Slechte!! ervaring zadelmaker

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DarkCupid
Berichten: 729
Geregistreerd: 22-06-17
Woonplaats: MAARSBERGEN

Slechte!! ervaring zadelmaker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-17 22:47

Hallo,


Omdat ik zag dat hij nog actief als zadelmaker is...

Ik wil iedereen graag behoeden voor ene Patrick bolsterlee (ookwel bekend als harnassmaker op bokt, en van de site passendzadel)

Want er is 1 ding wat hij absoluut niet doet! En dat is het zadel passend maken.



De stalhouder had een tijdje terug die zadelmaker laten komen om een aantal zadels te laten nakijken en opvullen indien nodig. Waaronder het zadel waar ik mee reed met mijn paard.


Alleen heeft hij het zo raar opgevult, als je t dat uberhaupt kan noemen....

Afbeelding

Hij heeft gewoon knopen MIDDEN OVER DE *** KUSSENS GEZET! of te wel de kussens zitten vol hobbels en bobbels.

Toen ik het zadel op mijn paard legde lag de voorkan letterlijk op zijn schoft...

Alle zadels zijn gewoon onbruikbaar geworden,

En om het te herstellen zouden we compleet nieuwe kussens eronder laten zetten.. met alle kosten van dien. Zo groot als dat de schade is..

Hij kan misschien leuk praten alsof hij er veel van weet maar zelfs een kneus zoals ik kan zien dat dit niet is hoe het moet!

Dit is al een tijdje terug gebeurd en heb voor mijn paard een ander zadel bij andere zadelmaker laten aanmeten. Maar wordt er nog boos van dat hij nog 'actief' bezig is hiermee.

Hebben jullie ook nare ervaringen met bepaalde 'zadelmakers'?


Ik hoop voor het welzijn van jullie paarden dat jullie deze gast nooit laten komen

nine1987

Berichten: 8322
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Slechte!! ervaring zadelmaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 22:50

Gek zat dat je dat niet zelf laat doen/ zelf bij aanwezig bent... Heel vaag verhaal dit..

DarkCupid
Berichten: 729
Geregistreerd: 22-06-17
Woonplaats: MAARSBERGEN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-17 22:51

nine1987 schreef:
Gek zat dat je dat niet zelf laat doen/ zelf bij aanwezig bent... Heel vaag verhaal dit..


Het waren mijn zadels niet, maar van de stalhouder en die heeft niet veel verstand van zadels opvullen. Ik ook niet, maar kon wel zien dat dit niet klopte.

Maar wat is er vaag aan? Best duidelijk toch. Hij kwam en de zadels waren kapot...
Laatst bijgewerkt door DarkCupid op 12-10-17 22:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Charaz

Berichten: 24286
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 22:51

Je bericht verbaasd me eigenlijk, een flink aantal jaren geleden heeft hij mijn zadel opgevuld, ik heb er met mijn neus bovenop gezeten en hij heeft destijds prima werk geleverd.
Heb je hierover contact met hem gehad?

nine1987

Berichten: 8322
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 22:52

DarkCupid schreef:
. Waaronder het zadel waar ik mee reed met mijn paard.

Dayanara

Berichten: 2377
Geregistreerd: 22-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 22:52

Heb je dit geprobeerd op te lossen met de zadelmaker?

Charaz

Berichten: 24286
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 22:52

Eeeeh je rijdt met een zadel van de staleigenaar op jouw paard ???

nine1987

Berichten: 8322
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 22:55

Ik heb de betreffende meneer ff een heads up gegeven.. Ik vind dit namelijk niet kunnen.. :n

Echt walgelijk die trend tegenwoordig.. Alles maar op internet plempen, zonder met iemand in gesprek te gaan.. Bah..

En dan ook nog met zo'n vaag verhaal erbij.. :n

Dayanara

Berichten: 2377
Geregistreerd: 22-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 22:56

nine1987 schreef:
Ik heb de betreffende meneer ff een heads up gegeven.. Ik vind dit namelijk niet kunnen.. :n


Heb hem ook al een berichtje gestuurd en evt printscreens gemaakt :)

Charaz

Berichten: 24286
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 22:56

]Ik vind het bijzonder dat je een topic hierover opent eigenlijk.... niet jouw zadel, de opdrachtgever was wel tevreden

GamblersCup
Berichten: 13427
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 22:57

Jaaaahaaaa, charaz en nine1987... ze reed met een zadel van de staleigenaar op haar eigen paard. Zo moeilijk is dat toch niet te begrijpen? Gebeurt wel vaker hoor, trainers die zadels uitlenen bijvoorbeeld, totdat iemand een geschikt zadel heeft gevonden. Of gewoon voor een hele tijd, als het past en voor beide partijen prima is.

