diegene ( mij in dit geval :P ) niet af te kraken..

AbbyBlues

Berichten: 1755
Geregistreerd: 07-01-15
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

Re: Sessie met een dierentolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 12:01

Ik geloof er in. Heb inmiddels genoeg gezien om te geloven dat er meer is tussen hemel en aarde dan wat wij kunnen zien.
Het grote nadeel is dat heel veel mensen hier misbruik van maken. Het is bijna niet te controleren dus je moet erop vertrouwen dat het medium dat je gebruikt betrouwbaar en eerlijk is. Dit werkt misbruik in de hand.
Helaas is het ook zo dat veel goedgelovige mensen, die graag willen geloven in een medium, juist ook heel vatbaar zijn voor charlatans. Ik vind het een heel moeilijk onderwerp.

You're only given a little spark of madness. You mustn't lose it.

nicolevdveen
Berichten: 52
Geregistreerd: 28-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-10-17 12:29

AbbyBlues schreef:
Ik geloof er in. Heb inmiddels genoeg gezien om te geloven dat er meer is tussen hemel en aarde dan wat wij kunnen zien.
Het grote nadeel is dat heel veel mensen hier misbruik van maken. Het is bijna niet te controleren dus je moet erop vertrouwen dat het medium dat je gebruikt betrouwbaar en eerlijk is. Dit werkt misbruik in de hand.
Helaas is het ook zo dat veel goedgelovige mensen, die graag willen geloven in een medium, juist ook heel vatbaar zijn voor charlatans. Ik vind het een heel moeilijk onderwerp.



precies dit...

paddraigh
Berichten: 3692
Geregistreerd: 10-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 12:34

je hoeft mij ook niet te overtuigen.... :)
er is veeel meer tussen hemel en aard


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 bezoekers