Welke telefoon moet ik kiezen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ierusju

Berichten: 2274
Geregistreerd: 23-04-14
Woonplaats: Aan de kust :)

Welke telefoon moet ik kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-17 16:48

Hoi, nooit gedacht dat ik zo'n topic zou openen, maar ik zie door het bomen het bos niet meer.
Mijn telefoon is helaas aan vervanging toe. Ik heb een samsung gakaxy S5. Ik heb hem nu zo'n 2 jaar. Langzamerhand begint het scherm af te takelen. Hij flikkert als de helderheid laag staat. En als hij een paar uur uit is geweest, gaat het schern niet meer aan. Of beter gezegd; hij gaat wel aan, maar het scherm blijft zwart. Dit gebeurt dus vooral in de ochtend als mijn wekker afgaat. Ik kan wel snoozen, omdat het scherm gewoon werkt, maar het scherm blijft zwart. Na een tijdje gaat hij dan wel weer aan, maar het wordt steeds langer en gebeurt steeds vaker.
Vandaar dat ik nu langzaamaan op zoek ga naar een vervanging, voordat hij helemaal niet meer werkt.
Maar ik weet dus niet heel goed waar ik naar opzoek ben. Ik wil wel een Android telefoon. Maarja, welke wil ik dan? Voor mijn s5 heb ik de s2 gehad. Ik zat zelf dus te denken aan de s7 of s8. Maar andere merken telefoon zijn vaak ook harstikke goed, maar vaak gewoon wat minder bekend.
Ik zoek dus een telefoon die:
-android besturingssysteem heeft
-(spat)waterdicht is, omdat ik nogal onhandig kan zijn
- vrij groot werk- en apparaatgebeugen heeft.
-niet nog veel groter dan de s5.
-ik wil er zelf een micro sd kaart in kunnen doen.
-het liefst wil ik een batterij die ik er uit kan halen, maar ik geen hele grote eis.

Zijn er bokkers die mij kunnen helpen? Want ik kom er zelf niet meer helemaal uit.

Eef_Bam

Berichten: 4092
Geregistreerd: 19-08-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 16:53

De enige tip die ik je kan geven : verdiep je ook even in de kosten voor als je scherm stuk gaat. Ik heb een S7, maar het scherm is al 1x vervangen a 175 euro. Nu zit er weer een piepklein barstje in, maar vind het zo duur dat ik hem maar gewoon zo blijf gebruiken, heb er geen last van en 2 keer in een half jaar het scherm vervangen vind ik belachelijk . Voor een gebogen scherm zoals de s8 is dat nog duurder.

Ik heb begrepen dat de samsung A5 ook erg fijn is, een stuk goedkoper (qua aanschaf en scherm) en gaat minder snel stuk. Las ik ooit een nieuwe neem ga ik voor zoiets.

ierusju

Berichten: 2274
Geregistreerd: 23-04-14
Woonplaats: Aan de kust :)

Re: Welke telefoon moet ik kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-17 17:05

Ik ben het er vergeten bij te zeggen, maar aan de buitenkant is mijn telefoon nog helemaal intact. Geen scheurtje of krasje in het scherm. Het is echt een probleem van binnenuit. Toevallig had een vriendin dit een paar maanden terug ook met haar s5, dus zij heeft een nieuwe gekocht.
Ik heb mijn telefoon ook nog nooit laten vallen, dus ook nog nooit een telefoon met een barst gehad.

Paris_
Berichten: 2122
Geregistreerd: 12-03-12

Re: Welke telefoon moet ik kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 17:15

Ik heb de S8, en ben er ongelofelijk blij mee!! De prijs ben ik inmiddels alweer vergeten := :D

Voldoet bijna aan jouw hele lijstje.. is iets langer/smaller.
Batterij kan je er niet uithalen.

Heb je m al wel eens getest in de winkel? Zeker doen! En lees de specs even. Oa. (Spat)waterdicht, nachtklok, etc.

ierusju

Berichten: 2274
Geregistreerd: 23-04-14
Woonplaats: Aan de kust :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-17 17:18

Paris_ schreef:
Ik heb de S8, en ben er ongelofelijk blij mee!! De prijs ben ik inmiddels alweer vergeten := :D

Voldoet bijna aan jouw hele lijstje.. is iets langer/smaller.
Batterij kan je er niet uithalen.