Ik ben ook wel benieuwd wat voor actie er na het ontvangen van deze zadels ondernomen is.

Charaz

Berichten: 24286
Geregistreerd: 12-04-02

Re: Slechte!! ervaring zadelmaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 22:58

Ik heb het nog nooit meegemaakt dat een staleigenaar zadels uitleende, dus ik vond het wel gek.

nine1987

Berichten: 8322
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 22:58

Vind ik wel moeilijk te begrijpen.. Er komt een goed passend zadel op mijn paard en anders geen.. Dus ook geen geleende zadels.. Dus neeeeeheeeee niet erg makkelijk te begrijpen..

GamblersCup
Berichten: 13427
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 22:59

We weten nog niet of ze er over in gesprek zijn geweest nine1987. En het verhaal is niet vaag, juist erg duidelijk. (is natuurlijk haar kant van het verhaal)

En charaz, opdrachtgever was ook niet tevreden.

Vriendjes van de betreffende zadelmaker zeker? Prima hoor, hoop dat ie zich aanmeldt en zijn kant van het verhaal verteld. Maar het werk op de foto is slecht, dat is een feit.

GamblersCup
Berichten: 13427
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 23:00

nine1987 schreef:
Vind ik wel moeilijk te begrijpen.. Er komt een goed passend zadel op mijn paard en anders geen.. Dus ook geen geleende zadels.. Dus neeeeeheeeee niet erg makkelijk te begrijpen..

Want geleende zadels zijn automatisch niet goed passend? Ze worden juist uitgeleend omdat ze wél passend zijn.

Charaz

Berichten: 24286
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 23:01

Vriendjes? Nee hoor de beste man is 1 (of 2) keer bij mij geweest, heeft zijn werk gedaan en ging weer.

Charaz

Berichten: 24286
Geregistreerd: 12-04-02

Re: Slechte!! ervaring zadelmaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 23:02

Ik begrijp dat jij ts kent gamblerscup, dan kan je vast ook vertellen of jullie met de zadelmaker in gesprek zijn gegaan.

nine1987

Berichten: 8322
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 23:03

GamblersCup schreef:
nine1987 schreef:
Vind ik wel moeilijk te begrijpen.. Er komt een goed passend zadel op mijn paard en anders geen.. Dus ook geen geleende zadels.. Dus neeeeeheeeee niet erg makkelijk te begrijpen..

Want geleende zadels zijn automatisch niet goed passend? Ze worden juist uitgeleend omdat ze wél passend zijn.


En dat bepaalt wie?

Je kunt hoog en laag springen.. Maar om de zaken zo lomp en schreeuwerig op internet te plempen, met een of andere vage onderbouwing, vind ik getuigen van erg weinig fatsoen en respect.

En nee, ik ken de beste man niet.. Als je het graag wil weten.. Bij mij komen John Kool en pas de deux.. Come to think of it.. Die laatste komen zaterdag weer voor een check up..

DarkCupid
Berichten: 729
Geregistreerd: 22-06-17
Woonplaats: MAARSBERGEN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-17 23:03

Charaz schreef:
Ik heb het nog nooit meegemaakt dat een staleigenaar zadels uitleende, dus ik vond het wel gek.



Ik deed super veel voor de staleigenaar, en sinds mijn paard echt uit de oude gegroeid was, mocht ik deze gebruiken.

De stalhouder wou dus zelfs zo lief zijn om het te latten opvullen voor me. Helaas met verkeerde uitwerking.


Stalhouder had een deel niet betaald maar naar mijn mening had hij meer moeten doen, hij is ook niet rijk en heeft nu een stel zadels met kapotte kussens, en om dat te herstellen kost veel meer dan dat het bedrag van het 'opvullen' was natuurlijk.


En jullie sturen die screenshots maar.


Dit zadel ziet er toch niet uit? Dat kunnen jullie toch ook wel zien? Of vinden jullie het normaal dat het zadel op de schoft ligt met bobbels en knobbels erin.


De reden da tik dit post is omdat ik zie dat hij nog actief was en ik dit niemand gun

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 23:04

Ervaringen en diensten is toch juist om ervaringen van diensten uit te wisselen?

TS heeft duidelijk een slechte ervaring met de betreffende zadelmaker. En dat mag gedeeld worden, het is immers een ervaring uit de eerste hand.

En ik ken TS of wie dan ook in dit topic niet overigens en ook de zadelmaker niet.

En het is trouwens niet heel vreemd als er met een ander zadel gereden wordt, er zijn tal van staleigenaren/stalgenoten/trainers die dat doen.

DarkCupid
Berichten: 729
Geregistreerd: 22-06-17
Woonplaats: MAARSBERGEN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-17 23:04

Charaz schreef:
Ik begrijp dat jij ts kent gamblerscup, dan kan je vast ook vertellen of jullie met de zadelmaker in gesprek zijn gegaan.


En nee, gamblerscup kent mij niet

Sizzle

Berichten: 35684
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Slechte!! ervaring zadelmaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 23:09

De vraag is: op welk paard heeft hij dit aangepast?
Heeft hij jouw paard erbij gehad of een ander. Zo'n stiksel geeft meer plek voor paarden met en ronde platte schoft.
Passier heeft heeft standaard stiksels.
Je kan ze gewoon weer losknippen.

GamblersCup
Berichten: 13427
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 23:14

Anoniem schreef:
Ervaringen en diensten is toch juist om ervaringen van diensten uit te wisselen?

TS heeft duidelijk een slechte ervaring met de betreffende zadelmaker. En dat mag gedeeld worden, het is immers een ervaring uit de eerste hand.

En ik ken TS of wie dan ook in dit topic niet overigens en ook de zadelmaker niet.

En het is trouwens niet heel vreemd als er met een ander zadel gereden wordt, er zijn tal van staleigenaren/stalgenoten/trainers die dat doen.


Precies dit dus. Er wordt niks "schreeuwerig en lomp" op internet gezet, heel normaal geschreven met een goed voorbeeld en in de juiste rubriek, hier is deze rubriek voor. Jullie beide reageren hier uitermate overdreven én onjuist op.


En dat veel zadels uitgeleend worden omdat ze wel passen is ervaring van 35 jaar op verschillende stallen, met verschillende trainers en staleigenaren. Er zullen vast ook wel mensen zijn die een niet goed passend zadel lenen omdat ze geen geld hebben voor een zadel. Onervaren mensen of gierigaards zijn er overal.

DarkCupid
Berichten: 729
Geregistreerd: 22-06-17
Woonplaats: MAARSBERGEN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-17 23:15

Sizzle schreef:
De vraag is: op welk paard heeft hij dit aangepast?
Heeft hij jouw paard erbij gehad of een ander. Zo'n stiksel geeft meer plek voor paarden met en ronde platte schoft.
Passier heeft heeft standaard stiksels.
Je kan ze gewoon weer losknippen.



Hij heeft mijn paard erbij gehad. Een paard met een redelijk hoge schoft. En dan alsnog horen er geen bobbels te zitten
Laatst bijgewerkt door DarkCupid op 12-10-17 23:17, in het totaal 1 keer bewerkt

DarkCupid
Berichten: 729
Geregistreerd: 22-06-17
Woonplaats: MAARSBERGEN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-17 23:16

GamblersCup schreef:
Anoniem schreef:
Ervaringen en diensten is toch juist om ervaringen van diensten uit te wisselen?

TS heeft duidelijk een slechte ervaring met de betreffende zadelmaker. En dat mag gedeeld worden, het is immers een ervaring uit de eerste hand.

En ik ken TS of wie dan ook in dit topic niet overigens en ook de zadelmaker niet.

En het is trouwens niet heel vreemd als er met een ander zadel gereden wordt, er zijn tal van staleigenaren/stalgenoten/trainers die dat doen.


Precies dit dus. Er wordt niks "schreeuwerig en lomp" op internet gezet, heel normaal geschreven met een goed voorbeeld en in de juiste rubriek, hier is deze rubriek voor. Jullie beide reageren hier uitermate overdreven én onjuist op.


En dat veel zadels uitgeleend worden omdat ze wel passen is ervaring van 35 jaar op verschillende stallen, met verschillende trainers en staleigenaren. Er zullen vast ook wel mensen zijn die een niet goed passend zadel lenen omdat ze geen geld hebben voor een zadel. Onervaren mensen of gierigaards zijn er overal.



Bedankt, dit dus.