Heb je m al wel eens getest in de winkel? Zeker doen! En lees de specs even. Oa. (Spat)waterdicht, nachtklok, etc.


Mijn broer en zijn vriendin hebben de s8. Ik weet dus hoe fijn hij vasthoudt en hoe fijn hij werkt. Maar idd mijn bankrekening moet ik ook nog een beeeetje te vriend houden :P
Maar het is zeker weten een eventuele keuze.

spookyskippy
Berichten: 2500
Geregistreerd: 19-11-13

Re: Welke telefoon moet ik kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 17:24

Ik ben heel blij met mijn LG G6! Nog geen €500.

XxDiandraxX

Berichten: 3996
Geregistreerd: 07-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 17:39

Hier ook de LG G6 en super blij mee!

En geen edge, vind ik namelijk niet mooi..

fleurtjeuh
Berichten: 10314
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 17:46


ierusju

Berichten: 2274
Geregistreerd: 23-04-14
Woonplaats: Aan de kust :)

Re: Welke telefoon moet ik kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-17 18:20

Oh dat zijn beide hele mooie! En allebei hebben ze vingerafdruk ontgrendeling? De lg op de achterkant zag ik.
Jullie maken het me niet makkelijker :P

fleurtjeuh
Berichten: 10314
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: Welke telefoon moet ik kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 18:23

Htc heeft ook vinger afdruk scanner
En die is vele malen sneller dan op de lg van mn vriend

Minoes

Berichten: 1964
Geregistreerd: 11-12-12

Re: Welke telefoon moet ik kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 19:54

Ik heb de samsung galaxy a5.
Prima telefoon! Ook met vingerafdruk ontgrendeling.

Winged

Berichten: 33026
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Welke telefoon moet ik kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 10:30

Hoe sta je tegenover een refurbished telefoon? Scheelt vaak in de kosten :)

MariskaFally

Berichten: 899
Geregistreerd: 24-12-04

Re: Welke telefoon moet ik kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 10:44

Het is jammer dat je een externe sd kaart wilt gebruiken want anders zou ik echt met volle overtuiging zeggen de LG nexus 5X dit is namelijk een super telefoon welke draait op de kale android en daarnaast kwa prijs erg netjes is. Deze telefoon wordt ook veel gebruikt bij Software developers etc puur omdat hij door de kale android versie niet beinvloed is door bv samsung etc die een grote schil over de android heen gooit. Enkel heeft deze geen slot voor een externe SD maar heeft wel als je de juiste kiest 32GB intern geheugen.

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8294
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Re: Welke telefoon moet ik kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 11:08

Hmm, die problemen met het scherm heb ik ook gehad met mijn s5. Het scherm is toen onder garantie vervangen, daar zou ik eerst naar kijken als ik jou was (scheelt een hoop geld).

Ik ben nu zelf over naar de s7 edge en ben meer dan tevreden. Het verschil is niet heel groot en instellingen en dergelijke zijn makkelijk over te zetten.
Kosten van een nieuw edge scherm zijn wel om te huilen.. 384 euro aan vervanginskosten toen ik hem liet vallen..

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 11:13

Ik heb de Motorola Moto G5 Plus. Super fijn ding! Of anders kun je kijken naar de Moto G5S Plus die heeft een betere camera en een 4GB werkgeheugen (De G5 Plus heeft 'maar' 3GB)

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 11:31

Huawei P10. Super fijne telefoon!
Accu kan er niet uit, maar wel super fijne camera, goedkoop en ruimte voor een geheugenkaart.

ierusju

Berichten: 2274
Geregistreerd: 23-04-14
Woonplaats: Aan de kust :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-17 15:10

Winged schreef:
Hoe sta je tegenover een refurbished telefoon? Scheelt vaak in de kosten :)

Daar heb ik nog niet over nagedacht. Daar is vaak niks mee aan de hand toch?


kitlover schreef:
Hmm, die problemen met het scherm heb ik ook gehad met mijn s5. Het scherm is toen onder garantie vervangen, daar zou ik eerst naar kijken als ik jou was (scheelt een hoop geld).

Ik ben nu zelf over naar de s7 edge en ben meer dan tevreden. Het verschil is niet heel groot en instellingen en dergelijke zijn makkelijk over te zetten.
Kosten van een nieuw edge scherm zijn wel om te huilen.. 384 euro aan vervanginskosten toen ik hem liet vallen..


Het valt niet meer binnen de garantie. Hij is al ouder dan 2 jaar en de garantie is een jaar.


Es_ther schreef:
Huawei P10. Super fijne telefoon!
Accu kan er niet uit, maar wel super fijne camera, goedkoop en ruimte voor een geheugenkaart.


Ik moet wel zeggen dat mijn moeder en broer een huawei hebben gehad. Die waren er beide niet tevreden over en hebben beide de 2 jaar niet gehaald. Dat terwijl mijn moeder echt heel voorzichtig is met haar telefoon. Ik ben dus niet heel happig op huawei.

Ik neem wel alle adviezen mee. Echt bedankt! :D

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 15:14

Je moet ook geen lite versie nemen haha.
De P10 is qua Specs beter dan de iPhone 8!

Nirvana_

Berichten: 3203
Geregistreerd: 23-01-09
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 15:32

De Sony Xperia ZX1 compact? :)

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: Welke telefoon moet ik kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 15:47

Ik was heel tevreden met mijn asus zenfone 3 max 5.2 (is er ook in 5.5 inch). :j En leuke prijs! Ik meen rond de 200-300 euro

ierusju

Berichten: 2274
Geregistreerd: 23-04-14
Woonplaats: Aan de kust :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-17 21:55

Jullie maken het me nog echt moeilijk. Ik dacht dat ik al aardig wat had gezocht, maar jullie komen echt met nog meer opties. Dit wordt even goed vergelijken allemaal :P

laraxXxemma

Berichten: 4688
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 22:18

De A5 is ook erg goed, heb zelf die van 2015 en ben er meer dan tevreden mee. Begint nu door vallen kuren te krijgen, dus ik ben ook opzoek naar een nieuwe. Ik twijfel tussen de A5 2017 en S8. Eigenlijk wil ik best een investering in een telefoon maken maar ik vind de prijs-kwaliteit verhouding van de A5 2017 helemaal niet raar eigenlijk.. 600 vs 330 is toch wel een flink verschil terwijl ik denk dat ik met de A5 ook prima alles kan wat ik wil. Ben dus nog aan het twijfelen.
Nu komt er in 2018 ook de A5 2018 uit en die schijnt net zo'n scherm te hebben als de s8. Ben alleen bang dat die dan ook weer duurder uit gaat vallen. Helaas zal die waarschijnlijk op zijn vroegst pas januari uitkomen en weet niet of het de nog 3/4 maanden wachten waard is. Wil eigenlijk in ieder geval wachten tot ze daarvan meer informatie online zetten.

Celestial
Berichten: 721
Geregistreerd: 11-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 22:36

Ik heb verschillende Galaxy S telefoons gehad en ik was er altijd tevreden mee. Door geldgebrek heb ik een paar maanden terug de Galaxy A5 gekocht (2017 versie met 32 GB geheugen) en wát een fijn toestel is dat! Mooi design en scherm, heel mooie front camera en vooral een waanzinnige accuduur. Ik ben hier nog tevredener over dan over de S serie en het zijn relatief gezien heel goedkope toestellen. Ik heb er 325 voor betaald geloof ik.

ierusju

Berichten: 2274
Geregistreerd: 23-04-14
Woonplaats: Aan de kust :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-18 02:37

Ik plaats nu na een paar maanden dan toch een update, want ik heb eindelijk een nieuwe telefoon gekocht. De Samsung s8. En wat een fijn ding is dat zeg! Ik ben er echt blij mee *D